Результати 2-го семестру "Біологія людини"

Про матеріал
Результати розподілені за рівнями опанування відповідно до таксономії Блума. Результати добре використовувати при підготовці до теми, а також для рефлексії з дітьми про рівень опанування тієї чи іншої теми.
Перегляд файлу

Результати теми «Видільна система»

 

 

 

 

Знання

Даю визначення термінам «нирки», «нефрон», «шкіра», «сечоутворення», «терморегуляція».

Розпізнаю складові нефрону, шкіри, органи сечовидільної системи.

Називаю засоби профілактики захворювань сечовидільної системи, захворювань шкіри.

 

 

 

Розуміння

Характеризую будову та функції сечовидільної системи.

Пояснюю процес утворення сечі, регуляцію сечовиділення.

Пояснюю роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності, в регуляції температури тіла.

Застосування

Називаю засоби надання першої допомоги у разі теплового та сонячного ударів, термічних пошкоджень шкіри (опіки, обмороження).

Аналіз

Аналізую необхідність виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму.

Оцінювання

Оцінюю значення шкіри як пристосування до умов навколишнього середовища.

 

 

 

Результати теми «Нервова система»

 

 

 

 

Знання

Даю визначення термінам «нервова система», «центральна нервова система», «периферична нервова система», «автономна (вегетативна) нервова система», «соматична нервова система».

Розпізнаю елементи будови спинного мозку; відділи головного мозку.

Називаю компоненти центральної й периферичної нервової системи; функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи (симпатичної та парасимпатичної); фактори, які порушують роботу нервової системи.

 

 

 

Розуміння

Характеризую будову головного мозку, спинного мозку; нервову регуляцію рухової активності людини; роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини; роль вегетативної нервової системи в роботі внутрішніх органів людини.

Наводжу приклади  захворювань нервової системи.

Пояснюю значення внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов), у тому числі й українських (В. О. Бец).

Застосування

Застосовую знання для профілактики нервових захворювань; дотримання режиму праці й відпочинку.

Аналіз

Порівнюю роботу спинного та головного мозку, роботу різних відділів головного мозку.

Оцінювання

Висловлюю судження щодо значення нервової системи для забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами; узгодження функцій організму зі змінами довкілля.

 

Результати теми «Сенсорні системи»

 

 

 

 

Знання

Даю визначення термінам «сенсорні системи», «органи чуття», «рецептори».

Розпізнаю елементи будови ока, вуха.

Називаю основні сенсорні системи; складові частини аналізатора.

 

 

 

Розуміння

Характеризую особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;  сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

Наводжу приклади  порушень роботи сенсорних систем.

Пояснюю взаємозв’язок між будовою й функціями ока, вуха; процеси сприйняття світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла.

Застосування

Застосовую знання для профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху.

Оцінювання

Висловлюю судження щодо значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем.

 

 

 

 

 

Результати теми «Вища нервова діяльність»

 

 

 

 

Знання

Даю визначення термінам «безумовний рефлекс», «умовний рефлекс», «мислення», «мова», «пам’ять».

Розрізняю типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту.

Називаю нервові процеси (збудження, гальмування); показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість); види сну; причини біоритмів.

 

 

 

 

Розуміння

Характеризую особливості вищої нервової діяльності людини; інстинктивну та набуту поведінку людини; види навчання, види пам’яті; види мислення.

Наводжу приклади  умовних та безумовних рефлексів людини; біоритмів людини.

Пояснюю значення першої та другої сигнальної системи.

Пояснюю значення внеску вчених у розвиток знань про вищу нервову діяльність (І. П. Павлов, І. М. Сєченов та ін.)

 

Застосування

Застосовую знання для дотримання правил розумової діяльності.

 

Аналіз

Порівнюю умовні й безумовні рефлекси; першу і другу сигнальні системи.

 

Оцінювання

Висловлюю судження про значення пам’яті для інтелектуального розвитку людини; щодо впливу соціальних факторів на формування особистості, впливу соціальних факторів на розвиток другої сигнальної системи; про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму.

 

 

 

Результати теми «Регуляція функцій організму»

 

 

 

 

Знання

Даю визначення термінам «ендокринна система», «гормони», «гомеостаз», «нервова регуляція», «імунна система», «імунітет», «стрес».

Називаю залози внутрішньої та змішаної секреції.

Показую на моделі/ схемі/ зображенні місце розташування ендокринних залоз в організмі людини.

Розрізняю стадії стресу, види імунітету.

 

 

 

Розуміння

Характеризую нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму; вплив гормонів на процеси обміну в організмі.

Наводжу приклади  захворювань, викликаних гіпо- чи гіперфункцією залоз внутрішньої та змішаної секреції.

Пояснюю роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій; значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму.

Застосування

Застосовую знання для профілактики захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз та імунної системи.

Аналіз

Порівнюю роботу нервової, ендокринної та імунної системи для забезпечення гомеостазу.

Оцінювання

Висловлюю судження щодо значення нервової, ендокринної та імунної систем для повноцінного функціонування організму людини.

Результати теми «Розмноження та розвиток людини»

 

 

 

 

Знання

Даю визначення термінам «ембріональний розвиток», «гамети (сперматозоїд, яйцеклітина)», «запліднення», «зигота», «вагітність».

Називаю функції статевих залоз людини; первинні та вторинні статеві ознаки людини; періоди онтогенезу людини.

 

 

 

Розуміння

Характеризую процес запліднення; розвиток зародка і плода; розвиток дитини після народження;  функції плаценти; статеве дозрівання; вікові періоди індивідуального розвитку людини; особливості підліткового віку; захворювання, що передаються статевим шляхом;

Наводжу приклади  порушень роботи репродуктивної  системи.

Пояснюю роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, овуляції, вагітності, постембріонального розвитку людини; вплив факторів середовища та способу життя батьків на розвиток плода.

Застосування

Застосовую знання для запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом.

Аналіз

Порівнюю будову чоловічої та жіночої статевих клітин.

Оцінювання

Висловлюю судження про необхідність збереження репродуктивного здоров’я; про залежність розвитку дитини в материнському організмі від здоров’я матері, її поведінки.

 

docx
Додано
18 квітня 2020
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку