Радикальні зміни, які відбуваються в сучасному освітньому середовищі акцентують увагу на необхідності: 1) виховання особистості мислячої, самостійної, творчої; 2) здатності працювати з інформацією впродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для свого розвитку і самовдосконалення, передавати її;3) уміння спілкуватися повинно стати невід’ємною рисою кожної людини. Технологія розвитку критичного мислення допомагає здобувачам освіти не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє розвитку його особистісних якостей.
Критично мислити це: Проявляти допитливість;Використовувати дослідницькі методи;Ставити перед собою питання;Здійснювати планомірний пошук відповідей;Розкривати причини і наслідки фактів;Сумніватися в загальноприйнятих істинах;Формулювати власну точку зору і відстоювати її логічними доказами;Дослухатися до аргументів опонента та логічно їх осмислювати.
Необхідні вміння для критичного мислення: Застосовувати у суперечках аргументи;Дивитися на старі ідеї з нової точки зору;Відрізняти факти від припущень;Розрізняти обґрунтовані і необґрунтовані оцінки;Виділяти причинно-наслідкові зв'язки;Бачити невідповідності і помилки в матеріалі, що вивчається.
«ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ»Метод «Рюкзак»Полягає в тому, що кожен учень стисло записує на папері відповідь на запитання:«Які з тих знань, умінь,способів дій, що отримали на уроці, вони візьмуть із собою для використання на інших уроках, у житті, при виконанні домашніх завдань тощо?» Папірці з відповідями складають у рюкзак (тому назва методу «Рюкзак»). Вибірково ознайомлюються з відповідями.