10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

«Римська імперія. Захисні обладунки римського легіонера. Виготовлення шлему римського легіонера в техніці папє маше"

Про матеріал
Сформувати поняття учнів про особливості формування римської армії, та їхнього захисту; ознайомити з захисними елементами римського легіонера; розвивати уміння працювати з картоном, папером та іншими матеріалами; виховувати самостійність, акуратність;
Перегляд файлу

Тема: «Римська імперія. Захисні обладунки римського легіонера. Виготовлення шлему римського легіонера в техніці папє маше

Мета: 

Сформувати поняття учнів про особливості формування римської армії, та їхнього захисту;

ознайомити з захисними елементами римського легіонера;

розвивати уміння працювати з картоном, папером та іншими матеріалами;

виховувати самостійність, акуратність;

ХІД УРОКУ

1. Вступна частина

1.1 Організаційний момент

Доброго дня діти. На минулих уроках історії та трудового навчання, ми вже з вами розглядали один з елементів римського захисту, такий як пояс. Сьогодні на уроці ми з вами виготовимо шлем римського легіонера в техніці папє маше.

2. Основна частина

2.1 Розповідь вчителя

Історія шлему

Імперський шолом  - тип шолома, який використовувався римськими легіонерами в I-III століттях н. е. У Німеччині такі шоломи відомі як тип Вайзенау ( Weisenau ), за місцем знахідки деяких примірників. Поділялися на два схожих між собою підтипи: імперський галльський і імперський італійський, відмінність полягала в основному в тому, що галльські шоломи мали рельєфне зображення брів на лобовій частині. Імперський галльський підтип вів своє походження від шоломів древніх кельтів , а італійський  - від шоломів типу « Монтефортіно ».Допоміжна піхота використовувала схожі шоломи, але більш прості і зроблені з бронзи.

2.2 Опис і шлему

Купол шолома напівсферичної форми, козирок у вигляді пластини закріпленої трохи вище нижнього краю шолома, характерний широкий напотиличника і рухливі нащёчнікі. Приблизно з 25 року н. е. напівкруглі вушні вирізи обрамляются відігнутим назовні краєм, який захищав вуха від рубають ударів спрямованих зверху і збоку. Приблизно з 50 року купол шолома додатково зміцнюють двома накладеними зверху смугами металу розташованими хрест-навхрест, пізніше такі накладки роблять у вигляді виступаючих валиків, практично ребер жорсткості. Звичайним матеріалом виготовлення шоломів служило залізо, Рідше бронза. Залізні екземпляри могли прикрашатися бронзовими накладками. На більшості шоломів вгорі по центру був отвір для установки держателя гребеня, який представляв собою металеву «вилку» Y-подібної форми, додатково гребінь фіксувався спереду і ззаду розташованими на шоломі гачками. Шолом утримувався двома ременями, прикріпленими до напотиличника і перехресних в районі підборіддя, також вони утримували нащёчнікі.

2.3 Інтеграці

Якщо тіло можна було майже повністю сховати за щитом, то для того, щоб щось бачити, голова мала стирчати не захищена ним. Тому голову потрібно було захистити окремо. Шолом був і надійним захистом і прикрасою воїна.

Шоломом християнина є Боже спасіння. Сатана намагається зруйнувати впевненість, в Божому спасінні, яку ми маємо з Божих обіцянок і свідчення Духа Святого. Його зброя сумніви та різні темні думки. Під його ударами ми почуваємо себе слабкими і незахищеними, наші відчуття обманюють нас. Але Павло спонукає нас тут вдягнути шолом Божого спасіння. Нагадує, що наше спасіння — це не те, що ми заслужили. Це цілковито Божий дар і Божа милість. “Бо я пересвідчився, що ні смерть, ні життя, ні Анголи, ні влади, ні теперішнє, ні майбутнє, ні сили, ні вишина, ні глибина, ані інше яке створіння не зможе відлучити нас від любови Божої, яка в Христі Ісусі, Господі нашім!” (Рим.8:38,39)

2.4 Інструктаж учителя

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

2.5 Практична робота учнів

Діти починають роботу, учитель за потреби допомагає.

  • Вирізаємо картон по шаблонах
  • Склеюємо частини шлему за допомогою термоклею
  • Покриваємо шаром паперу з водою
  • Покриваємо шаром паперу з водою і клеєм
  • Повторюємо шари
  • Покриваємо грунтовкою
  • Фарбуємо виріб

Фізкультхвилинка

3. Заключна частина

3.1 Заключні питання

 

3.2 Прибирання робочих місць

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку