Рік. Пори року і місяці

Про матеріал
Тема . Рік, пори року і місяці. Визначення кількості днів у кожному місяці. Мета: Ключові компетентності: уміння висловлювати припущення та його перевіряти, робити висновки, уміти їх використовувати в практичній діяльності, розвиток уваги, спостережливості, виконання завдань пов'язаних з навколишнім середовищем. здоров’язбережувальна – дотримуватись правильної посадки під час письма, створити позитивну емоційну обстановку и на уроці; загальнокультурна- дотримуватись правил культури спілкування під час роботи в групах, парах; соціальна – співпрацює з партнерами, виконує різні ролі та функції в колективі; проявляє ініціативу, легко переходить від одного виду роботи до іншого. інформаційно-комунікаційна: виконує творчі завдання. Предметні компетентності: Розширення знань про одиниці вимірювання часу, співвідношення між порами року і роком, роком і місяцями, місяцями і днями, формування уміння визначати кількість днів у кожному місяці, розв'язування задач на різницеве порівняння і на знаходження третього доданка, удосконалення уміння порівнювати іменовані числа. Очікувані результати: Називає за порядком пори року і місяці, за допомогою вчителя чи самостійно визначає кількість днів кожного місяця на кісточках кулака, застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розв'язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах Тип уроку: комбінований (подорож-казка) Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій.
Перегляд файлу

Математика                                     2 клас

Тема . Рік, пори року і місяці. Визначення кількості днів у кожному місяці.

Мета:

Ключові компетентності:

уміння висловлювати припущення та його перевіряти, робити висновки, уміти їх використовувати в практичній діяльності, розвиток уваги, спостережливості, виконання завдань пов'язаних з навколишнім середовищем.

  здоров’язбережувальна – дотримуватись правильної  посадки під  час  письма, створити  позитивну  емоційну обстановку и на  уроці;

  загальнокультурна- дотримуватись  правил  культури спілкування  під час роботи в групах, парах;                             

 соціальна –  співпрацює з партнерами, виконує різні ролі та  функції в колективі; проявляє ініціативу, легко переходить від одного виду роботи до іншого.

 інформаційно-комунікаційна: виконує творчі завдання.

Предметні компетентності:

Розширення знань про одиниці вимірювання часу, співвідношення між порами року і роком, роком і місяцями, місяцями і днями, формування уміння визначати кількість днів у кожному місяці, розв'язування задач на різницеве порівняння і на знаходження третього доданка, удосконалення уміння порівнювати іменовані числа.

Очікувані результати:

Називає за порядком пори року і місяці, за допомогою вчителя чи самостійно визначає кількість днів кожного місяця на кісточках кулака, застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розв'язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах

Тип  уроку: комбінований (подорож-казка)

Особливості  проведення  уроку: урок  розроблений  з  використанням  інтерактивних  технологій.

Матеріали т а обладнання: комп’ютер, презентація до уроку,  конструктор Lego, ламіновані аркуші А 4 для роботи в парах, маркери, вологі серветки, конверти із завданнями для пари та груп, календарики, картки настрою, капелюхи шести кольорів.

                                                          

                                            Хід уроку

І. Організаційний момент

- Діти, до нас завітало багато гостей. Подаруйте їм посмішку і чемно привітайтесь.

1.Хвилинка психологічного настрою.

Клас готовий працювати? (так)

Додавати й віднімати? (так)

Вміло в парах та групах працювати? (так)

Вчасно руку підносити? (так)

Ще й задачу розв'язати? (так)

А міри часу визначати? (так)

Подивіться всі на мене,

Усміхнулися усі,

Хто готовий до уроку?

Хто бадьорий? …Молодці!

ІІ. Мотивація діяльності

1.Вправа «Очікування»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Яким би ви хотіли бачити  урок?  (повчальний, цікавий, продуктивний, результативний)
  • Якими ви будете на уроці? (уважні, активні, розумні, дружні, зібрані, працьовиті)

2. Щоденні 3.Робота з картками.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань

А перед роботою  в зошитах  згадаємо правило:

  Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так  тримаю.

Сяду  рівно не  зігнусь

До роботи я берусь. (запис у зошитах число, класна робота)

1.Хвилинка каліграфії

Напишіть найменші три парні числа 2,4,6

Яка їхня сума 12

Це другий рядок каліграфічної хвилинки

Підкресліть ту цифру 12, яка вам сподобалася

Охарактеризуйте це число.

А де ви чули це число?

Чого у нас 12? (так, це рік має 12 місяців)

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми ознайомимося із основною одиницею вимірювання часу – роком, а також порами року, місяцями. Навчимося визначати кількість днів у кожному місяці.

  • Діти, а ви любите казки?

Сьогодні ми з вами вирушаємо у казкову подорож часу, по закінченню подорожі вас чекає сюрприз. І так казка.

V. Робота над темою уроку.

1.Формування уявлень про рік, пори року.

Сідаємо всі зручно та вирушаємо у казку (слайд 2)

Це було дуже давно. В одному королівстві дуже часто змінювалася погода: вчора світило сонечко, розквітали квіточки, сьогодні – сніг іде кругом, дує холодний вітер, а завтра – іде сильний дощ, опадає листя з дерев … Дуже тяжко було жити людям від такої погоди.

Високо на небі, в захмарному палаці жив цар, якого звали Рік. Йому було дуже шкода людей, тому він вирішив послати на землю одну із своїх донечок, щоб вона допомогла людям навести лад на землі. У царя було чотири доньки. Всі вони були розумними, добрими і гарними, але зовсім не були схожі між собою.

Цар ніяк не міг вирішити, яку з дочок послати йому на Землю. Довго він думав і вирішив так: на Землі повинні побути кожна з дочок. Сказав – зробив. І ось всі дівчата по черзі відправились на землю:

-Діти здогадалися, що за доньки були у царя? (так, це Зима, Весна, Літо, Осінь.)  (слайд 3)

2.Завдання з цеглинками LEGO

Відтворення пір року кількістю та кольором

3.Вправа  «Ґронування»

Давайте допоможемо царю  розібратися з його родиною

Хто головний у його королівстві  РІК (на дошці вивішується картка з написом  РІК)

Рік має…. 4  ПОРИ РОКУ

Які ви знаєте пори року? (зима, весна ,літо, осінь)  (від року вивішуються 4 пори року)

А що ще має рік ? (місяці)

А скільки місяців має рік (12)

А давайте перелічимо їх?

Рік починається     …..  січень…….грудень

4.Гра «Плутанка»

Подув сильний вітер і місяці розбіглися і не можуть знайти свою пору року.

Діти, допоможете їм? ( діти відшукують місяці зими, весни , літа, осені.) (слайд 4)

5. Робота з довідничком

Тепер цар вам надіслав послання у підручник (с.168 завдання 1)

Рік має 12 місяців. Брати – місяці об’єднались у 4 родини, які ми називаємо – пори року. Саме вони цілий рік господарюють у природі. Люди кажуть, що у різні пори року земля прекрасна. І взимку мріють про літо, а влітку – про зиму.

  • Сьогодні всі пори року я запросила до нас на урок, щоб вони допомогли перевірити ваші математичні знання.

Свій настрій ви будете помічати смайликами у картці настрою після кожної виконаної роботи.

Перша дочка любила одягати білі, сині і срібні плаття. Вона вміла розсипати скрізь пухнастий сніг, заковувала ріки гладеньким, як дзеркало, льодом і охороняла сон в природі. Називали її Зима. (слайд 5)

6..Вікторина (слайд 6)

Допоможимо вибрати правильні відповіді та порахувати бали

11 завдань на ламінованих аркушах пишемо коротко відповіді цифрою або літерою (Завдання 2 підручник с.163)

Перевірка рахування балів та відмітка  картці настрою  Задача 3 (підручник с.164) (слайд 7)

7. Фізкультхвилинка з LEGO (слайд 8)

Слухати ми перестали

І тепер всі дружно встали.

Шість цеглинок ми взяли,

Нумо  вправу почали.

Із червоною цеглинкою

Пострибали  всі хвилинку.

Блакитну й жовту ми взяли,

Ручки вгору підняли.

А коли до купи склали,

Прапор наш усі впізнали?

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

І на місце тихо всілись

 

Друга дочка була весела, чарівна. Вона одягалась в ніжні зелені і рожеві платтячка. Вона уміла розтоплювати сніг і лід, скликати перелітних птахів і дарувати перші квіточки. Її звали Весна. (слайд 9)

8..Формування поняття про місяць і рік.

-Що у вас лежить на партах?  (календарі)

На календарі зображені місяці. Рік має 12 місяців.

Так кожен місяць має 30 або 31 день

А самий короткий місяць це лютий він має 28 (29) днів

Проблемна ситуація

Як же визначити скільки у якому місяці днів?

Що нам допоможе?

А ще нам допоможуть кулачки.

-Що у нас є на кулачках «горбочки» та «ямки»

Для того щоб запам’ятати, скільки днів у кожному місяці, придумано багато різних правил. Наприклад так зване «правило кулака». Місяці, які ми називаємо показуючи на кісточки кулака мають 31 день, на западини – 30 (лютий 28 або 29) (слайд 10)

Цар РІК прислав нам послання у підручнику с.164 довідничок

Гра «Запитання-відповідь» (завдання 6 , підручник с.165) (картка настрою)

9. Фізкультхвилинка «Усмішка» (слайд 12)

Третя дочка теж була весела, чарівна. Вона одягалась в яскраві плаття, дарувала багато тепла і світла, багато квітів і ягід. Її звали Літо. (слайд13)

10.Порівняння чисел

Робота в зошиті

Задача 3 (слайд 14) (картка настрою)

Останню дочку Року звали Осінь. Вона була дуже сумною, але одягалась в жовті, оранжеві плаття. Вона вміла поливати дощем, присипляла природу, дарувала багато фруктів і овочів. (слайд 15)

11.Робота в парі

(слайд 16,17) (картка настрою)

Гра «Правда-неправда» (завдання для уроку із робочого зошита №3)

Цар ніяк не міг вирішити, яку з дочок послати йому на Землю.

Замислився цар. І справді, як же бути? Всі дочки людям сподобалися, а разом бути і владарювати вони не можуть. Але цар був дуже мудрий і справедливий. Він знайшов вихід з даної ситуації і оголосив людям своє рішення: „Віднині хай кожна з моїх дочок приходить до Вас по черзі, і на один і той же час.”

Так і повелось з тих пір: гостюють у нас по черзі зима, весна, літо і осінь.

12.Робота в групі (слайд 18,19) (картка настрою)

 (завдання для уроку із робочого зошита №3)

Ось і казки кінець, а хто слухав МОЛОДЕЦЬ!

VІ. Заключна частина (слайд 20)

1.Рефлексія. Метод «Капелюшки де Боно» (учні стають колом, відповідаємо по 1 реченню із капелюшкою)

А тепер попрацюємо з нашими чарівними капелюшками.

Білий- колір чистоти

-Які поняття ми сьогодні вивчили на уроці?

-Що вам відомо про рік? Пори року? Місяці?

Жовтий –колір сонця. позитивні сторони

-Що нам допомагає орієнтуватися у місяцях, порах року, роках?

Червоний-колір життя, відчуття, моє ставлення

-Яке завдання вам найбільше сподобалося виконувати?

-Що вам сподобалося на уроці (емоції)?

Чорний-колір здорового глузду. негативні сторони, помилки

-Назвіть слова, якими можна охарактеризувати рік?

-Для чого нам потрібен рік у нашому житті?

Зелений-нові ідеї, передбачення, логічний ланцюжок

-Що буде , коли зникне весна

Синій- колір знань, висновок

-Для чого вам потрібні знання, одержані на уроці?

-Які висновки можна зробити після сьогоднішнього уроку?

-Чого ми досягли?

2.Домашнє завдання (творче)

А ось і сюрприз . Цар Рік задоволений вашою роботою в класі.

Він вам дарить розмальовку математичну та календарик, який вам знадобиться на наступних уроках.

 

 

 

 

Джерела:

1.https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8

2.https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80&tbm=isch&ved=2ahUKEwiep6SKl-buAhUNP-wKHdVDAL8Q2-c

3.Аліна Воскресова «Казка про чотирьох дочок року»

4.Математика:підручник для 2 кл. закл. серед. освіти /Ольга Гісь, Ірина Філяк.-Харків.Вид-во «Ранок»,2018. (с.163-165              )

5.Математика: робочий зошит для 2 класу частина 3/Ольга Гісь, Ірина Філяк.-Харків.Вид-во «Ранок»,2019. (с.36-38)


 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Рік, пори року і місяці. Математика 2 клас.ммматм. М2 клас

Номер слайду 2

РІК

Номер слайду 3

ЗИМАВЕСНАЛІТО

Номер слайду 4

Номер слайду 5

ЗИМА

Номер слайду 6

ВІКТОРИНА1) РІК МАЄ 4 ПОРИ РОКУ.2)ПЕРЕД ЗИМОЮ БУЛА ОСІНЬ.3)ПІСЛЯ ЛІТА НАСТАНЕ ОСІНЬ.4)МІЖ ЗИМОЮ ТА ЛІТОМ Є ВЕСНА.5)КОЖНА ПОРА РОКУ МАЄ ПО 3 МІСЯЦІ.6)РІК МАЄ 12 МІСЯЦІВ.7)ЖОВТЕНЬ – ОСІННІЙ МІСЯЦЬ.8)КВІТЕНЬ-ВЕСНЯНИЙ МІСЯЦЬ.9)ЛИПЕНЬ НАСТАНЕ ВЛІТКУ.10)ДО ВЕСНЯНИХ МІСЯЦІВ НЕ НАЛЕЖИТЬ ГРУДЕНЬ.11)ВЗИМКУ НІКОЛИ НЕ НАСТАНЕ ТРАВЕНЬ.

Номер слайду 7

Розв‘язування: Рік має 12 місяці2 роки = 24 місяці1)24 +3=27 (м.)-собаці Жучці2)27-25=2 (м.)Відповідь: на 2 місяці собака Жучка старший . Задача. Собаці Жучці виповнилось 2 роки і 3 місяці, а собаці Кудлаю-25 місяців. Який собака старший і на скільки?

Номер слайду 8

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА З LEGO

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«ПРАВИЛО КУЛАКА»

Номер слайду 11

ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬСкільки місяців у році мають по 30 днів? Скільки місяців у році мають по 31 дню?Які два місяці- «сусіди» мають по 31 дню?Якщо сьогодні 28 квітня, то через скільки днів буде 1 травня?Скільки днів минуло між 27 жовтня та 2 листопада?Скільки днів триває літо? А осінь?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Да. ВАЙТЕ ПОТРЕНУЄМОСЯПОРІВНЮВАТИ ВЕЛИЧИНИЩО ТРИВАЄ ДОВШЕ?1місяць 3 тижні2 тижні < 15 днів1 місяць < 40 днів2 роки > 17 місяців

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

«ПРАВДА-НЕПРАВДА» + -

Номер слайду 18

БУДЬ АКТИВНИМБУДЬ ПОЗИТИВНИМСЛУХАЙ ІНШИХБУДЬ ТОЛЕРАНТНИМГОВОРИ ЗА ЧЕРГОЮ

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

https://www.google.com/search?q=https://www.google.com/search?sa=https://www.youtube.com/watch?v=https://www.stranamam.ru/post/417748/https://www.google.com/search?sxsrf=AДжерела:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кабанюк Надія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
5424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку