«Людський розум є математичним: він тяжіє до точності, до вимірювання, до порівняння. Без математичного
виховання та освіти неможливо ані зрозуміти прогрес нащої епохи, ані взяти у ньому участь» М.Монтессорі «План дітей Землі»
Розвиток логіко-математичної компетентності старших дошкільників є своєрідною перепусткою до вивчення математики в початковій школі. Навіщо дитині математика? Це запитання спричиняє постійні дискусії. Чому?
Деякі батьки вважають, що дітям математика не потрібна, що до математики потрібно мати хист, і взагалі здійснюється варто перенавантажувати дитину складними поняттями. Але, мало хто замислюється над тим, що насправді дитина дошкільного віку дивиться на світ здебільшого «математичним поглядом». Адже за короткий час дитячий мозок має розібратися з формами та розмірами предметів, геометричними фігурами та відносністю величини, часовими уявленнями й просторовою орієнтацією в навколишньому світі. Тож, виходить математика потрібна. А щоб зробити її цікавою й корисною для дітей, використовуємо в роботі різноманітні технології, методи та прийоми.
Базовий компонент дошкільної освіти України визначив для нас (педагогів-практиків) таку сукупність виховного і освітнього процесу, яка вимагає реалізації компетентністної парадигми та здійснення цілісного підходу до розвитку особистості дитини-творчої, здатної до саморегуляції, конструювання власної життєвої стратегії. Питання формування логіко-математичної компетентності дитини є принциповим для особистісно орієнтованої моделі освіти. Чому?
По-перше, технічний прогрес сучасного світу технологій і комп’ютерів ставить щораз вищу планку до освіти людини.
3
По-друге, математика оточує нас повсюди і пізнання навколишнього світу, відповідно, здійснюється через призму математичних понять. По-третє, математика є потужним чинником інтелектуального розвитку дитини, формування її пізнавальних і творчих здібностей.
Якщо математика оточує людину повсюди і повсякчас, тоді, щоб її «розкрити» перед малятами, педагогам-практикам слід подружитися з принципом інтеграції в організації освітньої роботи з дітьми. «Сучасною вимогою часу є інтеграція освітнього процесу в закладах дошкільної освіти», наскрізно проходить ця теза, супроводжуючи останнє десятиріччя нашої роботи.
Найважливішою зміною у психічних процесах і психологічних особливостях дитини на етапі, що зумовлює провідна діяльність дошкільника, є гра, у якій виникають і диференціюються нові види діяльності.
Отже, у логіко-математичному розвитку дітям потрібна гра, а нам потрібно її запропонувати нашим вихованцям. Озброївшись знаннями Базового компонента дошкільної освіти, Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», за допомогою фахової періодики, наблизилась до створення такої системи роботи з логіко-математичного розвитку у закладі дошкільної освіти, за якої діти задовольняють потребу у грі, у яскравому оформленні зошита, що розвивають у дітей дрібну моторику, логічне мислення, окомір тощо. А найголовніше зошит – «нескінченний» у використані.
Якщо ви прагнете до змін і хочете бачите ваших вихованців успішними людьми - цей зошит для вас. У ньому немає завдань, що не можливо «погратися» з дітьми; немає ігор, які не викликали б зацікавлення у дітей.
Успіхів Вам, педагоги-практики, у вашій роботі!
4
Привіт! Мене звати Сніжок.
Я дуже допитливий Зайчик. Ще я дуже полюбляю смакувати морквою. Допоможи мені добратися до овочів, які лежать в ящику.
Візьми в руки маркер і віднайди стежину до ящика. Треба проявити свою уважність, щоб не заблукати.
5
Спробуй, друже, повправляти свою руку!
6
Друже, визнач та обведи у кожному рядку зайвий фрукт.
13
У тебе, друже, дуже добре вдається!
Давай, виконаємо ще одне цікаве завдання.
Допоможи котику відшукати доріжку до сюрпризу.
21
Допоможи, машинам доїхати до будинку, але уважно збираючи геометричні фігури.
Потім, внизу в кружечку познач, яка машина
зібрала певну послідовність фігур.
25
27
Склади за малюнками задачі та запиши їх розв'язування.
28
Встанови послідовність у кольорах, будь друже уважний!
29
Порахуй, скільки рибок пливе а черепах повзе вліворуч та вправоруч.
Кількість запиши!
30