Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів/учениць у 5-7 класах з інформатики відповідно до наказу МОН України №1093 від 02.08.2024р. "Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання"
Згідно з наказом МОН України №1093 від 02.08.2024 р. "Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання", оцінювання учнів у 5-7 класах з інформатики має відповідати сучасним підходам до освіти. Ось кілька основних рекомендацій:
1. Формувальне оцінювання:
-
Відстеження прогресу: Оцінювання має бути спрямоване на відстеження розвитку учнів протягом навчального року.
-
Зворотний зв'язок: Викладачі повинні регулярно надавати учням зворотний зв'язок, який допомагає зрозуміти, що саме потрібно вдосконалити та як це зробити.
-
Самооцінка та взаємооцінка: Залучення учнів до самооцінювання та взаємооцінювання розвиває у них критичне мислення та відповідальність за власне навчання.
2. Критерії оцінювання:
-
Знання та розуміння: Учні повинні демонструвати розуміння основних понять інформатики, таких як алгоритми, програмування, інформаційні технології тощо.
-
Практичні навички: Оцінюються вміння застосовувати знання на практиці, створювати прості програми, використовувати програмні засоби для розв'язання задач.
-
Творчий підхід: Оцінюється здатність учнів генерувати ідеї, знаходити нові рішення та проявляти творчий підхід у виконанні завдань.
3. Завдання для оцінювання:
-
Практичні роботи: Завдання мають бути орієнтовані на застосування теоретичних знань у реальних умовах, наприклад, створення проектів або виконання міні-завдань.
-
Тестування: Використання тестів для перевірки знань, що дозволяє оцінити рівень засвоєння матеріалу.
-
Проєкти: Оцінювання довгострокових проєктів, які учні виконують самостійно або в групах.
4. Диференціація оцінювання:
-
Індивідуальний підхід: Оцінювання має враховувати індивідуальні особливості учнів, їх темп навчання та рівень засвоєння матеріалу.
-
Гнучкість: Викладачі мають змогу адаптувати критерії оцінювання в залежності від складності завдань та рівня підготовленості учнів.
5. Документування та прозорість:
-
Звіти: Учителі повинні вести чіткий облік результатів навчання, що дає змогу відслідковувати прогрес учнів.
-
Прозорість: Учні та їх батьки мають бути проінформовані про критерії оцінювання та результати.
6. Підсумкове оцінювання:
-
Річні оцінки: Формування підсумкової оцінки має враховувати як поточні результати, так і результати річного підсумкового контролю.
-
Підтримка учнів: Якщо учень має труднощі, слід розробити індивідуальний план підтримки для досягнення кращих результатів.