Рекомендації "Рекомендації для батьків щодо навчання дітей з інтелектуальними порушеннями ( в умовах карантину)"

Про матеріал
Методичні рекомендації для батьків дітей з порушенням інтелектуального розвитку щодо оргнізації роботи з дитиною в в умовах карантину. Надаються зразки вправ.
Перегляд файлу

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР

ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Рекомендації для батьків 

щодо навчання дітей з інтелектуальними порушеннями

( в умовах карантину)

Основне завдання навчання дітей з інтелектуальними порушеннями – домогтися того, щоб ставши дорослими вони могли самостійно себе обслуговувати, орієнтуватись в навколишньому середовищі.

Для цієї категорії дітей потрібно якомога частіше використовувати конкретні приклади, матеріал розчленовувати на дрібні порції, забезпечувати всебічне використання наочності.

З дітьми дошкільного віку важливо попрацювати над навичками самообслуговування:

Гігієнічні навички:

1.  Миття рук.

2.  Миття ніг.

3.  Витирання рушником.

4.  Чищення зубів.

5.  Розчісування волосся.

6.Використання носової хустинки.

Користування туалетом

1.Вміння проситися в туалет.

2. Вміння контролювати фізіологічні потреби.

3 Вміння поводження в туалеті

4. Користування туалетним папером

Харчування

1.Користування столовими при прийомі їжі приборами (ложка, виделка, ніж)  2. Пиття з чашки (склянки)

 Вдягання/Роздягання

1. Вдягання та роздягання окремих предметів одягу:

-          шкарпеток; колготок;

-          головних уборів; рукавиць; штанів;майок;

-          плаття (_через голову);

-          сорочки; верхнього одягу

Взування/роззування взуття

-          домашніх тапочок;

-          черевиків; чобіт  

розстібання/застібання взуття на: -       „липучках”;блискавках”;  пряжках;

-          використання шнурівок (зав’язування/розв’язування)

Як налагодити навчальний процес з дітьми шкільного віку під час карантину в домашніх умовах? 

1.  Додержуйтесь усталеного розпорядку дня.

2.  Подбайте про робоче місце і організацію заняття.

3.  Займайтеся з дитиною, коли вона не втомлена. 

4.Заняття, які спрямовані на розвиток дитини, плануйте  на першу половину дня.

5.Організовуйте  заняття в ігровій формі, використовуйте предмети, які є привабливими для дитини.

6.Розбивайте завдання на маленькі кроки. Дитині буде легше набувати нових навичок, якщо оволодіння ними буде відбуватися поетапно.

7.Визначайте оптимальний темп навчання, відповідно до можливостей дитини.

8.  Формуйте навички самостійної роботи. Давайте посильні трудові доручення.

9.  Позитивно оцінювайте навіть найменші її досягнення, хваліть за старанність, радійте успіху дитини.

10.              Використовуйте підкріплення: жетони, наклейки, призи, посмішку, кивок головою, поплескування по спині тощо.

Ранок починати з допомогою гімнастичних вправ, адже вони формують діафрагмальне дихання та мовленнєвий видих. Робота над мовленнєвим диханням, його частотою, ритмом, глибиною дуже важлива для формування гарного мовлення.

Зразки вправ. 

1.           Стати навшпиньки й повільно опуститися на п’яти.

2.           «Гойдалка»:

  перегойдуватися з носка на п’ятку, і навпаки;  перекочуватися з однієї ноги на другу.

3.           «Рубання дров»: руки сплести в пальцях, підняти над головою. Ноги поставити на ширину плечей. Руки різко кинути вниз із нахилом тулуба. Стати у вихідну позицію і повторити рухи.

4.           «Киця випускає кігті»: очі заплющити, повільно випрямити долоні, вигинаючи пальці та стискаючи їх у кулак. Можна промовляти: «Очі закриваються, Кігті випускаються». 

5.           Вільне покачування обох рук уперед — назад. Покачування лівої руки і ноги вбік.

6.           «Зайчики»: стрибати на місці із просуванням уперед, зігнувши лікті, долоні стиснуті в кулачки. 

7.           «Потяг»: ходьба на місці пружним кроком, лікті зігнуті, долоні стиснуті в кулак. По черзі рухати руками вперед, кругом, видих через рот, промовляти «ш-ш-ш-ш-ш». Поєднати це з тупотінням. 

8.           «Ножиці»: робити перехресні рухи руками, повільно нахиляючи тулуб уперед.

9.           «Вітрила»: вільні колові рухи руками, махові рухи рук. 

10.       «Кулак — долоні»: поперемінне та одночасне стискування долонь у кулак під змінний ритм музики.

11.       «Пружинки»: напівприсісти, стати на пальці й підстрибнути. 

