Рекомендації щодо використання прийомів розвитку критичного мислення на уроках інформатики
Приклад використання на уроці інформатики.
Кейс
Тема. Поняття інформації. Повідомлення.
Мета: Навчити відрізняти корисну та некорисну інформацію, та навчитися використовувати по відношенню до людей.
Опис ситуації: твій друг, який був у зоопарку, що закрили на ремонт на 2 роки подзвонила до тебе та хоче розказати певну інформацію про цей парк: часи коли відкривався зоопарк, які там були звірі, скільки коштував вхід, кількість тварин, в якому районі знаходиться зоопарк. Яка з цієї інформації була корисна? Чому людина це розказала? Чи можна сказати, що інформація була не корисна?
Конспект уроку.
Глосарій:
Інформація - це відомості про об'єкти і явища навколишнього середовища, їхніх параметрах, властивостях і стані, які зменшують ступінь невизначеності, неповноти знань.
Інформаці́йний шум — неважлива, вторинна інформація.
Повідомлення — набір сигналів різної природи: звуків, тексту, зображень, жестів, графіків тощо.
Після детального та переказу історії від слів вчителя, з використанням імен або реальних персонажів, постають питання. «Інформація від головного героя являється шумом чи ні? Якщо це так, чому тоді людина про це сказала?» «Якщо не шум то чому?», «Що робити в таких випадках?».
Проблема реальної ситуації, що зазвичай люди спілкуються подібним чином, чому виникають такі ситуації?
Виникає дискусія в якій діти зможуть спілкуватися, виражати свою думку, почнеться мозковий штурм.
Під час дискусії вчителю потрібно записувати на дошці те що кажуть діти.
Кінцем цього уроку як на мене буде момент коли учні вже нічого не зможуть сказати, тоді вчитель зможе використати Метод Сократа.
Та вирішити поставлену проблему ідеєю Людвига Витгенштейна, що окреслена в Логіко-філософському трактаті, про те що люди насправді не обмінюються інформацією в повсякденному житті, а частіше виражають свої почуття та свою думку [33].
Тому, інформацію від людей таким чином неможливо класифікувати.