РІЧНА
Діагностувальна робота
з української мови
Початковий рівень.
№1. З яких частин складається текст?
а) зачину, основної частини, кінцівки
б) основної частини, кінцівки, зачину
в) заголовка, зачину, основної частини.
№2. Головними членами речення є:
а) підмет і присудок
б) присудок із залежним словом
в) підмет із залежним словом.
№3. Встанови відповідність між назвою частини мови і тим, що вона означає:
Іменник дія предмета
Прикметник ознака предмета
Дієслово назва предмета
Середній рівень.
№4 Числівники відповідають на питання
а) хто? що?
б) який? яка? яке?
в) скільки? який? Котрий?
№5 Займенник ...
а) називає предмет;
б) називає ознаку предмета;
в) вказує на предмет (особу), але не називає його (її).
№6. Перепиши речення. Підкресли підмет і присудок.
Колись на нашій планеті жили дивовижні істоти.
У казках люди зашифровували моральні та етичні норми буття.
Достатній рівень.
№7. Спиши іменники. Визнач рід.
Зразок: вітер (ч.р.)
Стакан, сукня, газета, стіл, поле, телефон, щастя.
№8 Розбери слова за будовою.
Аптека
безбарвний
№9. Заміни виділені слова так, щоб уникнути повторення. Запиши утворений текст.
Навесні Сергійко посадив у землю малесеньку сосну.
Хлопчик часто напував сосну водичкою. Біля сосни
зазеленіла ніжна трава. Вранці на сосну опускалася роса.
Високий рівень
Написати твір-есе (до 10 речень) на тему: “За що я люблю українську мову?”
Мета тексту — висловити індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета.
До тексту-есе можна поставити питання що відчуваю (думаю) з цього приводу? Або яке моє ставлення?