Річна контрольна робота
З історії України
Учня/учениці 9- ___ класу
ПІ_______________________________ дата___________ оцінка____
Варіант І
І рівень (по 0,5 б)
1. Вихід якої книжки засвідчив початок національного відродження в українських землях у складі Російської імперії?
А) «Енеїда» І. Котляревського Б) «Малоросійські пісні» М. Максимовича;
В) «Історія Малої Росії» Д. Бантиша-Каменського;
Г) «Історія України-Русі» Михайла Грушевського
2. М. Костомаров, М. Гулак , В. Білозерський створили в 1846 році…
А) Громаду Б) Килило-Мефодіївське братство В) РУП Г) Основу
3. М. Шашкевич, Я. Головацький, І. Вагилевич входили до…
А) Килило-Мефодіївського брацтва Б) Руської трійці В) УСДРП Г) Громади
4. Маніфест про скасування кріпацтва було видано в …
А) 1858 р. Б) 1861 р. В) 1863 р. Г)1876 р.
5. Як називався часопис, що виходив впродовж 1861-1862 рр., авторами якого стали Т. Шевченко, М. Костомаров та ін. ?
А) «Громада» Б) «Зоря» В) «Русалка Дністровая» Г) «Основа»
6. Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізо-рудній галузях Наддніпрянської України початку ХХ ст. сприяла
А) розгортанню промислового перевороту
Б) утворенню монополістичних об’єднань.
В) проникненню іноземного капіталу.
Г) завершенню індустріалізації.
7. У 1890 році було створено
А) Русько-українську радикальну партію.
Б) Українську національно-демократичну партію.
В) Революційну українську партію.
Г) Українську народну партію.
8. На початку ХХ ст. митрополитом Української греко-католицької церкви став
А) І. Боберський. Б) А. Шептицький. В) К. Трильовський. Г)Є. Петрушевич.
ІІ рівень (по 1 б.)
А натхненник та ідейний лідер "Руської трійці"
Б один із засновників першої української політичної партії
В організатор освітнього товариства галицьких греко-католицьких священиків
Г автор фундаментальної праці з історії України
А Емський указ
Б утворення Товариства українських поступовців
В заснування Революційної української партії
Г скасування кріпацтва на західноукраїнських землях
1____ 2____ 3_____ 4_____
Публіцист. Історик, економіст, філософ, учасник громадівського руху, видавав у Женеві український політичний журнал «Громада»
_________________________________
ІІІ рівень ( 2 бали)
Охарактеризуйте становище сільського господарства на західноукраїнських землях к. ХІХ-поч. ХХ ст.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІУ рівень (3 б)
Прочитати документ, дати відповіді на запитання.
Ми існуємо, ми відчуваємо своє існування і своє індивідуальне національне «Я». Наша нація у своєму історичному процесі часто була не солідарна поміж окремими своїми частинами, але нині увесь світ української нації, що по всіх частинах України живе однією думкою, однією мрією, однією нацією: «Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна, від Карпатів аж по Кавказ».
очолив?__________________________________________________
Річна контрольна робота
З історії України
Учня/учениці 9- ___ класу
ПІ_______________________________ дата___________ оцінка____
Варіант ІІ
І рівень (по 0,5 б)
1. Які форми протесту селян Наддніпрянської України проти соціального гноблення були характерними для першої половини XIX ст.?
1. Демонстрації. 2. Звернення до парламенту. 3.Підпали поміщицьких маєтків.
4. Політичний терор. 5. Відмова відбувати панщину. 6. Втечі з маєтків.
А 1, 2, 4 Б 3, 5, 6 В1, 4, 5 Г 2, 3, 6
2. М. Костомаров, П. Куліш, створили в 1858 році…
А Громаду Б Килило-Мефодіївське братство В РУП Г Основу
3. Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж
А 1830–1831 рр. Б1833–1837 рр. В1846–1847 рр. Г1863–1864 рр.
4. Валуєвський циркуляр було видано в …
А) 1858 р. Б) 1861 р. В) 1863 р. Г)1876 р.
5. Укажіть головну відмінність «молодих громад» від «старої громади», що існували в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.?
А виступали за політизацію національно-визвольної боротьби
Б діяли як легальні культурно-просвітні організації
В активно готували народне повстання проти самодержавства
Г брали участь у терористичній діяльності російських народників
6. Унаслідок якої події в Російській імперії почала виходити перша україномовна газета «Хлібороб»?
А Оприлюднення Валуєвського циркуляру 1863 р.
Б Оприлюднення Емського указу 1876 р.
В Підписання Олександром II «Маніфесту…» від 19 лютого 1861 р.
Г Підписання Миколою II «Маніфесту…» від 17 жовтня 1905 р.
7. Зображене рекламне оголошення початку XX ст. свідчить про розгортання на західноукраїнських землях
А монополізації виробництва.
Б промислового перевороту.
В трудової еміграції.
Г кооперативного руху.
8. Хто був засновником української організації, згаданої в уривку документа: «…поляки боялися хлопської організації… та ще в таких формах.., які вони вважали на свій виключний привілей.., а найбільше їх дражнила назва «Січ» та назви січової старшини… у цьому вбачалася їм гайдамаччина»?
А Д. Донцов Б І. Боберський В Є. Петрушевич Г К. Трильовський
ІІ рівень (по 1 б.)
1І.Мечников 2С.Васильківський 3Д.Яворницький 4 М. Кропивницький
А історія Б музика В живопис Г театр Д медицина
1____ 2____ 3_____ 4_____
А видавництво журналу «Основа»
Б утворення Товариства українських поступовців
В заснування Революційної української партії
Г скасування кріпацтва в Наддніпрянській Україні
1____ 2____ 3_____ 4_____
Український історик,археолог, етнограф, належав до хлопоманів; співорганізатор Київської громади. _________________________________
ІІІ рівень ( 2 бали)
Охарактеризуйте розвиток промисловості в Наддніпрянській Україні к. ХІХ-поч. ХХ ст.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІУ рівень (3 б)
Прочитати документ, дати відповіді на запитання.
Ми існуємо, ми відчуваємо своє існування і своє індивідуальне національне «Я». Наша нація у своєму історичному процесі часто була не солідарна поміж окремими своїми частинами, але нині увесь світ української нації, що по всіх частинах України живе однією думкою, однією мрією, однією нацією: «Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна, від Карпатів аж по Кавказ».