Робоча картка уроку № 2. Тема уроку: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка* образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Про матеріал

Робоча картка уроку №2

Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

Динаміка* образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Перегляд файлу

    Робоча картка уроку №2

 

Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

Динаміка* образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 

Підказка вчителя!

 

 *Динаміка – рух,зміни.

 

                  Подорожувати – означає кожної хвилини

               народжуватися і помирати.(
В. Гюго.)

 

Завдання1. Прийом “Гронування”. Охарактеризуйте головного героя. Що ви дізналися про нього з тексту :                                                                                                  1б.

 

 

    

 

    

 

 

 

 

Завдання 2.Текстуальна робота з уривком. За допомогою яких художніх засобів  змальовано головного героя?                                                                 -

 “...Але ж бо й скнарою був цей Скрудж! Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну, загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати, – все це чудово вмів старий грішник! Наче був не людиною, а кременем – настільки холодним і твердим, що нікому жодного разу в житті не вдалося висікти з його кам’яного серця бодай іскру жалю. Потайний, замкнутий, самотній, він ховався у свою раковину, як устриця. Душевний холод заморозив ізсередини старечі риси його обличчя, загострив гачкуватий ніс, зморщив шкіру на щоках, скував ходу, змусив посиніти губи й почервоніти очі, зробив крижаним його скрипливий голос. І навіть щетинисте підборіддя, рідке волосся й брови, здавалось, укрилися памороззю. Він усюди вносив із собою цю льодову атмосферу…»

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Яка роль засобів художньої виразності?

_________________________________________________________________

 

Завдання 3. Прочитайте уривки . Як опис кімнати доповнює характеристику Скруджа?                                                                                                                                         1б.

 

...Скрудж працював у себе в конторі. Погода була холодна, похмура, до того ж іще й туман, і Скрудж чув, як за вікном перехожі, снуючи туди-сюди, голосно тупотіли по тротуару, віддихувалися і били себе по боках, щоб зігрітися. Міський годинник щойно пробив третю, але вже темніло; зрештою, похмуро було весь день; і вогники свіч, що жевріли у вікнах контор, лягали багряними мазками на темну завісу туману – таку щільну, що, здавалося, її можна торкнути рукою...

…Двері в Скруджеву контору залишалися відчиненими, щоб він міг наглядати за своїм клерком, який у темній маленькій кімнатці, радше комірчині, переписував папери.У Скруджа в каміні вугілля була дещиця, а в клерка ще менше, – здавалося, там жевріє один-єдиний вуглик.  Але клерк не міг підкинути вугілля, бо Скрудж тримав  коробку з ним у себе в кімнаті, і досить було клеркові з’явитися там із лопаткою, як хазяїн починав бурчати, що доведеться йому зі своїм помічником розпрощатися. Тому клерк тугіше обмотав шию білим вовняним шарфом і спробував зігрітися від свічки, але без особливої уяви, тож і тут зазнав невдачі....

Вогонь у каміні ледь жеврів – мало пуття було від нього такої холодної ночі. Скруджеві довелося присунутися впритул до ґрат і низько нагнутися над вогнем, щоб відчути слабкий подих тепла від цієї жалюгідної жменьки вугілля....

Камін був старий-престарий, складений іще бозна коли якимось голландським купцем і облицьований дивовижними голландськими кахлями, що зображали сцени зі Святого Письма...

 

Яка роль описів у творі?        

_________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Завдання 4. Розвиваємо мислення! Поміркуйте!

- Чому привиди приходять на землю?               2б.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  - Як ви розумієте такі  слова: ”Я ношу ланцюг, який сам собі викував за життя”?-   Які ланцюги скував  Скрудж для себе?

1._______________________________________________________________

2._______________________________________________________________

3.________________________________________________________________

4.________________________________________________________________

 

Завдання 5. Складіть план подорожі Скруджа у Минуле.                                                                                                                                                                            2б.

1.________________________________________________________________

2.________________________________________________________________

3.________________________________________________________________

4.________________________________________________________________

 

Завдання 6. Працюємо з текстом. Заповніть таблицю : « Подорож Скруджа з Духом Минулого»                                                                                                       2б.

 

Картини з життя, що показував Дух Минулого Часу

Почуття героя, його висновки

«Боже мій, та я ж тут ріс, я був тут дитиною!... Скрудж почув у повітрі тисячі запахів, з ними зв’язувались тисячі давно забутих дум, надій, утіх і турбот.

-Твої губи тремтять, - завважав Дух. – А що це у тебе на щоці?...»

 

«-Школа ще не зовсім порожня, - сказав Дух. – Там ще до цієї пори сидить самотній хлопчик, покинутий своїми близькими. Скрудж сказав, що він знає те, і заплакав.»

 

«Вони звернули з дороги на стежку…і підійшли до темної мурованої  будівлі… коло блідого вогню сиділа самотня дитина й читала. Скрудж сів на лавку й заплакав, побачивши свою власну  бліду тінь, себе самого, забутого, як бувало завжди на Різдво… все те зворушувало Скруджеве серце до сліз…»

 

«… та це ж Алі-Баба!...А ось іде Валентин…і його дикий брат Орсон…ось і султанів слуга…А ось і папуга… потім , хутко змінивши голос, що зовсім не було в звичаї Скруджа, він сказав, жаліючи сам себе :- Бідне хлоп’я!- і знов заплакав.»

 

«-Я хотів би…але вже пізно!...»

 

 

 

 

Завдання 7. Інтерв’ю з уявним опонентом. Уявіть,  що ви зустріли Скруджа і задали йому саме ці питання. Ваші припущення, які б він  дав відповіді ?                                                                                                                                                                                       1 б                                                                                                               

-Чи знали Ви що таке любов?  Чи любили кого-небудь?

__________________________________________________________________

-Що у Вашому  житті було найголовніше? Якою була Ваша мрія?

________________________________________________________________________________________________________

-Чи стали Ви щасливим, адже мрія Ваша здійснилась?

_______________________________________________________Підіб'ємо підсумки:                                                                                1 б.

-Як ви вважаєте, у чому причина душевного холоду Скруджа?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

- Поясніть поведінку Скруджа :”Веди мене... Я не можу цього стерпіти... схопив гасильник і хутко надів його Духові на голову.” Чому він поспішав?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

-Як ви розумієте слова В.Гюго? (дивись епіграф уроку)

_________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попова Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1240
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку