Навчальний проєкт з математики у 5 класі
«Ремонт у моїй кімнаті. Заміна підлоги»
( в межах теми «Прямокутник. Периметр та площа прямокутника»)
АКТУАЛЬНІСТЬ проєкту полягає в тому, щоб ознайомити учнів із темою “Прямокутник. Периметр та площа прямокутника” шляхом проведення навчального проекту, який допоможе успішно оволодіти певними прийомами математичної діяльності та навичками їх застосувати до розв’язання практичних задач. Також проект допоможе реалізувати компетентнісний підхід та сформувати предметні та ключові компетентності.
МЕТА ПРОЄКТУ: дослідити де і як, окрім математики, застосовуються прямокутники, їх властивості, обчислення, що пов’язані з ними; розвинути здатності учня застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях, повноцінно брати участь в житті суспільства, нести відповідальність за свої дії; розвивати творчі здібності учнів.
ЗАДАЧІ ПРОЄКТУ:
• розширити знання учнів про прямокутники;
• реалізувати міжпредметні зв’язки (математика, інформатика, мистецтво);
• прищепити учням уміння користуватися дослідницькими прийомами (збирання інформації, аналізу з різних точок зору) та уміння робити висновки;
• розвивати комунікативні навички учнів, вміння знаходити вихід з проблемних ситуацій;
• розвинути ініціативність і творчість учнів через продуктивну діяльність;
• показати важливість математичних розрахунків для раціонального та економного планування ремонтних робіт;
• розвивати естетичні смаки учнів та цікавість до будівельних і дизайнерських професій;
• створити модель власної кімнати та обчислити витрати на її облаштування.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
- удосконалення вмінь знаходити потрібну інформацію;
- розширення кругозору;
- удосконалити вміння застосовувати математичні знання на практиці;
- набуття вмінь застосовувати набуті знання для створення власної моделі;
- виявлення напрямків практичного використання відомостей про геометричні форми;
- побудова моделі власної кімнати;
- проведення розрахунків згідно задач проєкту.
УЧАСНИКИ ПРОЄКТУ: учні 5 класів.
ТЕРМІН ПРОВЕДЕННЯ ПРОЄКТУ: 2-3 тижні.
ПРОБЛЕМНА ЗАДАЧА
Як виконати заміну підлоги в кімнаті? Обчислити витрати на виконання даної роботи.
Вихідні дані:
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ:
І ЕТАП
ІІ ЕТАП
ІІІ ЕТАП
Заповнити таблицю та презентувати свій проєкт:
Назва об’єкту |
Довжина |
Вартість |
Довжина кімнати |
|
_______ |
Ширина кімнати |
|
_______ |
Периметр |
|
_______ |
Площа |
|
_______ |
Вартість підлоги |
|
|
Вартість плінтуса |
|
|
Загальна вартість |
|
|
ВИСНОВКИ: деякими учасниками проєкту, окрім «стандартних» проблемних питань, самостійно було запропоновано та розглянуто додаткові питання (наприклад, обчислити вартість різного матеріалу для покриття підлоги), що є свідченням досить широкого кругозору учасників проєкту, вмінням бачити додаткові проблемні питання в запропонованій ситуації та бажанням застосувати свої знання.
1