Міністерство освіти Придністровської Молдавської Республіки
ДОЗ «Республіканський український теоретичний ліцей-комплекс»
Розглянуто на засіданні кафедри математики, інформатики та ІКТ ДОЗ «РУТЛ-К» Протокол № ___ від «___»____________ 202__ р. Завідувач кафедри __________Л.В. Граневська
|
Узгоджено Заст. директора з НВР _____________Т.М. Ніязова «____»____________202_ р. |
Затверджую Директор ДОЗ «РУТЛ-К» _______________Т.А. Гілаш «____»___________202__ р. |
РОБОЧА ПРОГРАМА
з математики
для 5-А класу
на 2020-2021 навчальний рік
Рівень програми : базовий
Укладач програми: Гілаш Т.А
Вчитель математики, І кв. категорії
Педагогічний стаж: 15 років
2020 р.
Тематичне планування
вивчення навчального матеріалу
з __математики_____ в _5-А____класі
Профіль _______________проліцейські класи__________________________
Приблизна програма основної загальної освіти з математики. Базовий рівень./– Тирасполь: ГОУ «ПГІРО», 2016 рік. (наказ Міністерства освіти Придністровської Молдавської Республіки від 02.12. 2016 р № 1447), «Збірник нормативного и програмного супроводження з математики», м Тирасполь ПДІРО, 2009р- с.117-121
за підручником: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика 5 клас» Харків «Гімназія» 2005 рік
Додатковий підручник: Н.А.Тарасенкова Математика 5 клас
Дидактичний матеріал:_
Кількість годин на тиждень: 5 год
|
І чверть |
ІІ чверть |
ІІІ чверть |
ІV чверть |
Рік |
За планом
|
43 |
37 |
52 |
38 |
170 |
Фактично
|
|
|
|
|
|
Кількість контрольних робіт: 13
Кількість практичних робіт: -
Графік контрольних робіт
№ |
Тема контрольної роботи |
Дата проведення |
|
Вхідна контрольна робота |
|
1 |
«Натуральні числа» |
|
2 |
«Додавання і віднімання натуральних чисел» |
|
3 |
«Рівняння. Кут.» |
|
4 |
«Многокутники» |
|
5 |
«Множення натуральних чисел» . |
|
6 |
«Ділення натуральних чисел» . |
|
7 |
«Площа і об’єм» |
|
8 |
«Звичайні дроби» |
|
9 |
«Додавання і віднімання десяткових дробів» |
|
10 |
«Множення і ділення десяткових дробів». |
|
11 |
«Середнє арифметичне. Відсотки ». |
|
12 |
Підсумкова контрольна робота |
|
Графік практичних робіт |
||
№ |
Тема практичної роботи |
Дата проведення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зміст програми
Пояснювальна записка |
5 |
Місце предмета в навчальному плані |
6 |
Цінність орієнтири змісту навчального предмета |
8 |
Зміст програми |
12 |
Матеріально-технічне забезпечення |
16 |
Календарно-тематичне планування уроків |
17 |
Теми проектів з математики для 5 класу |
24 |
Теми дослідницьких робіт з математики в 5 класі |
25 |
Пояснювальна записка
Дана робоча програма з математики для 5 класу розроблена відповідно до вимог державного освітнього стандарту основної загальної освіти (наказ Міністерства освіти Придністровської Молдавської Республіки від 12.12 2016 р № 1447), з використанням рекомендацій авторської програми А.Г. Мерзляка, «Збірник нормативного и програмного супроводження з математики», м Тирасполь ПДІРО, 2009р- с.117-121.
Вивчення математики направлено на досягнення наступних цілей:
• інтелектуальний розвиток, формування якостей особистості, необхідних людині для повноцінного життя в сучасному суспільстві, властивих математичної діяльності: ясності і точності думки, критичності мислення, інтуїції, логічного мислення, елементів алгоритмічної культури, просторових уявлень, здатності до подолання труднощів;
• формування уявлень про ідеї і методи математики як універсальної мови науки і техніки, засоби моделювання явищ і процесів;
• виховання культури особистості, ставлення до математики як до частини загальнолюдської культури, що грає особливу роль в суспільному розвитку.
Зміст освіту з математики в 5 класі визначає наступні завдання:
Курс математики 5 класу є фундаментом для математичної освіти і розвитку школярів, домінуючою функцією при його вивченні в цьому віці є інтелектуальний розвиток учнів. Курс побудований на зваженому співвідношенні нових і раніше засвоєних знань, обов'язкових і додаткових тем для вивчення, а також враховує вікові та індивідуальні особливості засвоєння знань учнями.
Практична значимість шкільного курсу математики 5 класу полягає в тому, що предметом її вивчення є просторові форми і кількісні відношення реального світу. У сучасному суспільстві математична підготовка необхідна кожній людині, так як математика присутня у всіх сферах людської діяльності.
Математика є одним з опорних шкільних предметів. Математичні знання і вміння необхідні для вивчення алгебри і геометрії в 7-9 класах, а також для вивчення суміжних дисциплін.
Навчання математики дає можливість школярам навчитися планувати свою діяльність, критично оцінювати її, приймати самостійні рішення, відстоювати свої погляди і переконання.
У процесі вивчення математики школярі вчаться висловлювати свої думки ясно і вичерпно, набувають навички чіткого і грамотного виконання математичних записів, при цьому використання математичної мови дозволяє розвивати у учнів грамотну усну і письмову мову.
Знайомство з історією розвитку математики як науки формує в учнів уявлення про математику як частини загальнолюдської культури.
Значна увага у викладі теоретичного матеріалу курсу приділяється його мотивації, розкриття суті основних понять, ідей, методів. Навчання побудовано на базі теорії розвиваючого навчання, що досягається особливостями викладу теоретичного матеріалу та вправами на порівняння, аналіз, виділення головного, встановлення зв'язків, класифікацію, узагальнення і систематизацію. Особливо акцентуються змістовне розкриття математичних понять, тлумачення суті математичних методів і області їх застосування, демонстрація можливостей застосування теоретичних знань для вирішення завдань прикладного характеру, наприклад рішення текстових завдань, грошових і процентних розрахунків, вміння користуватися кількісної інформацією, представленою в різних формах. Усвідомлення загального, істотного є основною базою для розв'язання вправ. Важливо приводити детальні пояснення до рішення типових вправ. Цим розкривається суть методу, підходу, пропонується алгоритм або евристична схема розв'язання вправ певного типу.
Місце предмета в навчальному плані.
Згідно базисного навчального плану для освітніх установ в приблизною програмою основної загальної освіти з математики на вивчення предмета відводитися не менше 170 годин з розрахунку 5 годин на тиждень. У навчальному плані ліцею-комплекса також витримується дана тижнева кількість годин. У загальну кількість годин, відведений на вивчення предмета «Математика» включено резервний час (6 годин) після кожного розділу і 3 години після вивчення всього курсу. Резервний час може також бути використано для вивчення додаткових питань, для організації узагальнюючого повторення і для поглибленого вивчення окремих тем зразкової програми. Резервний час, пропоноване в приблизною програмою, призначається, крім того, і для вивчення розділу «Математика в історичному розвитку».
Принципи відбору основного і додаткового змісту освіти з математики в 5 класі пов'язані з наступністю цілей освіти, логікою внутріпредметних зв'язків, а також з віковими особливостями розвитку учнів.
Обов'язковий мінімум забезпечує наступність у розвитку обчислювальних умінь і навичок учнів, отриманих на уроках математики в початковій школі; в застосуванні вивчених залежностей між компонентами при вирішенні рівнянь; аналізі рішення текстових завдань.
Основою реалізації робочої програми є:
Навчання ведеться на базовому рівні. Досягнення учнями рівня «учень отримає можливість» буде забезпечуватися за допомогою інтегрування урочної та позаурочної діяльності, а саме НПК, олімпіади, участь учнів у предметних дистанційних олімпіадах, конкурсах (Кенгуру і т.п.).
Система оцінки досягнення запланованих результатів навчання складається з двох взаємопов'язаних складових: поточного контролю і підсумкового контролю.
Контроль результатів навчання здійснюється через використання наступних видів оцінки і контролю ЗРН: вхідний, поточний, тематичний, підсумковий. При цьому використовуються різні форми оцінки і контролю ЗРН: контрольна робота, домашня контрольна робота, самостійна робота, домашня практична робота, домашня самостійна робота, тест, контрольний тест, усне опитування, математичний диктант.
Форми контролю знань:
УР |
Усний рахунок |
|
ФР |
Фронтальна робота |
Протягом навчального року на уроках математики буде проводиться моніторинг: |
СР |
Самостійна робота |
- Вхідний контроль (вересень) |
ІР |
Індивідуальна робота |
- Проміжний контроль (кінець кожної чверті або півріччя) |
МД |
Математичний диктант |
- Підсумковий контроль (травень) |
КР |
Контрольна робота |
|
Особливості контролю та оцінки навчальних досягнень з математики
Поточний контроль з математики можна здійснювати як у письмовій, так і в усній формі. Письмові роботи для поточного контролю рекомендується у формі самостійної роботи, тесту або математичного диктанту. Бажано, щоб роботи для поточного контролю складалися з декількох однотипних завдань, за допомогою яких здійснюється всебічна перевірка тільки одного певного вміння (наприклад, вміння порівнювати числа, вміння знаходити площа, периметр та ін.).
Тематичний контроль з математики проводиться в основному в письмовій формі. Для тематичних перевірок вибираються вузлові в опитування програми; прийоми обчислювання, дії з числами, вимірювання величин та ін.
Для забезпечення самостійності учнів підбираються декілька варіантів роботи. На виконання такої роботи відводиться 15-20 хвилин уроку.
Підсумковий контроль з математики проводиться у формі контрольних робіт комбінованого характеру (вони містять завдання, приклад, завдання геометричного характеру та ін.). У цих роботах спочатку окремо оцінюється виконання завдань, прикладів, завдань геометричного характеру, а потім виводиться підсумкова відмітка за всю роботу. При цьому підсумкова оцінка не виставляється як середній бал, а визначається з урахуванням тих видів завдань, які для даної роботи є основними.
В основі оцінювання письмових робіт з математики лежать наступні показники: правильність виконання і обсяг виконаного завдання.
Помилки, що впливають на зниження позначки:
Недоліки:
Зниження позначки «за загальне враження від роботи» допускається у випадках, зазначених
вище. За граматичні помилки, допущені в ході виконання контрольної роботи, оцінка не знижується.
Норми оцінок
Контрольна робота, спрямована на перевірку обчислювальних умінь
Контрольна робота, спрямована на перевірку вміння розв'язувати задачі.
Комбінована контрольна робота.
Вимоги до проведення контрольних робіт з математики.
При плануванні контрольних робіт у класі необхідно передбачити рівномірний їх розподіл протягом чверті, не допускаючи скупчення письмових контрольних робіт до кінця чверті, півріччя. Не рекомендується проводити контрольні роботи в перший день чверті, в перший день після свята, в понеділок.
Кожна робота завершується самоперевіркою. Самостійно знайдені і акуратно виправлені помилки не повинні служити причиною зниження позначки, що виставляється за роботу. Тільки недбале їх виправлення може привести до зниження бала за умови, що в класі проводилася спеціальна робота з формування вміння вносити виправлення.
Міжпредметні зв'язки.
Без базової математичної підготовки неможлива постановка освіти сучасної людини. У ліцеї-комплексі математика служить опорним предметом для вивчення суміжних дисциплін.
У післяшкільному життя реальною необхідністю в наші дні стає безперервна освіта, що вимагає повноцінного базової загальноосвітньої підготовки, в тому числі і математичної. Для життя в сучасному суспільстві важливим є формування математичного стилю мислення, який проявляється в певних розумових навичках. У 5 класі міжпредметні зв'язки реалізуються через узгодженість у формуванні загальних понять (швидкість, час, масштаб, закон, функціональна залежність і ін.), Які сприяють розумінню школярами цілісної картини світу.
Зміст математичної освіти в 5 класі представлено у вигляді наступних змістовних розділів: «Арифметика», «Числові і буквені вирази. Рівняння», «Геометричні фігури. Вимірювання геометричних величин», «Елементи статистики, ймовірності. Комбінаторні задачі», «Математика в історичному розвитку».
Зміст розділу «Арифметика» служить базою для подальшого вивчення учнями математики та суміжних дисциплін, сприяє розвитку обчислювальної культури і логічного мислення, формуванню вміння користуватися алгоритмами, а також придбання практичних навичок, необхідних у повсякденному житті. Розвиток поняття про число пов'язане з вивченням раціональних чисел: натуральних чисел, звичайних і десяткових дробів.
Зміст розділу «Числові і буквені вирази. Рівняння» формує знання про математичній мові. Істотна роль при цьому відводиться оволодінню формальним апаратом буквеного обчислення. Вивчення матеріалу сприяє формуванню в учнів математичного апарату розв'язання задач за допомогою рівнянь.
Зміст розділу «Геометричні фігури. Вимірювання геометричних величин» формує в учнів поняття геометричних фігур на площині і в просторі, закладає основи формування геометричній «мови», розвиває просторову уяву і логічне мислення.
Зміст розділу «Елементи статистики, ймовірності. Комбінаторні задачі» - обов'язковий компонент шкільної освіти, що підсилює його прикладне і практичне значення. Цей матеріал необхідний перш за все для формування в учнів функціональної грамотності, вміння сприймати інформацію, виконувати найпростіші імовірнісні розрахунки. Вивчення основ комбінаторики дозволить учневі здійснювати розгляд випадків, перебір варіантів, в тому числі в найпростіших прикладних задачах.
Розділ «Математика в історичному розвитку» призначений для формування уявлень про математику як частини людської культури, для загального розвитку школярів, для створення культурно-історичного середовища навчання.
Особистісні, метапредметні і предметні результати освоєння навчального предмета «Математика»
Взаємозв'язок результатів освоєння предмета «Математика» можна системно представити у вигляді схеми. При цьому позначення ОР вказує, що просування учнів до нових освітнім результатами відбувається відповідно злиттями розвитку засобами предмета.
Особистісними результатами вивчення предмета «Математика» є наступні якості:
Метапредметними результатами вивчення курсу «Математика» є формування універсальних навчальних дій (УНД).
Регулятивні УНД:
Пізнавальні УНД:
Комунікативні УНД:
Плановані результати навчання математики в 5 класі
Арифметика
Після закінчення вивчення курсу учень навчиться:
Учень отримає можливість:
Числові і буквені вирази. Рівняння
Після закінчення вивчення курсу учень навчиться:
Учень отримає можливість:
Геометричні фігури. Вимірювання геометричних величин
Після закінчення вивчення курсу учень навчиться:
Учень отримає можливість:
Елементи статистики, ймовірності.
Комбінаторні задачі
Після закінчення вивчення курсу учень навчиться:
Учень отримає можливість:
Зміст курсу математики 5 класу
Арифметика
Натуральні числа і дії над ними
Дробові числа і дії над ними
Величини. Залежності між величинами
Числові і буквені вирази. Рівняння
Елементи статистики, ймовірності. Комбінаторні задачі
Геометричні фігури.
Вимірювання геометричних величин
Математика в історичному розвитку
Римська система числення. Позиційна система числення. Позначення цифр в Стародавній Русі. Старовинні міри довжини. Введення метра як одиниці довжини. Метрична система заходів в Росії, в Європі. Історія формування математичних символів. Дріб в Вавилоні, Єгипті, Римі, на Русі. Відкриття десяткових дробів. Світ простих чисел. Золотий перетин. Число нуль.
Л.Ф. Магніцький. П.Л. Чебишев. А.Н. Колмогоров.
Навчально-тематичний план
Кількість годин |
У тому числі контрольних робіт |
Характеристика основних видів діяльності учня (на рівні навчальних дій) |
|
Повторення курсу математики 1-4 класів |
5 |
1 |
Узагальнювати і систематизувати знання з пройдених тем і використовувати їх при рішенні прикладів і завдань. |
Натуральні числа |
22 |
1 |
Описувати властивості натурального ряду. Читати і записувати натуральні числа, порівнювати і впорядковувати їх. Розпізнавати на малюнках, в навколишньому світі відрізок, пряму, промінь, площину. Наводити приклади моделей цих фігур. Вимірювати довжини відрізків. Будувати відрізки заданої довжини. Розв’язувати завдання на знаходження довжин відрізків. Виражати одні одиниці довжин через інші. Наводити приклади приладів зі шкалами. Будувати на координатному промені точку із заданою координатою, визначати координату точки |
Додавання і віднімання натуральних чисел. |
34 |
3 |
Формулювати властивості додавання і віднімання натуральних чисел, записувати ці властивості у вигляді формул. Наводити приклади числових і буквених виразів, формул. Складати числові і буквені вирази за умовою задачі. Розв'язувати рівняння на підставі залежностей між компонентами дій додавання і віднімання. Розв'язувати текстові задачі за допомогою складання рівнянь. Розпізнавати на малюнках кути, многокутники, зокрема трикутники, прямокутники. Розпізнавати в навколишньому світі моделі цих фігур. За допомогою транспортира вимірювати градусні заходи кутів, будувати кути заданої градусної міри, будувати бісектрису даного кута. Класифікувати кути. Класифікувати трикутники за кількістю рівних сторін і за видами їх кутів. Описувати властивості прямокутника. Знаходити за допомогою формул периметри прямокутника і квадрата. Вирішувати завдання на знаходження периметрів прямокутника і квадрата, градусної міри кутів. Будувати логічний ланцюжок міркувань, зіставляти отриманий результат з умовою завдання. Розпізнавати фігури, що мають вісь симетрії |
Множення і делення |
36 |
3 |
Формулювати властивості множення і ділення натуральних чисел, записувати ці властивості у вигляді формул. Розв'язувати рівняння на підставі залежностей між компонентами арифметичних дій. Знаходити залишок при діленні натуральних чисел. За заданою основою і показником степеня знаходити значення степеня числа. Знаходити площі прямокутника і квадрата за допомогою формул. Виражати одні одиниці площі через інші. Розпізнавати на малюнках прямокутний паралелепіпед, піраміду. Розпізнавати в навколишньому світі моделі цих фігур. Зображати розгортки прямокутного паралелепіпеда і піраміди. Знаходити об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба за допомогою формул. Виражати одні одиниці об'єму через інші. Вирішувати комбінаторні завдання за допомогою перебору варіантів |
Звичайнідроби |
17 |
1 |
Розпізнавати звичайний дріб, правильні і неправильні дроби, мішані числа. Читати і записувати звичайні дроби, мішані числа. Порівнювати звичайні дроби з однаковими знаменниками. Складати і віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками. Перетворювати неправильний дріб в мішане число, мішане число в неправильний дріб. Вміти записувати результат ділення двох натуральних чисел у вигляді звичайного дробу |
Десяткові дроби |
50 |
3 |
Розпізнавати, читати і записувати десяткові дроби. Називати розряди десяткових знаків у записі десяткових дробів. Порівнювати десяткові дроби. Округляти десяткові дроби і натуральні числа. Виконувати результати обчислень. Виконувати арифметичні дії над десятковими дробами. Знаходити середнє арифметичне декількох чисел. Наводити приклади середніх значень величини. Роз'яснювати, що таке «один відсоток». Представляти відсотки у вигляді десяткових дробів і десяткові дроби у вигляді відсотків. Знаходити відсоток від числа і число за його відсотками |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
6 |
1 |
|
ПЕРЕЛІК ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ
1. Федеральний державний освітній стандарт (офіційний сайт) http://standart.edu.ru/
2. ФГОС (основна загальна освіта) http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId=2587
3. Орієнтовна основна освітня програма освітньої установи http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId=6400
4. Зразкові програми з навчальних предметів (математика) http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId = 2629
5. Словник ФГОС http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId=230
6. Відеолекції розробників стандартів http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId=3729
7. Сайт видавничого центру «Вентана-Граф» http : //www.vgf.ru/
8. Програма з математики (5-9 клас). Видавничий центр «Вентана-Граф» http://www.vgf.ru/tabid/210/Default.aspx
9. Освітні ресурси інтернету ( математика) http://www.alleng.ru/edu/math.htm
10. Методична служба видавництва «Біном» http://metodist.lbz.ru/
11. Сайт «Електронні освітні ресурси»http://eorhelp.ru /
12. Федеральний центр цифрових освітніх ресурсів www.fcior.edu.ru
13. Єдина колекція цифрових освітніх ресурсів www.school-collection.edu.ru
14. Портал «Відкритий клас» http://www.openclass.ru/
15. презентації з усіх предметів http://powerpoint.net.ru/
Методична література:
1.УМК з математики для 5-6 класів (автори А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір)
2.А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, Е.М. Рабинович, М. С. Якір. Збірник завдань і завдань для тематичного оцінювання з математики для 5 класу. Харків, «Гімназія», 2010
3.Програма з математики (5-6 кл.) Автори: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір.
Друковані посібники
1. Таблиці з математики для 5класу.
2. Портрети видатних діячів математики.
Інформаційні засоби
1. Колекція медіа ресурсів, електронні бази даних.
2. Інтернет.
Екранно-звукові посібники
Відео фільми про історію розвитку математики, математичних ідей і методів.
Технічні засоби навчання
1. Комп'ютер.
2. Мультимедіа проектор.
3. Екран.
Навчально-практична та навчально-лабораторне обладнання
1. Набори "частини цілого кола», "прості дроби".
2. Набір геометричних тіл (демонстраційний).
3. Модель одиниці об'єму.
4. Комплект креслярських інструментів (класних і роздавальних): лінійка, транспортир, косинець (30, 60), косинець (45, 45), циркуль.
5. Набори для моделювання (кольоровий папір, картон, калька, клей, ножиці, пластилін).
Календарно-тематичне планування уроків математики в 5 класі
(за підручником Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика. 5 клас - 5 годин на тиждень. Всього 170 годин)
Найменування розділу, теми |
дата |
Особливі відмітки |
||||||
УУД |
||||||||
Повторення курсу математики 1-4 класів(5 годин) |
||||||||
1 |
1 |
Числа і величини. Арифметичні дії. |
4 |
ФР ФР, УР ФР, УР ФР, УР |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
Пізнавальні: виділяють і формулюють пізнавальну мету, усвідомлюють і довільно будують мовні висловлювання в усній і письмовій формі, виділяють об'єкти і процеси з точки зору цілого і частин, вибирають, зіставляють і обґрунтовують способи рішення Регулятивні : ставлять навчальну задачу на основі співвіднесення того, що вже відомо і засвоєно, і того, що ще не відомо, визначають послідовність проміжних дій з урахуванням кінцевого результату Комунікативні : з достатньою повнотою і точністю висловлюють свої думки відповідно до завдань та умовами комунікації, вступають у діалог, беруть участь у колективному обговоренні проблем. |
2 |
2 |
Рівняння |
|
|
||||
3 |
3 |
Текстові завдання. |
|
|
||||
4 |
4 |
Геометричні фігури. Геометричні величини |
|
|
||||
5 |
5 |
Вхідна контрольна робота |
1 |
КР |
|
|
|
|
Глава 1. Натуральні числа. (20 години) |
||||||||
6 7 |
1 |
Ряд натуральних чисел. Запис натуральних чисел. |
3 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
Регулятивні: Описувати властивості натурального ряду. Читати і записувати натуральні числа, порівнювати й упорядковувати їх. Вимірювати довжини відрізків. Будувати відрізки заданої довжини. Вирішувати завдання на знаходження довжин відрізків. Висловлювати одні одиниці довжин через інші. Будувати на координатному промені точку із заданою координатою, визначати координату точки Пізнавальні: Розпізнавати на малюнках, в навколишньому світі відрізок, пряму, промінь, площину. Наводити приклади моделей цих фігур. Наводити приклади приладів зі шкалами. Комунікативні: Оформляти думки в усній і письмовій мові з урахуванням мовних ситуацій, вміти при необхідності відстоювати точку зору, аргументуючи її і підтверджуючи фактами |
2 |
|
|
||||||
8 |
3 |
Рішення задач. |
|
|
|
|
||
9
10 11 |
4 |
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. Запис чисел у вигляді суми розрядних доданків. Рішення задач. |
3 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
5 |
|
|
||||||
6 |
|
|
||||||
12 13 14 |
7 |
Відрізок. Довжина відрізка. Побудова і вимірювання відрізків. Ламана. |
3
|
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
8 |
|
|
||||||
9 |
|
|
||||||
15 16 17 |
10 |
Площина. Пряма. Промінь. Побудова і позначення прямих і променів. Рішення задач. |
3 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
11 |
|
|
||||||
12 |
|
|
||||||
18 19 20 |
13 |
Шкала. Координатний промінь. Рішення задач. |
3 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
14 |
|
|
||||||
15 |
|
|
||||||
21 22 23 |
16 |
Порівняння натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Рішення задач. |
3 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
17 |
|
|
||||||
18 |
|
|
||||||
24 |
19 |
Контрольна робота № 1 «Натуральні числа» . |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
|
25 |
20 |
Робота над помилками. Рішення задач. |
1 |
|
|
|
|
|
Глава 2. Додавання і віднімання натуральних чисел. (36 години) |
26 27 28 |
1 |
Додавання натуральних чисел. Властивості додавання. Спрощення виразів. |
3 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
Регулятивні: Розпізнавати на малюнках кути, многокутники, зокрема трикутники, прямокутники. Вимірювати за допомогою транспортира градусні міри кутів, будувати кути заданої градусної міри, будувати бісектриси даного кута. Класифікувати кути. Класифікувати трикутники за кількістю рівних сторін і за видами їх кутів. Описувати властивості прямокутника. Знаходити за допомогою формул периметри прямокутника і квадрата. Вирішувати завдання на знаходження периметрів прямокутника і квадрата, градусної міри кутів. Пізнавальні: Розпізнавати в навколишньому світі моделі цих фігур. Будувати логічний ланцюжок міркувань, зіставляти отриманий результат з умовою завдання. Розпізнавати фігури, які мають вісь симетрії. Комунікативні: Вміти приймати точку зору іншого. Вміти організовувати навчальні взаємодії в групі. |
|
2 |
|
|
|||||||
3 |
|
|
|||||||
29 30 31 32 33 34 |
4 |
Віднімання натуральних чисел. Віднімання суми двох доданків з числа. Рішення задач Віднімання числа із суми двох доданків. Рішення задач по темі «Віднімання». Рішення задач. |
6 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
5 |
|
|
|||||||
6 |
|
|
|||||||
7 |
|
|
|||||||
8 |
|
|
|||||||
9 |
|
|
|||||||
35 36 37 38 |
10 |
Числові і буквені вирази. Формули. Числові і буквені вирази. Формули. Рішення задач. |
4 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
11 |
|
|
|||||||
12 |
|
|
|||||||
13 |
|
|
|||||||
39
|
14 |
Контрольна робота № 2 «Додавання і віднімання натуральних чисел» . |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
40 41 42 43 |
15 |
Рівняння. Робота над помилками. Рішення рівнянь. Рішення рівнянь. Рішення задач за допомогою рівнянь. |
4 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
16 |
|
|
|||||||
17 |
|
|
|||||||
18 |
|
|
|||||||
44 45 |
19 |
Кут. Позначення кутів. Побудова і позначення кутів. |
2 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
20 |
|
|
|||||||
46 47 48 49 50 |
21 |
Види кутів. Транспортир. Вимірювання кутів. Побудова і вимірювання кутів. Побудова і вимірювання кутів. Бісектриса кута. Побудова. |
5 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
22 |
|
|
|||||||
23 |
|
|
|||||||
24 |
|
|
|||||||
25 |
|
|
|||||||
51 |
26 |
Контрольна робота № 3 «Рівняння. Кут.» |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
52 53 |
27 |
Многокутники. Рівні фігури. Побудова многокутників. |
2 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
28 |
|
|
|||||||
54
55
56 |
29 |
Трикутник, його види (класифікація по кутах). Класифікація трикутників за кількістю рівних сторін. Побудова трикутників. |
2
1 |
ВНМ ЗВМ
ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
30 |
|
|
|||||||
31 |
|
|
|||||||
57 58 59 |
32 |
Прямокутник і квадрат. Вісь симетрії фігури. Знаходження периметра квадрата, прямокутника. |
3 |
ВНМ ЗВМ
|
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
33 |
|
|
|||||||
34 |
|
|
|||||||
60 |
35 |
Рішення задач. |
1 |
УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
61
|
36 |
Контрольна робота № 4 «Многокутники» |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
Глава 3 Множення і ділення натуральних чисел. (36 годин) |
|||||||||
62 63 64 65 |
1 |
Робота над помилками. Множення. Переставна властивість множення. Обчислення значень виразів. Рішення текстових завдань. |
4 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
Регулятивні: Формулювати властивості множення і ділення натуральних чисел, записувати ці властивості у вигляді формул. Розв'язувати рівняння на підставі залежностей між компонентами арифметичних дій. Знаходити остачу при діленні натуральних чисел. Знаходити значення степені числа по заданої основі і показника степені. Знаходить площі прямокутника і квадрата за допомогою формул. Висловлювати одні одиниці площі через інші. Знаходити об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба за допомогою формул. Висловлювати одні одиниці об'єму через інші. Вирішувати комбінаторні задачі за допомогою перебору варіантів Зображати розгортки прямокутного паралелепіпеда і піраміди. Пізнавальні: Розпізнавати на малюнках прямокутний паралелепіпед, піраміду. Розпізнавати в навколишньому світі моделі цих фігур. Комунікативні: Оформляти думки в усній і письмовій мові з урахуванням мовних ситуацій, вміти при необхідності відстоювати точку зору, аргументуючи її і підтверджуючи фактами. Вміти критично ставитися до своєї думки |
|
2 |
|
|
|||||||
3 |
|
|
|||||||
4 |
|
|
|||||||
66 67 68 |
5 |
Сполучна і розподільна властивості множення. Спрощення виразів. Знаходження значень виразів найбільш зручним способом. |
3 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
6 |
|
|
|||||||
7 |
|
|
|||||||
69 |
8 |
Контрольна робота № 5 «Множення натуральних чисел» . |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
70 71 72 73 74 75 76 |
9 |
Ділення Ділення багатозначних чисел. Рішення рівнянь. Знаходження значень виразів. Рішення текстових завдань. Рішення задач на рух. Рішення задач. |
7 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
10 |
|
|
|||||||
11 |
|
|
|||||||
12 |
|
|
|||||||
13 |
|
|
|||||||
14 |
|
|
|||||||
15 |
|
|
|||||||
77 78 79 |
16 |
Ділення з остачею Знаходження остачі від ділення. Рішення текстових завдань. |
3 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
17 |
|
|
|||||||
18 |
|
|
|||||||
80 81 |
19 |
Степінь числа. Рішення задач. |
2 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
20 |
|
|
|||||||
82 |
21 |
Контрольна робота № 6 «Ділення натуральних чисел» . |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
83 84 85 86 |
22 |
Робота над помилками. Площа. Площа прямокутника. Обчислення площі прямокутника. Рішення задач. |
4 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
23 |
|
|
|||||||
24 |
|
|
|||||||
25 |
|
|
|||||||
87 88 89 |
26 |
Прямокутний паралелепіпед. Піраміда. Рішення задач |
3 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
27 |
|||||||||
28 |
|||||||||
90 91 92 93 |
29 |
Об’єм прямокутного паралелепіпеда. Обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда. Рішення задач. Обчислення об’єму фігур. |
4 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
30 |
|
|
|||||||
31 |
|
|
|||||||
32 |
|
|
|||||||
94 95 96 |
33 |
Комбінаторні задачі. Рішення комбінаторних задач. Рішення задач. |
3 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
34 |
|
|
|||||||
35 |
|
|
|||||||
97 |
36 |
Контрольна робота № 7 «Площа і об’єм» |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
Глава 4 Звичайні дроби. (17 годин) |
|||||||||
98
99 100 101 102 |
1 |
Робота над помилками Поняття звичайного дробу. Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за його дробом. Рішення текстових завдань. Рішення задач. |
5 |
ВНМ ЗВМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
Регулятивні: Розпізнавати звичайний дріб, правильні і неправильні дроби, мішані числа. Читати і записувати звичайні дроби, мішані числа. Порівнювати звичайні дроби з рівними знаменниками. Додавати і віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками. Перетворювати неправильну дріб в мішане число, мішане число в неправильний дріб. Вміти записувати результат ділення двох натуральних чисел у вигляді звичайного дробу. |
|
2 |
|
|
|||||||
3 |
|
|
|||||||
4 |
|
|
|||||||
5 |
|
|
|||||||
103 104 |
6 |
Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів. |
2 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
7 |
|
|
|||||||
105
106 |
8
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. Рішення задач і рівнянь. |
2 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
9 |
|
|
|||||||
107 |
10 |
Дроби і ділення натуральних чисел. |
1 |
ВНМ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
108 109 110 111 112 |
11 |
Мішані числа. Виділення з неправильного дробу цілої частини. Подання мішаного числа в вигляді неправильного дробу. Знаходження значень виразів. Рішення задач. |
5 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
||
12 |
|||||||||
13 |
|||||||||
14 |
|||||||||
15 |
|||||||||
113 |
16 |
Контрольна робота № 8 «Звичайні дроби» . |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
||
114 |
17 |
Робота над помилками. Рішення задач. |
1 |
|
|
|
|
||
Глава 5. Десяткові дроби. (50 годин) |
|||||||||
115 116 117 |
1 |
Уявлення про десяткові дроби. Запис десяткових дробів. Рішення задач. |
3 |
ВНМ ЗВМ
|
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
Регулятивні: Розпізнавати, читати і записувати десяткові дроби. Називати розряди десяткових знаків у записі десяткових дробів. Порівнювати десяткові дроби. Округляти десяткові дроби і натуральні числа. Виконувати арифметичні дії над десятковими дробами. Знаходити середнє арифметичне кількох чисел. Наводити приклади середніх значень величини. Роз'яснювати, що таке «один відсоток». Представляти відсотки у вигляді десяткових дробів і десяткові дроби у вигляді відсотків. Знаходити відсоток від числа і число за його відсотками. Пізнавальні: Передавати зміст в стислому, вибірковому або розгорнутому вигляді. Робити припущення про інформацію, яка потрібна для вирішення навчальної задачі. Записувати висновки у вигляді правил «якщо ...., то ...».
Комунікативні: Оформляти думки в усній і письмовій мові з урахуванням мовних ситуацій, Вміти при необхідності відстоювати точку зору, аргументуючи її і підтверджуючи фактами. Розуміти точку зору іншого. Вміти організовувати навчальний взаємодія в групі. |
2 |
|
|
||||||
3 |
|
|
||||||
118 119 |
4 |
Порівняння десяткових дробів. Рішення задач |
2 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
5 |
|
|
||||||
120 121 122 |
6 |
Округлення чисел. Округлення десяткових дробів Рішення завдань. |
3 |
ВНМ ЗВМ
|
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
7 |
|
|
||||||
8 |
|
|
||||||
123 124 125 126 127 128 |
9 |
Додавання і віднімання десяткових дробів. Додавання і віднімання десяткових дробів Рішення рівнянь. Рішення текстових завдань на рух. Рішення текстових завдань. Рішення задач. |
6 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
10 |
|
|
||||||
11 |
|
|
||||||
12 |
|
|
||||||
13 |
|
|
||||||
14 |
|
|
||||||
129 |
15 |
Контрольна робота № 9 «Додавання і віднімання десяткових дробів». |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
|
130 |
16 |
Робота над помилками. |
1 |
|
|
|
|
|
131 132 133 134 135 136 137 |
17 |
Множення десяткових дробів. Множення десяткових дробів на 10, 100 і т.д, 0,1, 0,01 і т.д. Спрощення виразів. Знаходження значень виразів. Рішення текстових завдань. Рішення задач по темі «Множення десяткових дробів». |
7 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
18 |
|
|
||||||
19 |
|
|
||||||
20 |
|
|
||||||
21 |
|
|
||||||
22 |
|
|
||||||
23 |
|
|
||||||
138 139 140 141 142 143 144 145 146 |
24 |
Ділення десяткових дробів. Ділення десяткових дробів на 10, 100 і т.д Ділення десяткових дробів на 0,1, 0,01 і т.д. Рішення задач по темі «Розподіл десяткових дробів». Рішення рівнянь. Рішення рівнянь Рішення текстових завдань. Рішення текстових завдань на рух. Рішення задач |
9 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
25 |
|
|
||||||
26 |
|
|
||||||
27 |
|
|
||||||
28 |
|
|
||||||
29 |
|
|
||||||
30 |
|
|
||||||
31 |
|
|
||||||
32 |
|
|
||||||
147 |
33 |
Контрольна робота № 10 «Множення і ділення десяткових дробів». |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
|
148 149 150 |
34 |
Робота над помилками. Середнє арифметичне. Середнє значення величини. Рішення текстових завдань. |
3 |
ВНМ ЗВМ
|
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
35 |
|
|
||||||
36 |
|
|
||||||
151 152 153 154 155 |
37 |
Відсотки. Знаходження відсотків від числа. Рішення текстових завдань на відсотки. Стандартні способи рішення завдань на відсотки. Нестандартні способи рішення завдань на відсотки. |
5 |
ВНМ ЗВМ
|
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
38 |
|
|
||||||
39 |
|
|
||||||
40 |
|
|
||||||
41 |
|
|
||||||
156 157 158 159 160 |
42 |
Знаходження числа за його відсотками. Рішення текстових завдань на відсотки. Стандартні способи вирішення завдань на відсотки. Нестандартні способи вирішення завдань на відсотки. |
5 |
ВНМ ЗВМ ВЗУН
|
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
43 |
|
|
||||||
44 |
|
|
||||||
45 |
|
|
||||||
46 |
|
|
||||||
161 162 |
47 |
Рішення задач по темі «Відсотки». Підготовка до контрольної роботи. |
2 |
УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
48 |
||||||||
163 |
49 |
Контрольна робота № 11 «Середнє арифметичне. Відсотки ». |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
|
164 |
50 |
Резерв. |
1 |
|
|
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу. (6 годин) |
165 166 167 168 |
1 |
Рішення прикладів на всі дії. Рішення рівнянь. Рішення текстових завдань. Рішення задач на рух. |
4 |
УУСЗ |
|
|
СП, ВП, УО Т, СР, РК |
|
2 |
|
|
||||||
3 |
|
|
||||||
4 |
|
|
||||||
169 |
5 |
Підсумкова контрольна робота № 12 |
1 |
КЗУ |
|
|
КР |
|
170 |
6 |
Резерв |
1 |
|
|
|
|
Прийняті скорочення:
ВНМ - вивчення нового матеріалу
ЗВМ - закріплення вивченого матеріалу
ВЗУН - вдосконалення знань, умінь, навичок
УУСЗ - урок узагальнення і систематизації знань
КЗУ - контроль знань і умінь
Т - тест
СП - самоперевірка
ВП - взаємоперевірка
СР - самостійна робота
РК - робота за картками
ФО - фронтальне опитування
УО - усне опитування
ПР - перевірочна робота
З – залік
Теми проектів з математики для 5 класу
Алгебраїчні дроби.
Борг і дроби.
В глиб століть або як вважали стародавні.
В країні лицарів і брехунів.
Важковаговик
Велика Вітчизняна Війна в цифрах.
Велич числа
Види рівнянь, що вирішуються в 5-му класі.
Виникнення чисел.
Відсотки в нашому житті.
Відсотки в сучасному світі.
Відсотки і дроби.
Відсотки навколо нас
Відсоток. Способи вирішення завдань.
Вчинені числа
Герої улюблених казок у світі математики.
Графічний спосіб множення чисел.
День народження нуля
Дії з десятковими дробами.
Досконалість досконалих чисел.
Є. А. Євтушевський і його досягнення в математиці.
З історії арифметичних дій.
З історії виникнення звичайних дробів.
З історії заходів довжини
З історії числа 0.
Завдання для розвитку математичних здібностей в 5-му класі.
Завдання з дробами з сюжетами з казок.
Завдання з економічним змістом в 5 класі.
Завдання загадки
Завдання на відсотки
Завдання на відсотки в житті людини.
Завдання на рух
Зародження і поширення поняття»відсотки".
Застосування відсотків у житті.
Звичайний дріб. Додавання і віднімання звичайних дробів.
Звичайні дроби.
Значення числа в долі людини.
Її величність Математика.
Інтерактивні завдання
Інформаційні моделі завдань на відсотки.
Історія виникнення рахунку
Історія звичайних дробів.
Історія рахунків
Комбінаторика в клаптиковій техніці.
Комбінаторна задача
Королівство десяткових дробів.
Кумедна математика
Теми дослідницьких робіт з математики в 5 класі
Курйози, софізми, парадокси в математиці.
Логічні завдання з математики.
Магічний квадрат.
Математика в живопису. Перекази старовини далекій (рішення старовинних задач)
Математика в природі
Математика і географія
Математика і шахи
Математика Стародавнього Сходу.
Математика Стародавньої Індії.
Математична карусель.
Математичні та лінгвістичні особливості палиндромов.
Мистецтво відгадувати числа.
Міжнародні заходи обсягу.
Морські мешканці
Навколо звичайних дробів.
Не варто засмучуватися – відсотки в цьому переконають.
Незвичайні завдання Перельмана.
Одиниці виміру, їх історія. Метрична система заходів.
Орігамі і математика
Орнамент — відбиток душі народу.
Орнаменти та візерунки
Подорож в країну відсотків.
Подорож в країну дробу.
Подорож на планету дробів.
Позначення чисел у різних народів.
Поява і розвиток числа
Практичне застосування відсотків в нашому житті.
Прийоми рішень завдань на відсотки.
Про секрет Походження арабських цифр.
Просте число. Чи так проста їхня історія.
Процентні обчислення і розрахунки.
Процентні розрахунки на кожен день.
Рахунки стародавніх цивілізацій
Решето Ератосфена
Рішення задач на відсотки.
Рішення задач на дроби
Системи числення
Спорт і математика
Старовинні завдання зі звичайними дробами.
Старовинні завдання на дроби.
Старовинні і казкові завдання " і деякі їх рішення.
Старовинні заходи або старовинна математика.
Стародавні заходи довжини.
Такі різні і однакові рахунки.
У світі відсотків.
У світі ребусів і лабіринтів.
Цифри у різних народів світу.
Цікаві завдання зі звичайними дробами.
Цікаві завдання по темі "Звичайні дроби".
Числа Мерсенна.
Чотири дії математики.
Як люди навчилися рахувати.
1