Всі діти сприймають інформацію по -різному і це обов'язково повинні враховувати вчителі в роботі .Дані поради допоможуть вчителю максимально використовувати можливості учнів на уроці з мінімальними затратами своїх сил.
Поради для вчителів
При виконані роботи на уроці рекомендується:
візуалу дозволяти мати під рукою листок, де в процесі усвідомлення і запам’ятовування матеріалу він зможе креслити, малювати, штрихувати.
аудіалу не робити зауваження, якщо він в процесі навчання видає якісь звуки, ворушить губами – так йому легше справлятись з завданням;
кінестетика не заставляти сидіти довгий час нерухомо, обов’язково дати йому можливість моторної розрядки (сходити за крейдою, журналом, писати на дошці, вдома – сходити до іншої кімнати); запам’ятовування матеріалу в нього відбувається легше під час руху.
Зрозуміло, що дуже важливо спілкуватись з учнем «на його ж мові»:
з візуалом використовуючи слова, описуючі колір, розмір, форму,місце роз положення; виділяючи різні пункти чи аспекти змісту; записуючи дії,використовуючи схеми, таблиці, наочні посібники та ін.
з аудіалом використовувати варіації голосу (паузи, висоту, гучність), відображаючи тілом ритм мови ( особливо головою) з швидкістю, характерною для цього типу сприймання;
з кінестетиком використовуючи жести, доторкання і типічну для них повільну швидкість розумових процесів; пам’ятати , що кін естетики навчаються за допомогою м’язової пам’яті; чім більше перебільшення, тим краще для запам’ятовування.
Зауваження також повинні бути на мові учня, так буде кращий ефект.
візуалу краще покивати головою чи погрозити пальцем;
аудіалу – сказати пошепки «шшшш»;
кінестетику – покласти руку на плече та похлопати по ньому.