Річне календарно-тематичне планування з врахуванням компетентностей, що формуються
Хімія. 10 клас
52 год, 1,5 год на тиждень
І семестр
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Компетентності, що формуються |
Примітки |
||
Повторення початкових понять про органічні речовини (коригуюче навчання) |
||||||
1
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|||
Тема 1. Теорія будови органічних сполук |
||||||
3 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
Спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури. |
|
||
4 |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури, інноваційність |
|
||
5 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
6 |
|
Розв'язування розрахункових задач 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
7 |
|
Розв'язування розрахункових задач |
|
|||
8 |
|
Розв'язування розрахункових задач |
||||
9 |
|
Самостійна робота |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
Тема 2. Вуглеводні |
||||||
10
|
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.
|
|
||
11 |
|
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
|
|||
12 |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|||
13 |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
|||
14 |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|||
15 |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
|||
16 |
|
Самостійна робота з теми «Вуглеводні», І частина
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
17 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість. |
|
||
18 |
|
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену.
|
|
|||
19 |
|
Розв'язування розрахункових задач 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
20 |
|
Розв'язування розрахункових задач 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|||
21 |
|
Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності,екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність. |
|
||
22 |
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
23 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Вуглеводні». |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки |
||||||
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Компетентності, що формуються |
Примітки |
||
24 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну)групу. Гідроксильна характеристична (функціональна)група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія(пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами |
|
||
25 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість. |
|
||
26 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|||
27 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами |
|
||
28 |
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
29 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна)група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість. |
|
||
30 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
|||
31 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна)група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність. |
|
||
32 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторний дослід 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
|
|||
33 |
|
Самостійна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки», І частина |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
34 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами, ініціативність і підприємливість. |
|
||
35 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
|||
36 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.
|
|
||
37 |
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. Лабораторний дослід 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
|||
38 |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози. |
|
|||
39 |
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
40 |
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18.Біодизельне пальне.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, інноваційність.
|
|
||
41 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки |
||||||
42 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами, ініціативність і підприємливість |
|
||
43 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
|
|||
44 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні)групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
|
|||
45 |
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
||
46 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція.4. Ксантопротеїнова реакція. |
|
|||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі
|
||||||
47 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, інноваційність.
|
|
||
48 |
|
Представлення результатів навчальних проектів.25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із |
|
|||
49
|
|
Каучуки, гума. Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
|
|||
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин
|
||||||
50
|
|
Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність
|
|
||
51 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
|
|||
52 |
|
Самостійна робота з тем «Нітрогеновмісні органічні сполуки» та «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі» |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
||