Іщенко Ольга Леонідівна
Ishchenko Olha
«Резильєнтність, як особистісне зростання вчителя під час війни».
Довгий час я працюю за принципами позитивної педагогіки. Пройшовши курси «Інтелект Україна» з психологічної підтримки: розумію, що ті вправи та завдання, які я даю своїм учням, тісно переплітаються із принципами резильєнтності.
Хочу поділитись із вами своїми думками.
В умовах сьогодення бути стресостійкими, позитивними та психологічно- пружними вдається далеко не всім. Бути резильєнтними, на мою думку - це немов пливти в катері по морю, де плавають хижі риби, але бути захищеним від них. Учасники освітнього процесу: педагоги, учні та батьки, під час війни, приймають ряд викликів, з якими не зустрічались раніше.
Як бути в таких ситуаціях?
Як зберігати власний спокій та як захищати інших?
Учні, батьки та педагоги повинні навчитись дивитися на виклики під іншим кутом та головне, перебувати в позитивній комунікації між собою. Цьому потрібно вчитись, досліджуючи себе та соціум, а потім розвивати цю рису в собі, цим самим допомагаючи іншим.
Давайте розглянемо приклад, як це працює в комплексі. За цим принципом, я працюю, як класний керівник і це суттєво полегшує мою роботу.
Отже, резильєнтний вчитель.
Який він?
Як наслідок, в такого вчителя, учні також будуть резилієнтними.
Які ж вони, резильєнтні учні?
Такі діти, мотивують своїх батьків прагнути до резильєнтності.
Резильєнтні батьки.
В результаті, ми маємо резильєнтний трикутник учасників освітнього процесу, де всі шукають шляхи здорового вирішення проблем.
Чим більше таких трикутників формується в суспільстві, тим здоровішим воно стає в цілому. Отже, резильєнтність в шкільному колективі допомагає бути суспільству резильєнтним.
Пропоную вам вправу, яку я розробила і використовую на уроках.
Вправа «Парасолька».
Я, ти і твоя мама(тато, бабуся, дідусь) опинились під великою парасолею серед поля. У нас не має нічого окрім води та декількох яблук. У полі тепла, літня злива. Під парасолею ми будемо три години. Я - весела, ти - байдужий, мама - засмучена. Опиши, що ми будемо робити три години, але так, щоб моя веселість «заразила» інших.
Учні, шукаючи позитивні шляхи, інколи вигадують неймовірно щасливі історії, яким самі потім дивуються. Водночас, вони залишаються задоволені собою.
У своїй педагогічній діяльності я вже п'ять років досліджую тему Щастя. Розробила та запровадила в навчальну програму, курс «Уроки Щастя». Цей напрямок - є резильєнтним та допомагає мені перебувати у спокійному ресурсному стані, навіть під час війни та викликів, які вона нам несе.
Отже, на мою думку: резильєнтний вчитель - це в першу чергу, щасливий вчитель, а у щасливого вчителя - щасливі учні та їх батьки.
19.08.2024 рік