У даній презентації надаються рекомендації щодо підготовки до сучасного уроку в контексті оновлення змісту освіти. Розглянуто основні критерії ефективності сучасного уроку, особливості підготовки до занять, що таке компетентнісний підхід, компетентність, компетенція, компетентний. Дана робота стане в нагоді як заступникам директорів з НВР, так і педагогам.
Компетентність: володіння знаннями, які дають змогу розмірковувати, діяти компетентно Компетенція: добра обізнаність із чим – небудь; коло питань, у яких особа має знання, досвід. Компетентний який має достатні знання в якій-небудь галузі; який може за своїми знаннями щось здійснювати, приймати рішення. Компетентний який з чим- небудь добре обізнаний, тямущий, обізнаний, досвідчений;
Складання плану уроку передбачає три стадії: Вивчення мети; Розробку дидактичної моделі процесу; Визначення структури уроку. Процес цілпокладання та цілералізації Цілепокладання – це процес формування мети, її розгортання в часі та в даному інформаційному просторі на основі врахування особливостей виконавців діяльності , у ході якої передбачається досягнення поставленої цілі. Цілереалізація –це процес, під час якого ціль із внутрішньої мети переходить у наслідок - результат діяльності
основні критерії ефективності сучасного уроку: - створення вчителем на уроці позитивного емоційного настрою на роботу; - чітке визначення теми, мети та завдань уроку; мотивація навчальної діяльності учнів; - відповідність змісту навчального матеріалу триєдиній дидактичній меті уроку; - відповідність методів навчання змісту навчального матеріалу, меті і завдання уроку; - методи навчання повинні забезпечувати: а) мотивація діяльності кожного учня на кожному етапі уроку; б) співпрацю вчителя і учнів; в) залучення кожного учня до навчальної діяльності; г) контроль і самоконтроль - використання різноманітного дидактичного матеріалу, який дозволяє учневі виявляти вибірковість теми, виду та форми навчальних занять; - форми організації навчальної діяльності учнів( групові, парні, колективні, індивідуальні) - форма спілкування на уроці ( діалог, полілог) - різноманітні види оцінки досягнень учнів протягом усього процесу його діяльності, а не тільки за кінцевим результатом; - характер домашнього завдання ( тренувальне, творче, індивідуальне, диференційоване).
Основне завдання школи – це перехід від пріоритетного раніше завдання – формування знань, умінь та навичок з певного предмета- до формування в учнів груп компетентностей, тобто виховання компетентної особистості. Іншими словами, відбувається переорієнтація освіти зі знаннєвої парадигми на дяльнісну.