Додаток 1
до протоколу №3
засідання РМО вчителів іноземних мов
від 30.08.2019 р.
Рекомендації
щодо роботи з обдарованими учнями
З метою підвищення ефективності роботи з обдарованими учнями вжити таких заходів:
-
Вчителям іноземних мов виявляти філологічно обдарованих дітей, планувати та проводити роботу з ними, враховуючи нахили, здібності та інтереси.
-
Обмінюватись досвідом з питань роботи з філологічно обдарованими учнями. Налагодити співпрацю з колегами району, області.
-
Роботу з обдарованими учнями здійснювати в чотири етапи:
-
Виявлення та створення Банку даних обдарованих учнів.
-
Індивідуальне оцінювання творчого потенціалу і психологічних особливостей кожної дитини.
-
Створення програми роботи з творчими учнями на рік.
-
Робота на уроці, залучення до різних видів діяльності.
-
Позаурочна робота.
-
Ведення індивідуальної Картки обдарованого учня.
-
В організації роботи з обдарованими реалізовувати індивідуально-особистісний підхід; дотримуватись психологічно-орієнтованих принципів:
-
рівноправності в роботі вчителів та учнів з метою вироблення стійкої психологічної рівноваги обдарованої дитини в процесі її саморозвитку;
-
системності в роботі з метою формування вольової та емоційної сфери;
-
постановки проміжних завдань з метою створення ситуації успіху, умов для самовираження й вироблення звички самостійно працювати.
-
Дотримуватись основних напрямів виховання обдарованих дітей:
-
Формування особистості.
-
Розвиток інтелекту.
-
Розвиток творчості.
-
Виховання духовності, загальнолюдської моралі.
-
Використовувати різні форми і методи організації діяльності учнів з метою підтримання мотивації до вивчення іноземної мови:
-
залучати до самостійної роботи творчого характеру;
-
впроваджувати розвивальні творчі ігри та ін.
-
В позакласній роботі залучати до:
-
підготовки та участі школярів в олімпіадах, конкурсах;
-
участі у гуртках, додаткових заняттях;
-
роботи над проектами;
-
роботи з мовним портфоліо
-
участі в Інтернет-олімпіадах тощо.
-
Учителям при підготовці учнів до участі в Всеукраїнській учнівській олімпіаді з іноземних мов, конкурсів, ДПА, ЗНО особливу увагу приділяти:
-
розвитку навичок непідготовленого оцінювального мовлення з урахуванням власного досвіду учнів та розвитку дискурсивної компетенції за рахунок збільшення завдань з усного мовлення, спрямованих на висловлення власних думок.
-
Для розвитку рецептивних навичок – читання та аудіювання – надавати перевагу завданням, що містять аналітичні запитання щодо змісту тексту.
-
Під час підготовки до письмової роботи приділяти увагу змісту роботи, чіткому поділу її на частини, наявності з’єднувальних кліше та висновків.
-
Надавати пріоритети використанню автентичних текстів, аудіо-та відеоматеріалів, що забезпечить нормативність мовлення і дозволить досягти рівнів навченості, визначених чинними нормативно-правовими документами та Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти.
-
Створити банк завдань ДПА, ЗНО, Всеукраїнських учнівських олімпіад з іноземних мов попередніх років, використовувати їх під час роботи з учнями.
-
Здійснювати моніторинг досягнень обдарованих дітей, продовжувати роботу щодо ведення Картки обдарованого учня.
-
Вчителям постійно підвищувати майстерність і фаховий рівень в напрямку роботи щодо виявлення та розвитку обдарованості учнів шляхом самоосвіти, обміну досвідом.
-
На засіданнях методичного об'єднання продовжувати опановувати теоретичними джерелами сучасного науково-методичного забезпечення системи роботи з обдарованими учнями.
Керівник РМО________________ (Ж.О. Уманська)