Річний план асистента вчителя

Про матеріал
Представлений річний план асистента вчителя. Містить п'ять пунктів («Методична, самоосвітня та виховна робота», «Співпраця з вчителями-предметниками, корекційними педагогами, психологом, класним керівником», «Робота з батьками та громадськістю», «Організаційна та корекційно-освітня робота», «Робота з документацією»). Представляє зразок для планування роботи асистентом вчителя на поточний рік.
Перегляд файлу

 

Робота з документацією

 

п\п

Види  документації

Термін виконання

Примітка

 

1.

Створити список учнів інклюзивних класів, за якими здійснюється соціальнопедагогічний супровід.

З 1 вересня по 5 вересня 2023 р.

 

2.

Приймати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку таких учнів: …

З 1 вересня по 

14 вересня 2023 р.

 

3.

Приймати участь у виконанні індивідуальної програми розвитку учнів з ООП 7-Б класу.

Протягом року

 

4.

Розробити графік роботи.

З 05 вересня по 09 вересня 2023 р.

 

5.

Ведення  обліку консультацій  з батьками та вчителями .

 

Протягом року

 

6.

Скласти зведений розклад навчальних та корекційних занять для учнів 7-Б класу, які мають особливі освітні потреби.

Вересень 2023 р.

 

7.

Адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності учнів з ООП 7-Б класу 

Протягом року

 

8.

Допомога в організації навчальновиховного процесу в класі з інклюзивним навчанням (7-Б).

Протягом року

 

9.

Ведення щоденника спостережень та щоденника обліку роботи за дітьми з ООП.

Протягом року

 

10.

Ведення та поповнення портфоліо учнів з ООП.

Протягом року

 

11.

Проведення  моніторингових досліджень виконання ІПР.

Двічі на рік

 

 

 

Організаційна та корекційно-освітня робота

 

п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка

1.

Організація освітнього процесу для дітей з ООП  в умовах воєнного стану. 

Протягом року

 

2.

Опрацювання нормативно- правових

Протягом року

 

 

документів щодо функціонування інклюзивних класів.

 

 

3.

Запровадження ефективних форм проведення навчально- виховних, соціальноадаптаційних заходів.

Протягом року

 

4.

Розробка документації на навчальний рік (річний план роботи , графік роботи асистента вчителя, журнал обліку роботи, журнал спостережень, зведена таблиця, посадова інструкція асистента вчителя).

Вересень 2023 р.

 

5.

Надавання допомоги учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця, здійснювати соціально-педагогічний супровід. 

Протягом року

 

6.

Допомога учням у виконанні навчальних завдань, виготовлення дидактичних матеріалів для кращого засвоєння дітьми навчальної програми, залучення їх до різних видів навчальної діяльності, позакласної в тому числі.

Протягом року

 

7.

Спостерігати  за поведінкою та емоційним станом учнів з метою виявлення причин труднощів  та типу порушень.

Протягом року

 

8.

Проводити спостереження за учнями з метою вивчення  індивідуальних особливостей, інтересів та потреб.

Протягом року

 

9.

Допомога при концентрації уваги, сприяння формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів.

Протягом року

 

10.

Співпраця з фахівцями, які безпосередньо працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку ( вчителями- предметниками, які викладають у 7-Б класі, психологом, представниками ІРЦ, класним керівником, корекційними педагогами).

Протягом року

 

11.

Забезпечення разом з іншими працівниками здорових та безпечних умов навчання, виховання та праці. Брати участь в організації оздоровчо-туристичних екскурсій. Створення оптимальних умов для розвитку дітей у класному колективі з урахуванням реалій воєнного стану.

Протягом року

 

 

 

 

 

 

Робота з батьками та громадськістю

 

п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка

1.

Вивчати сімейний клімат у родинах для того, щоб краще зрозуміти дитину. Проводити  бесіди з батьками  («Рекомендації для батьків на період дистанційного навчання», « Питання та відповіді про війну. Поради для батьків.»)

Протягом року

 

2.

Ознайомлення батьків з індивідуальною навчальною програмою.

Другий тиждень вересня

 

3.

Узгодити з батьками та педагогами розклад навчально - корекційних занять учнів.

З 1 вересня 2023р. по 7  вересня 2023

р.

 

4.

Проводити індивідуальне консультування батьків за запитом про шляхи допомоги дитині  (« Ознайомлення батьків із досягненнями та труднощами учня», «Як провести час без гаджетів»). Батьки отримують реальне уявлення про шкільні справи та поведінку дитини.

Протягом року

 

5.

Проводити консультування батьків про допомогу дитині в подоланні кризових виявів та особливостях виховання дитини ( «Батьківський авторитет у вихованні дитини», «Проблеми підліткового віку та шляхи їх вирішення»).

Протягом року

 

6.

Консультації та рекомендації  вчителям за проблемами: 

1.                 Вибір адекватного стилю взаємодії з учнем. 

2.                 Допомагати у підборі  розвивальних  ігор та вправ для учнів з ООП.

3.                 Допомагати   вчителям у налагодженні контактів із батьками.

4.                 Розробити буклет з рекомендаціями для батьків.

 

Протягом року

 

7.

Ознайомлення батьків зі станом виконання ІПР.

Відповідно до графіка 

 

 

 

Співпраця з вчителями-предметниками,

корекційними педагогами, психологом, класним керівником

 

п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка

1.

Співпрацювати з вчителем логопедом, вчителем  ЛФК, шкільним психологом, дефектологом з питань корекційної роботи.

Протягом року

 

2.

Консультації з психологом щодо мікроклімату в колективі, подолання можливих конфліктних ситуацій, покращення психоемоційного стану учнів з ООП.

За потреби

 

3.

Консультації з логопедом  щодо покращення  мовленнєвих навичок дітей.

За потреби

 

4.

Консультації з дефектологом щодо ефективних методів роботи з поліпшення розумових процесів, пам’яті, уваги.

За потреби

 

5.

Здійснювати соціально-педагогічний супровід учнів. Дбати про професійне самовизначення та соціальну адаптацію, співпрацюючи з класним керівником. 

Протягом року

 

6.

Консультації з учителями-предметниками щодо необхідності адаптаціі/модифікації навчальних програм, визначення цілей та очікуваних результатів навчання.

Протягом року

 

7.

Стимулювати розвиток соціальної активності учнів, сприяти виявленню та розкриттю  здібностей, талантів, обдарувань  шляхом  участі дітей у науковій, технічній, художній творчості. Співпрацювати з класним керівником у проведенні позакласних заходів.

Протягом року

 

8.

Створювати навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.

Протягом року

 

9.

Консультації з фахівцями для більш ефективного налагодження навчальної діяльності учня з ООП, зважаючи на реалії

Протягом року

 

 

воєнного стану.

 

 

10.

Разом з учасниками команди психологопедагогічного супроводу обговорювати та аналізувати виконання ІПР, динаміку розвитку учнів з ООП 7-Б класу. 

Протягом року

 

 

 

 

Методична, самоосвітня та виховна робота

 

п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка

1.

Опрацювання методичних посібників, що регламентують діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі (Миронова С. П. «Педагогіка інклюзивної освіти : навчальнометодичний посібник», Нагорна О. Б. «Особливості корекційно-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»,  Трикоз С. В. « Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку». Опрацювання посадової інструкції асистента вчителя).

Протягом року

 

2.

Теоретичне та практичне вивчення теми: «Соціалізація і адаптація дітей з ООП різних рівнів підтримки». 

Протягом року

 

3.

Сприяти підвищенню психологічної культури вчителів та батьків шляхом участі в роботі педрад, педгодин, семінарів, батьківських зборів.

Протягом року

 

4.

Брати активну участь  у роботі шкільної творчої групи («Новий порядок організації інклюзивного навчання в школах», «Адаптація та модифікація навчального матеріалу для учнів з ООП»), у міських засіданнях спільноти асистентів вчителів/вихователів ( «Інклюзія та дистанційна освіта», «ІПР та моніторинг стану дитини з ООП»).

Протягом року

 

5.

Продовжувати теоретичне та практичне вивчення теми: «Досвід реалізації інклюзивної освіти в зарубіжних країнах».

Протягом року

 

6.

Вивчати нові літературні джерела  по впровадженню інклюзивної освіти.

Протягом року

 

7.

Вивчати нові публікації з питань корекційної освіти та психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП у періодичних виданнях.

Протягом року

 

8

Створення адаптованих та модифікованих навчальних завдань, тестів.

 

 

9.

Опрацювання нормативно-правових та законодавчих документів із питань освіти.

Протягом року

 

10.

Постійно  оновлювати та поповнювати  ресурсну кімнату методичною літературою та дидактичним  матеріалом для роботи з дітьми з особливими потребами.

Протягом року

 

11.

Організувати та провести такі загальношкільні виховні заходи для учнів з ООП:

1.   Арт-майстерня «Кольорові мрії»- вересень.

2.   Фото-проєкт «Світ моїми очима»- жовтень.

3.   Челендж «Традиції через віки»- січень.

4.   Проєкт «Поділись теплом душі»- квітень.

Протягом року

 

12.

Проходження курсів підвищення кваліфікації (інклюзивна освіта) на  «Едера», «На урок», «Прометеус», «Всеосвіта».

Протягом року

 

13.

Участь у заходах ІРЦ.

За графіком ІРЦ

 

14.

Аналіз та вдосконалення методів навчальновиховної роботи.

Протягом року

 

 

pdf
Додав(-ла)
Ющик Лілія
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку