Річне календарно-тематичне планування з хімії 9 клас

Про матеріал

Річне календарно-тематичне планування з врахуванням компетентностей, що формуються

Перегляд файлу

Хімія. 9 клас

(70 год., 2 год. на тиждень)

І семестр

 з/п

Дата проведення

Теми розділів та уроків

Компетентності, що формуються

Примітки

Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (коригуюче навчання) (5 год.)

1

 

Склад і властивості оксидів і основ.

 

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

2

 

Склад і властивості кислот і солей.

 

3

 

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

4

 

Розв’язування задач і вправ.

 

5

 

Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

Тема 1. Розчини (15 год.)

6

 

 

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

Д/з: домашній експеримент1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

7

 

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.

 

8

 

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

 

9

 

 

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати.

 

 

10

 

Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

11

 

Самостійна робота з теми «Розчини»

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

12

 

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

13

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Лабораторний дослід 1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.

 

14

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.

 

15

 

Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторні досліди 2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. 3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

  16

 

 

Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.

Лабораторні досліди: 4.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду; 5.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу; 6.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

 

17

 

Складання йонно-молекулярних рівнянь хімічних реакцій.

 

18

 

Практична робота 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

19

 

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторні досліди: 7.Виявлення хлорид-іонів у розчині; 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині; 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

20

 

Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

21

 

Представлення результатів навчальних проектів 1-8.1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.

 

22

 

Контрольна робота №1 з теми «Розчини».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Тема 2. Хімічні реакції (10 год.)

23

 

 

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

24

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

25

 

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

 

26

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

27

 

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів. Поняття про метод електронного балансу.

 

28

 

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.

 

29

 

 

Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

Навчальні проекти: 9. Ендотермічні реакції на службі людині.

10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

 

30

 

Оборотні й необоротні реакції.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

31

 

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.Лабораторний дослід 10.Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

 

32

 

Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

33

 

Самостійна робота з теми «Хімічні реакції».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

ІІ семестр

 з/п

 

Дата проведення

Теми розділів та уроків

Компетентності, що формуються

Примітки

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (27 год.)

34

 

 

Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

35

 

Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів.

 

36

 

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості.

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.

 

37

 

Горіння метану. Реакція заміщення для метану.

 

38

 

Етен (етилен) як представник ненасичених вуглеводнів. Молекулярна і структурна формули. Фізичні властивості.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.

 

39

 

Етин (ацетилен) як представник ненасичених вуглеводнів. Молекулярна і структурна формули. Фізичні властивості.

 

40

 

Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

Горіння вуглеводнів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

41

 

Розв’язування розрахункових задач 2. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

42

 

Розв’язування  задач і вправ.

 

43

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.

 

44

 

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

 

45

 

 

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

 

 

46

 

Самостійна робота №1 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки»

 

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

47

 

Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.

 

48

 

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід 11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності.

 

49

 

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.

 

50

 

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності.

 

51

 

Практична робота 6. Властивості етанової кислоти.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

52

 

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.

Д/з:домашній експеримент2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.

53

 

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами

 

54

 

Самостійна робота №2 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки»

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

55

 

Вуглеводи: глюкоза, сахароза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісна реакція на глюкозу. Лабораторний дослід 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами

 

56

 

Крохмаль і целюлоза – природні полімери.  Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

 

 

57

 

Якісна реакція на крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Лабораторні досліди: 13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).14. Взаємодія крохмалю з йодом.

Д/з:домашній експеримент

3.Виявлення крохмалю в харчових продуктах

58

 

 

Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами

 

59

 

Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності

 

6-

 

Практична робота 7.  Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

61

 

Представлення результатів навчальних проектів 11-19. 11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект. 12. Альтернативні джерела енергії.13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.14. Виготовлення мила з мильної основи.15. Дослідження хімічного складу їжі.16. Хімічний склад жувальних гумок.17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.18. Друге життя паперу.19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.

 

 

62

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Початкові поняття про органічні сполуки».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

 

63

 

Контрольна робота  №2 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства(6 год.)

 

64

 

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності.

 

65

 

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

 

66

 

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.  Навчальні проекти:  21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість

 

67

 

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, ініціативність і підприємливість.

 

68

 

Представлення результатів навчальних проектів: 20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.

 

69

 

 

Узагальнення і систематизація знань з теми "Роль хімії в житті  суспільства"

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

70

 

Підсумковий урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. майдебура андрей
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
3911
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку