Тема уроку: Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона ( песимістична й оптимістична ). Казкова історія й сучасне життя.
Мета уроку: допомогти учням визначити основні риси характеру дійових осіб твору та простежити різні способи життя і поведінки персонажів; створити умови для розвитку вмінь висловлювати особисте ставлення до зображуваного, проводити аналогії із сучасним життям; сприяти формуванню морально-етичних якостей п’ятикласників.
Очікувані результати:
Учні знатимуть:
Учні вмітимуть:
Випереджувальне завдання: намалювати ілюстрації до казки.
Тип уроку: урок закріплення знань,умінь і навичок.
Обладнання: тексти казки, учнівські ілюстрації, листок самооцінювання.
Оформлення дошки. Написані слова : СЛЬОЗИ. ПОСМІШКА.
Методи,прийоми і форми роботи: метод асоціації, експрес-опитування, словникова робота, групова робота, робота з текстом ,словникова робота, слово вчителя.
Перебіг уроку
Етапи уроку |
Реалізація діяльнісного підходу |
І. Організаційно-мотиваційний етап.
Слово вчителя. 1. На дошці ви бачите слова «Сльози» і «Посмішка». Доберіть до них асоціативні слова, які , на ваш погляд , допомагають ширше розкрити їх зміст. Діти працюють,пояснюють , чому їх слова співвідносяться із запропонованими. Учитель дописує і свої асоціативні поняття: песимізм та оптимізм, значення яких запланував розкрити пізніше. 2. Визначте власний настрій за допомогою дієслів хвилююся, сподіваюся, тривожуся, радію, очікую.
Перевірка домашнього завдання. Експрес-опитування.
Розгляд ілюстрацій та пояснення свого ставлення до образів Плаксія та Лоскотона.
Слово вчителя. Казка вселяє в наші душі відчуття, що добро завжди перемагає. Казки живуть поряд із нашими мріями. Вони випромінюють тепло і поліпшують настрій, вчать нас розпізнавати хороших людей, стерегтися поганих, прищеплюють нам людяність, відкритість і доброзичливість,дають уроки позитивного погляду на світ. Саме до таких казок належить «Цар Плаксій та Лоскотон» Василя Симоненка.
Учитель. Сьогодні на уроці ми визначимо основні риси характеру дійових осіб твору, схарактеризуємо їх спосіб життя, поведінку,різні життєві позиції. |
Асоціативна вправа
Інтерактивна вправа
Літературний диктант
|
ІІ. Операційно- пізнавальний етап. 1. Пояснення вчителя.
Оптимізм - погляд на життя з позитивної точки зору, впевненість у кращому майбутньому. Песимізм - світосприйняття , сповнене безнадії, зневіри у краще майбутнє; схильність у всьому вбачати найгірші, темні сторони. 2. Цілевизначення і планування.
Характерні риси: автор його не любить, зображує непривабливу, потворну зовнішність; автор захоплюється ним, малює привабливу зовнішність; злий песиміст; добрий, душевний чоловік, який дарує людям сміх і радість, розраджує у їхньому нелегкому житті; нікчемний боягуз; сміливець і відчайдух; жорстокий деспот, знущається з людей своєї країни, і за це народ не любить його; його люблять люди, переховують від охоронців, а коли він потрапляє до в’язниці, визволяють, піклуються про нього, як про рідного брата.
|
Робота у групах
Словникова робота
Проблемні питання
Робота з текстом
Ситуаційне завдання |
ІІІ. Рефлексивно- оцінювальний етап. 1. Рефлексія. Підсумок уроку. Оберіть твердження:
2. Оцінювання за критеріями:
|
Самооцінка, взаємооцінювання, оцінювання |
Домашнє завдання
Підготуватися до уроку виразного читання уривків казки « Цар Плаксій та Лоскотон», які найбільше сподобалися.
1.Дайте відповідь на запитання: Чи могли б цар Плаксій та дядько Лоскотон дійти злагоди і просто побалакати, жити по-сусідськи в одному царстві? 2. Напишіть твір-роздум на тему: «Сильніший не той, хто цар, а той, хто має багато друзів». |
|