Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких
Мета:ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і довкілля.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Нагадала про урок.
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Ми помандруєм в світ чудовий,
Що природою звуть
Та лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь.
Підготувала: Яна Сергіївна Божко(1 слайд)
Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких
Мета:ознайомити учнів з історією одомашнення тварин; розширити знання учнів про свійських тварин та їх значення для людини; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин і довкілля.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Нагадала про урок.
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Ми помандруєм в світ чудовий,
Що природою звуть
Та лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь.
– Діти, у нас сьогодні чудовий день та не звичайний урок. На урок до нас завітало багато гостей, то ж давайте з ними привітаємося. Я сподіваюсь ,що наші веселі посмішки, доброта та гарний настрій сприятимуть навчанню.
(3 слайд)
Але нам потрібна не тільки увага і кмітливість, а ще й наші знання, які ми отримали на попередніх уроках.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ-
Перейдемо до перевірки домашнього завдання. Бесіда
— На які групи розподіляють тварин за способом живлення? (рослиноїдні, хижі, всеїдні).
_ З чого починається ланцюг живлення?
-Давайте складемо ланцюги живлення. (4 слайд)
— Наведіть свої приклади кількох ланцюгів живлення.
Гра « Засели будиночки »(діляться на 2 команди) розсели тварин диких та свійських в будиночки(картки).(5 слайд)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ (6 слайд)
Тож на сьогоднішньому уроці у нас будуть такі завдання(7 слайд)
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся ще більше про свійських тварин.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота за підручником (с 118-120)
— Пригадайте, яких тварин називають свійськими. (Свійські тварини — це ті, яких людина приручила, доглядає за ними (будує їм житло, годує, вирощує їх малят), а вони приносять їй користь.
— Запам’ятайте! Свійськими називають тварин, які живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь людям і потребують піклування.
Тисячі років тому люди почали спочатку приручати диких тварин і нарешті одомашнили багатьох, але свійськими стали лише ті, які приносили економічну вигоду.
Ще з давніх часів людина виловлювала в природі диких тварин і приручала їх. Тварини звикли до людини і починали давати потомство в неволі.
Що ж таке приручення (8 слайд)
Приручення — призвичаювання диких тварин до утримання в неволі.
Одомашнення — це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох поколінь.
Однією з перших приручених тварин був вовк(9 слайд)
Від вовків людина вивела сотні порід собак ,яких ви зустрічаєте щодня на вулиці.
Розгляньте які сучасні породи собак людина вивела від вовків? (10 слайд – 11 слайд),а також у підручнику.
Свійський кіт походить від дикого буланого кота( 12 слайд), і тепер живе в Африці. Людина приручила дикого кота давно, але зовні дикі коти майже не відрізняються від свійських.
Розгляньте, які є сучасні породи котів( 13 – 14 слайд). Підручник ст.119
Породи великої рогатої худоби виведено від диких биків. Одним із предків сучасних порід був дикий бик тур(15 слайд). Тури жили в південних степах нашої країни і вимерли близько трьохсот років тому.
Cамостійне опрацювання тексту
(16 слайд)
— Хто є предками свійських свиней і свійських качок?
ФІЗ,ХВИЛИНКА
Стали рівно, мов дуби.
Потім всі знайшли гриби.
Піднялися, мов смереки,
Потягнулися далеко.
Руки ставимо у боки
І скакаєм ,мов сороки .
І прогнулись , мов берізки,
Потім витерли геть слізки.
Всі плечима повели.
Втомлені мов й не були.
— Поясніть зміст прислів’я,
Корова у дворі — їжа на столі
Корова сама молока в дійницю не наллє
Любиш поганяти – люби й коня годувати
— Кількість по-справжньому одомашнених тварин становить лише близько 25.
Люди й зараз продовжують одомашнювати диких тварин: лосів, соболів, норок, бобрів та риб (лососів і осетрів).
Висновки (17 слайд)
Свійські тварини живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.
Свійські тварини відрізняються від диких меншою пристосовуваністю до навколишнього середовища.
Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини.
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Діти, розгляньте малюнки і скажіть, яку користь нам приносять тварини, і за що ми повинні їм подякувати(18 слайд).
Тож будьте природі другом!!!!(19 слайд).
Гра «Професії» (20 слайд)
— Свійських тварин розводять не дише вдома. Існують господарства, де їх утримують у значній кількості. Подивіться на малюнки і прочитайте професії і подумайте чим займаються ці люди?
Пташник люди, які вирощують птахів на птахофабриках
доярка люди, які збирають молоко
бджоляр люди, які доглядають за бджолами
пастух люди, які пасуть худобу на пасовищах
— Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських тварин? (Тваринники)
— Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)
Гра «Продовж твердження»
Тварини бувають…(дикі та свійські)
Свійські тварини відрізняються від диких тим, що…(живуть з людьми)
Усі свійські тварини пішли від…(диких)
У тваринництві працюють…(тваринники)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
(Тести на листочку)
— Прочитайте висновки на с. 120.
— Назвіть відмінності між свійськими і дикими тваринами.
— Для чого люди розводять свійських тварин?
— Складіть розповідь про свійську тварину, яка вам подобається.
Оцінювання.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(21 слайд)
С .118-120.
Практичне завдання
Проведіть спостереження за свійською твариною та складіть про неї розповідь.
Заключна частина(22 слайд)