Критичне мислення — це складний ментальний процес, який починається із залучення інформації і закінчується прийняттям рішення.
Номер слайду 3
Радикальні зміни, які відбуваються в сучасному освітньому середовищі акцентують увагу на необхідності: 1) виховання особистості мислячої, самостійної, творчої; 2) здатності працювати з інформацією впродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для свого розвитку і самовдосконалення, передавати її;3) уміння спілкуватися повинно стати невід’ємною рисою кожної людини. Технологія розвитку критичного мислення допомагає здобувачам освіти не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє розвитку його особистісних якостей.
Номер слайду 4
Необхідність у навиках критичного мислення. Світ у швидких темпах розвивається, тому необхідно: Вміти орієнтуватися у великому потоці інформації та знаходити необхідне;Вміти осмислити, впорядкувати та використати (застосувати) отриману інформацію.
Номер слайду 5
Критично мислити це: Проявляти допитливість;Використовувати дослідницькі методи;Ставити перед собою питання;Здійснювати планомірний пошук відповідей;Розкривати причини і наслідки фактів;Сумніватися в загальноприйнятих істинах;Формулювати власну точку зору і відстоювати її логічними доказами;Дослухатися до аргументів опонента та логічно їх осмислювати.
Номер слайду 6
Необхідні вміння для критичного мислення: Застосовувати у суперечках аргументи;Дивитися на старі ідеї з нової точки зору;Відрізняти факти від припущень;Розрізняти обґрунтовані і необґрунтовані оцінки;Виділяти причинно-наслідкові зв'язки;Бачити невідповідності і помилки в матеріалі, що вивчається.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Вправи на розвиток критичного мислення
Номер слайду 9
Номер слайду 10
«ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ»
Номер слайду 11
Читацький годинник
Номер слайду 12
Читацький куб
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Створюємо діафільм за прочитаним твором
Номер слайду 15
Кубик Блума. Одним з найпопулярніших прийомів для розвитку критичного мислення вважається «Кубик Блума», що був створений відомим американським вченим та психологом-педагогом Бенджаміном Блумом.
«ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ»Метод «Рюкзак»Полягає в тому, що кожен учень стисло записує на папері відповідь на запитання:«Які з тих знань, умінь,способів дій, що отримали на уроці, вони візьмуть із собою для використання на інших уроках, у житті, при виконанні домашніх завдань тощо?» Папірці з відповідями складають у рюкзак (тому назва методу «Рюкзак»). Вибірково ознайомлюються з відповідями.
Номер слайду 19
Діаграма «вена» або коло Венавідміннеспільневідмінне
Номер слайду 20
СЕНКАН1. Тема(один іменник)2. Опис теми (2 прикметника)3. Дії, пов'язані з темою(3 дієслова)4. Реччення5. Синонім, висновок до теми.
Читання з маркуванням. Умовні позначки“+” – відома інформація;“!” – нова інформація;“–” – інформація заперечує тому, що знаю; “?” – інформація, що здивувала та викликала інтерес
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Використання стратегій критичного мислення забезпечує позитивні зміни в учнів: