РМ (усно). Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру).

Про матеріал

Навчати учнів бачити і розуміти багатогранність образів героїв повісті Тома Сойєра і Полліанни; розвивати вміння та навички зіставляти образи, аргументувати цитатами з тексту, складати план до порівняльної характеристики героїв; виховувати розуміння переваг чудового періоду у житті людини — дитинства, його неповторності й минущості.

Перегляд файлу

5 клас                                                                                                              ____________

ТЕМА: РМ (усно). Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру).

МЕТА: навчати учнів бачити і розуміти багатогранність образів героїв  повісті Тома Сойєра і Полліанни; розвивати вміння та навички зіставляти образи, аргументувати цитатами з тексту, складати план до порівняльної характеристики героїв; виховувати розуміння переваг чудового періоду у житті людини — дитинства, його неповторності й минущості.

ОБЛАДНАННЯ: текст повісті, ілюстраціі.

 

Хід уроку -

І. Мотивація навчальної діяльності школярів

- Дітям іноді здається, що їхнє життя важке, сповнене всіляких прикростей, наприклад, необхідно сидіти на уроках, виконувати завдання. Поводитися чемно, працювати та ін. А коли діти стають дорослими, то розуміють складність дорослого життя. Як же герої повісті Марка Твена та Елеонор Портер чинять,  про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

-Перевірка домашнього завдання

-Розкажіть епізод із повісті, який запам’ятався найбільше. Поясніть, як він характеризує героїв твору..

 

IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

Слово вчителя

Нещодавно на уроці зарубіжної літератури ми вивчали твори М.Твена “Том Сойєр” та Е.Портер “Полліанна”. Що я можу сказати про героїв, чим вони подібні та відрізняються?
    Е.Портер і М.Твен, як письменники про «хороших дівчаток» і «поганих хлопчиків». Матеріали до компаративного аналізу.

  Давайте порівняємо чудові книги Марка Твена «Пригоди Тома Сойера» про «поганого хлопчика» і Е.Х.Портер «Поліанна» про «хорошу дівчинку». Ми бачимо абсолютно дві протилежності: вольова, але дуже скромна героїня роману «Поліанна» і пустотливий звичайний бешкетник Том. Полінна, яка вчить дорослих людей «бачити срібний відтінок в кожній хмарі», перетворюючи життя у веселу гру і Том, кмітливий, справедливий, сміливий і благородний хлопчик, що начитався книжок про знаменитих авантюристів і про шалене кохання.

 Том та Полліанна – діти, тому цікаво  про них читати. У дітей одного кольору волосся. Зауважу, що обоє були хоробрими: хлопець не побоявся сказати правду на суді, а дівчинка сміливо долала свою хворобу. Обоє були веселими та життєрадісними, їх не лякали труднощі. Залюбки б не виконували правил, але все таки слухали дорослих, були шляхетними. Діти були дуже цікавими, з великим захопленням пізнавали світ. Також були великими фантазерами та мрійниками . Том вигадав закон, що керує вчинками людей, а Поліанна «гру в радість» . Жили діти у тітки. Тітки обох героїв мали однакове ім’я Поллі.
      Разом з тим, вони мали багато відмінностей. Нагадаємо,що Том – хлопчик, а Полліанна дівчинка. Том завжди мав друзів, а Полліанна знайшла друзів тільки через деякий час. Дівчинка була працьовитою, завжди виконувала те, що казала тітка, натомість хлопчик старався уникнути роботи. Том мав брата, а Полліанна не мала брата, вона дуже сумувала за батьком.
      Твори  правдиві, дитячі, цікаві та захоплюючі  від початку до кінця.

Колективна характеристика  Полліанни і Тома Сойєра

(з обґрунтуванням, наведенням прикладів)

 

 

 

 

        _

 

кмітливий неслухняний

винахідливий самовпевнений

гарний організатор постійно ризикує

романтик, фантазер не думає про рідних,

начитаний їхні переживання

оптиміст має шкідливі звички

благородний (палить)

добрий, співчутливий

сміливий

витривалий, вміє орієнтуватися

у складних ситуаціях

 

 

Хвилина компаративного аналізу. Порівняльна характеристика Полліанни та Тома Сойєра

Критерії порівняння

Поліанна

Том Сойєр

Автор, назва твору

 

 

Родина

 

 

Ставлення до виховання і навчання,

 

 

Добробут

 

 

Роль дружби

 

 

Гра в житті героїв

 

 

Основні риси вдачі

 

 

Відношення жителів міста

 

 

 

 

Виразне читання улюблених епізодів творів

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Скласти правила  «Гри в радість».

  1. Кожна людина в неї може грати
  2. Щиро радіти життю
  3. Будь вдячний за все, що лає життя
  4. Перетвори кожен день на маленьке свято
  5. В будь – якій ситуації знаходь щось таке , з чого можна було б  порадіти
  6. Подаруй собі і людям щастя

Робота в групах . Складання сенкану (Полліанна, Том )

VI. Домашнє завдання

Намалювати  ілюстрацію до творів.

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
34429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку