26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Робочий лист до уроку "Хімічні властивості кислот"

Про матеріал

Робочий лист призначений для самостійного опанування учнями теми "Хімічні властивості кислот". Передбачає проведення лабораторних досліджень, виконання інтерактивних вправ, самооцінку діяльності.

Перегляд файлу

 

 

 

ВИВЧАЄМО ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ КИСЛОТ

 

Пам’ятайте, що Ваше здоров’я у ваших руках, та дотримуйтесь

ПРАВИЛ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ!

 

Крок 1

Вам знадобляться кольорові олівці.

У Вас на столі є штатив з пробірками та хімічні реактиви. Дотримуючись інструкції, виконайте лабораторні досліди та відповідні завдання.

 

Дослід 1.

У три пробірки налийте по 0,5 мл хлоридної кислоти. Візьміть смужку універсального індикаторного паперу та за допомогою скляної палички нанесіть на неї декілька крапель кислоти з будь-якої пробірки. Визначте зміну кольору індикатору та розфарбуйте у відповіднийколір смужку індикатору на рисунку 1.

В пробірки з кислотою додайте по декілька крапель розчинів індикаторів: в 1-шу - лакмусу, во 2-гу - метилового оранжевого,в 3-ю - фенолфталеїну. Визначте зміну кольору розчинів у пробірках. 

Розфарбуйте відповідним кольором розчини індикаторів до та після дії кислоти на рисунку 1.

 

РИСУНОК 1

Обведіть графу таблиці з індикатором, колір якого не змінюється під дією кислоти.

 

Дослід 2.

У три пробірки додайте по половині ложки порошків магнію, цинку та мідної стружки, відповідно. У кожну пробірку додайте по 1 мл хлоридноі кислоти. Хід експерименту та свої спостереження зазначте в таблиці 1. Повторіть дослід з використанням сульфатної кислоти замість хлоридної. Хід експерименту та свої спостереження зазначте в таблиці 1.

 

ТАБЛИЦЯ 1

Метал

Кислота

 

Сіль

Виділення водню

Тип реакциї

 

+

___Cl2

+ H2

Заміщення

 

+

______

 

 

 

+

Реакція не відбувається

 

+

___SO4

 

 

 

+

______

 

 

 

+

Реакція не відбувається

Обведіть синім кольором стовпчик, у якому записані утворені солі, червоним - стовпчик з газом, що утворився

Запишіть загальну схему реакції взаємодії кислот з металами.

 

МЕТАЛ + КИСЛОТА → __________ + _________

 

Розгляньте ряд активності металів на рисунку 2. Обведіть синім кольором групу металів, які витискують водень з кислот, червоним - групу металів, які не розчиняються у кислотах.

РИСУНОК 2

Дослід 3.

У три пробірки налийте по 1 мл розчинів солей натрій карбонату, аргентум нітрату та купрум(II) сульфату відповідно. В кожну пробірку додайте по 0,5 мл хлоридної кислоти. Хід експерименту та свої спостереження зазначте в таблиці 2.

ТАБЛИЦЯ 2

Сіль 1

Кислота 1

 

Сіль 2

Кислота 2

Тип реакції

 

+

______

2О + СО2

Обміну

 

+

______↓

+ _______

 

 

+

Реакція не відбувається

Запишіть умови (ознаки реакції), за яких кислота реагує з сіллю.

1)

2)

3)

ПІДСУМОК

Доповніть схему відомих властивостей кислот вивченими під час дослідження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проскануйте QR-код та перевірте, як ви впоралися, або використайте посилання:

goo.gl/3xkpbH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проскануйте QR-код та перевірте, як ви впоралися, або використайте посилання:

goo.gl/DFo7AY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проскануйте QR-код та перевірте, як ви впоралися, або використайте посилання:

goo.gl/kL2xYu

Крок 2

Доповніть рівняння реакцій, спираючись на знання про властивості кислот, вивчені у попередньому кроці.

2HCl + Ca → __________________ + _________

H2CO3 + 2Na → ________________ + _________

2HBr + MgO → ________________ + _________

2HNO3 + K2O → _______________ + _________

H2SO3 + 2NaOH → _____________ + _________

2H3PO4 + 3Ba(OH)2 → __________ + _________

2HCl + K2CO3 → _______________ + _________

H2SO4 + Ba(NO3)2 → ____________ + _________

 

ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ!

goo.gl/nLNngj

Крок 3

Проскануйте QR-код та виконайте завдання. Запишіть рівняння реакцій, що відбуваються, та вкажіть їх тип у цій графі.

   goo.gl/zxLT2N

 

________________________________________________________

________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________

 

 

Крок 4

Використовуючи наведені у переліку речовини, складіть рівняння всіх можливих реакцій:

H2SO4,  H3PO4,  Li,  Cu,  NaCl,  CuO, Mg(OH)2, BaCl2, K2CO3

Результат роботи надайте вчителю для перевірки

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крок 5

А тепер, користуючись новими знаннями, виграй мільйон!

goo.gl/WLj8Cc

 

 

 

 

Яке завдання сподобалося найбільше?

А яке було найскладнішим?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Інші матеріали
Додано
5 липня 2018
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку