Лексична тема: Сім’я і родина
Матеріали для бесід
Група людей, родичів, які проживають разом, спільно: чоловік і жінка, батьки і діти. Їх об’єднує спільний дім, господарство, спосіб життя. В давнину в Україні батьки мали багато дітей — сім Я, сім осіб і це вважалося, що є повна сім’я.
Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина. Родина йде корінням у давнину, тому треба вивчати свій рід і знати з якого ти роду-племені. Для цього у родинах складають дерево роду.
Мета корекційно-відновлювальної роботи.
1.Розширювати і систематизувати знання про сім’ю: уточнити уявлення дітей про людей , які їх оточують в сім’ї , родинні зв’язки між членами сім’ї ,вчити називати членів родини , характеризувати їх трудову діяльність. Збагачувати та активізувати словник , познайомити зі словами синонімами (сім’я , родина, батько, тато).Вправляти в узгодженні присвійних займенників мій , моя , мої з іменниками; в утворенні прикметників та іменників з пестливо-здрібнілими суфіксами.
2.Розвивати слухову увагу і пам’ять, творче мислення , уважність.
3.Сприяти розвиткові самостійних суджень; виховувати любов та повагу до членів своєї родини, турботливе ставлення до них.
Лексичні межі.
Іменники :сім’я , родина , рідня , батьки , родичі ,дідусь , бабуся , тато, мати ,донька , син , онука , онук.
Дієслова: доглядати , допомагати , ніжити , турбуватися ,піклуватися , працювати.
Прикметники: велика , весела, дружна , старший , молодший.
Прислівники: радісно , весело ,дружно.
Лексико-граматична робота.
– Пояснення значення слова сім’я. Ознайомлення з синонімами: сім’я , родина; батько , тато.
-Узгодження присвійних займенників мій , моя, мої з іменниками у грі ” Чия родина найбільша? ” ( Моя родина ,моя мама, мій тато, мій брат, моя сестра,мій день народження , мої батьки , тощо).
-Активізація словника , розуміння відмінкових конструкцій ( Хто Іринка для Ганнусі? Хто Данилко для бабусі? Хто Оленка для тата? …)
- Вправляння у вживанні прикметників з пестливо-здрібнілими суфіксами -еньк- та -есеньк- у грі “Скажи який?”( малий – маленький -малесенький , рідний – рідненький -ріднесенький , золотий – золотенький – золотесенький….)
-Утворення та вживання присвійних прикметників у грі “Чий? Чия? Чиє? Чиї?”
-Вправляння у вживанні іменників з пестливо-здрібнілими суфіксами -ечк-, -ичк-, -очк
-ок-, -есеньк-, -усь-( донечка , сестричка ,синочки ,синок ,бабусенька , дідусь).
Формування сенсорних еталонів , орієнтування у просторі.
-Закріплення форми предметів , назв герметичних фігур , кольорів у грі “Закрий віконечка”
Активізація пізнавальних процесів.
-Розуміння логічних завдань у грі ” Чи так буває?”
(Тато молодший за дідуся , мама старша за бабусю тощо).
Розвиток тонкої довільної моторики кистей та пальців рук.
Пальчикова вправа ” Дружна сім’я”
Оцей пальчик – наш дідусь, ( Показування пальчиків по черзі).
Оцей пальчик – баба,
Оцей пальчик – наш татусь,
Оцей пальчик – мама.
А цим пальцем буду я,
От і вся моя сім’я. ( Пальчики в кулачок).