Рекомендації щодо використанння прийомів розвитку критичного мислення

Про матеріал
Рекомендації щодо використання прийомів розвитку критичного мислення на уроках інформатики
Перегляд файлу

Рекомендації щодо використання прийомів розвитку критичного мислення на уроках інформатики

  1. Використовувати декілька прийомів водночас, та разом з дидактичними прийомами, як наприклад Метод Сократа або Педагогічні Кейси. Метод Сократа дозволяє дізнатися основні думки учня, що потрібно поставити під сумнів, що й являється метою даної роботи, а з допомогою кейсів можна створити ситуацію, що дозволить використати знання в реальному житті.
  2. Завжди пов’язувати знання з життям. Критичне мислення орієнтоване на використання в реальному житті.
  3. Використовувати філософські концепції, що дозволяє всебічно розвивати учнів.

Приклад використання на уроці інформатики.

Кейс

Тема. Поняття інформації. Повідомлення.

Мета: Навчити відрізняти корисну та некорисну інформацію, та навчитися використовувати по відношенню до людей.

Опис ситуації: твій друг, який був у зоопарку, що закрили на ремонт на  2 роки подзвонила до тебе та хоче розказати певну інформацію про цей парк: часи коли відкривався зоопарк, які там були звірі, скільки коштував вхід, кількість тварин, в якому районі знаходиться зоопарк. Яка з цієї інформації була корисна? Чому людина це розказала? Чи можна сказати, що інформація була не корисна?

Конспект уроку.

Глосарій:

Інформація - це відомості про об'єкти і явища навколишнього середовища, їхніх параметрах, властивостях і стані, які зменшують ступінь невизначеності, неповноти знань.

Інформаці́йний шум — неважлива, вторинна інформація.

Повідомлення — набір сигналів різної природи: звуків, тексту, зображень, жестів, графіків тощо.

Після детального та переказу історії від слів вчителя, з використанням імен або реальних персонажів, постають питання. «Інформація від головного героя являється шумом чи ні? Якщо це так, чому тоді людина про це сказала?» «Якщо не шум то чому?», «Що робити в таких випадках?».

Проблема реальної ситуації, що зазвичай люди спілкуються подібним чином, чому виникають такі ситуації?

Виникає дискусія в якій діти зможуть спілкуватися, виражати свою думку, почнеться мозковий штурм.

Під час дискусії вчителю потрібно записувати на дошці те що кажуть діти.

Кінцем цього уроку як на мене буде момент коли учні вже нічого не зможуть сказати, тоді вчитель зможе використати Метод Сократа.

Та вирішити поставлену проблему ідеєю Людвига Витгенштейна, що окреслена в Логіко-філософському трактаті, про те що люди насправді не обмінюються інформацією в повсякденному житті, а частіше виражають свої почуття та свою думку [33].

Тому, інформацію від людей таким чином неможливо класифікувати.

 

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку