Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини.

Про матеріал
Відкритий урок з ЯДС на тему "Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини."
Перегляд файлу

Предмет. Я  досліджую  світ

Клас. 1 клас

Тема:  Різноманітність тварин. Дикі  та  свійські  тварини.

 

Мета:  продовжити  формувати  в   учнів  поняття  про  свійських    та диких  тварин;  познайомити  із  практичним  використанням  різних  груп  свійських  тварин  та  походженням  свійських  тварин  від диких; формувати  у  школярів  уміння  порівнювати  й  групувати  тварин, робити  висновки;  розвивати  увагу,  спостережливість,  пізнавальний  інтерес;  виховувати  шанобливе  ставлення  до  праці  людей,  які розводять  та  доглядають  свійських  тварин.

 

Обладнання:  ілюстрації  диких  та  свійських  тварин,  слова – таблички для    створення  асоціативного  куща, конструктор Лего,  ребуси, малюнок лісу  та  фермерського господарства, кросворд, пазли.

 

                                           Хід  уроку:

І. Організація  класу.

Я  всміхаюсь  сонечку: «Здрастуй,  золоте!»

Я  всміхаюсь  квіточці – хай  вона  росте!

Я  всміхаюсь  в  класі  друзям  всім  сповна,

Зичу  вам  здоров’я,  миру  і  добра.

-  Діти,  посміхніться  одне  одному  і  побажайте  одне  одному  гарного  настрою  на  уроці  й  успішного  навчання.

1.Хвилинка  фенологічних  спостережень.

-А  який  настрій  у  нашої  погоди,  як  ви  гадаєте?  Прошу  чергових  синоптиків  розповісти  нам  про  це.

Черговий  синоптик

Сьогодні  _______. Небо _______.  Вітер ______.

Опадів __________.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

      Йдучи до школи, на дереві, я побачила сову і запросила її до нас на урок.  Вона принесла нам завдання. Вони лежать у вас на партах. Перше завдання знаходиться на перевернутій паперовій смужці.

1. Робота в групах. Групування тварин за зовнішнім виглядом.

- Розгляньте  уважно зображення тварин, знайдіть зайву і обведіть її.

- Надаємо слово першій  групі.

  •                      Яка тварина зайва? Чому?
  •                 Як  назвати одним словом всіх інших тварин?  (Птахи)                                                                                                
  •                 Яка характерна особливість птахів? А що ви ще може доповнити про птахів? (Тіло птахів вкрите пір’ям.  Вони мають крила, дзьоб.)

Доповнення. Це ознака,  вирізняє птахів від інших тварин.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують.

  •                 А чому?
  •                 А навесні та влітку вони оберігають наші садки від шкідників. Недарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».

Послухаємо ІІ групу дітей.

  •          А хто у вас випадковий гість? Чому?
  •                 Назвіть своїх тварин одним словом.  (Це звірі)
  •                 По чому ви дізналися? (Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі вигодовують малят молоком. Їх ще називають ссавцями.)

Я запрошую третю групу учнів пояснити яка тваринка у вас зайва?

  •                 А решта тварин як називається? (Це комахи)
  •                 Які особливості цих тварин? (У них 6 лапок)

Доповнення.    До вашого відома:

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- Надаємо слово 4 групі.

  •                 Яка тваринка зайва ?
  •                 А решту тварин, як ми можемо назвати одним словом? (Це риби)  
  •                 Яка характерна особливість риб? (Тіло вкрите лускою. Живуть у воді.)     
  •                 Отже, тварини – це птахи, звірі, риби, комахи.

 Ми , діти, назвали найчисельніші групи тварин.  Але…

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.                                        Слухання вірша.

Світ тварин - різноманітний та великий,

Є тварини свійські, є і звірі дикі,

Хтось із них оселю поруч з нами має,

Хтось у дальнім темнім лісі проживає.

І мабуть, буде цікаво вам малята

Про чотириногих друзів більше знати.

 2. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація  навчальної  діяльності.

1. Гра «Заблукала  тваринка»

Загубили  ці звірята

Свою  маму,  свого  тата.

Де  живуть  вони  - не  знають,

І  сидять тепер,  ридають.

Ви  тваринам  підкажіть,

В  рідний  дім  їх  відведіть.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Кого  поселили  у  ліс?  Чому?

- Кого  поселили  на  фермерське господарство?  Чому?

-  Хто здогадався,  яка  тема  нашого  уроку? Про  що  ми  сьогодні  будемо  говорити?

- Перевірте  свої  здогадки, погравши  в  гру «Веселка»

2. Гра  «Веселка».

- Зберіть  букви  одного  кольору  і  прочитайте  тему  уроку.

 

ДТСТИВАВАІКЙСІЬРИКНІИ

 

- Пригадайте,  яких  тварин  ми  називаємо  дикими?

- А  яких  тварин  ми  називаємо  свійськими?

 

- Сьогодні  на  уроці  ми  більше  дізнаємось про  диких  та  свійських  тварин,  про  користь,  яку  приносять  свійські  тварини, дізнаємось  історію  одомашнення  деяких  тварин.

3. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

- З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

  •                 Отже, як називають тварини, які живуть поряд з  людиною? (Свійськими)
  •                 А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини? (Дикими)

 

4. Гра «Фермери та мисливці»

- Якщо я називаю дику тварину, ви показуєте червоне Лего, якщо домашню – зелене.

Жаба, кролик, курка, муха, білка, кінь, карась, вовк, коза, корова, голуб, метелик, сова, індик, олень.

 

5. Розповідь  учителя.

- А  звідки  з’явилися  свійські  тварини?

-  Дуже  давно,  коли  ще  не  було  міст,  машин  і  книг,  люди  мешкали  в  печерах.  Вони  боялися  величезних  страшних  хижаків.  Нашим  пращурам  постійно  хотілося  їсти.  Дуже  рідко  вони  знаходили  собі  їжу.  Одного  разу,  одна  розумна  людина  почала  підгодовувати  вовків,  які  ходили  біля  її  житла.  Поступово  вовки  стали  добрішими,  а  їх  дитинчата  звикли  до  людини,  почали  жити  поруч  з  нею. Вони  стали  вже  не  дикими,  а  свійськими.  Так з’явилися  собаки.  Це  було  ще  15 тис. років  тому  назад.  Собаки  стали  вірними  і  відданими  друзями  людини.  Вони  охороняють  житло,  возять  вантажі,  допомагають  міліціонерам  в  пошуках  злочинців  та  зниклих  людей,  служать  на  кордоні. Людиною  виведено  понад   300 великих  і  малих  порід  собак.

- Йшов  час. Число  друзів  людини  серед  тварин  росло. Кого  ж  далі  одомашнили  первісні  люди?

 

                         Фізкультхвилинка

Зайчик  прудко  так  стрибає,

Пташка  весело  літає,

Швидко  лис  десь  пробіжить,

У  кущах  їжак  сидить,

Вже  з  барлоги  встав  ведмідь.

Цих  тваринок  всіх  любіть.

 

6. Гра «Хто я?» (Презентація)

- Є 3 запитання. Діти намагаються вгадати тварину з 1-го запитання.

(Котик, песик, качка, свиня, вівця, кінь, коза, курка, корова)

 

7. Робота в парах. Кросворд.

 Діти зафарбовують зеленим кольором назви свійських тварин, синім – диких. Тим часом вчитель зафарбовує на дошці.

 

V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

  1. Гра «Відповідність».
  •    Діти, сова нам залишила ще завдання. З’єднайте картинку свійської тварини і те, що від неї отримує людина.

 Перевірка роботи:

- Чим платить корова людині? (м'ясо, сир, молоко, шкіра)

- Вівця? (шерсть, м’ясо)

- Бджоли? (мед, віск, ліки)

- Кури? (яйця, пух, пір'я)

- Свині? (м’ясо, шкіра, сало)

- Без свійських тварин людям дуже важко б жилося.

 

1.  Дидактична гра «Кола Ейлера»

- Діти, сова за нами спостерігає, як ми працюємо. І прислала нам есемескою складніше завдання. Щоб ми розібралися, що спільного між дикими і свійськими тваринами і чим вони відрізняються один від одного.

- Яких тварин ми бачимо на малюнку?

--Ліворуч у колі ознаки, які характеризують зайчика, а праворуч, ознаки, які характерні для кролика.

Є спільні ознаки для цих тварин, а є відмінні. Давайте поговоримо про них.

зайчика, а праворуч коло кролика.

-- Що ми можемо сказати про шубку зайчика? кролика?

_ Де домівка зайчика, а де кролика?

Порівняйте лапки зайчика і кролика.

- А як ви гадаєте? Чому?

- В середині двох кіл  є частинка, яка об’єднує їхні спільні ознаки.

- Що в них спільного?

 (Вуха, хвастик, вони їдять травичку, тіло вкрите шерстю і вони своїх малят вигодовують молоком.)

  1. Гра – кубування «Як з’явилися свійські тварини»

 

V.  Підсумок  уроку.

1.Гра «Так  чи  ні»

1. Дикі  тварини  добувають самі  їжу?

2. Свійські  тварини  самі  будують  житло?

3.Дикі  тварини  живуть  поряд  з  людиною?

4. Люди  піклуються  про  свійських  тварин?

5.Дикі  тварини  будують  самі  житло?

6. Люди заготовляють  корм  для  свійських  тварин?

2. Гра «Мікрофон»

- Скажіть, чому  навчив  вас  цей  урок?

У вас на партах лежать смайлики. Візьміть, будь ласка, той, що відповідає вашому настрою.

Веселий. Урок сподобався: я впорався з усіма завданнями. Я задоволений собою.

Сумний. Завдання на уроці виявилися занадто складними. Мені потрібна допомога!

docx
Додано
5 жовтня
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку