Тема: Рівноприскорений прямолійний рух. Прискорення.
Клас: 9
Тривалість: 45 хвилин
Мета уроку:
Ввести поняття прискорення як основної величини, що характеризує рівноприскорений рух. Поглиблювати знання про цей рух, про його кількісні і якісні характеристики.
Предметні компетентності:
- Пояснює рівноприскорений прямолінійний рух і фізичні величини, що його опистують – прискорення і швидкість.
Ключові компетентності:
- Вільне володіння державною мовою
- Інноваційна
- Інфораційно-комунікаційна
- Навчання впродовж життя
- Громадянська та соціальна
Наскрізні змістовні лінії:
- Громадянська відповідальність
Матеріали:
- Симуляційне програмне забезпечення;
- Відео з реальними прикладами рівноприскореного прямолійного руху;
- Жолоб Галілея;
- Завдання на практичну роботу та групову роботу;
Хід уроку:
1. Вступ (5 хв)
- Фронтальне опитування:
1. Що таке рівномірний рух?
2. Чим характеризується рівномірний рух?
3. Чому середньою швидкість не можна розв’язати основну задачу механіки?
4. Який фізичний зміст миттєвої швидкості?
- Пояснення теми уроку та її значення в фізиці.
- Запитання для введення: "Що таке прискорення та як воно впливає на рух тіла?"
2. Теоретична частина (15 хв)
- Поняття прискорення: визначення, одиниці вимірювання, залежність від часу та швидкості.
- Закони рівноприскореного прямолійного руху: рівняння руху та графічне представлення прискореного руху.
3. Демонстрація та візуалізація (10 хв)
- Використання симуляційного програмного забезпечення для візуалізації руху з різними значеннями прискорення.
- Показ відео з реальними прикладами рівноприскореного прямолійного руху.
4. Практична робота (10 хв)
- Розв'язання практичних завдань на розрахунок прискорення, використовуючи дані про зміну швидкості та часу.
- Групова робота: створення власних задач на розрахунок прискорення та обмін розв'язаннями.
- Розв’язати задачу: Під час аварійного гальмування автомашина, що рухалася зі швидкістю 90км/год, зупинилась через 5с. Знайти прискорення і шлях гальмування.
- Розв’язати задачу: За рівнянням швидкості руху тіла v=20-2t визначити, через який час воно зупиниться.
5. Заключна частина (5 хв)
- Підведення підсумків уроку та короткий огляд основних понять.
- Запитання для обговорення: "Які нові знання ви отримали на цьому уроці?"
6. Домашнє завдання
- Виконати вправи з підручника на розрахунок прискорення та скласти короткий реферат на тему "Застосування прискорення в реальному житті".