Робочий зошит для учнів 6 класу .

Про матеріал
Помічником учителя на уроках української літератури стане робочий зошит, у якому розміщені цікаві завдання. Зошит можна роздрукувати окремо кожній дитині або обирати потрібний матеріал до уроку.
Перегляд файлу

                 Книжка в житті людини

                     

                           Книги – морська глибина!
                 Хто в них пірне аж до дна,
         Той, хоч і труду мав досить,
   Дивнії перли виносить(І.Франко).

 

 Допоможіть Смайлику з'єднати прислів'я та приказки про книгу, зробіть висновок про її роль у житті людини.

Книги - ___________________________________.

Дім без книжки- __________________________

__________________________________________.

З ручаіїв – річки, ___________________________

__________________________________________.

Розум без книжки, _________________________

___________________________________________________________________.

Книга вчить _______________________________________________________.                                           

(Джерело життя, як на світі жить, з книжок – знання, як птах без крил, день без сонця).

Книга у житті людини відіграє ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

                              Пісня - це___________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________Пісні  зимового циклу  :_______________________________________________

Пісні весняного циклу :_______________________________________________

Пісні літнього циклу:_________________________________________________

Чому пісню порівнюють з дорогоцінною перлиною?________________________________________________________________________________________________________

Цікаво знати! Календарно-обрядові пісні  тісно зв'язані з язичницькими віруваннями. Слов'яни вірили в сили природи, в духів природи та вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на них та примусити їх діяти в бажаному напрямку.

Хто такі язичники?__________________________________________________

____________________________________________________________________

Стародавні люди вірили та поклонялися таким богам:___________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

У 988р . Володимир Великий _________________________________________

____________________________________________________________________

                    Художня своєрідність щедрівок

У який час виконують?

 

Який зміст щедрівок?

 

Який їхній настрій?

 

Який їхній настрій?

 

                                         Художня своєрідність колядок

У який час виконують?

 

Який зміст колядок?

 

Який їхній настрій?

 

Який їхній настрій?

 

Вкажіть назви пісень зимового циклу_________________________________

____________________________________________________________________

Рефрен___________________________________________________________________________________________________________

Анафора__________________________________________________________________________________________________________                  

                       Художня своєрідність веснянок

У який час виконують?

 

Який зміст веснянок?

 

Який настрій?

 

Які художні засоби вживають?

 

 

Вкажіть назви пісень весняного циклу_________________________________

_______________________________________________________________________________________

Контраст - _____________________

_______________________________
_______________________________

Паралелізм -___________________

______________________________________________________________

Запишіть приклади контрасту та паралелізму__________________

_______________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

У який час виконують русальні пісні? Який мотив таких пісень?__________________________________________________________________________________________________________________________________

У який час виконують купальські пісні ? Вкажіть зміст таких пісень, настрій та художні засоби, які вживають_______________________________

____________________________________________________________________

У який час виконують жниварські пісні? На які групи їх поділяють ? Які художні засоби вживають?________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вкажіть види пісень, зображені на малюнках. Наведіть приклади.

_____________

____________________________

Пісня – душа народу

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Колискові пісні - __________________________________________________

____________________________________________________________________

                             Художня своєрідність колискових пісень

За яких обставин виконують колискові пісні?

 

Який зміст колискової?

 

Який її настрій?

 

Які художні засоби вживають?

 

Вкажіть назви колискових пісень , які вам відомі_______________________

____________________________________________________________________

Які казкові персонажі з'являються в колискових піснях?______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як називаються такі слова?____________________________________________________________                               Пісні літературного походження

Літературна пісня – це________________________________________________

____________________________________________________________________Гімн- це ____________________________________________________________

____________________________________________________________________

Державним гімном України вважається пісня________________________________________________________________

Хто написав слова до гімну України , а хто музику?____________________

____________________________________________________________________

Які почуття викликає в тебе ця пісня?______________________________________________________________________________________________________

 Випиши з тексту постійні епітети й персоніфікації___________________________________________________________________________________________________________________________________               

Олександр Кониський «Молитва»

Тема:________________________________________________________________

Основна думка:____________________

______________________________________________________________________

Що означає вислів «многая літа»_____

___________________________________

Легенда про дівчину - Україну

Тема:___________________________________________________________________Основна думка:_____________________

________________________________________________________________________

Вправа «Незакінчене речення»

1. Якось Господь вирішив наділити дітей світу__________________________

2. Французи вибрали________________ 3.  Німці обрали__________________

4. Поляки отримали_________________4. Італійці одержали______________

6. Дівчина – Україна мала віночок із___________________________________

7. Вона сиділа боса та у _______________________________________________

8. З ясним обличчям та вірою понесла дівчина __________________ в народ.

                         Микола Вороний  « Євшан –зілля»

Ліричний герой -_____________________________________________________

____________________________________________________________________

Поема - _____________________________________________________________
____________________________________________________________________

Тема поеми «Євшан-зілля»:___________________________________________

____________________________________________________________________

Основна думка:______________________________________________________

____________________________________________________________________

Літературний диктант

1.З яким літописом має схожість поема?________________________________

2. Кого засуджує ліричний герой у вступі до поеми?______________________

____________________________________________________________________

3. У якому місті жив ханський син у неволі?____________________________

4.Хто взяв у полон дитину?___________________________________________

5.Що стало дитя з часом забувати?_____________________________________

6.Кого покликав половецький хан до себе?_____________________________

7.Хто такий гудець?__________________________________________________

8.Куди просив піти гудця половецький хан ?____________________________

____________________________________________________________________

9.Що він сказав зробити, якщо ніщо не допоможе синові згадати свою рідну землю?______________________________________________________________

10.Скільки днів і ночей ішов гудець у Київ?____________________________

11. Що побачив ханський син, коли понюхав зілля?_____________________

____________________________________________________________________

12. Що, на думку ханського сина, є кращим , ніж жити у славі та шані на чужій землі?________________________________________________________

                   План

(скласти план до поеми)

1.________________________________

2.________________________________

3.________________________________

4.________________________________

5.________________________________

6.________________________________

7.________________________________

      Чи є актуальною тема поеми в наш час? Відповідь обґрунтуй_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Літературний диктант

1. Т.Г.Шевченко народився 18____року в селі___________________________

2. Його батьки були кріпаками пана ___________________________________

3. Разом зі своїм паном він переїхав до__________________________________

4. Там Тарас навчався у модного на той час майстра_____________________

5. Уночі, після роботи любив відвідувати _______________________________

6. Мріяв вступити до _________________________________________________

7.  Та дорога до мрії була закрита , бо він -______________________________

8. У Петербурзі Тарас познайомився із відомими художниками________________________________________________________

9. Щоб висміяти пихатого генерала Клейнміхеля, Тарас зобразив _________

____________________________________________________________________

10. За зібрані __________ рублів Тараса Шевченка викупили з ____________

11. 25 квітня 1840 року В. Жуковський вручив Т. Шевченку______________

               «Думка»

Тема:___________________________                                          ________________________________________________________________Основна думка:__________________

________________________________________________________________

Художні засоби:__________________

____________________________________________________________________________________________________

Тема:______________________________________________________________________________________________

Основна думка:__________________

__________________________________________________________________

Художні засоби:__________________

__________________________________________________________________

Охарактеризуй Івана Підкову

Опис зовнішності та риси характеру Івана Підкови

Цитата з поеми

Портрет

 

 

«А попереду отаман веде…»

 

 

Що тобі відомо про Івана Підкову?   _______________           

__________________________________________________________________________________________________                                                                           

1. Розгадай кросворд (життя та творчість поетеси)

 

1.Перший друкований вірш Лесі Українки, який вона написала у 13 років.  2. Ім'я матері Лесі Українки. 3. Най-частіше Леся Українка виступала як прозаїк, поетеса чи драматург? 4. Як називався перший вірш Лесі Українки? 5. Країна, у якій доживала свій вік письменницею 6. За походженням Леся Українка була…7. На якому музичному інструменті гарно грала письменниця?  8. Де здобула освіту Леся Українка? 9. З якого предмета написала Леся Українка підручник для своєї сестри? 10. Що завадило дівчинці ходити до школи? 11. Справжнє прізвище Лесі Українки. 12. Прізвище дядька Лесі Українки.

