Математичний проєкт для учнів початкової школи ( 4 клас)
I етап. Організація проєкту.
Назва проєкту:Ремонт у моїй кімнаті.
Тема:Ремонт у моїй кімнаті.
Вид:ознайомлювально-інформаційний,груповий,творчий,дослідницько-пошуковий,короткотривалий.
Дидактична мета:
Навчальна мета: навчити учнів розрахувати кількість необхідних матеріалів для ремонту кімнати; навчити пошуку цін на сайті Епіцентр;пригадати,які є елементи вимірювання.
Виховна мета: виховувати такі якості особливості,як відповідальність,організованість,честь,гідність;сумлінно ставитися до праці.
Розвивальна мета:розвивати вміння планувати свою роботу й час;вміння презентувати свою роботу в групі;формувати світогляд(правильні уявлення),пов’язані з роллю математики в науці.
II етап.Планування проєкту.
2.1 Вибір учнями напряму діяльності та шляхи вирішення проблем.
Запропонувати учням зробити ремонт у власній кімнаті. Оголосити список 1 та 2 групи. Стимулювати дітей до роботи над проєктом:розповісти учням,що вони будуть роботи у групах. Проєкт триватиме 1 тиждень,тому потрібно дуже гарно і швидко попрацювати над ним.
2.2 Формування робочих груп.
Весь клас буде залучено до розробки проєкту. Оскільки вид проєкту груповий,клас буде поділено на 2 групи (розподіл залежить від кількості учнів у класі).
1 група - повинна виміряти ширину та довжину дверей у кімнату. В магазині Епіцентр або на сайті дізнатися ціни на валик для водоемульсійних фарб, водно-дисперсійна фарба для стелі,штори,двері.
2 група – повинна виміряти підлогу кімнати,та визначити площу підлоги. В магазині Епіцентр або на сайті дізнатися ціни на шпалери,клей для шпалер, лінолеум,гардини.
2.3 Визначення виду майбутнього результату та форми представлення.
Даю учням розміри кімнати,нагадую дітям,що для розрахунку площі необхідно помножити його довжину на ширину. Для цього їм знадобиться:
- Рулетка мінімум 5 метрів;
- Папір та олівець для запису;
- Калькулятор.
Пояснити як порахувати квадратуру стін та підлоги:
- Вимірюємо висоту;
- Вимірюємо довжину;
- Розраховуєте площу.
Даю розміри кімнати:
Довжина кімнати 4,5 м
Ширина кімнати 4 м
Висота кімнати 2,45 м
Висота дверного пройму 2,08 м
Ширина дверного пройму 0,93 м
Висота вікна 200 м
Ширина вікна 270 м
Пропоную учням визначити форму представлення майбутніх результатів у вигляді Google документу.
Приклад оформлення:
№ групи |
ПІБ учасників |
Назва товару |
Ціна |
1. |
Дуженко Єва Дмитрівна |
Акрилова фарба для стелі |
112.38 ( 1 літр) |
2. |
Логвиненко Вікторія Сергіївна |
Лінолеум |
300.50/кВ.м |
2.4 Складання учнями плану роботи над проєктом.
1. Ознайомлюються з завданнями у своїй групі;
2. Обирають,одного з групи хто буде робити записи і представить результат від своїй групи;
3. Визначають,які інструменти треба придбати для початку вимірювання підлоги,дверей та стін;
4. Придбали,починають вимірювати;
5. Обирають в магазині необхідні для їхньої групи товри;
6. Розраховуються на касі з касиром;
7. Повертаються додому.
2.5 Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учасників.
III етап. Реалізація проєкту.
3.1 Визначення джерел потрібної інформації.
Магазин Епіцентр або сайт Епіцентр https://epicentrk.ua/ua/shop/harkov/
3.2 Самостійна пошукова робота учнів.
Пошук цін на товари та запис в таблицю.
1 група: валик для водоемульсійних фарб(240 грн), акрилова фарба для стелі(112.38 1 літр 1,4 кг=224.76), штори(2350 грн 200х270 за 2 шт.),двері(2680.90 грн),кут внутрішній для плінтуса(170 грн=1190)
2 група:шпалери(455 грн рулон 1,06х10,05м.=1820), клей для шпалер(174 грн 300г.=348),лінолеум(300.50/кВ.м=1202),гардини(1108.40 грн 200х260),плінтус(252 грн.1512)
В лінолеумі 3 метра в одному рулоні.
3.3 Виготовлення освітнього продукту.
Косметичний ремонт кімнати обійдеться в 12676,06 гривень.
Кожна група записує ціни на матеріли,які вони шукали. Після того як групи заповнили таблиці,вчитель робити одну загальну та всі разом роблять підсумок проєкту.
IV етап. Підсумок проєкту.
В ході проєкту учні шукали інформацію та ціни на матеріали. Вимірювали площу та периметр кімнати. Визначали план роботи. Працювали в групах. Закінчивши цей проєкт,учні можуть точно сказати: математика-наука не тільки для вчених. Вона потрібна всім! Під час роботи над проєктом ми,залишались впевненими в тому,наскільки потрібна математика. Мету проєкту було досягнуто.