Тема уроку: Різноманітність організмів. Бактерії
Очікувані результати: учень/учениця ознайомляться із бактеріями, особливостями їхньої будови й процесами життєдіяльності, різноманіттям, розглянуть їх відмінності від рослин, тварин та грибів, навчаться розрізняти корисні та хвороботворні бактерії, дізнаються про значення у природі та житті людини.
Актуалізація опорних знань.
Дидактична гра «Четвертий - зайвий». Виберіть зайве зображення і поясніть, чому вважаєте його зайвим. Номер зайвого зображення запишіть у зошит.
Приклад:
І.
Відповідь:
І. №3 це рослина, а всі інші – тварини.
Завдання для виконання.
І.
№1 №2 №3 №4
ІІ.
№1 №2 №3 №4
ІІІ.
№1 №2 №3 №4
IV.
№1 №2 №3 №4
V.
№1 №2 №3 №4
Вивчення нової теми.
Алгоритм вивчення теми:
з’ясовуємо
Крім рослин, тварин і грибів існує ще одна група організмів – бактерії. Бактерії – найдавніші організми на Землі. Усі представники бактерій мають надзвичайно малі розміри, тож побачити їх можна лише в мікроскоп. Тому їх ще називають мікроорганізмами.
Перегляньте відеоролики:
https://www.youtube.com/watch?v=enMD48YSdYk
https://www.youtube.com/watch?v=B3VOTVat05o
Тіло бактерій складається з однієї клітини мікроскопічних розмірів. Проте , на відміну від інших організмів, у клітині бактерії відсутнє ядро.
Форми бактерій різноманітні.(накресліть в зошитах схеми і зробіть малюнки)
У більшості бактерій забарвлення відсутнє, деякі мають червоне, зелене і пурпурове забарвлення:
Кожні 20 хвилин бактерія ділиться навпіл. За добу одна бактерія може утворити мільярди нових.
Більшість бактерій живиться рештками рослин і тварин. Вони очищають грунт і воду від забруднення, збагачують грунт поживними речовинами. Такі бактерії називають «санітарами» природи.
Види бактерій
Корисні Хвороботворні
квашених овочів і фруктів
Опрацюй §37, запиши підсумки
Завдання до наступного уроку: §37, вміти відповідати на запитання після параграфу с.137
Бажаю успіхів!