Річне календарно-тематичне планування з хімії 10 клас

Про матеріал

Річне календарно-тематичне планування з врахуванням компетентностей, що формуються

Перегляд файлу

 

Хімія. 10 клас

52 год, 1,5 год на тиждень

І семестр

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Компетентності, що формуються

Примітки

Повторення початкових понять про органічні речовини (коригуюче навчання)

1

 

 

Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

2

 

Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.

 

Тема 1. Теорія будови органічних сполук

3

 

Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Спілкування державною  мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури.

 

4

 

Поняття про явище ізомерії та ізомери.

Навчальні проекти 1. Ізомери у природі.

2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.  3. 3D-моделі молекул органічних сполук.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури, інноваційність

 

5

 

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

6

 

Розв'язування розрахункових задач 1.  Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

7

 

Розв'язування розрахункових задач

 

8

 

Розв'язування розрахункових задач

9

 

Самостійна робота

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Тема 2. Вуглеводні

10

 

 

Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.

 

 

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами,  соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.

 

 

11

 

Хімічні властивості алканів.

Методи одержання алканів, етену, етину, бензену.

 

12

 

Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

13

 

Хімічні властивості етену. Методи одержання етену.

 

14

 

Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

 

15

 

Хімічні властивості етину. Методи одержання етину.

 

16

 

Самостійна робота з теми «Вуглеводні», І частина

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

17

 

Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.

 

18

 

Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену.

 

 

 

19

 

Розв'язування розрахункових задач 2.  Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

20

 

Розв'язування розрахункових задач 3.  Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

 

 

21

 

Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5.  Цетанове число дизельного палива. 6.  Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності,екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

22

 

Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя.

 

23

 

Контрольна робота №1 з теми «Вуглеводні».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

ІІ семестр

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Компетентності, що формуються

Примітки

24

 

Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну)групу. Гідроксильна характеристична (функціональна)група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія(пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами

 

25

 

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання  етанолу.

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.

 

26

 

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

 

27

 

Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами

 

28

 

Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя

 

29

 

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна)група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами,  соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість.

 

 

30

 

 

Хімічні властивості етаналю, його одержання.

 

31

 

Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна)група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами,  соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність.

 

32

 

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторний дослід 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.

 

33

 

Самостійна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки», І частина

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

34

 

Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами,  ініціативність і підприємливість.

 

 

35

 

 

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.

 

36

 

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.

 

 

 

37

 

Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. Лабораторний дослід 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом.

 

38

 

Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози.

 

39

 

Практична робота 1.  Розв’язування експериментальних задач.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя

 

40

 

Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками.  Значення та застосування  оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18.Біодизельне пальне.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя,  ініціативність і підприємливість, інноваційність.

 

 

41

 

Контрольна робота №2 з теми  «Оксигеновмісні органічні сполуки»

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки

42

 

Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи.  Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну.

 

 

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами, ініціативність і підприємливість

 

43

 

Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.

 

 

44

 

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні)групи, систематична номенклатура. Пептидна група.

 

 

45

 

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

46

 

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція.4. Ксантопротеїнова реакція.

 

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі

 

47

 

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси.

Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

 

 

 

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість,  інформаційно-цифрова компетентність, інноваційність.

 

 

48

 

Представлення результатів навчальних проектів.25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із
наперед заданими властивостями. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

 

49

 

 

Каучуки, гума. Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

 

Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин

 

50

 

 

Зв’язки між класами органічних речовин.

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).  Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість,  інформаційно-цифрова компетентність

 

 

51

 

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

 

 

52

 

Самостійна робота з  тем  «Нітрогеновмісні органічні сполуки» та  «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі»

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гасяк Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Французан Наталья
    Величезне Дякую за врахування компетентностей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Слободянюк Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Паращак Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Планування
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
8179
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку