ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
ПО ОЛЕКСАНДРІВСЬКОМУ РАЙОНУ
вул. Запорізька, 13 А, м. Запоріжжя, 69002, тел.(061)707-20-12, Е-mail: irc.alexandrovskiy@gmail.com
Директор ІРЦ Очеретнюк Тетяна Леонідівна
Методичні рекомендації щодо оформлення висновку про комплексну
психолого- педагогічну оцінку розвитку дитини
п.7 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
|
ЗАГАЛЬНИЙ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ВИСНОВОК |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
|
Розвиток пізнавальних процесів відповідає нормі даної вікової категорії. Розвиток пізнавальних процесів в межах норми даної вікової категорії (обмеженість навчальних знань і умінь) |
Навчати за типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти I ступеня (II ступеня, III ступеня), ___ клас |
|
Навчання в корекційному (спеціальному) класі;
Навчання в інклюзивному класі
(в межах норми)
(порушеннями інтелекту )
|
Рекомендована типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з затримкою психічного розвитку, __ клас. Корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, корекції розвитку (вчитель-логопед, практичний психолог, вчитель-дефектолог). Ні . Індивідуальний навчальний план 1.Типові освітні програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з:Наказ МОН від 25.06.2018 №693 Ввести типову освітню програму в дію з 2018-2019 н.р. для 2-4 кл - з інтелектуальними порушеннями (розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка);- порушеннями слуху:(глухих дітей (розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови, ритміка; лікувальна фізкультура);дітей зі зниженим слухом (розвиток слухового сприймання та формування вимови; ритміка; лікувальна фізкультура);- порушеннями зору:(сліпих дітей (орієнтування в просторі, розвиток мовлення, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка);дітей зі зниженим зором (розвиток мовлення, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка);- із затримкою психічного розвитку (розвиток мовлення, ритміка, корекція розвитку);- тяжкими порушеннями мовлення (корекція мовлення, корекція розвитку, логоритміка, лікувальна фізкультура);-з порушенням опорно-рухового апарату (лікувальна фізкультура, корекція розвитку);- зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушенням - орієнтування в просторі, розвиток мовлення, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка);- зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями - розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови, розвиток слухового сприймання та формування вимови; ритміка; лікувальна фізкультура); - зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями опорно - рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями - лікувальна фізкультура, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування); - з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів (психомоторний та сенсорний розвиток, логопедичні заняття, ритміка); Наказ МОН від 26.07. 2018 р. № 814 Ввести типову освітню програму в дію поетапно: У 1-х класах – з 2018-2019 н.р.; у 2-х класах – з 2019-2020 н.р.; у 3-х класах – з 2020-2021 н.р.; у 4-х класах – з 2021-2022 н.р.; - інтелектуальними порушеннями (розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);- порушеннями слуху:(глухих дітей (розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови, лікувальна фізкультура (ритміка);дітей зі зниженим слухом (розвиток слухового сприймання та формування вимови; лікувальна фізкультура (ритміка);- порушеннями зору: (орієнтування в просторі, розвиток мовлення, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);- із затримкою психічного розвитку (розвиток мовлення, ритміка, корекція розвитку);- із затримкою психічного розвитку (з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини (корекція мовлення, ритміка, корекція розвитку); - тяжкими порушеннями мовлення (корекція мовлення, корекція розвитку, логоритміка, лікувальна фізкультура);-з порушенням опорно-рухового апарату (лікувальна фізкультура, корекція розвитку);- зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушенням - орієнтування в просторі, корекція мовлення, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);- зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями - розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови (для глухих дітей), розвиток слухового сприймання та формування вимови ( для дітей зі зниженим слухом); соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка); - зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями опорно - рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями - лікувальна фізкультура, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування); - з аутичними порушеннями тяжкого ступеня; інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів (психомоторний та сенсорний розвиток, альтернативна комунікація, ритміка, логопедичні заняття) Наказ МОН від 26.07. 2018 р. № 816 Ввести типову освітню програму в дію з 2018-2019 н.р. -з інтелектуальними порушеннями (розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);
2. Типові освітні програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з: Наказ МОН від 12.06.2018 №627 - порушеннями зору:(сліпих дітей (орієнтування в просторі, розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);дітей зі зниженим зором (розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);- порушеннями слуху:(глухих дітей (розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови, лікувальна фізкультура (ритміка);дітей зі зниженим слухом (розвиток слухового сприймання та формування вимови; лікувальна фізкультура (ритміка); -з порушенням опорно-рухового апарату (лікувальна фізкультура, корекція розвитку);- із затримкою психічного розвитку (розвиток мовлення, корекція розвитку, лікувальна фізкультура (ритміка);- з інтелектуальними порушеннями (розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);- з тяжкими порушеннями мовлення (корекція мовлення, логоритміка, лікувальна фізкультура (ритміка); - зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушенням - орієнтування в просторі, розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура (ритміка);- зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями - розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови, лікувальна фізкультура (ритміка); - зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями опорно - рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями - лікувальна фізкультура, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування); - з аутичними порушеннями тяжкого ступеня; інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів (психомоторний та сенсорний розвиток, альтернативна комунікація, ритміка, логопедичні заняття) ( наказ МОН від 10.06.2019 № 808: зміни до наказу МОН від 12.06.2018 № 627) Наказ МОН від 26.07. 2018 р. № 815 - із затримкою психічного розвитку (розвиток мовлення, корекція розвитку, лікувальна фізкультура (ритміка); Для учнів спеціальних шкіл: 6 клас – на 2018-2019 н.р.; 7 клас – на 2018-2019 н.р.; 8 клас – на 2018-2019 н.р.; 9 клас – на 2018-2019 н.р.;
3. Типові освітні програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з: Ввести Типову освітню програму в дію: для 11-х класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами на 2018/2019, 2019/2020 навчальний рік; для 12-х класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами на 2018/2019, 2019/2020 та 2020/2021 навчальний рік. - порушеннями зору:(сліпих дітей та дітей зі зниженим зором);- порушеннями слуху:(глухих дітей та дітей зі зниженим слухом);-з порушенням опорно-рухового апаратуВибір курсів з корекційно-розвиткової роботи у старшій школі визначається навчальним закладом відповідно до контингенту в межах передбачених годин («Соціально-побутове орієнтування», «Орієнтування в просторі», «Українська жестова мова», «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови», «Розвиток слухового сприймання та формування вимови», «Лікувальна фізкультура», «Ритміка», «Корекція розвитку»). Інклюзивне навчання для дітей : Постанова Кабінету Міністрів України №588 від 9 серпня 2017 р. "Зміни, що вносяться до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах три — п’ять годин — для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями; п’ять — вісім годин — для дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку тощо). Рекомендована типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з затримкою психічного розвитку, __ клас. Корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, корекції розвитку, ритміки ( вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог). При умові інклюзивного навчання – навчати за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня , ___ клас з використанням програм з корекційно-розвиткової роботи для дітей з затримкою психічного розвитку. Потребує 3-8 годин для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог ). Ні . Індивідуальний навчальний план (Потребує супроводу асистента дитини) Інклюзивне навчання для дітей : -з інтелектуальними порушеннями ; - зі складними порушеннями розвитку ( з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушенням); - зі складними порушеннями розвитку ( з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями ); - зі складними порушеннями розвитку ( з порушеннями опорно- рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями ). - з аутичними порушеннями тяжкого ступеня; інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів Рекомендована типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей - зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушенням) , __ клас. Корекційно – розвиткові заняття з орієнтування в просторі, корекції мовлення, корекції розвитку, соціально-побутового орієнтування, лікувальної фізкультури (ритміки) (вчитель-дефектолог (тифлопедагог), практичний психолог, вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, вчитель-реабілітолог). При умові інклюзивного навчання – навчати за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня , ___ клас з використанням Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей зі складними порушеннями розвитку ( з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушенням) Потребує 5-8 годин для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (вчитель-тифлопедагог, практичний психолог, вчитель- дефектолог, вчитель-логопед, вчитель-реабілітолог ). (Для дітей з інтелектуальними порушеннями – 3-5 годин). Так Індивідуальний навчальний план ( Потребує супроводу асистента дитини) |
освіти з українською мовою навчання для дітей з інтелектуальними порушеннями
освіти з українською мовою навчання для дітей з порушеннями слуху
освіти з українською мовою навчання для дітей з порушеннями зору
освіти з українською мовою навчання для дітей із затримкою психічного розвитку
освіти з українською мовою навчання для дітей з порушеннями опорно- рухового апарату
освіти з українською мовою навчання для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
( з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушеннями )
( з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями )
( з порушеннями опорно- рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями )
ступеня
помірного та тяжкого ступенів
( з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушеннями )
( з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями )
( з порушеннями опорно- рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними
порушеннями )
Навчальний план для дітей з аутичними порушеннями тяжкого ступеня; інтелектуальнми порушеннями помірного і тяжкого ступенів. ( н-з МОН від 10.06.2019 № 808 : зміни до наказу МОН від 06.2018 № 627 )
Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти I ступеня
Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти II ступеня
Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти III ступеня