ДОВІДКА
Про результати
сформованості навчальних досягнень учнів 1-4 класів
на кінець 2021-2022 навчального року
На виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Указів Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», наказів Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 №290 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року», від 28.02.2022 №232 «Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2021/2022 навчальному році», від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», листів Міністерства освіти і науки України від 22.09.2021 №1/9-482 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році», від 29.03.2022 №1/3725-22 «Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році у початковій школі в умовах воєнного часу», згідно календарно-тематичного планування вчителів початкової школи на ІІ семестр та за результатами підсумкового оцінювання учнів проведено моніторингове дослідження сформованості навчальних досягнень учнів 1-4-х класів на кінець 2021/2022 навчального року.
На початок 2021-2022 навчального року в 1-4 класах навчалися 399 здобувачі освіти в 15-ти класах, на кінець — 415 учнів (прибуло 25 учнів, вибуло 9 учнів). З 15-ти класів початкової освіти – 4 інклюзивні класи, в яких навчається 6 учнів з особливими освітніми потребами. За індивідуальною формою здобуття освіти (педагогічний патронаж) навчався 1 учень, Гончаренко Дмитро, 3-Б клас.
З метою якісного оцінювання навчальних досягнень учнів та для забезпечення оптимальної організації виконання діагностичних робіт адміністрацією закладу освіти складено на ІІ семестр графік їх проведення.
У 1-4 класах відповідно до Державного стандарту початкової освіти здійснювалося формувальне та підсумкове оцінювання. Під час оцінювання визначався рівень сформованості кожного загального навчального результату, визначеного Державним стандартом початкової освіти, у відповідності до логіки та послідовності його формування згідно навчальною програмою. Кількість письмових та усних діагностичних робіт відповідає вимогам наказу МОН України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти». При оцінюванні навчальних досягнень учнів 1-4 класів педагогами використовувався інструментарій для формувального оцінювання, велися індивідуальні картки навчального поступу кожного учня. У початковій школі за рішенням педради і за вимогами НУШ для оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів використовувалася вербальна оцінка, 3-4 класи – рівневе оцінювання.
Моніторинг результатів навчальних досягнень учнів 3-4 класів відображені в таблиці самомоніторингу педагогами і згідно з таблицею подані нижче діаграми.
У Свідоцтві досягнень зафіксована розгорнута інформація про сформованість наскрізних умінь та характеристик результатів навчання. Аналізуючи результати навчальних досягнень слід відмітити, що адміністрацією закладу освіти особлива увага зверталася на об’єктивність оцінювання знань, умінь учнів, якісний показник успішності учнів 1-4 класів.
Аналіз рівня сформованості наскрізних умінь та результатів навчання показує, що на кожній паралелі є найбільш несформовані результати навчання по освітнім галузям:
1 класи:
- Читає вголос цілими словами, усвідомлено (українська мова).
2 класи:
- Читає з розумінням іноземною мовою (англійська мова);
- Висловлюється іноземною мовою (англійська мова);
- Сприймає з розумінням іноземну мову на слух (англійська мова);
- Записує слова, речення, короткі повідомлення про себе, на повсякденні теми іноземною мовою (англійська мова);
- Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, перевіряє розв’язок (математика);
- Читає, записує математичні вирази, у тому числі зі змінною, знаходить їх значення (математика);
- Орієнтується на місцевості за об’єктами природи (Я досліджую світ);
- Називає відомих українців; культурні і природні пам’ятки свого краю (Я досліджую світ);
- Розповідає свої права і обов’язки в сім’ї, в школі, громадських місцях, наводить приклади; діє з повагою до прав інших (Я досліджую світ);
- Розпізнає першочергові та другорядні потреби людини; визначає способи їх задоволення з урахуванням культури споживання (Я досліджую світ)
3 класи:
- Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причинно-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання (українська мова);
- Аналізує прочитаний текст, висловлює й обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки (українська мова);
- Переказує усно і письмово прочитай /прослухай твір з дотриманням логіки викладу та з творчим доповненням (українська мова);
- Будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, есе, діалог) в усній та письмових формах, володіє монологічною та діалогічною формами мовлення дотримується культури спілкування (українська мова);
- Досліджує умовні одиниці та явища, використовує їх для вдосконалення мовлення (українська мова);
- Сприймає іноземну мову на слух (англійська мова);
- Читає іноземною мовою (англійська мова);
- Висловлюється іноземною мовою (англійська мова);
- Взаємодіє письмово іноземною мовою (англійська мова);
- Читає записує математичні вирази, у тому числі зі змінною, знаходить їх значення; розв’язує рівняння, добирає розв’язок нерівності зі змінною (математика);
- Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок (математика);
- Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання (математика);
- Обирає обладнання та досліджує об’єкт природи за власно складеним планом, робить висновки і презентує їх (Я досліджую світ);
- Орієнтується на місцевості за об’єктами природи і з допомогою компасу (Я досліджую світ);
- Знаходить і показує на карті Україну, материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання (Я досліджую світ).
4 класи:
- Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причинно-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання (українська мова);
- Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причинно-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання (українська мова);
- Висловлюється іноземною мовою (англійська мова);
- Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок (математика);
- Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання (математика);
- Складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх опису, отримує очікуваний результат дій виконавця за складеним алгоритмом (інформатика);
- Орієнтується на місцевості за об’єктами природи і з допомогою компасу (Я досліджую світ).
Найвищі результати в організації роботи класного колективу, веденні документації, швидкості реагування на проведення певних освітніх заходів показали класоводи: 1-А- Качуренко К.В., 1-Б – Польща А.Д., 2-Б – Сень А.В., 2-В – Продан Л.А., 3-В – Новожилова А.О., 4-А –Паламарчук С.В. Серед вчителів – предметників високі організаційні навички роботи показали Капранова І.С., Зозуля Ю.О., Золотарьова Ю.С.
Аналіз результатів навчальних досягнень за рік у порівнянні з попереднім навчальним роком, свідчить, що відбулися позитивні зрушення в плані підвищення успішності на кінець навчального року. Майже всі учні 1-4 класів засвоїли програмовий матеріал і мають сформований рівень результату навчання. 1 учениця 1-В класу, Михайлик Поліна,за заявою батьків залишена на повторний курс в 1 класі.
Згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти» та наказом МОН України від 28.02.2022 № 232 школярів 4-х класів звільнено від проходження державної підсумкової атестації. Відповідно до наказу МОН від 14.07.2015 №762 (зі змінами) переведення учнів на наступний рік навчання здійснилося на підставі результатів підсумкового оцінювання учнів згідно з рішенням педагогічної ради закладу освіти. За результатами підсумкового оцінювання всі учні початкової школи отримали Свідоцтва досягнень, учні 4-х класів – (за заявою батьків) свідоцтво про здобуття початкової освіти. З усіма учнями та їх батьками класні керівники провели індивідуальні онлайн-бесіди за підсумками навчального року.
Вчителями-предметниками надано рекомендації щодо сформованості програмового матеріалу. Питання навчальних досягнень учнів та сформованості програмового матеріалу учнів 1-4 класів розглядалися на нараді при заступника директора з навчально-виховної роботи й на засіданнях творчої групи вчителів початкової освіти.
Рекомендації вчителям початкової школи:
- звертати увагу на формування позитивної мотивації до навчання учнів;
- використовувати різнорівневий дидактичний матеріал;
- формувати навички самостійної роботи з підручником, науковою літературою; - систематично проводити закріплення вивченого матеріалу на уроці;
- здійснювати чіткий контроль за виконанням домашнього завдання (3-4 класи); - використовувати ігрові моменти;
- застосовувати інноваційні технології навчання.
Заступник директора з НВР ОЛЕНА ПАВЛОВА