Управління освіти адміністрації Холодногірського району
Харківської міської ради
Харківська гімназія № 152
Харківської міської ради Харківської області
Методична розробка
відкритого уроку
з геометрії
на тему:
Розробила учитель математики спеціаліст вищої категорії Криворотова Наталя Петрівна _____ |
Харків 2020
Предмет: Геометрія.
Тема програми: Трикутники. Ознака рівності трикутників.
Тема уроку: (№ 24) Види трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки.
Мета уроку:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок - подорож.
Епіграф:
Те, що я встиг пізнати – чудово.
Сподіваюся таке ж чудове те,
Шо мені ще доведеться пізнати.
Сократ
Науково – методичне забезпечення:
Матеріально-технічне забезпечення: ноутбук, магнітна дошка, мультимедійний проектор.
Міжпредметні зв’язки:
Методична мета: Шляхи активізації учнів на уроці за допомогою нестандартних форм ведення уроку.
Література:
Математика 5 – 12 класи . – Київ : Перун , 2005 . – 65 с.
тика 6 клас . – Харків : Гімназія , 2006 . - 304 с.
Тернопіль : Підручники і посібники , 2006 . – 272 с.
План уроку
І. Організаційна частина. Налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка д/з. Актуалізація знань, умінь і навичок:
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів:
IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу:
V. Формування вмінь застосовувати отримані знання до розв’язування вправ.
VI. Експрес – контроль (тест).
VІI. Домашнє завдання.
VІІI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Конспект уроку
І. Організаційна частина. Налаштування на роботу.
До нас завітало багато гостей. Я сподіваюсь на успішну працю, що на уроці ви зможете показати свої знання, вміння , кмітливість. Тож будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом з вами йти шляхом до істини.
Видатний французький вчений – математик Блез Паскаль писав: «Серед рівних розумом за однакових інших умов переважає той, хто знає геометрію». Як ви розумієте ці слова? (слайд 1)
Отже, запрошую вас у цікаву і пізнавальну подорож до країни геометричних знань.
Під час подорожі працювати потрібно швидко, правильно, раціонально бути дуже уважним. Зверніть увагу на «Пам’ятку учасника подорожі» (слайд 2)
МОЖНА
НЕ МОЖНА
1. Викрикувати відповіді або підказувати .
2. Порушувати дисципліну на уроці.
А подорож наша буде проходити за таким маршрутом :
МАРШРУТ ПОДОРОЖІ: (слайд 3)
БЛІЦОПИТУВАННЯ * ТЕОРЕТИЧНА * ПРАКТИЧНА * ТОЧНИХ ОБЧИСЛЕНЬ * ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА * ПОШУКОВА * ПЕРЕВІР СЕБЕ.
Також викладач нагадує спосіб оцінювання.
За кожну правильну відповідь чи правильне розв’язання вправи ви отримуєте бали в листках самооцінювання.
Сьогоднішній урок пройде під девізом: «Те, що я встиг пізнати – чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати»
Сократ (слайд 4)
ІІ. Перевірка д/з. Актуалізація знань, умінь і навичок:
БЛІЦОПИТУВАННЯ (слайд 5)
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань і плану уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів: (слайди 6, 7)
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Трикутники мають важливе теоретичне і практичне значення. Щоб споруди були міцними і стійкими, окремим їх деталям надають форму трикутника. Завдяки жорсткості трикутників таку форму мають елементи майже кожної будівельної споруди.
Отже, щоб розуміти, як будуються деякі конструкції, елементи яких мають форму трикутника чи рівнобедреного трикутника і чому це так, ми і будемо вивчати властивості рівнобедреного трикутника.
Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Види трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки» (записуємо в зошит).
Що досягти успіху при вивченні теми, нам треба поставити перед собою мету. Тому, скориставшись карткою «План уроку» і ознайомившись з ним, спробуємо сформулювати мету і завдання уроку: - пригадати …, - дізнатися …., - навчитися ….
План уроку: (слайд 8)
1) означення рівнобедреного трикутника;
2) властивості рівнобедреного трикутника;
3) усне розв’язування вправ;
4) практична робота
4) письмове (групове) розв’язування вправ (експрес - контроль)
IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу:
ТЕОРЕТИЧНА (слайд 9)
ПРАКТИЧНА РОБОТА (слайд 12)
Вивчення теореми про властивість рівнобедреного трикутника
(кутів при основі та бісектриси, проведеної на основу) (слайд 13)
V. Формування вмінь застосовувати отримані знання до розв’язування вправ.
ТОЧНИХ ОБЧИСЛЕНЬ (слайд 14)
(слайди 15, 16)
(слайд 17, 18)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 19)
Хвилинка релаксації
(після доведення теореми або між письмовими вправами).
Підніміться, будь-ласка. Намалюйте трикутник:
- повільно намалюйте трикутник в повітрі: маленький, більший, великий, спочатку лівою рукою, потім правою;
- намалюйте трикутник носиком;
- намалюйте трикутник одночасно лівою і правою рукою.
VI. Експрес – контроль (тест).
ПОШУКОВА (слайд 20)
VІ. Експрес-контроль ( тест) І варіант 1. Для рівнобедреного трикутника АВС С відрізок АС є А а) медіана;б) бічна сторона; в) основа; г) висота. 2. Бісектриса рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є: а) медіаною; б) висотою; в) медіаною і висотою. 3. Основа рівнобедреного трикутника 7 см, а бічна сторона 8 см. Знайдіть периметр трикутника: а) 23 см; б) 22 см; в) 15 см. 4. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює 400. Чому дорівнює кут при вершині? а) 1000; б) 700; в) 400. 5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути прямими? а) так; б) ні. Відповідь обґрунтуйте. |
ІІ варіант 1. Для рівнобедреного трикутника АВС відрізок АС є А С а) медіана; б) бічна сторона; в) основа; г) бісектриса. 2. Кути при основі рівнобедреного трикутника: а) рівні; б) прямі; в) тупі. 3. Бічна сторона рівнобедреного трикутника 10 см, а основа 12 см. Знайдіть периметр трикутника: а) 22 см; б) 32 см; в) 34 см. 4. Кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 800. Чому дорівнюють кути при основі? а) 800; б) 200; в) 500. 5. Чи можуть кути при основі рівнобедреного трикутника бути тупими? а) ні; б) так. Відповідь обґрунтуйте. |
VІI. Домашнє завдання.
ПЕРЕВІР СЕБЕ (слайд 20)
VІІI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Сьогодні на уроці ми:
- повторили: …
- вивчили: …
- вчилися ….
- набували навичок …
Закінчення уроку.
Розтуліть, будь-ласка, свою ліву долоню і покладіть уявно на неї той досвід, з яким ви прийшли сьогодні на урок. Відчуйте його вагомість, цінність та значимість для вас. А тепер покажіть, будь-ласка, свою праву долоню і покладіть на неї ту інформацію і той досвід, який ви здобули сьогодні. Відчуйте, чим він є для вас, його цінність. А тепер давайте з’єднаємо долоні і об’єднаємо ці два досвіди, які тепер стануть одним цілим і будуть вам допомагати, і так кожного уроку.
Дякую за співпрацю! Урок закінчено. До побачення!
1