Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища.

Про матеріал
Ресурсний потенціал атмосфери представлений невичерпними кліматичними ресурсами. Серед них особливе значення для людства мають агрокліматичні та енергетичні кліматичні ресурси. • До стихійних атмосферних явищ належать сильні вітри, хуртовини та снігопади, зливові дощі, великий град, ожеледиця, екстремально низькі або високі температури повітря тощо. • Зміни клімату є глобальною проблемою. Загальними наслідками діяльності людини щодо зміни клімату, зокрема, є глобальне потепління. Запитання та завдання для самоперевірки.
Перегляд файлу

Державний професійно-технічний навчальний заклад

“Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти”

Викладач географії: Насіковська В.А

 

Тема уроку: Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища.

Мета уроку:

Навчальна мета: систематизувати знання про ресурсний потенціал     атмосфери та його роль і значення на сучасному етапі розвитку людства, узагальнити уявлення про стихійні атмосферні явища та засоби їх запобіганню, формувати ставлення до питання кліматичних змін на планеті.

Розвивальна мета: розвивати аналітичне мислення, уміння давати оцінку фактам, висловлювати власне бачення проблеми та шляхів її вирішення.

Виховна мета:

сприяти усвідомленню взаємозв’язку діяльності людини та природи,             висловлюванню суджень щодо впливу агрокліматичних ресурсів на спеціалізацію рослинництва;  формувати уміння приймати обґрунтоване рішення щодо своїх дій в природі, дотримуватися здорового способу життя.

Тип уроку: комбінований урок з елементами змішаного навчання.

Методи та методичні прийоми: інтерактивні, словесні, наочні.

Засоби навчання: комп'ютер, смартфони, мультимедійна презентація викладача, інтернет онлайн - сервіси: LearningApps, Wordwall, Всеосвіта, Google Форми, веб-ресурс You Tube.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою: уміння використовувати в мовленні географічні терміни; формулювати відповідь на поставлене запитання.

Екологічна грамотність і здорове життя: уміння усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність.

Інформаційно-цифрова компетентність: уміння критично співставляти і оцінювати інформацію з різних інформаційних ресурсів.

Природничі компетентності: уміння називати і показувати на карті кліматичні пояси планети; оцінює вплив людини на атмосферу; висловлює судження щодо раціонального використання та охорони атмосфери; знає і розуміє явища і процеси, що відбуваються в географічній оболонці Землі;  вміння  виявляти та встановлювати взаємозв'язки між компонентами природи.

Уміння вчитись упродовж життя: уміння організовувати самоосвіту з географії: визначати мету, планувати, добирати необхідні засоби.

Ініціативність: виявляти здатність до роботи в команді, бути ініціативним, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання навчального проєкту.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вправа «Пейзаж – дзеркало настрою»

  • виберіть із пейзажів чотирьох сезонів ту пору року, яка найбільше передає ваш емоційний стан зараз.


Зима: холод, тривога, сум.                        Весна: тепло, працездатність.

 


Літо: спека,  піднесення                              Осінь: прохолодно, рівновага.

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вправа «Географічний крос» (веб-ресурс LearningApps)

https://learningapps.org/display?v=pc584b4c523
 

 

 

 

    ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК    ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

Прийом «Мозковий штурм» з застосуванням віртуальної дошки Google Jamboard

 https://jamboard.google.com/d/1OeyKBF2KaLE6tt1mpiwPbuXfWnbwVitaycAExD7fwUU/viewer?f=3

1. З яких газів складається повітря?

2. Які види енергетичних ресурсів є відновлюваними?

3. Назвіть небезпечні для людини погодні явища, що можуть відбуватися на Землі.

4. Які ресурси атмосфери використовує людина.

 

  ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Перегляд відео: Як клімат впливає на наше майбутнє. 

https://www.youtube.com/watch?v=L8uK0qODHws

 

 

 

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Повідомлення теми і завдань уроку

Отже, тема нашого уроку «Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища. »

Сьогодні на уроці ми розглянемо наступні питання:

1. Ресурсний потенціал атмосфери

2. Агрокліматичні ресурси

3.Стихійні атмосферні явища їх прогнозування та засоби протидії

4. Кліматичні зміни на планеті

Викладач проводить еврестичну бесіду, демонструє презентацію до  теми

 

 https://docs.google.com/presentation/d/1TuYWwpudsrGHqebkVFZSj5tKbwYtFZIr08yaM0pl2vk/edit?usp=sharing

 

Перегляд відео фрагменту до уроку: Відновлювані джерела енергії. Енергія майбутнього.  https://www.youtube.com/watch?v=568Ew9xSfaU  

Тестування здобувачів освіти  за допомогою Google Форми

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdt0mgVq3SW2ok-GZGNtHpvp_9Lw61JYxkUQ0TRviC86GdktA/viewform?usp=sharing  

 

 

Вправа «Географічна задача» (веб-ресурс LearningApps)

https://learningapps.org/display?v=pdsh8naka23

 

 

 

 

 

 Прийом «Асоціативний кущ» Моє бачення вирішення проблеми зміни клімату на Землі https://jamboard.google.com/d/1n99tppQ5m6apu9YHeLsDpMhl6cMfY7Ev--5fautKce4/viewer?f=0

 

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Онлайн тестування»

Здобувачі освіти  виконують онлайн тестування на своїх ґаджетах за посиланням або кюар кодом

 https://vseosvita.ua/test/office/bsj118

 

 

 

 

 

VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Прийом “ Роблю висновок” (здобувачі освіти роблять висновки уроку)

1.

2.

3.

4.

 

Заключне слово вчителя:

Хотілося б , щоб ви, молоде покоління, яким відкриває свої двері ХХІ століття пам'ятали слова римського мислителя Л.Сенеки : “Жити щасливо і жити в злагоді з природою — одне й те саме”.


 

VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Чотири стихії»

  • прочитайте характеристики чотирьох стихій.

 Виберіть стихію, яка найкраще передає ваше самопочуття наприкінці уроку.

 

 

 

 

 

 

Земля: діяльність, працелюбність,                 Повітря: легкість, захоплення, 

витривалість, терплячість.                               товариськість, оптимізм.

                      

 

 

 

 

 

 

Вогонь: активність, рух,                                   Вода: чутливість, спокій,

творча енергія, внутрішня сила                        відповідальність, гармонія

 

 

ІХ. ІНСТРУКТАЖ З ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

1. Опрацювати §14

2. Складіть рекламний плакат енергозберігаючого змісту.

3.Інтерактивне завдання на онлайн-сервісі Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53486883/копія-узагальнення-знань-з-теми-атмосфера

 1

 

doc
Додано
27 березня 2023
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку