Реалізація захисту прав людини

Про матеріал

Розробка загальношкільного заходу, присвяченого тижню права. Захід спрямований показати учням, які саме права має людина; що крім прав, всі люди мають обов'язки; яким чином наша держава слідкує за дотриманням цих прав.

Перегляд файлу

 Мета: розкрити історію виникнення прав людини; з’ясувати, яким чином реалізується захист прав людини в нашій країні; розглянути права дітей;  розвивати в учнях впевненість у захисті їхніх прав; виховувати правову свідомість та активну громадянську позицію.

Обладнання: ноутбук, ватмани

Хід уроку

  1. Актуалізація.

Виступ учнів-ведучих

В рамках акції «Тиждень права», сьогоднішній захід присвячений висвітленню

питання реалізації захисту прав людини. В демократичному суспільстві гарантія реалізації прав і свобод одна з головних задач керівництва. Кожна людина потребує захисту та поваги незалежно від кольору шкіри, віросповідання, фізичного розвитку та інших будь-яких відмінностей.

 

За методом «Аукціон думок» учні відповідають на питання «Для чого потрібні права і чим вони важливі для суспільства?»

 

  1.      Історія виникнення прав людина

Учні розповідають про перші документи, які мають значення для розвитку прав людини

Велика хартия вольностей 1215 року (Англія)

Литовські статути ХV ст.

Білль про права 1889 року

Конституции Пилипа Орлика 1710 року

Декларація незалежності США 1776 р.

Декларация прав людини и громадянина 1789 (Франція)

Білль про права онституція США 1791 р)

Універсали УНР XX ст.

 

  1. Передумови виникнення ООН

Тиждень права не даремно розпочинається 10 грудня. Саме в цей день у 1948 році було утворено Організацію Об’єднаних Націй, з метою захисту прав людей. Така необхідність виникла після жорстоких подій Першої та Другої світових війн: массове знищення населень держав, репрессіії, утворення конц.таборів, геноцид євреїв та ромів. Всі дії та зусилля членів ООН спрямовані на те, щоб не дозволити подіям минулого відтворитися знову. 

 Розгляд положень Декларації прав людини.

 

  • Всі люди  народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах.  Вони  наділені  розумом  і  совістю  і  повинні  діяти  у  відношенні один до одного в дусі братерства.

 

  • Кожна людина має право на життя,  на свободу  і  на  особисту
    недоторканність.

 

  • Ніхто не   повинен   зазнавати   тортур,   або    жорстокого,
    нелюдського,  або  такого,  що принижує його гідність,  поводження
    і покарання.

 

  • Ніхто не може зазнавати безпідставного арешту, затримання або
    вигнання.

 

  • Кожна людина,  обвинувачена у вчиненні злочину,  має право
    вважатися  невинною  доти,  поки її винність не буде встановлена в
    законному порядку шляхом прилюдного судового розгляду,  при  якому
    їй забезпечують усі можливості для захисту.

 

  • Ніхто не  може  зазнавати  безпідставного  втручання  у  його
    особисте    і   сімейне   життя,   безпідставного   посягання   на
    недоторканність його житла,  тайну його кореспонденції або на його
    честь  і  репутацію.  Кожна  людина має право на захист закону від
    такого втручання або таких посягань.

 

  • Чоловіки і жінки,  які досягли повноліття, мають право без
    будь-яких  обмежень  за  ознакою раси,  національності або релігії
    одружуватися і засновувати  сім'ю.

 

  • Кожна людина  має право на свободу думки,  совісті і релігії;
    це право включає свободу змінювати свою релігію або переконання  і
    свободу  сповідувати  свою релігію або переконання як одноособово,
    так і разом з іншими,  прилюдним або приватним порядком в  ученні,
    богослужінні і виконанні релігійних та ритуальних обрядів.

 

  • Кожна людина має право  на  освіту.  Освіта  повинна  бути
    безплатною,  хоча б початкова і загальна. Початкова освіта повинна
    бути обов'язковою.

 

  • Кожна людина має право на працю,  на вільний вибір роботи,
    на  справедливі  і  сприятливі  умови  праці  та  на  захист   від
    безробіття.

 

  • Кожна людина має обов'язки  перед  суспільством,  у  якому
    тільки й можливий вільний і повний розвиток її особи.

 

Вказати, яким чином реалізуються права людини в нашій країні.

Демонстрація нормативно-правових документів, кодексів

 

  1.   Права дітей

 

Гра «Знай свої права – виконуй обов’язки»

Ведучий читає права та обов’язки людини. Завдання учнів, відмітити на ватманах де зі сказаного права, а де обов’язки.

 

На жаль частіше всього від порушень прав страждають найменші жителі країн – діти. Через свою необізнаність, слабкість та беззахисність, вони стають жертвами жорстокого ставлення збоку однолітків, дорослих, власних батьків тощо. Саме тому, 20 листопада 1989 року була підписана Конвенція про права дитини. В Україні набула чинності 27 вересня 1991 року. Це один з перших ратифікованих документів незалежної держави, що засвідчує повагу керівництва до своїх громадян та демократичну спрямованість країни. 

 

Пісня про права дітей на мотив пісні «Вчать у школі» у виконнані учнів молодших класів.

 

Завершення заходу!

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку