«Реалізація професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» у річному плануванні (2023-2024 н.р.) роботи практичного психолога з урахуванням заходів на підвищення психо

Про матеріал
«Реалізація професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» у річному плануванні (2023-2024 н.р.) роботи практичного психолога з урахуванням заходів на підвищення психологічної компетентності педагогів».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Реалізація професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» у річному плануванні (2023-2024 н.р.) роботи практичного психолога з урахуванням заходів на підвищення психологічної компетентності педагогів». Д’яченко Ольга Олександрівна Практичний психолог. Вищого професійного училища № 7м. Кременчука. Вступ. Склад психологічної служби в закладі освіти. П. П. 1 ставка. Нормативно-правові документи, на основі яких укладено план роботи: Постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 658 «Прозатвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи усфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»;Постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 585 «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах»;Постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 № 145 Про затвердження державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі на період до 2025 року;Розпорядження Полтавської обласної державної адміністрації від 01.12.2020 № 691 «Про затвердження Концепції Реалізації державної політики щодо запобігання та протидії булігну(цькування) у закладах освіти Полтавської області на 2021-2023 роки»;Наказ МОН України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»;Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 №2425-20 «Про затвердження професійного стандарту "Практичний психолог закладу освіти"»;Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 5, ст.35), редакція від 01.01.2020;Лист МОН від 28.03.2014 № 1/9-179 «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів»;Лист МОН №1/11-548 від 18.05.2018 «Методичні рекомендації щодо

Номер слайду 2

запобігання та протидії насильства»;Додаток до листа МОН від 10.03.2021 р. № 1/9-128 «Рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі»;Лист МОН від 30.08.2021 р. «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами»;Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України». Лист МОН від 21.08.2023 № 1/12492-23 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 н. р.».І. Аналітична частина. Вище професійне училище №7 м. Кременчука, станом на 01.09.2023 р. налічує 36 груп, 886 здобувачів освіти з них:І курс – 11 груп (307 здобувачів освіти);ІІ курс – 10 груп (265 здобувачів освіти);ІІІ курс – 10 груп (233 здобувача освіти);ІV курс – 5 груп (81 здобувач освіти);діти, позбавлені батьківського піклування – 21;діти з інвалідністю – 14;діти із малозабезпечених сімей – 11;внутрішньо переміщені особи – 30;діти батьків учасників АТО/ООС – 27;педагогічних працівників – 88 осіб. В минулому навчальному році проведено психологічне дослідження адаптації новоприбулих здобувачів освіти до нових умов навчання на тему:«Соціально-психологічні проблеми адаптації здобувачів освіти І-го курсу». Результати обстеження: високий рівень адаптації мали 20 % обстежених здобувачів освіти, 57 % мали середній рівень, 23 % - низький рівень. Дані результати показують, що здобувачів освіти із низьким рівнем адаптації більше, ніж з високим. Тому, в цьому навчальному році необхідно більше заходів психологічного супроводу для учнів-першокурсників. В 2022-2023 навчальному році проведено моніторинг здобувачів освіти(15-17 років) щодо виявлення домашнього насильства та булінгу (цькування). Підсумовуючи відповіді щодо домашнього насильства та насилля в цілому, цілеспрямоване насильство в родинах наших учнів відсутнє. Але є випадки сварок, конфліктів, як в родинах так і в закладі освіти. Для зменшення конфліктних випадків необхідно збільшити кількість

Номер слайду 3

проведення профілактичної роботи по даній темі. Робота з педагогічним колективом. Для педагогів були заплановані та реалізовані консультації, які висвітлювали актуальні проблеми взаємодії у системі «педагог-учень», проведено консультації для викладачів та майстрів виробничого навчання стосовно роботи зі здобувачами освіти з девіантною поведінкою. Протягом навчального року новопризначеним педагогічним працівникам надавався психолого-педагогічний супровід. Аналізуючи характер звернень з боку педагогічного колективу, батьків вважаю за необхідне у 2023-2024 навчальному році продовжити просвітницьку роботу з підвищення рівня психологічної культури, психологічної компетентності педагогів для покращення якості і результативності взаємодії із здобувачами освіти та батьками.ІІ. Цілепокладаюча частина. Запит адміністрації закладу освіти: «Формувати позитивний психологічний клімат в колективі всіх учасників освітнього процесу». Метою діяльності практичного психолога є: психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників (здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків). Завдання: дослідити адаптацію здобувачів освіти груп першого курсу; провести профілактичну роботу із здобувачами освіти щодо булінгу (цькування), домашнього насильства; Надання консультативної допомоги всім учасникам освітнього процесу з питань підвищення рівня психологічної культури батьків та педагогічних працівників. Очікувані результати:зниження проявів агресивності, конфліктності в учнівських групах;зменшення кількості здобувачів освіти з низьким рівнем адаптації;підвищення рівня психологічної культури батьків та педагогічних працівників.ІІІ. Змістовна частина.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}№ з/п. Трудова функція практичного психолога. Види та форми роботи. Цільова група. Термінпроведення. Відмітки про виконання/ орієнтовнак-сть год.1. Здійснення психологічної профілактики1.1 Профілактичні бесіди щодо попередження насильства, булінгу серед учнівської молоді(Розпорядження Полтавської обласноїЗдобувачіосвіти І,ІІ курсів. Вересень, жовтень30 хвилин – 1група

Номер слайду 4

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}державної адміністрації від 01.12.2020 № 691 «Про затвердження Концепції Реалізації державної політики щодо запобігання та протидії булігну(цькування) у закладах освіти. Полтавської області на 2021-2023 роки»).1.2 Профілактичні бесіди щодо попередження суїцидальної поведінки серед учнівської молоді(Лист МОН від 28.03.2014 № 1/9-179«Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів»). Здобувачіосвіти І,ІІ,ІІІ курсів. Жовтень1 год. – 1 група1.3 Профілактичне заняття«Запобігання та протидія насильству» (Постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 № 145 Про затвердження державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі на період до 2025 року). Здобувачіосвіти І,ІІ курсів. Жовтень1 год. – 1 група1.4 Профілактичне заняття «Безпека в Інтернеті» (Додаток до листа МОН від 10.03.2021 р. № 1/9-128 «Рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі»). Здобувачіосвіти І,ІІ курс. Листопад1 год. – 1 група1.5 Бесіда «Профілактика інфекційниххвороб» (Наказ МОН від 21.04.2005 № 242/178 «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді»). Здобувачіосвіти ІІІ курсу. Листопад1 год. – 1 група1.6 Уроки доброти на підтримку здобувачів освіти з особливими освітніми потребами «Дивіться нанас, як на рівних» (Лист МОН від30.08.2021 р. «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами»). Здобувачіосвіти з особливими освітнімипотребами. Грудень, квітень1 год. – 1 група1.7 Профілактична лекція стосовно попередження та протидії торгівлі людьми «Безпечна міграція» (Закон України «Про протидію торгівлі людьми» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 19-20, ст.173). Здобувачіосвіти ІІІ курсу. Березень, квітень1 год. – 1 група2. Здійснення психологічної просвіти щодо психологічного благополуччя та психологічного здоров'я.2.1 Зустріч з першокурсниками в кожній навчальній групі з бесідою на тему: «Психолог, хто ти для мене?». Здобувачіосвіти І курсу. Вересень1 год. – 1 група2.2 Години спілкування на тему«Профілактика торгівлі людьми» з. Здобувачіосвіти ІІІ,Листопад, березень1 год. – 1 група

Номер слайду 5

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}переглядом відео фільму «Станція призначення – життя»,«Запобігання та протидія насильству» (Закон України “Про протидію торгівлі людьми”(Відомості Верховної Ради України(ВВР), 2012, № 19-20, ст.173).ІV, V курсів(2 рази на місяць)2.3 Психологічна просвіта педагогічного колективу:групова консультація новопризначених педагогічних працівників;методичний міст «Самоосвіта і допомога психолога – перший крок до психологічноїкомпетентності педагога»;круглий стіл «Партнерське спілкування»;виступ на педагогічних читаннях«Психологічна компетентність - основна складова професійної діяльності»;дискусія «Педагогічна майстерність як мистецька дія в театрі»;лекція «Допомога підлітку в кризових ситуаціях»;лекція «Розуміння душевного стану у здобувачів освіти»;ділова гра «Емоційне вигорання педагога». Педагогічні працівники. Вересень, листопад,грудень, січень,лютий,березень, квітень, травень1 год. – 1 захід2.4Інтерактивне заняття «Вибір є завжди» щодо профілактикивенеричних хвороб, СНІДу (Наказ МОН від 21.04.2005 N 242/178 «Пропосилення роботи щодо профілактикизахворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді»). Здобувачіосвіти ІІІ курс. Листопад1 год. – 1 група2.5 Виступи на педагогічних радах:«Перша психологічнадопомога здобувачам освіти – межі компетентностіпедагогічних працівників»;«Підтримка здобувачів освіти в кризових ситуаціях». Педагогічні працівники. Листопад,квітень1 год. – 1виступ2.6 Виступ на педагогічних читаннях:«Психолого-педагогічнакомпетентність як складова педагогічної майстерностіПедагогічні працівники. Січень1 год.

Номер слайду 6

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}педагогічного працівника».2.7 Виступи на батьківських зборах:«Проблема булінгу(цькування) серед учнівської молоді»;«Основи психолого- педагогічноїкомпетентності батьків». Батькиздобувачів освіти. Вересень,січень1 год. – 1виступ3. Здійснення психологічної діагностики3.1. Вивчення особливостей адаптації здобувачів освіти І курсу. Здобувачіосвіти І курсу. Вересень1 група – 16,5год.3.2 Вивчення поширеності вживання здобувачами освіти психоактивнихречовин: онлайн анкетування (Лист МОН від 11.04.2011 № 1/9-259 «Щодопосилення боротьби протирозповсюдження та вживання психоактивних речовин»). Здобувачіосвіти І,ІІ,ІІІ курсів. Листопад1 група – 8 год.3.3 Діагностика схильності здобувачів освіти до суїцидальної поведінки онлайн-анкетування: за«Методикою визначення схильності до суїцидальноїповедінки» (М. Горська) (Лист МОНвід 28.03.2014 № 1/9-179 «Щодо профілактики суїцидальних тенденційсеред здобувачів освіти»). Здобувачіосвіти І,ІІ,ІІІ курсів. Грудень1 група – 8 год.3.4 Діагностика здобувачів освіти онлайн-анкетування «Визначення факторів ризику, торгівлі людьми» (Закон України «Про протидіюторгівлі людьми» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, №19-20, ст.173). Всіздобувачі освіти. Грудень1 група – 8 год.3.5 Моніторинг безпеки освітнього середовища в закладі освіти та виявлення факторів ризику виникнення булінгу: з використанням опитувальника OLWEUS для здійснення моніторингу в закладі освіти.(Розпорядження Полтавської обласної державної адміністрації від 01.12.2020 № 691 «Про затвердження Концепції Реалізації державної політики щодо запобігання та протидії булігну(цькування) у закладах освіти Полтавської області на 2021-2023 роки»). Всіздобувачі освіти. Впродовж року1 група – 16,5год.4. Надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі.4.1 Групові та індивідуальні консультації здобувачів освіти за. Здобувачіосвіти ІЖовтень1 год. – 1 група

Номер слайду 7

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}результатами психодіагностики.курсу4.2Індивідуальні консультації батькам, опікунам, майстрам виробничого навчання за результатами психодіагностики . Батьки, опікуни, майстривиробничого навчання закріплені за здобувачами освіти І курсу. Жовтень4.3Індивідуальні консультації адміністрації та педагогічних працівників з наступних питань:− «Збереження фізичного таментального здоров’я та дотримання заходів безпеки»;− «Збереження психологічного здоровʼя під час війни». Педагогічні працівники. Впродовж року1 консультація– 1 год.4.4 Групові та індивідуальні консультації «Протидія торгівлі людьми» (Закон України «Про протидію торгівлі людьми»(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 19-20, ст.173). Усіздобувачі освіти. За запитом впродовжроку1 консультація– 1 год.4.5Індивідуальні консультації батькам, опікунам стосовно попередженню та запобіганню домашнього насильства учнів(Постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 № 145 Про затвердженнядержавної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі на період до 2025 року). Батьки, опікуниздобувачів освіти. За запитом впродовжроку1 консультація– 1 год.4.6 Психологічний супровід здобувачів освіти, що знаходяться в СЖО, ВПО. Усіздобувачі освіти. За запитом впродовжроку5. Здійснення власного професійного розвитку та саморозвитку.5.1 Самоосвіта (в т.ч. онлайн-курси), вивчення передового досвіду психологів та психотерапевтів. Впродовж року8,0 год./місяць5.2 Курси підвищення кваліфікації практичних психологів на базі ПАНО. Вересень6. Співпраця з педагогічними (науково-педагогічними) працівникамищодо організації ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні, підтримці та розвитку психологічно безпечного середовища в закладі освіти.6.1 Проведення тренінгу із представником громадської організації «Прокачай себе»:«Безпечне освітнє середовище: шляхи досягнення». Педагогічні працівники. Вересень6.2 Лекція представника громадськоїПедагогічніЖовтень

Номер слайду 8

Практичний психолог. Ольга Д'ЯЧЕНКО{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}організації «Прокачай себе»:«Відстрочені реакції на травматичний стрес».працівники6.3 Зустрічі із представником Кременчуцької жіночої консультації (Наказ МОН від21.04.2005 N 242/178 «Про посилення роботи щодо профілактикизахворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життяучнівської та студентської молоді»). Педагогічні працівники. Березень6.4 Співпраця із Службою у справах дітей Автозаводського, Крюківського та Кременчуцького районів. Педагогічні працівники, здобувачіосвіти. Впродовжроку (за потреби)6.5 Співпраця із Ювенальною поліцією м. Кременчука. Педагогічні працівники, здобувачіосвіти. Впродовжроку (за потреби)6.6 Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром м. Кременчука. Педагогічні працівники, здобувачіосвіти. Впродовжроку (за потреби)7. Здійснення організаційно-методичної діяльності під час виконання трудових функцій.7.1 Планування роботи на рік, місяць:− погодження робочих планів, оформлення робочого кабінету;– підготовка робочогоінструментарію (Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»). Серпень8,0 год.- на рік7.2 Складання звіту про виконану роботу (Наказ МОН від 22.05.2018 №509 «Про затвердження Положення пропсихологічну службу у системі освіти України»). Травень8 год.7.3 Підбір матеріалу до виступу на виховних годинах, педрадах, батьківських зборах; підготовка до проведення тренінгів. Впродовж року10 год./місяць7.4 Оформлення робочої документації(Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»). Впродовж року7.5 Рекомендації класним керівникам, майстрам в/н щодо роботи з підлітками. Впродовж року7 Оновлення сторінки психолога на сайті закладу освіти. Впродовж року

Номер слайду 9

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
25 січня
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку