ЗАТВЕРДЖУЮ:
Директор комунального закладу
«ХАРКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 155
ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
_____________І.В. Возний
«___»_____________2023
РІЧНИЙ ПЛАН
роботи практичного психолога
Карих Руслани Миколаївни
комунального закладу
«ХАРКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 155
ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
на 2023/2024 навчальний рік
м. Харків
ВСТУП
Психологічна служба ліцею представлена практичним психологом . та соціальним педагогом
Практичний психолог у своїй діяльності керується:
- Конституцією України;
- Конвенцією ООН про права дитини;
- Законом України «Про освіту»;
- Законом України «Про загальну середню освіту»;
- Законом України «Про охорону дитинства»;
- Законом України від 07.12.2017 № 2229-VIII «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;
- Етичним кодексом практичного психолога.
Річний план практичного психолога ХЛ № 155 ґрунтується на підставі:
- Листа МОНУ від 24.07.2019 №1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”.
- Листа МОНМС України від 04.07.2012 №1/9-488 "Щодо організації та проведення "години психолога "в загальноосвітніх навчальних закладах"
- Листа МОНУ від 02.08.2022 No1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022-2023 н.р.»
І. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА
Річний план роботи практичного психолога за 2022/2023 навчальний рік виконано у повному обсязі на 100%.
Темою самоосвіти практичного психолога у 2022/2023 навчальному році була: психологічний супровід щодо збереження психічного та соціального здоров’я здобувачів освіти в умовах збройного конфлікту
Основними завданнями діяльності психологічної служби у 2022/2023 навчальному році були:
1. Створення комплексної системи психологічної підтримки
2. Надання індивідуальних та групових консультацій здобувачам освіти, педагогам та батькам
3.Надання екстреної психологічної допомоги в умовах збройного конфлікту
4. Здійснення координації та перенаправлення для отримання індивідуальної психосоціальної підтримки або спеціалізованої допомоги
5.Застосування принципів збереження ПЗПСП з урахуванням особливостей системи освіти в Україні
Робота психологічної служби школи протягом року була спрямована на формування сталих форм поведінки, ведення здорового способу життя, свідомого ставлення до свого здоров’я, гармонійного розвитку особистості, вмінню у дітей встановлювати відносини в колективі з однолітками на основі взаєморозуміння, поваги, дружби і взаємодопомоги.
Психологічні та соціальні наслідки збройного конфлікту для кожної людини можуть бути гострими в короткостроковій перспективі та підривати психічне здоров’я в довгостроковій перспективі. Існує висока ймовірність того, що такі прояви стануть хронічними і потребуватимуть довготривалих втручань та підтримки.
Саме тому метою психологічної служби ліцею у 2023/2024 навчальному році є: Психологічна підтримка всіх учасників НВП для зменшення стресу та пов’язаних з ним проявів
Пріоритетними напрямками діяльності психологічної служби у 2023/2024 навчальному році є:
ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАЮЧА ЧАСТИНА
Основна мета: Психологічна підтримка всіх учасників НВП для зменшення стресу та пов’язаних з ним проявів
Основні завдання щодо збереження психічного та соціального здоров’я здобувачів освіти
В роботі з учнями:
- Надавати психологічну підтримку дітям в умовах війни: допомога у подоланні стресу, переживанні втрати, горя, печалі та страждання.
- Посилити профілактичну роботу з метою стабілізації психоемоційного стануздобувачів освіти та їх налаштування на освітню діяльність.
- Актуалізувати просвітницьку роботу щодо формування у дітей та молоді цінностей громадянського суспільства, навичок безпечної поведінки в ситуаціях ризику.
- Допомагати у виявленні та активізації особистісних ресурсів дитини, природніх механізмів самозцілення, адаптації до нових обставин, сприяти формуванню більш гнучких соціально-адаптивних форм поведінки.
- Активізувати просвітницьку і профілактичну роботу серед учнів, пропагуючи молоді здоровий та безпечний спосіб життя, психогігієну спілкування тощо, формувати активну життєву та громадянську позицію учнів.
- Допомагати здобувачам освіти в адаптації до шкільного середовища та нових форм навчання.
- Проводити корекційну роботу з дітьми та молодшими підлітками, спрямовану на подолання дезадаптаційних проявів.
- Сприяти успішній соціалізації здобувачів освіти.
- Розвивати життєві навички, що сприяють психічному та соціальному здоров'ю дітей та молоді.
В роботі з педагогами:
- Розвивати навички підтримуючого педагогічного спілкування.
- Формувати та розвивати навички базового ставлення педагога до дитини, яка пережила травмуючу подію.
- Проводити профілактику вторинної травматизації педагогів. Допомогати в пошуку ресурсів, підтримувати та розвивати резілієнс педагогів.
- Навчати методам та технікам формування, розвитку та підтримки резілієнс у дітей.
- Допомагати класним керівникам визначатися в структурі відношень, які склалися в групі учнів, враховуючи формат навчання та особливості неформального спілкування для побудови гармонійних взаємовідносин дітей один з одним.
- Підвищувати компетентність педагогів з питань формування та збереження здоров’я учнів під час навчального процесу
В роботі з батьками:
- Розвивати навички підтримуючого спілкування з дітьми.
- Навчати методам та технікам формування, розвитку та підтримки
резілієнс у дітей; відновлення та зміцнення психологічних ресурсів
дитини.
- Формувати у батьків навички ефективного спілкування з власною
дитиною, захисту дітей і позитивних методів виховання без
фізичних покарань та психологічного тиску на дитину.
ІІІ. ЗМІСТОВНА ЧАСТИНА
№ |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група/ аудиторія |
Виконавець |
Відмітка про виконання |
|
|||||
1.1 |
Індивідуальна діагностика за потребою |
Протягом року |
Учні, батьки, педагогічні працівники |
Карих Р.М. |
|
|
|||||
2.1 |
Психологічний супровід учнів пільгового контингенту (дітей внутрішньо переміщених осіб (ВПО), дітей, що опинилися у складних життєвих обставинах (СЖО), дітей з особливими освітніми потребами) |
Протягом року |
Учні пільгового контингенту
|
Карих Р.М.
|
|
2.2 |
«Години психолога» за відповідною віковою тематикою за програмою з розвитку соціальних навичок «Вчимося жити разом»: |
За окремим графіком |
Учні |
Карих Р.М.
|
|
2.3. |
«Години психолога» за тематикою щодо профілактики булінгу, насильства, попередження правопорушень, самоушкоджень, профілактику суїцідів. |
Протягом року |
Учні |
Карих Р.М.
|
|
2.4. |
Участь у проведенні заходів в рамках акції «16 днів проти насильства» |
25.11.23-10.12.23 |
Учні |
Карих Р.М.
|
|
2.5. |
Організація та проведення заходів до Всесвітнього дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими людьми, «Молодь за здоровий спосіб життя» |
01.12.2023 |
Учні |
Карих Р.М.
|
|
2.6. |
Тиждень психології. |
Квітень 2024 |
Учні, батьки, педагогічні працівники |
Карих Р.М.
|
|
2.7. |
Проведення стабілізаційних тренінгів щодо покращення емоційно-психічного стану педагогів в умовах війни |
ІІ семестр |
Педагогічні працівники |
Карих Р.М. |
|
|
|||||
3.1 |
Індивідуальні заняття за потребою |
Протягом року |
Учні |
Карих Р.М. |
|
3.2 |
Психологічна підтримка дітей в умовах війни: допомога у подоланні стресу, переживанні втрати, горя, печалі та страждання. |
Протягом року |
Учні |
Карих Р.М. |
|
|
|||||
4.1 |
Впровадження в уроках з «Основ здоров’я» психологічних практик щодо подолання стресу, збереження ментального здоров’я. |
Протягом року |
Учні 6-9-х класів |
Карих Р.М. |
|
|
|||||
5.1 |
Індивідуальні, групові консультації |
По 2 години на тиждень |
Учні, педагогічні працівники, батьки учнів |
Карих Р.М. |
|
5.2 |
Психологічний супровід обдарованих учнів. Підготовка до написання наукової роботи МАН з психології |
І семестр |
Учні 10-11 класів |
Карих Р.М. |
|
|
|||||
6.1 |
«Години психолога» за віковою тематикою (за окремим планом) |
Протягом року |
Учні |
Карих Р.М.
|
|
|
|||||
7.1. |
Планування роботи на рік, погодження плану |
Червень |
|
Карих Р.М.
|
|
7.2. |
Складання аналітичного звіту про роботу практичного психолога за рік |
до 01.05.2024 |
|
Карих Р.М.
|
|
7.3. |
Оформлення обов’язкової ділової документації |
Протягом року |
|
Карих Р.М.
|
|
7.4. |
Підготовка до проведення діагностичної, корекційної, профілактичної, просвітницької роботи |
Протягом року |
|
Карих Р.М.
|
|
7.5. |
Саморозвиток, проходження курсів психологічного спрямування |
Протягом року |
|
Карих Р.М.
|
|
7.6. |
Консультації в навчально-методичних та наукових центрах |
Протягом року |
|
Карих Р.М.
|
|
7.7. |
Оновлення банку діагностичного інструментарію, методичних матеріалів та літератури |
Протягом року |
|
Карих Р.М.
|
|
7.8 |
Оновлення інформації на офіційному сайті школи (психологічна служба) |
Протягом року |
|
Карих Р.М.
|
|