Річний план
Навчально – методичної роботи вчителя – логопеда Книжник О.Г.
групи дітей з порушеннями мовлення №2
ДНЗ №11 м. Синельникового
На 2020 – 2021 навчальний рік
1.1Характеристика групи дітей з порушеннями мовлення №2, ДНЗ №11 , станом
на 2020\2021 навчальний рік.
У групу зараховано дітей.
З них дітей другого року навчання - , дітей першого року навчання- .
Кількість дітей за мовленнєвими порушеннями:
Загальний недорозвиток мовлення 3 рівня - дітей;
Загальний недорозвиток мовлення 2 рівня - дітей;
Загальний недорозвиток мовлення 1 рівня - дітей;
Порушення фонетико- фонематичної сторони мовлення- ;
Заікування – дитина;
Дизартрія - дитина;
Моторна алалія - дитина;
Порушення психологічного розвитку - дітей ;
Інтелект норма - дітей.
2. Завдання в системі розвивально – корекційної роботи.
–постановка звуків;
–автоматизація поставлених звуків,
–диференціація звуків.
- визначати місце звука у слові(початок, кінець, середина);
-Визначати кількість складів, виділяти наголошений склад;
-розрізняти слова подібні за звучанням;
-розрізняти слова з парними звуками;
-розрізняти слова у фразі;
- запам’ ятовувати і відтворювати ряд слів.
7) Збагачувати словниковий запас:
-розширення, уточнення словника згідно лексичних тем;
-Навчити вживати узагальнюючі поняття;
-вправляти у встановленні причинно наслідкових зв’ язків,
у класифікації, вилученні зайвого предмета;
-навчити вимовляти слова складної структури.
8) Формувати граматичну будову мови:
-дотримуватись порядку слів у реченні;
- тренувати у вживанні всіх частин мови
- практичне ознайомлення із структурою складносурядного, складнопідрядного речень.
9) Розвиток зв’ язного мовлення.
№ п/п |
ЗМІСТ |
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ |
3. Діагностико – проектна діяльність |
||
3.1 |
Обстежити мову дітей логопедичної групи, заповнити мовні картки, діагностичні картки; скласти індивідуальний план корекційної роботи на кожну дитину. Поділити дітей на підгрупи за станом мовлення. Надати інформацію про стан мовлення дітей адміністрації ДНЗ |
Вересень |
3.2 |
Ознайомити вихователів, батьків, керівника музичного з результатами обстеження дітей |
Вересень |
3.3 |
Скласти графік роботи, ознайомити з ним вихователів, батьків |
Вересень |
3.4 |
Обстежити мову дітей у групах загального призначення ДНЗ №11«Дружба» |
січень- Травень |
3.5 |
Надавати рекомендації батькам для оформлення документації з відбору дітей у логопедичні групи |
Згідно графіку ІРЦ |
3.6 |
Підтримувати зв'язок з ЗОШ №2, ЗОШ№5 з метою встановлення взаємозв’язку між вчителем-логопедом та вчителями початкових класів |
Вересень Травень |
4. ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА |
||
4.1 |
Провести мовленнєву діагностику дітей молодшого віку |
січень |
4.2 |
Консультування у лікарів-спеціалістів по питанню психоневрологічного стану дітей-логопатів, з метою впровадження індивідуально-диференційованого підходу |
Протягом року |
5. КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА |
||
5.1 |
Уточнення, постановка |
Жовтень-січень |
5.2 |
Автоматизація звуків |
Січень-березень |
5.3 |
Диференціація звуків, близьких за звучанням |
Квітень |
5.4 |
Збагачення словникового запасу |
Протягом року |
5.5 |
Розвиток фонематичного сприймання та формування звуко-буквенного аналізу та синтезу складу, слів |
Протягом року |
5.6 |
Формування граматично правильного мовлення згідно з вимогами навчання рідної мови |
Протягом року |
5.7 |
Розвиток зв’язного мовлення |
Протягом року |
6.КОНСУЛЬТАТИВНО - МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
||
6.1 |
Ділитися власними наробками на сайтах “На урок”, Всеосвіта”. |
Протягом року |
РОБОТА З ВИХОВАТЕЛЯМИ ТА МУЗИЧНИМ КЕРІВНИКОМ |
||
6.2 |
Провести бесіди з вихователями логопедичної групи за темами: - індивідуальні особливості мовлення дітей; - динаміка розвитку мовлення дітей; - закріплення правильної звуковимови у дітей |
Вересень протягом року |
6.3 |
Провести консультацію для вихователів логопедичної групи: - Світ звуків: аудіальний розвиток дитини. -Що таке біоенергопластика?
-Логопедизація режимних моментів.
-Система роботи з нерозмовляючими дітьми молодшого дошкільного віку.
-Пальчикова терапія. -Моделювання мовленнєвих ситуацій в ігровій діяльності дошкільнят. -Використання методу Мандал у роботі з дітьми, які мають вади мови . -Мовлення майбутнього школяра. -Пізнавально-мовленнєвий розвиток дошкільників -Ігротерапія
|
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень |
6.4 |
Співпраця з музичним керівником: Ділитися інформацією по розробкам з логорітміки згідно лексичних тем |
протягом року |
РОБОТА З БАТЬКАМИ |
||
6.5 |
Провести групові батьківські збори в логопедичній групі ( в онлайн режимі): - режим і форми роботи логопедичної групи, результати обстежень - створення умов для правильного мовного розвитку дітей у сім’ї; результати корекційної роботи з дітьми за І півріччя - підсумки корекційної роботи з дітьми в логопедичній групі за навчальний рік |
Жовтень
Січень
Травень |
6.6 |
Провести консультації для батьків (індивідуальні за потребою корекційного процесу та групові в соц. мережі VIBER) - Як правильно виконувати домашнє завдання логопеда.
-Мовлення дитини у ваших руках.
-Підготовка руки дитини до письма.
-Презентація «Автоматизація звуків, правила, послідовність».
-Чому треба вчити дитину говорити правильно?
-Світ звуків: аудіальний розвиток дитини
- Кольоротерапія в домашніх умовах
-Підготовка дітей до школи необхідна умова
-Презентація «Мовленнєва готовність дітей до школи» |
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень |
6.7 |
Демонстрація індивідуального заняття з дитиною для батьків з метою показу прийомів корекційної роботи в соц. мережі VIBER |
Протягом року
|
6.8 |
Запрошувати батьків на ранки та розваги з метою демонстрації правильної вимови дітей( За умови відсутності карантину, та обмежувальних заходів) |
Протягом року
|
6.9 |
Вести зошити для домашніх завдань батьків з дітьми
|
Протягом року
|
6.10 |
Надавати батькам посилання на інтернет ресурси згідно лексичних тем |
Щотижня |
|
7.ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ |
|
7.1
|
І далі напрацьовувати матеріал з теми: «Зошит з обліку індивідуальної роботи з дітьми логопатами» |
Протягом року
|
7.2
7.3
7.4
7.5
7.6
7.7
7.8
7.9
7.10
7.11
7.12
7.13
7.14
8.1
8.2
8.3
8.4
8.5
8.6
8.7
|
Опрацювання літератури з теми.
Продовжувати впроваджувати в роботу «Українське дошкілля» та програми «Корекційно- розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико — фонематичним недорозвиненнням мовлення (молодший, середній, старший дошкільний вік) І.Кравцова, Л.Стахова.
Доповнити перспективний план корекційно - відновлюваної роботи за лексичними темами з дітьми із ЗНМ І рівня.
Доповнювати матеріал для індивідуального зошита дитини логопата
Впорядковувати матеріал консультацій для батьків, вихователів;
Своєчасно поповнювати знання, знайомитись з інноваційними програмами та технологіями.
Систематично знайомитись з новинками дефектологічної літератури.
Участь у роботі семінарів, педрадах згідно річного плану ДНЗ.
Брати активну участь у роботі міського методичного об’єднання вихователів старших груп, вчителів логопедів.
Відвідувати відкриті заняття вчителів – логопедів, вчителів – дефектологів, вихователів, вчителів початкових класів.
Брати участь у семінарах , при інституті післядипломної педагогічної освіти.
Підвищувати фахову майстерність засобами вебінарів сайтів “На урок”, Всеосвіта”.
Слідкувати за матеріалами з корекційної педагогіки на сайті Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Факультету спеціальної та інклюзивної освіти
8. РОБОТА НАД УДОСКОНАЛЕННЯМ ОБЛАДНАННЯ ЛОГОПЕДИЧНОГО КАБІНЕТУ Забезпечувати оснащеність корекційного процесу.
Виготовлення дидактичних та наочних матеріалів відповідно до завдань корекційної роботи.
Поповнити новинками (дидактичними, наочними посібниками, літературою)
Придбати Демонстраційний матеріал "Серії сюжетних малюнків" автор Н.Гавриш
Поповнювати матеріали консультацій батьків, вихователів.
Поповнювати картотеку дидактичних ігор
Зробити косметичний ремонт кабінету.
|
Вересень, жовтень
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Червень |