Робоча картка до вивчення творчості Ольги Кобилянської в 10класі з української літератури

Про матеріал

Мета: ознайомити з життям і творчістю письменниці, причинами формування її світогляду, зацікавити учнів особистістю О.Кобилянської й спонукати до читання її творів; розвивати навички сприйняття інформації на слух, виділення головного, вміння будувати своє власне висловлювання; виховувати повагу до митців, любов до художньої літератури, прагнення до самовдосконалення.

Перегляд файлу

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ

10 клас

 Ольга Кобилянська повість «Людина»

  1. Матеріал на повторення

Літературний диктант

2eebd2c54609

 


1. Перші твори О. Кобилянської написані мовою:

А російською;

Б українською;

В румунською;

Г німецькою.

2. Перший друкований твір О. Кобилянської:

А «Людина»;

Б «Земля»;

В «Апостол черні»;

Г «Царівна».

3. О. Кобилянська активно розвивала в українській літературі тему:

А влади землі над людиною;

Б становище освіченої, культурної жінки в суспільстві;

В проблеми взаємин інтелігенції та селянства;

Г життя буковинських селян.

4. Олена Ляуфлер — героїня повісті:

А «Царівна»;

Б «Вовчиха»;

В «Людина»;

Г «В неділю рано зілля копала».

5. Хто з німецьких філософів кінця ХІХ ст. вплинув на художній світ О. Кобилянської?

А Гегель;

Б Ніцше;

В Геккель;

Г Кант.

6. Суспільна діяльність О. Кобилянської пов’язана з:

А «Товариством руських жінок на Буковині»;

Б народницьким рухом;

В більшовицькими гуртками;

Г гуртками, які поширювали ідеї соціал-демократії.

7. Хто назвав О. Кобилянську «пишною трояндою в саду української літератури»?

А  І. Франко;

Б  Леся Українка;

В  С. Окуневська;

Г  М. Старицький.

8. Укажіть головного героя повісті «Земля».

А Михайло;

Б Івоніка;

В Сава;

Г земля.

9. Розмістіть епізоди повісті «Земля» відповідно до сюжетної послідовності. (2 б.)

А Михайла забирають у військо;

Б весілля Парасинки і Тодорики;

В Рахіра дізнається, що Анна чекає дитину;

Г Сава убиває Михайла;

Д Марія проганяє зі своєї хати Анну.

10. Назвіть головні сюжетні лінії повісті «Земля».

 

 

 

2.ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ. Словникова робота.

                                ЗАПАМ’ЯТАЙ!

Емансипація — звільнення від залежності, скасування якихось обмежень. У ХІХ–ХХ ст. поняття «емансипація жінок» означало боротьбу жінок за рівність із чоловіками у правах.

Фемінізм — зростання ролі та впливу жінок на процеси життя в суспільстві. Феміністичний рух виник у 60-х рр. ХХ ст. в Америці, а згодом поширився в Західній Європі. Жінки-феміністки борються за рівну участь із чоловіками в громадському та при-ватному житті.

 

3.Робота з текстом.

 

                                             Аналіз художнього твору

       1.Жанр:

 

       2.Історія написання твору.

 

      3.Тема твору.

 

      4.Ідея твору.

      5. Персонажі:

 

      6. Короткий зміст повісті.

      7. Художні засоби: діалектизми, порівняння, ……………………………………………………………..

 

4.  ДАВАЙ ПОГОВОРИМО!

1. Охарактеризуйте родину, в якій виросла головна героїня повісті.

2. Які погляди дівчини вирізняють її з оточуючого середовища? Чому вони дратують батька, матір, знайомих?

3. Які погляди Олени на кохання?

4. У якому становищі опиняється родина Ляуфлерів?

5. У чому психологізм образу Олени? ( Створення асоціативного куща ) Внутрішній стан героя ( психологія, характер, погляди, відношення до сім’ї, освіта, бачення свого світу)

Олена

5.  Проблемні питання

         Ідеї допомагають чи заважають жити?

         Шлюб за розрахунком. Чи повинна жінка жертвувати духовним заради фізичного?

         Олена Ляуфлер — сильна особистість чи зламана життям беззахисна істота?

6. Визначення проблематики твору

Батьки і діти; людина і її доля; жінка й особистість; добро і зло; морально-етичні проблеми — кохання й подружнє життя…

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Якушевська Єва Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попова Людмила Іванівна
    Робота за карткою активізує процес навчання, підвищує рівень знань учнів
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
3370
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку