Педагогічний колектив школи вбачає головну мету національного виховання в набутті молодим поколінням соціального досвіду, успадкуванні духовних надбань українського народу, досягненні високої культури міжнаціональних взаємин, формуванні у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
Річний план
виховної роботи
педагога-організатора
Зіньківської спеціалізованої
школи І–ІІІ ступенів №1
на 2016-2017 н.р.
Ангелової Валентини
Володимирівни
2016
І. Вступ
Педагогічний колектив школи вбачає головну мету національного виховання в набутті молодим поколінням соціального досвіду, успадкуванні духовних надбань українського народу, досягненні високої культури міжнаціональних взаємин, формуванні у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
Метою виховання є становлення громадянина України, патріота своєї країни, готового самовіддано розбудувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, здатного виявити національну гідність, знати свої обов’язки і права, цивілізовано відстоювати їх, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, носій культури.
Мета виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
II . Загальна характеристика учнівського колективу опорного закладу «Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1
Зіньківської районної ради Полтавської області»
В опорному закладу «Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області» навчається 494 учня у 23 класах. Серед них дівчат 249, хлопців 217.
Соціальний склад учнівського колективу школи такий:
Шкільний вік є важливим у становленні особистості дитини, бо саме в цьому віці, враховуючи надбання довкілля та сімейного виховання, закладаються основи особистісного розвитку учнів початкової школи. Великі можливості у молодшому шкільному віці є для формування соціальних взаємин, що ґрунтується на принципі колективізму. Цьому сприяють спільні навчальні заняття, колективні ігри, праця.
Мотивація навчання у молодшому шкільному віці розвивається у декількох напрямках. Основними потребами дитини в початкових класах є: потреби спілкування з людьми, в емоційному контакті, визнанні,оцінці своїх дій та вчинків, виявленні власних позицій у ставленні до інших,світу, потреба у дружбі,товариськості, повазі особистості, у самоповазі, набутті нових знань та вмінь для пізнання довкілля.
Виховання школярів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів відведення належного місця «спільно-взаємодіючій діяльності» як на уроках, так і в позаурочний час, на виховних заняттях, гурткових заняттях.
При школі працюють такі гуртки:
№ п/п |
Назва гуртка |
Керівник гуртка |
|
Клуб «Ерудит» |
Петренко С.М. |
|
Гурток «Еколог» |
Горбась Л.В. |
|
Гурток «Антологія мистецтва» |
Бедюх В.Б. |
|
Вокальний гурток |
Лелеко Л.В. |
|
Фольклорний гурток |
Бойко О.І., Мищенко А.І. |
|
Експедиційні загони «Пізнай свою країну» |
Постернак Н.М., Петренко С.М. |
|
Клуб «Юні друзі книги» |
Гайдаш Г.П. |
При школі працюють такі спортивні секції:
№ п/п |
Секція |
Керівник |
|
«Футбол» |
Яненко С.В. |
|
«Легка атлетика» |
Лавро В.А. |
|
ЗФП |
Вчителі фізкультури |
В школі існують такі дитячі організації:
№ п/п |
Класи |
Назва дитячої організації |
|
1-4 |
«Країна Мрій» |
|
5-8 |
«Козацька країна» |
|
9-11 |
«Президентська країна» |
Формування ініціативної, здатної приймати рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через діяльність в органах учнівського самоврядування. Необхідною умовою розвитку учнівського самоврядування в школі є наявність єдиної мети, співробітництво вчителів і учнів. Успіху в роботі сприяє врахування організаційно-управлінських принципів: регулярна почергова змінність виборного активу; розширення реальних прав і повноважень органів самоврядування; доброзичлива вимога; конкретизація колективних творчих справ; створення умов для повного прояву і розвитку здібностей кожного члена колективу.
Діяльність учнівського самоврядування, на відміну від інших видів діяльності, має свою специфіку, яка проявляється у врахуванні не тільки вікових та організаторських можливостей вихованців, але й інтересів колективу чи будь-якого об'єднання.
Діяльність його скеровується на реалізацію вимог режиму роботи школи, організацію позакласної роботи, на розвиток творчої самодіяльності, реалізацію їхніх прав та обов’язків.
ІІІ. Організаційна робота учнів школи
№ |
Зміст роботи |
Дата |
|
Зробити аналіз соціального стану учнівського колективу |
До 15.09. |
|
Організувати чергування по школі вчителів та учнів. |
До 15.09. |
|
Провести роботу по залученню школярів до дитячих об’єднань за інтересами. |
До 15.09. |
|
Залучати учнів до спортивних секцій: волейболу, футболу, баскетболу. |
До 15.09. |
|
Продовжувати роботу по інформуванню школярів. Наповнення інформаційного куточка. |
Постійно |
|
Раз на два тижні проводити робочі лінійки на яких підводити підсумки роботи. |
Протягом року |
|
Враховуючи традиції школи розробляти необхідні методичні рекомендації, сценарії, конкретні творчі справи учнівського колективу. |
Постійно |
|
Надати необхідну допомогу класоводам та класним керівникам в організації та проведенні традиційних свят , вечорів дозвілля. |
Протягом року |
|
Участь в районних та обласних конкурсах |
Згідно з графіком |
ІV. Основні орієнтири виховання
1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави (громадянське, патріотичне, родинне виховання)
Мета: формування почуттів любові до Батьківщини, її національних цінностей; шанобливе ставлення до державної символіки, повага прав людини (толерантність, миролюбність), вивчення культури свого народу і прагнення дотримання традицій, виховання почуття поваги, гордості до своїх батьків, роду, народу, місця де народився .
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, вікторин, виховних годин, конкурсів, акцій; залучати учнів до участі в них.
2. Ціннісне ставлення до людей
(моральне виховання)
Мета: формування духовно-моральної культури особистості: чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, виховання родинних, особистих, громадянських цінностей.
Вміння співпрацювати з іншими, в колективі, співпереживати, здатність враховувати думки товаришів,поваги до товаришів.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, бесід, виховних годин, конкурсів, акцій; залучати учнів до участі в них.
3. Ціннісне ставлення до природи
( екологічне виховання)
Мета: формування екологічної культури, гармонійне співіснування з природою та зв'язок з національними традиціями; відповідальне ставлення до природи, правових норм, до природи як середовища існування людини; виховання почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, вікторин, бесід, виховних годин, конкурсів, акцій; організовувати походи, виставки; залучати учнів до участі в них.
4. Ціннісне ставлення до праці
(трудове виховання)
Мета: виховання в учнів працелюбності, старанності, бережливості господарського ставлення до суспільної власності; усвідомлення значимості праці в житті людини, виборі професії, повага до людей праці, які створюють духовні та матеріальні блага та цінності.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, бесід, конкурсів, акцій, рейдів; організовувати виставки; залучати учнів до участі в них.
5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
(художньо-естетичне виховання)
Мета: Формування естетичної культури і мислення та почуттів засобами художніх образів різних видів мистецтва; розвиток художньо-естетичних емоцій, смаків, навичок до розробки і участі в творчих мистецьких проектах.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, вікторин, бесід, виховних годин, конкурсів, акцій, вечорів відпочинку; організовувати виставки; залучати учнів до участі в них.
6. Ціннісне ставлення до себе
( за здоровий спосіб життя)
Мета: формування основних засад «Я концепції» особистості (самопізнання, самовизначення, самовиховання, самовдосконалення);
прагнути бути фізично здоровою людиною, знати про наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я людини.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, вікторин, виховних годин, конкурсів, ігрових естафет, зустрічей, акцій; організовувати походи, виставки; залучати учнів до участі в них.
7. Превентивне виховання
Мета: виховувати у підлітків загальноприйняті людські цінності; формування глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадською відповідальністю; спонукання вихованців до активної протидії проявам аморальності, правопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, вікторин, виховних годин, конкурсів, диспутів, акцій, рейдів, зустрічей; організовувати виставки; залучати учнів до участі в них.
8. Сприяння творчому розвитку особистості
Мета: організація змістовного дозвілля дітей та молоді, тематичних вечорів відпочинку, розважальних заходів що дають змогу спілкуватися з однолітками у різних формах ігрової та дозвіллєво-розважальної програми.
Зміст роботи: протягом року, відповідно до графіка план-сітки, брати участь, допомагати з організацією та з розробкою сценаріїв для тематичних свят, вікторин, виховних годин, годин спілкування, конкурсів, інтелектуальних ігор, диспутів, акцій, рейдів, зустрічей; організовувати виставки, музично-розважальні програми; залучати учнів до участі в них.