Рекомендації для батьків від вчителя-логопеда з лексичної теми: Родина

Про матеріал
Розробка для вчителів-логопедів та вчителів -дефектологів завдань у співпраці з батьками на закріплення й автоматизацію словникового запасу дітей дошкільного віку на тему: Родина. Від взаємодопомоги залежить успішний та якісний розвиток дитини.
Перегляд файлу

Лексична тема: Сім’я і родина

Матеріали для бесід

 

  Група людей, родичів, які проживають разом, спільно: чоловік і жінка, батьки і діти. Їх об’єднує спільний дім, господарство, спосіб життя. В давнину в Україні батьки мали багато дітей — сім Я, сім осіб і це вважалося, що є повна сім’я.

Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина. Родина йде корінням у давнину, тому треба вивчати свій рід і знати з якого ти роду-племені. Для цього у родинах складають дерево роду.

http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/1-59-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/2-62-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/3-54-300x291.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/4-44-236x300.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/5-35-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/6-29-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/7-19-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/8-14-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/9-13-300x225.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/10-9-300x225.jpg

 

Мета корекційно-відновлювальної роботи.
1.Розширювати і систематизувати знання про сім’ю: уточнити уявлення дітей про людей , які їх оточують в сім’ї , родинні зв’язки між членами сім’ї ,вчити називати членів родини , характеризувати їх трудову діяльність. Збагачувати та активізувати словник , познайомити зі словами синонімами (сім’я , родина, батько, тато).Вправляти в узгодженні присвійних займенників мій , моя , мої з іменниками; в утворенні прикметників та іменників з пестливо-здрібнілими суфіксами.
2.Розвивати слухову увагу і пам’ять, творче мислення , уважність.
3.Сприяти розвиткові самостійних суджень; виховувати любов та повагу до членів своєї родини, турботливе ставлення до них.
 

Лексичні межі.
Іменники :сім’я , родина , рідня , батьки , родичі ,дідусь , бабуся , тато, мати ,донька , син , онука , онук.
Дієслова: доглядати , допомагати , ніжити , турбуватися ,піклуватися , працювати.
Прикметники: велика , весела, дружна , старший , молодший.
Прислівники: радісно , весело ,дружно.
 

Лексико-граматична робота.
– Пояснення значення слова сім’я. Ознайомлення з синонімами: сім’я , родина; батько , тато.
-Узгодження присвійних займенників мій , моя, мої з іменниками у грі ” Чия родина найбільша? ” ( Моя родина ,моя мама, мій тато, мій брат, моя сестра,мій день народження , мої батьки , тощо).

http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_viber_2020-03-23_00-43-55-300x225.jpg

-Активізація словника , розуміння відмінкових конструкцій ( Хто Іринка для Ганнусі? Хто Данилко для бабусі? Хто Оленка для тата? …)

- Вправляння у вживанні прикметників з пестливо-здрібнілими суфіксами -еньк- та -есеньк- у грі “Скажи який?”( малий – маленький -малесенький , рідний – рідненький -ріднесенький , золотий – золотенький – золотесенький….)

-Утворення та вживання присвійних прикметників у грі “Чий? Чия? Чиє? Чиї?”

http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/1-39-225x300.jpg http://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/2-41-300x225.jpghttp://dnz4.osvita-konotop.gov.ua/wp-content/uploads/sites/24/2020/03/3-35-300x225.jpg

-Вправляння у вживанні іменників з пестливо-здрібнілими суфіксами -ечк-, -ичк-, -очк

-ок-, -есеньк-, -усь-( донечка , сестричка ,синочки ,синок ,бабусенька , дідусь).

Формування сенсорних еталонів , орієнтування у просторі.
-Закріплення форми предметів , назв герметичних фігур , кольорів у грі “Закрий віконечка”

Активізація пізнавальних процесів.
-Розуміння логічних завдань у грі ” Чи так буває?”
(Тато молодший за дідуся , мама старша за бабусю тощо).

Розвиток тонкої довільної моторики кистей та пальців рук.
Пальчикова вправа ” Дружна сім’я”
Оцей пальчик – наш дідусь, ( Показування пальчиків по черзі).
Оцей пальчик – баба,
Оцей пальчик – наш татусь,
Оцей пальчик – мама.
А цим пальцем буду я,
От і вся моя сім’я. ( Пальчики в кулачок).

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 березня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку