Рельєф і корисні копалини Херсонської області.

Про матеріал
формувати поняття „гірська порода”, „корисні копалини”; ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з їх різноманітністю в природі; розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

                                               Урок ЯПС 3-І клас

Тема. Рельєф і корисні копалини Херсонської області.

Мета:

формувати поняття „гірська порода”, „корисні копалини”; ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з їх різноманітністю в природі; розвивати  навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість; виховувати  пізнавальний інтерес.

Тип уроку. Вивчення  нового матеріалу

                                                       Перебіг уроку

І. Організаційний момент

-Діти, давайте перед тим ,як відправимося у подорож , пригадаємо девіз уроку.

Діяти –активно!

Думати—оперативно!

Сперечатись—доказово!

Творчо мислити—обов’язково!

 

 

II.Хвилинка спостережень.

-Помилуйтеся природою Херсонської області,переглянувши відеофрагмент з піснею «Мандрівка Україною» (музика Юлії Доро,слова Ірини Лещотної).

-Діти,поділіться своїми враженнями з однокласниками.(Обговорення в групах).

 

III. Повідомлення теми і мети уроку.

— Молодці, ви так швидко здогадалися про тему уроку. І звучить вона так: «Рельєф і корисні копалини Херсонської області.».

Нашим помічником  сьогодні буде Розумник Олівець та Мудра Сова, бо віни знають все про скарби нашої землі.А засвоєні наші знання перевірить Бу-Бу.

 

IV. Повторення пройденого матеріалу.

 

-Пригадайте загальні відомості й географічне положення Херсонської області,виконавши завдання.

-Прочитайте повідомлення вписавши пропущенні слова.

 

Дата утворення Херсонської області — _____ березня тисяча дев’ятсот сорок четвертого року. Герб Херсонської області — це ____ щит, на якому зображено ____, хлібне колосся, ______. Під щитом розташовано ________ стрічку з написом «Херсонська область». Адміністративний (обласний) центр Херсонської області — місто ______.

 

-Молодці!Справилися з завданням,а зараз давайте підкреслемо потрібні слова в дужках.Якщо виникне потреба,зверніться до Мудрої Сови і її адміністративної карти України.

 

Херсонська область розташована в (південно-східній,південній)частині України.Вона межує з (Миколаївською,Дніпропетровською,Львівською,Запорізь-кою)областями України й Автономною Республікою Крим.

 

-Розумники!Подивіться Олівець нам приніс тест,оберіть правильну відповідь.

 

Херсонська область має вихід до …. й …морів.

А.Середземного.

Б.Азовського.

В.Чороного.

Г.Егейського.

 V. Вивчення нового матеріалу.

-Діти,а тепер пригадавши все про Херсонську область,давайте відправимося у подорож.Розгляньте контури Херсонської області,що вони нагадують Вам?

-Намалюйте контури області пальчиком у повітрі.Запам’ятайте!

-А зараз нас Олівець запрошує до Мудрої Сови попрацювати з контуроною картою України.

1.Зафарбуйте територію Херсонської області.

2.Позначте і напишіть адміністративний центр області.

-Молодці!Давайте встанемо тихенько і разом з нашими друзями Аї і Бу-Бу відпочинемо.(Танцювальна хвилинка з піснею «Барви рідної землі».

 

 Практична робота.

-Пригадайте,якими кольорами позначають рівнини і гори?

-Визначте за фрагментом фізичної карти України,який колір переважає в Херсонській області.

-зробіть висновок, обравши правильну відповідю Бу-Бу.

Рельєф Херсонської області….

А.рівнинний                       Б.гірський

 

-Молодці!Об’єднайтеся у команди і попрацюйте разом,повторивши навчальні одиниці з географії.

 

Проблемне запитання

  • Чим схожі корисні копалини?
  • Чим відрізняються корисні копалини?
  • Як використовуються корисні копалини?

-Молодці!А зараз давайте прочитаємо інформаційну довідку пошепки разом з диктором.Знайдемо значення виділеного слова та сполучення слів у тлумачному словнику.

Херсонська область багата на нерудні корисні копалини:пісок,вапняк,глину(з них виробляють будівельні матеріали) і сіль.Також в області є джерела термальних вод і родовища лікувальних грязей.

                   Робота в групах.

1 - група

Картка-інструкція

Розгляньте  зразки піску. Визначте  стан і колір.

Дослід 1.

Розгляньте в лупу зразки піску. Зверніть увагу на те, з чого вони складаються.

Дослід 2.

Киньте пісок у воду і обережно розмішайте скляною паличкою. Визначте, розчиняється він у воді чи ні.

Корисна копалина

Стан

Колір

Властивості

 

 

 

 

2 - група

Картка-інструкція

Розгляньте зразки вапняку. Визначте  стан і колір.

Дослід 1.

На металеву пластинку покласти шматочок вапняку й обережно вдарити по ньому молотком. Що сталося?

Дослід 2.

Покладіть у склянку з водою шматок вапняку і обережно розмішайте скляною паличкою. Що ви помітили?

 

Корисна копалина

Стан

Колір

Властивості

 

 

 

 

3 - група  

Картка-інструкція

Розгляньте  зразки  крейди. Визначте  стан і колір.

Дослід 1.

Розгляньте в лупу зразки крейди. Зверніть увагу на те, з чого вони складаються.

Дослід 2.

Киньте крейду у воду і обережно розмішайте скляною паличкою. Визначте розчиняється вона  у воді чи ні.

Корисна копалина

Стан

Колір

Властивості

 

 

 

 

Презентація виконаної роботи.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

-Діти,пригадайте перехід води з рідкого стану в газоподібний(випаровування).

-Давайте зробимо припущення,що об’єднує поняття сіль і випаровування?

-Перегляньте відеофрагмент «Видобування солі в Херсонській області» і перевірте своє припущення.

-Діти,як првести дослід з випаровування солоної води?

-Подивіться на екран,пригадайте,як ми це робили,переглянувши презентацію.

VІІ. Підсумок уроку

 

1.Прийом «Шість капелюхів»

Білий

Що таке корисні копалини?  Які вони бувають?

Жовтий

Яку користь вони приносять?

Чорний

Як шкодять  корисні копалини?

Зелений

Як творчо можна скористатися корисними копалинами?

Червоний

Які корисні копалини ми використовуємо вдома?

Синій

Чи потрібні вони нам? Як їх берегти?

 

2. Вправа  «Резюме»

-Мені вдалося сьогодні…

-Мене здивувало…

-Мені сподобалось…

-Я можу похвалити себе…

VІІІ. Домашнє завдання

  1. Скласти розповідь про  походження вапна.
  2. Скласти кросворд «Корисні копалини».

 

docx
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку