Конспект уроку
Клас: 7
Тема: Рельєф і корисні копалини Північної Америки
Мета: Знаннєвий компонент
ознайомити учнів з рельєфом Північної Америки, розкрити взаємозв’язки між рельєфом, будовою поверхні та корисними копалинами материка;
Діяльнісний компонент
розвивати навики роботи з тематичними і контурними картами, вміння порівнювати, аналізувати і робити висновки;
Ціннісний компонент
виховувати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення географії.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: бесіда, самостійні і практичні роботи.
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, атласи, зошити – практикуми з фізичної географії материків і океанів.
№ п/п |
Етап уроку |
Робота вчителя |
Робота учнів |
Час |
||||||||||||||
1. |
Організа- ція класу |
Я заходжу до класу, Лише дзвіночок забринить, Стаєш серйозним ти в цю мить, До роботи прийшов час, бо багато її в нас. вітаюся з учнями, представляюся. Прошу чергових назвати відсутніх та відмічаю їх у класному журналі.
|
Вітаються, готуються до уроку, чергові називають відсутніх. |
|
||||||||||||||
2. |
Перевірка домаш-нього завдання |
Види перевірки: 1. Усне опитування (індивідуальний метод). +дати характеристику географічному положенню Північної Америки. +розказати про історію дослідження материка. 2. Усне опитування (фронтальний метод) +назвати площу материка; +назвати крайні точки материка; +хто з дослідників першим досяг узбережжя Тихого океану по суші? 3. Робота з дидактичними картками
|
Учні слухають, дають відповіді на запитання.
|
|
||||||||||||||
3. |
Повідомлення теми уроку |
Тема: Рельєф і корисні копалини Північної Америки План уроку (учні записують в зошити). Будова поверхні материка; Основні форми рельєфу; Корисні копалини, закономірності їх поширення. |
Записують тему уроку у робочі зошити. |
|
||||||||||||||
4. |
Мотивація пізнавальні діяльності учнів |
Бесіда: Північна Америка – незвичайний материк, далекий і одночасно близький , приховує в собі багато загадок. Однією з них є цікавий рельєф – важливий чинник оцінки можливостей господарського розвитку країн материка. Тут є і високі гори, що ускладнюють роботу будівництва, транспорту та ведення сільського господарства, але при цьому є великою коморою корисних копалин, і рівнини та низовини, що сприяють розселенню населення, але при цьому багаті на стихійні процеси. Отже знання про рельєф дуже важливі. Саме тому ми сьогодні повинні відгадати загадки рельєфу цього материка і з’ясувати особливості рельєфу та поширення корисних копалин, дослідити причини їх утворення, навчитися характеризувати різні форми рельєфу, порівняти їх.
|
Слухають,
|
|
||||||||||||||
5. |
Вивчення нового матеріалу |
Розповідь з елементами бесіди. 1.Будова поверхні материка Учні разом з вчителем в зошитах заповнюють таблицю
Пригадайте, до складу якого давнього материка входила Північна Америка разом з Євразією? Весь захід Північної Америки займає середній за віком пояс складчастості, який більшою частиною сформувався у мезозойську еру в наслідок руху назустріч Північноамериканської та Тихоокеанської літосферних плит. 2. Рельєф Північної Америки тісно пов'язаний з її тектонічними структурами. Пригадайте, які форми рельєфу відповідають платформам та поясам складчастості?
Давній та молодій платформам у сучасному рельєфі відповідають рівнини. Областям складчастості на крайніх заході і сході — гори.
Пригадайте, які види геологічної роботи виконує льодовик? На Алясці гори досягають своєї найвищої точки (г. Мак-Кінлі, 6194 м). Найнижчою точкою Північної Америки є Долина Смерті, -86 м.
Тут знаходяться великі льодовики. Гора названа шукачами золота у 1896 р. на честь 25-го президента США Уїльяма Мак-Кінлі. Найбільшою в світі карстовою печерою є Мамонтова печера біля західних схилів Аппалач. Загальна довжина її підземних коридорів становить близько 500 км. Гімнастика для очей А зараз пропоную дати відпочити нашим очам і зробити з ними зарядку:
3. Корисні копалини, закономірності їх поширення. Земна кора Північної Америки вивчена детально, тому на всій її території відомі значні родовища корисних копалин. В межах яких тектонічних структур знаходять корисні копалини магматичного походження, а в яких – осадового? За тектонічною картою Північної Америки наведіть конкретні приклади. На півночі, в межах Канадського щита, де магматичні породи Північноамериканської платформи виходять на поверхню, багато руд металів — залізних, мідних, нікелевих. Там, де осадовий чохол покриває кристалічні породи, багато родовищ паливних (нафти, природного газу) і нерудних корисних копалин.
|
Слухають, записують у робочий зошит |
|
||||||||||||||
6. |
Розшире-ння і поглиб-лення інформації |
1.Прийом « Закінчи речення»
( давній льодовик, поверхневі і підземні води)
.( Центральні і Великі рівнини)
виверження вулканів)
2.(переглдя відеофрагменту «Північна Америка народжені непокірними»)
3.Прийом «Що зайве?» Укажіть який географічний об*єкт не стосується Північної Америки 1)Лаврентійська височина, Центральна рівнина, Східноєвропейська рівнина. 2)Скандинавська гора, Скелясті гори, Аппалачі. 3) Великі рівнини, Мексиканська низовина, Орінокська низовина. 4)Мак-Кінлі, Еверест, Мітчел. 5)Уральські гори, Аппалачі, Кордильєри. |
Слухають |
|
||||||||||||||
7. |
Підсумки уроку |
Отже, ми відгадали з вами загадки рельєфу Північної Америки Рефлексія Чи справдилися ваші очікування від уроку, дорогі діти ? Фронтальна бесіда — Чи досягли ми мети уроку? — Які висновки ви зробили сьогодні?
|
Слухають |
|
||||||||||||||
8. |
Повідом-лення домаш-нього завдання |
1.Парагаф 2.Підготувати повідомлення про Долину Смерті 3. Скласти кросворди на тему « Рельєф Північної Америки»
|
Записують у щоденник. |
|