Також протягом дня  треба гратися з дитиною  з тістом (ліпити фігурки, випікати, розфарбовувати), кінетичним піском, пластиліном, робити аплікації з паперу. Можна малювати фарбами, створювати сенсорні коробочки, ховати у крупі невеликі іграшки й знаходити їх, викладати аплікацію та придумувати до неї історію.  Дидактичні ігри

Мета: залучати дітей до використання засвоєних знань та способу дій в ігрових умовах. Поглиблювати та розширювати просторові уявлення, вміння орієнтуватися у просторі; розвивати фонематичний слух, дії слухового та зорового аналізаторів. Сприяти розвитку дрібної мускулатури пальців, координацій дрібних рухів. Розширювати словниковий запас слів. Спонукати дитину до розширення знань про багатство форм і кольорів предметів. Сприяти розвитку самостійності ігрових дій. Вчити групувати предмети за їх призначенням, способом використання, величиною, кольором, формою... Розширювати знання про навколишнє середовище: предмети, рослинний та тваринний світ, природні та суспільні явища, характер стосунків між людьми тощо.Учити орієнтуватися в навколишньому просторі, часі.  

Геометричні фігури

Завдання: Розгляньте малюнок. Поговоріть з дитиною про кольори та геометричні фігури.

І варіант: дорослий називає колір, дитина знаходить відповідний колір. 

ІІ варіант: дорослий показує колір та запитує якого вона (фігура) кольору. 

ІІІ варіант: дорослий називає геометричну фігуру, дитина знаходить відповідну фігуру.

IV варіант: дорослий показує, запитує якої форми фігура та просить описати кожну геометричну фігуру (якщо потрібно, із допомогою дорослого).   

 

Завдання: Розгляньте кожне зображення геометричних фігур.

1.  Назвіть яка геометрична фігура зображена на картинці.

2.  Поміркуйте (знайдіть), які предмети такої форми знаходяться у вас в дома.

3.  Обведіть геометричні фігури по пунктирним лініям (розфарбуйте їх). 

Завдання: «Гарний посуд» 

1.  Розгляньте зображення.

2.  Поміркуйте і назвіть предмети, які зображені. 

3.  Назвіть які геометричні фігури зображені всередині предметів (чашка, тарілка).

4.  Домалюйте, в середині предметів, такі ж самі геометричні фігури.

 

 

 

 

Посуд та його призначення

Завдання: Бесіда та демонстрація предметних картинок із серії «Посуд». Дитина називає зображені на них предмети: « Це що? (Тарілка.) Для чого потрібна тарілка?»

Наприклад: Тарілка потрібна для того, щоб... (насипати в неї їжу, покласти на неї шматочок торта, покласти на неї яблуко тощо).

Подібна робота здійснюється під час розглядання малюнків, на яких зображені чашка, ложка, виделка, ніж, чайник…

ЯК  можна одним словом назвати тарілку, чашку, виделку, ложку, ніж, чайник? (Посуд.) Для чого нам потрібен посуд?

У нас вдома є посуд? Його багато? 

 

 

 

 

Завдання: «Каструлька»

Розфарбуйте каструлю (олівцями, фарбами): у порожні кола поставте відбиток пальчика, а смуги зафарбуйте олівцем або пензликом.

 

Завдання: «Фізкультхвилинка»

Веселий душ (Т. Коломієць)

Під гарячий буйний душ. Тарілки спішать чимдуж.

(Біг на місці.)

Розмальовані миски. Вишаровують боки.

(Руки в боки, повороти тулуба праворуч-ліворуч.)

А чашки глибокі. Кинулись у скоки:

(Руки в боки, стрибки на місці на одній нозі.)

Стриб-скік, стриб-скік! — Це щоб душ не обпік.

(Руки в боки, стрибки на місці на другій нозі.)

 

Завдання: Розглянути картинку, назвати посуд. Знайти тіні для кожного предмету.

 

 

 

Завдання: „Овочі”

1.  Пригадати з дитиною назви овочів.

2.  Дитяча гра „Один - багато" (відповідь дитини записати) помідор - помідори огірок -… капуста -... буряк -… морквина -... кабачок -...

3.Назви овочі, з’єднай їх з тінню.

 

4.Збери урожай.

 

 

5.Розклади по каструлям

 

6. Підбери відповідно кольору та з’єднай

 

 

Корисні посилання:

https://dinadefectologlogopedblogpostcom.blogspot.com/ https://korekshiunuupedagogblogpostcom.blogspot.com/ https://logopedirpin.blogspot.com/ https://www.facebook.com/groups/1544739658896546/ https://www.facebook.com/groups/1251894954851732/ https://www.facebook.com/groups/360915324282190/

 

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку