Різниця квадратів двох виразів.

Про матеріал
розвиваюча: розвивати вміння вільно висловлюватися з теми, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо; виховна: виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань i прагнення їх набути, розвивати логічне мислення. Учні повинні: знати формулу (а — b)(а + b)=а2 – b2; уміти використовувати її у двох напрямках та в разі нестандартних ситуацій.
Перегляд файлу

 

Тема  уроку: Різниця квадратів двох виразів.

Мета:освітня: формувати в учнів уміння користуватися формулою

а2–b2 =(а – b)(а + b).

     розвиваюча: розвивати вміння вільно висловлюватися з теми, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо;

     виховна: виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань i прагнення їх набути, розвивати логічне мислення.

Учні повинні: знати формулу (а — b)(а + b)=а2  b2; уміти використовувати її у двох напрямках та в разі нестандартних ситуацій.

План уроку

№п/п

Назва етапу уроку

Час, хв

Методи та прийоми

1

Перевірка домашнього завдання

3

Бесіда

2

Актyалізація опорних знань

10

Тест «Інтелектуальна розминка»

3

Мотивація навчальної діяльності

6

6

1.Розв'язування  вправ.

2.Робота  з  підручником

4

Узагальнення i систематизація

вивченого матеріалу

5

10

             1. «Математичне лото».

2. Навчальна самостійна робота

5

Підсумок  уроку

3

Підсумкова рефлексія

6

Домашнє завдання

2

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

    Перевіряю наявність домашнього завдання в учнівських зошитах. Відповідаю на запитання, що виникли під час розв'язування домашніх вправ.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

    Розв'язування  тестів.  (Роздаю учням аркуші із запитаннями, складеними у вигляді тестів. Завдання повторюють матеріал попереднього уроку. По закінченні відведеного для роботи часу учні обмінюються аркушами.   Взаємоперевірка здійснюється в  парах. Виставлення оцінок: за 1 правильну відповідь — 2 бали).

Тест  «Інтелектуальна розминка»

1.  Добуток  різниці  двох  виразів  та  їх  суми  дорівнює...

а)  сумі  квадратів  цих  виразів;     б)  різниці  квадратів  цих  виразів ;

                    в)  частці  квадратів  цих  виразів.

2. Щоб знайти  добуток  різниці  двох  виразів  та  їх  суми  треба квадрати  цих виразів...    а) додати;      б) відняти;       в) поділити.

3.  Добуток  виразу   (7a-9b) (7a+9b)  дорівнює ...

а) 49a2+81b2  ;      б) 49a2-81b2 ;        в) 81b2-49a2 .

4.  Який   із  виразів  зайвий?   а) (х + у)2,    б) (2х - 3)2,     в) (4x — 1)3,    г) (7 + у)2;

5. Знайдіть  правильну  відповідь 16—х2=…  а) ( 4-х)(4-х) ,  б) (х-4)(х+4) ,  в) (4-х)(4+х) .

6. Серед  даних  тверджень виберіть  правильне:

а) х2-4 – різниця  квадратів  чисел  х і 4;

б) 36-а2 – добуток  спряжених  виразів (6-а)(6+а);

в) (у-9)2 – різниця  квадратів  чисел у і 9.

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

1.     Розв'язування вправ.

  Розкладіть на множники:      а2 – х4  .

  Зразок розв'язання:    

Приклади  розв'язуємо  поступово, спочатку на дошці, ана­логічні — самостійно.

а) (5m + 2n)(5m — 2n) = ...,         б) (7 а + b)( b — 7 а) = ...;   

в)  25 -  у4 = …  ;                    г)   а2  b2 =…

2. Робота  з  підручником   

  655 (б)                                         № 655 (в);

№ 662 (б)                                         № 662* (а);

№ 654 (в)                                          № 654 (б);

№ 658 (б) 

б) 432 – 272 = (43 – 27)(43 + 27) = 16 · 70 =748;

Додаткові вправи:

1)  Спростіть вираз: 0,6а(2а – 1)(2а + 1) – 0,8(3 – 5а)2 + 0,4(6 +7а)(6 – 7а);

2)  Розв‘яжіть рівняння: (х – 1)(х + 1)(х2 + 1)(х4 + 1) = х8  + х.

 

V. Узагальнення i систематизація вивченого матеріалу.  

 1. «Математичне лото»

   Учні одержують картки «Математичного лото», в клітинках якого знаходяться завдання, що необхідно розв'язати. Учні записують розв'язання в зошити, а знайшовши відповідь, накривають завдання карткою. На звороті кожної картки — буква. Таким чином, розв'язавши всі завдання, учні одержують ім'я відомого вченого, якому налeжить вислів: «Математику вже тому вчити треба, що вона розум у порядок приводить» (М. В. Ломоносов).

(3m + 2n)(3m - 2n)

(11a-3b) (11a+3b)

(a+4b) (a-4b)

(6-а)(6+а)

(2x-3y)(2x+3y)

(х+3)(х-3)

(6с+2)(6с-2)

(х+7)(х-7)

(5a- 8b) (5a+8b)

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

1. На практиці  закріпили  уміння користуватися формулою  (а — b)(а + b)=а2  b2.

2. Рефлексія. Чи  вдалося вам заповнити прогалини в знаннях? Чи продуктивною була ваша робота на уроці? Що нового дізналися?

 

VІІ. Домашнє завдання. 

§12 № 434,436,440

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку