№
з/п
|
Дата проведення
|
Теми розділів та уроків
|
Компетентності, що формуються
|
Примітки
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (коригуюче навчання) (5 год.)
|
1
|
|
Склад і властивості оксидів і основ.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
2
|
|
Склад і властивості кислот і солей.
|
|
3
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
4
|
|
Розв’язування задач і вправ.
|
|
5
|
|
Хімічний зв'язок і будова речовини.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
Тема 1. Розчини (15 год.)
|
6
|
|
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
Д/з: домашній експеримент1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).
|
7
|
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.
|
|
8
|
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.
|
|
9
|
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати.
|
|
10
|
|
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
11
|
|
Самостійна робота з теми «Розчини»
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
12
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
13
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Лабораторний дослід 1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.
|
|
14
|
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.
|
|
15
|
|
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторні досліди 2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. 3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
|
16
|
|
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.
Лабораторні досліди: 4.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду; 5.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу; 6.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
|
17
|
|
Складання йонно-молекулярних рівнянь хімічних реакцій.
|
|
18
|
|
Практична робота 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
19
|
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторні досліди: 7.Виявлення хлорид-іонів у розчині; 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині; 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.
|
|
20
|
|
Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
21
|
|
Представлення результатів навчальних проектів 1-8.1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.
5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.
|
|
22
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Розчини».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
Тема 2. Хімічні реакції (10 год.)
|
23
|
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
24
|
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
25
|
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
|
|
26
|
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
27
|
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів. Поняття про метод електронного балансу.
|
|
28
|
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.
|
|
29
|
|
Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.
Навчальні проекти: 9. Ендотермічні реакції на службі людині.
10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.
|
|
30
|
|
Оборотні й необоротні реакції.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
31
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.Лабораторний дослід 10.Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.
|
|
32
|
|
Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя
|
|
33
|
|
Самостійна робота з теми «Хімічні реакції».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
ІІ семестр
|
№
з/п
|
Дата проведення
|
Теми розділів та уроків
|
Компетентності, що формуються
|
Примітки
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (27 год.)
|
34
|
|
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
35
|
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів.
|
|
36
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.
|
|
37
|
|
Горіння метану. Реакція заміщення для метану.
|
|
38
|
|
Етен (етилен) як представник ненасичених вуглеводнів. Молекулярна і структурна формули. Фізичні властивості.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.
|
|
39
|
|
Етин (ацетилен) як представник ненасичених вуглеводнів. Молекулярна і структурна формули. Фізичні властивості.
|
|
40
|
|
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).
Горіння вуглеводнів.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
41
|
|
Розв’язування розрахункових задач 2. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
42
|
|
Розв’язування задач і вправ.
|
43
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.
|
|
44
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.
|
|
45
|
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.
|
|
46
|
|
Самостійна робота №1 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки»
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
47
|
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.
|
|
48
|
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід 11. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності.
|
|
49
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.
|
|
50
|
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності.
|
|
51
|
|
Практична робота 6. Властивості етанової кислоти.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
52
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.
|
Д/з:домашній експеримент2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.
|
53
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами
|
|
54
|
|
Самостійна робота №2 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки»
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя
|
|
55
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісна реакція на глюкозу. Лабораторний дослід 12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами
|
|
56
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
57
|
|
Якісна реакція на крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Лабораторні досліди: 13. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).14. Взаємодія крохмалю з йодом.
|
Д/з:домашній експеримент
3.Виявлення крохмалю в харчових продуктах
|
58
|
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами
|
|
59
|
|
Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності
|
|
6-
|
|
Практична робота 7. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя
|
|
61
|
|
Представлення результатів навчальних проектів 11-19. 11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект. 12. Альтернативні джерела енергії.13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.14. Виготовлення мила з мильної основи.15. Дослідження хімічного складу їжі.16. Хімічний склад жувальних гумок.17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.18. Друге життя паперу.19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.
|
|
62
|
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Початкові поняття про органічні сполуки».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
63
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства(6 год.)
|
64
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності.
|
|
65
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.
|
|
66
|
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Навчальні проекти: 21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість
|
|
67
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, ініціативність і підприємливість.
|
|
68
|
|
Представлення результатів навчальних проектів: 20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.
|
|
69
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми "Роль хімії в житті суспільства"
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
70
|
|
Підсумковий урок
|
|