Рефлексія на уроці — спільна діяльність учнів і вчителя
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Як отримати 100%-ві докази того, що учень засвоїв вивчену тему?Цікаво, а яка кількість думок пов’язаних з темою уроку генерує мозок дитини протягом 45-ти хвилин?
Номер слайду 4
Слово рефлексія походить від латинського «reflexio» — звернення назад. Словник іноземних слів визначає рефлексію як роздум про свій внутрішній стан, самопізнання або самоаналіз.
Номер слайду 5
Правильна рефлексія на уроці розвиває :- навички навчатися;- навички письма та мовлення;- критичне мислення;- навички планування;- відповідальність
Номер слайду 6
Класифікація:• рефлексія настрою та емоційного стану;• рефлексія діяльності;• рефлексія змісту навчального матеріалу.
Номер слайду 7
Для вибору того чи іншого виду рефлексії слід враховувати:а) мету заняття;б) зміст і складність навчального матеріалу;в) тип заняття;г) способи та методи навчання;д) вікові й психологічні особливості учнів.
Номер слайду 8
Рефлексія настрою та емоційного стану
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Рефлексія діяльності
Номер слайду 16
Що я робив? З якою метою? Чому я це роблю так? Який результат я отримав? Який варіант кращий?
Номер слайду 17
Намалюйте у зошитах сходинки по кількості завдань нашого уроку. Зафарбуйте ті сходинки, з якими ви впорались. Сходинки успіху
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Фіксація системного поняття з взаємозв’язками
Номер слайду 21
Прийом «Що, якщо...?»
Номер слайду 22
Рефлексія змісту навчального матеріалу
Номер слайду 23
Що сьогодні я дізнався?Мені було важко чи ні?Я зрозумів матеріал або були труднощі?Я навчився чогось нового?Я зміг добитися результату?Я зможу тепер пояснити…. Мені спадобалось робити….. Метод «Мікрофон»
Рефлексивний твір. Приблизний план міркувань відповідно до етапів уроку:або. ТВІР-ЕСЕ
Номер слайду 29
«Які з тих знань, умінь, способів дій, що отримали на уроці, візьмете із собою для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання, тематичного оцінювання тощо?». Метод « Рюкзак».
Номер слайду 30
Три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці. Два факти, які здалися нецікавими, або вже відомі. Один факт, який хотілося б вивчити детально, поглибити знання. Метод “Три – два – один”
Номер слайду 31
• «У –» — відповів на питання вчителя, але відповідь неправильна• «У +» — відповів на питання вчителя, відповідь правильна• «Я –» — відповів за власною ініціативою, але відпо-відь неправильна• «Я +» — відповів за власною ініціативою, відповідь правильна• «0» — не відповідав. Метод « Поля»
Номер слайду 32
- Це було дуже просто- Я це зробив - Я це зробив, але з помилками- Я це зробив з допомогою - Я хотів, але не вдалося - Я не зміг зробити
Номер слайду 33
• дозволяє будь-якому учневі побачити свої успіхи; • має інформативний характер; • сприяє формуванню позитивної самооцінки.
Номер слайду 34
Висновок: Отже, рефлексія дозволяє:- усвідомити учневі здобуті знання та вміння;- навчитися вільніше висловлювати свої почуття як негативні, так і позитивні;- набути вміння рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозувати подальші кроки;- порівняти своє сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших тощо;- навчитися дивитися «вглиб» себе.
Номер слайду 35
— Що я роблю?— З якою метою?— Які результати моєї діяльності?— Як я цього досяг?— Чи можна робити краще?— Що я робитиму далі? — Чи вважаю я себе здатним приймати в свою адресу критику, необхідну для мого особистісного і професійного росту.