Рекомендації "Батькам та учням в період дистанційного навчання"

Про матеріал
Дистанційне навчання - це новий формат не тільки для учнів, а й для їх батьків. Дуже складно організувати навчальний процес в родинах, у яких двоє або більше дітей. Це виклик не тільки для дитини або підлітка, це виклик для батьків. Батькам потрібно бути постійно на зв'язку, допомогти дитині організуватись або дати приклад самоорганізації. Потрібно цей приклад демонструвати. Наприклад, якщо батьки змушують дитину читати, то й самому необхідно взяти книгу. Рекомендації від психолога можуть допомогти легше пережити період дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Рекомендації психолога батькам учнів,

 які знаходяться на дистанційному навчанні.

 

  •  Зберігайте та підтримуйте звичний розклад та ритм дня дитини: сон, відпочинок, час уроків, час перерв і таке інше;

 

  • У зв’язку з тим, що емоційний стан дитини пов’язаний зі станом дорослих, батькам необхідно намагатись зберігати спокій та адекватне відношення до ситуації, яка відбувається. Дуже важливо батькам поводитись спокійно, врівноважено, бути розсудливими. Створюйте атмосферу сімейної довіри.

 

  •  Через ситуацію паніки та тривоги створюється зона ризику для учнів з підвищеним рівнем тривожності, тому рекомендується не навантажувати дітей в досить тривалі міркування про пандемію та її ризики. Але, не уникайте питань від дітей про вірус.

 

  • Батькам рекомендую орієнтуватися тільки на офіційну інформацію о превентивних кроках, тобто як поводитись в умовах карантину. Будь ласка, будьте уважними і критично аналізуйте інформацію в соціальній мережі Інтернет. Усвідомлюйте, що в умовах створеного хибного інформаційного простору  дуже легко отримати невірну, дезорієнтовану інформацію.

 

  • В цей період діти повинні звести коло реального спілкування до мінімуму, тому вони продовжують спілкуватися онлайн. Діти, підлітки  не випускають гаджети з рук. Їх поведінка може дратувати батьків. Будь ласка, батьки, зрозумійте своїх дітей, намагайтесь відноситись до цих особливостей з розумінням і повагою. Учням зараз нелегко, вони обмежені у задоволені  спілкування один з одним. В підлітковому віці спілкування з однолітками дуже важливо. Воно сприяє гармонійному психологічному розвитку, формуванню соціально-комунікативної компетентності, соціалізації.

 

  • Час карантину – це можливість провести час з вашою дитиною разом. Складіть разом перелік важливих справ, а можливо і  ігор, які можуть замінити  проведення часу у телевізора або комп’ютера. Доручайте дітям справи. Діти можуть вам допомогти. Не беріть на  себе всі хатні справи. В умовах соціальної ізоляції важливо пам’ятати о потребах дітей бути корисними для вас. Помічайте маленькі успіхи дітей, відмічайте, намагайтеся хвалити їх, але підкреслюйте:

-  за що саме хвалите;

-  за які конкретні вчинки;

-  що конкретно вам сподобалось.

 Будьте щирими  і чесними. Діти розуміють, коли їх хвалять не щиро. Але, пам’ятайте про те, що  ми любимо дітей безумовно.

 

 

 

  • Не забувайте проводити сумісні фізичні хвилинки вдома. Є прямий взаємозв’язок між фізичною активністю і позитивною динамікою психіки.

 

  • Рекомендую в кінці кожного дня обговорювати з дитиною наступне:

- що вийшло дуже добре;

- які були труднощі, що не вдалось.

Діліться своїми емоціями та почуттями. Слухайте уважно свою дитину! Таким чином створюється довірлива атмосфера в родині, яка служить психологічним захистом для дитини в цей нелегкий період.

 

  • Важливо вміти встановлювати діалог та доброзичливе спілкування з дитиною, довіряти їй, вірте в її здібності!

 

  • Допомагайте організувати вашій дитині місце для навчання. Забезпечте всім необхідним. Додаткові труднощі з щоденним переобладнанням робочого місця можуть негативно впливати на навчальну мотивацію. У дитини повинно бути власне робоче місце.

 

  • Намагайтеся разом розібратися в рекомендаціях педагогів школи щодо організації дистанційного навчання дітей та підлітків. Орієнтуйтесь на офіційну інформацію від класного керівника та адміністрації гімназії. Пам’ятайте про обсяг домашніх завдань. Так, в перших класах домашніх завдань не повинно бути зовсім, в 2 класі дитина може зробити завдання  самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин. У методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо. Якщо ваша дитина вчиться в 5-6 класах не вимагайте від неї, щоб вона робила домашнє завдання більше 2 годин,   7-8 класах - не більше 2,5 годин. Учні 9-11 класів можуть виконувати домашні завдання протягом 3 годин. Пам’ятайте про  перерви на 10-15 хвилин. Школа – це ще не все життя. Не розвивайте у дитини «синдром відмінника». 

 

  • Звертайте увагу на те, що оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини і її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають вивішуватися публічно на навчальних платформах дистанційного навчання. Якщо таке трапилось, ввічливо нагадайте вчителю про це.

 

 

  • Спробуйте разом з дитиною взяти участь у дистанційних уроках. По-перше, ви зрозумієте реальну складність і об’єм завдань, по –друге, ви можете сприяти пізнавальній мотивації вашої дитини. Наприклад, можна разом спробувати виконати творчі завдання, взяти участь у дискусії і таке інш.

 

  • Намагайтеся не концентрувати свою увагу на негативних новинах. Рекомендую зменшити суцільний інформаційний потік, який лунає з усіх каналів телебачення, соціальних мереж. Для того, щоб бути в курсі актуальних подій, достатньо обрати одно джерело новин та читати не частіше 1-2 разів на день, але  не пізніше чим за 2 години до сну.

 

  • Допоможіть собі і дитині зберегти спокій. Одночасно залишайтесь в контакті з близькими та друзями. В спілкуванні намагайтеся не концентрувати увагу на темах, які присвячуються короновірусу та  іншим подіям, які визивають страх і тривожність.

 

  • Організуйте періоди самостійної активності дитини. Дитину не обов’язково розважати  та займати собою весь час. Головна ідея в тому, що сумісне перебування  - це не покарання, а ресурс для  отримання нових знань, засвоєння нових навичок, час для цікавих справ. Допомагайте тільки в тому випадку, якщо бачите, що дитина не може впоратись самостійно. Не робить за дитину, робить разом.

 

  • Підкажіть дитині сайти віртуальних екскурсій, корисних і цікавих лекцій і інших позитивних пізнавальних активностей. Запропонуйте підліткам вести власний відеоблог на цікаві теми (спорт, музика, улюблене хобі, кіно).

 

  • Дистанційне навчання – це новий формат не тільки для дітей, але й для педагогів. З розумінням ставтесь до технічних проблем або недоліків на сайті, на навчальній он-лайн платформі.  Не ображайте та не критикуйте педагогів, намагайтеся бути позитивно налаштованими на навчальний процес. Негативне відношення до вчителів з боку батьків негативно відображується на пізнавальній мотивації учнів і як наслідок, дитина негативно відноситься до вчителя, до процесу навчання. І в решті решт, страждає дитина.

     

                 Бажаю успіхів в дистанційному навчанні!

              

                                            Рекомендації підготувала психолог гімназії

                 Ропацька Інесса Семенівна.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку