Рівнобедрений трикутник

Про матеріал
Методична розробка уроку: "Рівнобедрений трикутник" з презентацією та додатками (математичний диктант, опорний конспект релакс, відео - трикутне озеро, лист самооцінювання)
Перегляд файлу

48d2585b0d01 

 

Управління освіти адміністрації Холодногірського району

Харківської міської ради

 

Харківська гімназія № 152

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

Методична розробка

 відкритого уроку

з геометрії

на тему:

 

 

 

Розробила учитель математики

спеціаліст вищої категорії

Криворотова Наталя Петрівна _____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2020


Предмет: Геометрія.

Тема програми: Трикутники. Ознака рівності трикутників.

Тема уроку: (№ 24) Види трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки.

Мета уроку:

  1. Навчальна мета передбачає:
  • сформувати поняття рівнобедреного трикутника;
  • вивчити властивості рівнобедреного трикутника;
  • продовжувати формувати вміння учнів застосовувати вивчений матеріал до розв’язування задач;
  • показати застосування трикутників в побуті, науці та техніці;
  • більш глибоке розкриття вузлових питань теми;
  • оволодіння культурою розумової діяльності, формування науково-обгрунтованого світогляду;
  • формування знань, умінь і навичок планування і здійснення теоретичного процесу навчання
  1. Розвиваюча мета передбачає:
  • розвивати просторову уяву учнів;
  • спостережливість;
  • абстрактне мислення;
  • увагу;
  • вміння виражати професійними термінами свою уяву про зображений предмет;
  • раціональне мислення;
  • пізнавальну активність та самостійність;
  • критичне, аналітичне та логічне мислення;
  • вміння та навички до самоконтролю та планування своєї діяльності;
  • творче мислення.
  1. Виховна мета спрямована на:
  • почуття відповідальності за результати колективної праці;
  • взаємопідтримки;
  • об’єктивної оцінки вкладу кожного учня у діяльність всього колективу;
  • культури навчального процесу;
  • моральних якостей учнів як особистостей;
  • дисципліни, сумлінності, відповідальності, ініціативи тощо.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: урок - подорож.

       Епіграф:

Те, що я встиг пізнати – чудово.

Сподіваюся таке ж чудове те,

Шо мені ще доведеться пізнати.

 

Сократ

Науково – методичне забезпечення:

  • опорні конспекти;
  • таблиці;
  • презентація виготовлена викладачем;
  • презентації, виготовлені учнями;
  • Набір трикутників для «Практичної роботи»;
  • робочі зошити.

 

Матеріально-технічне забезпечення: ноутбук, магнітна дошка, мультимедійний проектор.

Міжпредметні зв’язки:

  • хімія;
  • біологія;
  • історія;
  • образотворче мистецтво;
  • інформатика. 

 

Методична мета: Шляхи активізації учнів на уроці за допомогою нестандартних форм ведення уроку.

Література:

  • Програма для загальноосвітніх навчальних закладів .

Математика 5 – 12 класи . – Київ : Перун , 2005 . – 65 с.

  • Мерзляк А. Г. , Полонський В. Б. , Якір М. С. Матема-

тика 6 клас . – Харків : Гімназія , 2006 . - 304 с.

  • Янченко Г. , Кравчук В. Математика 6 клас . –

Тернопіль : Підручники і посібники , 2006 . – 272 с.

  • Бабенко С. П. Уроки математики 6 клас , - Харків : Основа, 2006 . – 432 с.
  • Інтерактивні технології на уроках математики. Харків : Основа, 2007 –128 с.

 

 

План уроку

І. Організаційна частина. Налаштування на роботу.

  • перевірка наявності учнів;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • вступне слово учителя.

 

ІІ.  Перевірка д/з. Актуалізація знань, умінь і навичок:

  • перевірка опорних З, У, Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку (математичний диктант).

 

      ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів:

  • вступне повідомлення;
  • повідомлення теми і  мети уроку;
  • повідомлення епіграфа та мотивації навчальної діяльності учнів;
  • цільова установка (план) уроку;
  • пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

 

    IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу:

  • формування поняття рівнобедреного трикутника;
  • вивчення теореми про властивість рівнобедреного трикутника.

 

V. Формування вмінь застосовувати отримані знання до розв’язування вправ.

  • Усно: колективне виконання тестів.
  • Письмово: робота в групах.

 

VI. Експрес – контроль (тест).

 

     VІI.  Домашнє завдання.

VІІI.  Підсумок уроку. Рефлексія.

 

 

 

Конспект уроку

І. Організаційна частина. Налаштування на роботу.

  • перевірка наявності учнів;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • вступне слово учителя.

 

До нас завітало багато гостей. Я сподіваюсь на успішну працю, що на уроці ви зможете показати свої знання, вміння , кмітливість. Тож будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом з вами  йти шляхом до істини.

 Видатний французький вчений – математик Блез Паскаль писав: «Серед рівних розумом за однакових інших умов переважає той, хто знає геометрію». Як ви розумієте ці слова? (слайд 1)

Отже, запрошую вас у цікаву і пізнавальну подорож до країни геометричних знань.

Під час подорожі працювати потрібно швидко, правильно, раціонально бути дуже уважним. Зверніть увагу на «Пам’ятку учасника подорожі» (слайд 2)

 

 МОЖНА

  1. Під час подорожі бути зібраним і дуже уважним.
  2. Працювати швидко, правильно, раціонально використовуючи час .

НЕ МОЖНА

1. Викрикувати відповіді або підказувати .

2. Порушувати дисципліну на уроці.

 

А подорож наша буде проходити за таким маршрутом :

МАРШРУТ ПОДОРОЖІ: (слайд 3)

 

 

БЛІЦОПИТУВАННЯ * ТЕОРЕТИЧНА * ПРАКТИЧНА * ТОЧНИХ ОБЧИСЛЕНЬ * ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА * ПОШУКОВА * ПЕРЕВІР СЕБЕ.

 

Також викладач нагадує спосіб оцінювання.

За кожну правильну відповідь чи правильне розв’язання  вправи ви отримуєте бали в листках самооцінювання.

 Сьогоднішній урок пройде під девізом: «Те, що я встиг пізнати – чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати»

Сократ (слайд 4)

 

ІІ.  Перевірка д/з. Актуалізація знань, умінь і навичок:

  • перевірка опорних З, У, Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку (бліцопитування).

 

БЛІЦОПИТУВАННЯ (слайд 5)

 

 

  1. Що таке трикутник?
  2. Як класифікують трикутники за видами кутів?
  3. Як класифікують трикутники за сторонами?
  4. Що таке периметр трикутника?
  5. Що таке медіана трикутника?
  6. Що таке бісектриса трикутника?
  7. Що таке висота трикутника?
  8. Які трикутники називаються рівними?
  9. Які ви знаєте ознаки рівності трикутників? Сформулюйте їх.

 

      ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів: (слайди 6, 7)

 

  • вступне повідомлення;
  • повідомлення теми і  мети уроку;
  • повідомлення епіграфа та мотивації навчальної діяльності учнів;
  • цільова установка (план) уроку;
  • пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

 

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Трикутники мають важливе теоретичне і практичне значення. Щоб споруди були міцними і стійкими, окремим їх деталям надають форму трикутника. Завдяки жорсткості трикутників таку форму мають елементи майже кожної будівельної споруди.

Отже, щоб розуміти, як будуються деякі конструкції, елементи яких мають форму трикутника чи рівнобедреного трикутника і чому це так, ми і будемо вивчати властивості рівнобедреного трикутника.

Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Види трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки» (записуємо в зошит).

Що досягти успіху при вивченні теми, нам треба поставити перед собою мету. Тому, скориставшись карткою «План уроку» і ознайомившись з ним, спробуємо сформулювати мету і завдання уроку: - пригадати …, - дізнатися …., - навчитися ….

 

План уроку: (слайд 8)

 

1) означення рівнобедреного трикутника;

2) властивості рівнобедреного трикутника;

3) усне розв’язування вправ;

4) практична робота

4) письмове (групове) розв’язування вправ (експрес - контроль)

 

IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу:

ТЕОРЕТИЧНА (слайд 9)

  • Формування поняття рівнобедреного трикутника. (слайд 10)  Рівносторонній трикутник. (слайд 11)

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА (слайд 12)

 Вивчення теореми про властивість рівнобедреного трикутника

(кутів при основі та бісектриси, проведеної на основу) (слайд 13)

 

V. Формування вмінь застосовувати отримані знання до розв’язування вправ.

ТОЧНИХ ОБЧИСЛЕНЬ (слайд 14)

  • Усно: колективне виконання тестів. (з підручника № 199 (1, 2))

(слайди 15, 16)

 

  • Письмово: робота в групах. (з підручника № 201, № 204)

(слайд 17, 18)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 19)

Хвилинка релаксації

(після доведення теореми або між письмовими вправами).

Підніміться, будь-ласка. Намалюйте трикутник:

- повільно намалюйте трикутник в повітрі: маленький, більший, великий, спочатку лівою рукою, потім правою;

- намалюйте трикутник носиком;

- намалюйте трикутник одночасно лівою і правою рукою.

 

 

VI. Експрес – контроль (тест).

 

 

ПОШУКОВА (слайд 20)

VІ. Експрес-контроль ( тест)

І варіант 

1. Для рівнобедреного

трикутника АВС С

відрізок АС є А

а) медіана;б) бічна сторона;

в) основа; г) висота.

2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є:

а) медіаною; б) висотою;

в) медіаною і висотою.

3. Основа рівнобедреного трикутника 7 см, а бічна сторона 8 см. Знайдіть периметр трикутника:

а) 23 см; б) 22 см; в) 15 см.

4. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 400. Чому дорівнює кут при вершині?

а) 1000; б) 700; в) 400.

5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути прямими?

а) так; б) ні. Відповідь обґрунтуйте.

ІІ варіант 

1. Для рівнобедреного

трикутника АВС

відрізок АС є А С

а) медіана; б) бічна сторона;

в) основа; г) бісектриса.

2. Кути при основі рівнобедреного трикутника:

а) рівні; б) прямі; в) тупі.

3. Бічна сторона рівнобедреного трикутника 10 см, а основа 12 см. Знайдіть периметр трикутника:

а) 22 см; б) 32 см; в) 34 см.

4. Кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 800. Чому дорівнюють кути при основі?

а) 800; б) 200; в) 500.

5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути тупими?

а) ні; б) так. Відповідь обґрунтуйте.

 

     VІI.  Домашнє завдання.

ПЕРЕВІР СЕБЕ (слайд 20)

 

VІІI.  Підсумок уроку. Рефлексія.

Сьогодні на уроці ми:

- повторили: …

- вивчили: …

- вчилися ….

- набували навичок …

 

Закінчення уроку.

 

Розтуліть, будь-ласка, свою ліву долоню і покладіть уявно на неї той досвід, з яким ви прийшли сьогодні на урок. Відчуйте його вагомість, цінність та значимість для вас. А тепер покажіть, будь-ласка, свою праву долоню і покладіть на неї ту інформацію і той досвід, який ви здобули сьогодні. Відчуйте, чим він є для вас, його цінність. А тепер давайте з’єднаємо долоні і об’єднаємо ці два досвіди, які тепер стануть одним цілим і будуть вам допомагати, і так кожного уроку.

Дякую за співпрацю! Урок закінчено. До побачення!

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
16 травня 2021
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку