Робочий лист призначений для самостійного опанування учнями теми "Хімічні властивості кислот". Передбачає проведення лабораторних досліджень, виконання інтерактивних вправ, самооцінку діяльності.
|
ВИВЧАЄМО ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ КИСЛОТ
Пам’ятайте, що Ваше здоров’я у ваших руках, та дотримуйтесь ПРАВИЛ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ! |
Крок 1
Дослід 1. У три пробірки налийте по 0,5 мл хлоридної кислоти. Візьміть смужку універсального індикаторного паперу та за допомогою скляної палички нанесіть на неї декілька крапель кислоти з будь-якої пробірки. Визначте зміну кольору індикатору та розфарбуйте у відповіднийколір смужку індикатору на рисунку 1. В пробірки з кислотою додайте по декілька крапель розчинів індикаторів: в 1-шу - лакмусу, во 2-гу - метилового оранжевого,в 3-ю - фенолфталеїну. Визначте зміну кольору розчинів у пробірках. Розфарбуйте відповідним кольором розчини індикаторів до та після дії кислоти на рисунку 1.
РИСУНОК 1
Обведіть графу таблиці з індикатором, колір якого не змінюється під дією кислоти.
Дослід 2. У три пробірки додайте по половині ложки порошків магнію, цинку та мідної стружки, відповідно. У кожну пробірку додайте по 1 мл хлоридноі кислоти. Хід експерименту та свої спостереження зазначте в таблиці 1. Повторіть дослід з використанням сульфатної кислоти замість хлоридної. Хід експерименту та свої спостереження зазначте в таблиці 1.
ТАБЛИЦЯ 1
Обведіть синім кольором стовпчик, у якому записані утворені солі, червоним - стовпчик з газом, що утворився Запишіть загальну схему реакції взаємодії кислот з металами.
МЕТАЛ + КИСЛОТА → __________ + _________
Розгляньте ряд активності металів на рисунку 2. Обведіть синім кольором групу металів, які витискують водень з кислот, червоним - групу металів, які не розчиняються у кислотах. РИСУНОК 2
Дослід 3. У три пробірки налийте по 1 мл розчинів солей натрій карбонату, аргентум нітрату та купрум(II) сульфату відповідно. В кожну пробірку додайте по 0,5 мл хлоридної кислоти. Хід експерименту та свої спостереження зазначте в таблиці 2. ТАБЛИЦЯ 2
Запишіть умови (ознаки реакції), за яких кислота реагує з сіллю. 1) 2) 3) ПІДСУМОК Доповніть схему відомих властивостей кислот вивченими під час дослідження. |
Проскануйте QR-код та перевірте, як ви впоралися, або використайте посилання: goo.gl/3xkpbH
Проскануйте QR-код та перевірте, як ви впоралися, або використайте посилання: goo.gl/DFo7AY
Проскануйте QR-код та перевірте, як ви впоралися, або використайте посилання: goo.gl/kL2xYu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Крок 2 Доповніть рівняння реакцій, спираючись на знання про властивості кислот, вивчені у попередньому кроці. 2HCl + Ca → __________________ + _________ H2CO3 + 2Na → ________________ + _________ 2HBr + MgO → ________________ + _________ 2HNO3 + K2O → _______________ + _________ H2SO3 + 2NaOH → _____________ + _________ 2H3PO4 + 3Ba(OH)2 → __________ + _________ 2HCl + K2CO3 → _______________ + _________ H2SO4 + Ba(NO3)2 → ____________ + _________
|
ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ!
goo.gl/nLNngj |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Крок 3 Проскануйте QR-код та виконайте завдання. Запишіть рівняння реакцій, що відбуваються, та вкажіть їх тип у цій графі. goo.gl/zxLT2N
________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Крок 4 Використовуючи наведені у переліку речовини, складіть рівняння всіх можливих реакцій: H2SO4, H3PO4, Li, Cu, NaCl, CuO, Mg(OH)2, BaCl2, K2CO3 Результат роботи надайте вчителю для перевірки ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Крок 5 А тепер, користуючись новими знаннями, виграй мільйон!
goo.gl/WLj8Cc
|
|
Яке завдання сподобалося найбільше? |
А яке було найскладнішим? |
|
|