Державний професійно-технічний навчальний заклад
“Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти”
Викладач географії: Насіковська В.А
Тема уроку: Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища.
Мета уроку:
Навчальна мета: систематизувати знання про ресурсний потенціал атмосфери та його роль і значення на сучасному етапі розвитку людства, узагальнити уявлення про стихійні атмосферні явища та засоби їх запобіганню, формувати ставлення до питання кліматичних змін на планеті.
Розвивальна мета: розвивати аналітичне мислення, уміння давати оцінку фактам, висловлювати власне бачення проблеми та шляхів її вирішення.
Виховна мета:
сприяти усвідомленню взаємозв’язку діяльності людини та природи, висловлюванню суджень щодо впливу агрокліматичних ресурсів на спеціалізацію рослинництва; формувати уміння приймати обґрунтоване рішення щодо своїх дій в природі, дотримуватися здорового способу життя.
Тип уроку: комбінований урок з елементами змішаного навчання.
Засоби навчання: комп'ютер, смартфони, мультимедійна презентація викладача, інтернет онлайн - сервіси: LearningApps, Wordwall, Всеосвіта, Google Форми, веб-ресурс You Tube.
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою: уміння використовувати в мовленні географічні терміни; формулювати відповідь на поставлене запитання.
Екологічна грамотність і здорове життя: уміння усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність.
Інформаційно-цифрова компетентність: уміння критично співставляти і оцінювати інформацію з різних інформаційних ресурсів.
Природничі компетентності: уміння називати і показувати на карті кліматичні пояси планети; оцінює вплив людини на атмосферу; висловлює судження щодо раціонального використання та охорони атмосфери; знає і розуміє явища і процеси, що відбуваються в географічній оболонці Землі; вміння виявляти та встановлювати взаємозв'язки між компонентами природи.
Уміння вчитись упродовж життя: уміння організовувати самоосвіту з географії: визначати мету, планувати, добирати необхідні засоби.
Ініціативність: виявляти здатність до роботи в команді, бути ініціативним, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання навчального проєкту.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вправа «Пейзаж – дзеркало настрою»
Зима: холод, тривога, сум. Весна: тепло, працездатність.
Літо: спека, піднесення Осінь: прохолодно, рівновага.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Вправа «Географічний крос» (веб-ресурс LearningApps)
https://learningapps.org/display?v=pc584b4c523
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Прийом «Мозковий штурм» з застосуванням віртуальної дошки Google Jamboard
https://jamboard.google.com/d/1OeyKBF2KaLE6tt1mpiwPbuXfWnbwVitaycAExD7fwUU/viewer?f=3
1. З яких газів складається повітря?
2. Які види енергетичних ресурсів є відновлюваними?
3. Назвіть небезпечні для людини погодні явища, що можуть відбуватися на Землі.
4. Які ресурси атмосфери використовує людина.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Перегляд відео: Як клімат впливає на наше майбутнє.
https://www.youtube.com/watch?v=L8uK0qODHws
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Повідомлення теми і завдань уроку
Отже, тема нашого уроку «Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища. »
Сьогодні на уроці ми розглянемо наступні питання:
1. Ресурсний потенціал атмосфери
2. Агрокліматичні ресурси
3.Стихійні атмосферні явища їх прогнозування та засоби протидії
4. Кліматичні зміни на планеті
Викладач проводить еврестичну бесіду, демонструє презентацію до теми
https://docs.google.com/presentation/d/1TuYWwpudsrGHqebkVFZSj5tKbwYtFZIr08yaM0pl2vk/edit?usp=sharing
Перегляд відео фрагменту до уроку: Відновлювані джерела енергії. Енергія майбутнього. https://www.youtube.com/watch?v=568Ew9xSfaU
Тестування здобувачів освіти за допомогою Google Форми
Вправа «Географічна задача» (веб-ресурс LearningApps)
https://learningapps.org/display?v=pdsh8naka23
Прийом «Асоціативний кущ» Моє бачення вирішення проблеми зміни клімату на Землі https://jamboard.google.com/d/1n99tppQ5m6apu9YHeLsDpMhl6cMfY7Ev--5fautKce4/viewer?f=0
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Прийом «Онлайн тестування»
Здобувачі освіти виконують онлайн тестування на своїх ґаджетах за посиланням або кюар кодом
https://vseosvita.ua/test/office/bsj118
VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
Прийом “ Роблю висновок” (здобувачі освіти роблять висновки уроку)
1.
2.
3.
4.
Заключне слово вчителя:
Хотілося б , щоб ви, молоде покоління, яким відкриває свої двері ХХІ століття пам'ятали слова римського мислителя Л.Сенеки : “Жити щасливо і жити в злагоді з природою — одне й те саме”.
VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ
Прийом «Чотири стихії»
Виберіть стихію, яка найкраще передає ваше самопочуття наприкінці уроку.
Земля: діяльність, працелюбність, Повітря: легкість, захоплення,
витривалість, терплячість. товариськість, оптимізм.
Вогонь: активність, рух, Вода: чутливість, спокій,
творча енергія, внутрішня сила відповідальність, гармонія
ІХ. ІНСТРУКТАЖ З ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1. Опрацювати §14
2. Складіть рекламний плакат енергозберігаючого змісту.
3.Інтерактивне завдання на онлайн-сервісі Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53486883/копія-узагальнення-знань-з-теми-атмосфера
1