Що вам відомо про Олену Пчілку?_____________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вірш «Мрії»

Тема:______________________________________________________________________________

Ідея:_______________________________________________________________________________

Чому вірш має назву «Мрії»?_______________ ____________________________________

Про що мріяла Леся в дитинстві?___________

________________________________________________________________________________________________

Як характеризує ліричного героя вислів „розпростертий, до землі прибитий списом, говорив: “Убий, не здамся”.”?________________________

____________________________________________________________________

Хто такі лицарі? Чому невродливі королівни та горді переможці очарували ліричну героїню?_______________________________________

___________________________________________________________________

«Як дитиною бувало»

Тема:______________________________________________________________Основна думка:_______________________________________________________________________________________________

Що таке епіграма?________________

__________________________________

Чому лірична героїня не зізнавалася про свій біль?________________________________________________________

Чому героїня в дитинстві „щоб не плакать, я сміялась”, а в зрілому віці -„плачу я, щоб не сміятись”?___________________________________________

____________________________________________________________________

«Тиша морська»

збірка « Кримські спогади»

Тема:_______________________________________________________

Ідея:______________________________________________________________________________________

Запиши асоціації до слова «море»__________________________________________________________________________________________________________________________________

У якому віці була написана поезія?____________________________________

Яку картину побачила героїня твору через віконце?_____________________

____________________________________________________________________

Про що не чути в «країні світла»?_____________________________________

Яке бажання було в ліричної героїні?__________________________________

Чого мне боїться героїня ? ________________________________________

Які риси характеру притаманні героїні твору?(знайти на хмарі слів)________________________________________________________________

_______________________________________

Вправа «Пошук перлів»

Найкоштовнішими перлами художніх творів є художні засоби . Використайте QR код і віднайдіть тропи.

Епітети_________________________________

Метафори________________________________________________________________________________________

Повтори________________________________________Пестливі слова_______________________________________________________

 

«Федько - халамидник»

План (Скласти план до оповідання)

1.__________________________________________________________________

2.__________________________________________________________________

3.__________________________________________________________________

4.__________________________________________________________________

5.__________________________________________________________________

6.__________________________________________________________________

7.__________________________________________________________________

8.__________________________________________________________________

9.__________________________________________________________________

10._________________________________________________________________

 

Літературна гра «Так чи ні»

1.Федько був сином пана_____________________________________________

2.Батько Федька працював у друкарні________________________________

3.Толя був найкращим другом Федька________________________________

4.Федько не любив товаришів видавати_______________________________

5.Батько Федька не карав за провини_________________________________

6.Толя захворів через те, що гуляв із хлопцями під час грози____________

7.Федько насміхався над Толею, тому той і ступив на крижину__________

8.Федько вперше збрехав батькові , щоб виручити Толю________________

9. Федько втопився у річці, коли рятував Толю________________________

10.Толя не засмутився , коли не стало Федька, він побіг гратися з чижиком___________________________________________________________

Знайди риси характеру , які притаманні Федькові , а які -Толі

Скласти сенкан на теми : «Мама», «Бабуся»

__________________________                 _____________________________

__________________________                 _____________________________

__________________________                 _____________________________

__________________________                 _____________________________

__________________________                 _____________________________

   Розгадай кросворд

1. Онучка помахала бабусі на прощання…. 2. Синонім до слова «зелений», «зелень». 3. Який листок подарувала осінь бабусі?

4. Яким вогнем «прив’язана» хата до небес? 5. Що не скресло на шибках? 6. Прикметник, що вказує на те ,яким уявляє себе герой у рідній хаті. 7. Що забула внучка в бабусі? 8. Поширений символ у світовій міфології.

9. Чим висікали вогонь? 10. У якому селі народився поет? 11.Для чого використовували живий, чистий вогонь? 12. Що повинна мати кожна людина? 13. Ким працював батько поета?

Тема:____________________

___________________________________________________________________________

Основна думка:__________

____________________________________________________________________________________________________

Художні засоби:______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема:______________________________________________________________________

_________________________

Основна думка:__________

___________________________________________________________________________

Художні засоби:___________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як сімейні цінності на твою думку є найважливішими?__________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Жар-птиця»

Тема:_______________________________________________________________

Основна думка:______________________________________________________

____________________________________________________________________

Художні засоби:______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Подивіться на «хмарину слів» та запишіть , що символізує  Жар-птиця

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Назви, коли й де відбуваються події , зображені у вірші_________________

____________________________________________________________________

Поясни, чому Жар-птиця не може жити у клітці. Яке її призначення?_____

____________________________________________________________________

Хто у вірші протиставляється Жар-птиці. За якими ознаками?__________

____________________________________________________________________

Тема:_______________________________________________________

Основна думка:________________

____________________________________________________________

Художні засоби:_______________

________________________________________________________________________________________________________________________________

Літературний диктант

1. Підкова була не простою, а_________________________________________

2. Ішов __________ сніг, за ним -________________. Потім________________

3. І раптом протрюхикав на коні______________________________________

4. Аж розгубились в небі літаки , кричали _____________________________

5. Підкова була схожа на _____________________________________________

6. Зійшлися і роззявили роти__________________________________________

7. Покладу підкову___________________________________________________

8. А тоді поїду в __________________, віддам підкову_____________________

 

Поміркуй , що символізує підкова?____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи знаєш ти, що колір може бути образом , тобто щось означати? Наприклад, зелений- це колір молодості, природи, надії, символ життя.  Рожевий означає чистоту, ніжність, любов.  Жовтий уособлює тепло, радість.

«Гном у буфеті»

Тема:________________________________________________________________Основна думка:____________________

______________________________________________________________________

Гном із грецької перекладається як «житель землі». Гном – це оберіг чи реліквія?__________________________

Які звуки у буфеті свідчать про наявність у ньому гнома?___________

____________________________________________________________________

Анкета – характеристика

Ім'я

 

Вік

 

Зовнішність

 

Уподобання

 

Друзі

 

Рід занять

 

Риси характеру

 

 

Як пов'язати ці малюнки із гномом?

__________________________                        ______________________________

 

                  

____________________________               ______________________________

                       

____________________________               ________________________________

                    

___________________________                 _________________________________

                Хто такі гноми?

   У давні часи люди вірили в те, що на землі живе безліч незвичайних істот, що володіють секретами чарівництва. До таких істот належали і гноми, які під різними іменами були присутні у повір'ях і казках різних народів.

Поезії «Дим», « Стежечка», «Веселка», « Криничка», «Блискавка»

Добери асоціації

Дим______________________________Стежечка__________________________

Веселка_________________________Криничка___________________________Блискавка__________________________________________________________

Знайди героя поезії, поєднай

 

             

«така верчена ти як дзиґа»                         « усиніх джинсах, розпатланий»

«королева темряви»                                     «надягла стрічок…як у свято»

                                     «сплю глибоко, глибоко»

Усі герої поезій І.Калинця схожі на людей. Це художній засіб-______________________________________________________________

 

Казка______________________________________________________________

Притча_________________________________________________________________________________________________________________________________

«Казка-притча про Яян»                      

Тема:_____________________________________________________________________

Ідея:_______________________________________________________________________

Хто такий яянин?_____________________

______________________________________

Які проблеми порушені у творі?________

______________________________________

Літературна гра «Так-Ні»

1. Пастушок, заганяючи козу, упав у криницю__________________________

2. Хлопчик потрапив на площу великого міста__________________________

3. Перший чоловік, до якого підійшов козопас, не відповів на його запитання___________________________________________________________

4. Хлопчик натрапив на свого однолітка, який поділився з ним окрайцем хліба________________________________________________________________

5. Кожен яянин знає  лише своє «я», і тому питань іншої людини не чує____

6. Дід почув питання хлопчика, тому що був чужинцем і його здолали немощі_____________________________________________________________

7. Кожен яянин приймає допомогу інших

______________________________________

8. Там усі харчуються власним «я»______

9. Цифра 7 вважається символічною у творі_________________________________

10. Вийти з міста можна було , промовивши «Сім-сім відчинись»_______

11. Хлопчик хотів подбати про дідуся і покликав його із собою_______________________________________________

12. У винагороду хлопчик  отримав мішок  із         

    самоцвітами____________________________    

Самоцвіти- коштовне каміння

 

            Поєнай ключові фрази із тексу з їхніми героями

                            Я вам охоче допоможу

           Я спробую

           Я тобі дуже вдячний за пораду

           Хотів би подбати про тебе

 

кожен знає лише своє «я»

харчується власним»я»

«я» кожного невичерпне

«я» усе знаю і вмію

            «Говорюща риба»                                                 

Тема:_______________________________________________________________________

Ідея:________________________________________________________________________

Літературний диктант

1. Де жила рідня говорющої  риби?

____________________________________________________________________

2. Що її відрізняло від інших риб?______________________________________

3. Кого не могла знайти  говорюща риба?___________________________

4. Що робила риба, говорячи без упину?________________________________

5. Хто одним махом виніс її на берег?___________________________________

6. З ким потоваришувала риба на березі?_______________________________

7. З ким проживав рибалка?___________________________________________

8. Що робив рибалка , коли зміг добре продати свій вилов?_______________

____________________________________________________________________

9. Куди запросив рибалка рибу?_______________________________________

10. Що він наказав зробити своїй дружині?_____________________________

11. Кому сказала риба: « Я йду до рибалки в гості»______________________

12. Що зробила дружина з гостею?_____________________________________

                    Які проблеми порушуються у творі?

                                   Сюжет

Пригодницька повість

Повість – це_________________________________________________________

____________________________________________________________________

У пригодницькій повісті _____________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

           Умій відрізняти !

 

Оповідання

Повість

Розповідається про одну подію

Розповідається про багато подій

Розповідається про 2-3 персонажів

Розповідається про багатьох осіб

Охоплює короткий проміжок часу

Охоплює значний проміжок часу

Невеликий за обсягом твір

Великий за обсягом твір

 

 

Використовуй метод «Прес», щоб довести свою думку та чітко аргументувати визначену позицію з проблемами, які обговорюються

Я вважаю, що ….

….тому, що……

наприклад….

отже…, таким чином…

 

«Тореадори з Васюківки». Поєднай риси характеру з їхніми героями

Веселі

допитливі

необережні

не люблять навчатися

сміливі

ліниві

не люблять тварин       

Літературний диктант

1.Хто зруйнував збудоване хлопцями метро?____________________________

2.Скільки станцій метро мало бути збудовано?__________________________

3. Для кого проїзд у метро мав бути дорожчим?_________________________

4. Головні герої твору:________________________________________________

5. Для чого Ява вигадує різні штуки - викаблуки?_______________________

6. Хто був суперником хлопців під час бою биків?_______________________

7. Як помстилася хлопцям Контрибуція?_______________________________

8. Кого врятували хлопці?____________________________________________

9. З ким спершу дружив Павлуша?____________________________________

10. За що хлопці не любили Стьопу?___________________________________

11. Як Ява врятував Павлушу від діда Салимона?_______________________

____________________________________________________________________

12. Яке, на думку хлопців, найбільше слово зі слів людських?_____________

Вікторина «Хто це?»

1. «Противна й плямиста, як географічна карта»________________________

2. «Лайнувся, закашлявся, плюнув і почовгав за хату»________________________

3. « Депутат райради, ланкова кукурудзоводів»______________4. « А взагалі характер ого-го ! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває»_____

5. « Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить – Опозогив! Вона букву «р» не вимовляє. – Загаза чогтова!»____________________________________________________________

6. «Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею завязує»_____________________________________________________________

7. « Бігала навколо калабані і мукала на нашу адресу якісь свої коров'ячі прокльони»_________________________________________________________

Підберіть синоніми до слова друг, запишіть

_____________________________________________________________________

Розгадай кросворд

 

 

 

 

 

1.

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Р

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що будували хлопці?
  2. Хто замінив хлопцям бика?
  3. Кого ставили в приклад хлопцям?
  4. Як назвали хлопці врятовану собаку?
  5. Як називається село, в якому живуть Ява і Павлуша?
  6. Звідки витягли хлопці цуценя?
  7. Що віддав перед «смертю» Ява сестрі Яришці?
  8. Що викликає у нас, читачів, повість «Тореадори з Васюківки»?
  9. Що будували хлопці на баштані з кавунів?

 

Чого ж найбільше хотів навчити нас Всеволод Нестайко своєю повістю?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Літературна гра «Так – Ні»

1. Учительку ботаніки та зоології звали Рина Семенівна________________

2. Митькова бабуся жила у селі Юрківка_______________________________

3. Митько завжди допомагав бабусі по господарству. Він був гарним помічником_________________________________________________________

4. Василь розповів хлопчикам, що в озері хтось живе____________________

5.Хлопці взяли у бабусі енциклопедію і почали шукати там відомості  про таємничу химеру лісового озера_______________________________________

6. Митько прочитав Сергієві про страшних драконів з острова Комодо____

7. На березі озера хлопці знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого зїло чудовисько_________________________________________________________

8. Діти вирішили зробити приманку для звіра й завели в ліс корову_______

9. Сергій знайшов сандалю туриста, який загинув біля озера_____________

10. Таємничий звір потрапив до ями , але зміг вибратися ________________

11. Хлопці разом із дідом пішли в село__________________________________

12. Із озера хлопцям довелося рятувати велосипедиста___________________

 

Поєднай  героїв  із рисами їхнього характеру

допитливі               ліниві

необережні              дотепні

підозрілі                  кмітливі

веселі                       боягузливі

обманщики            задеркуваті

Заповніть досьє на головних героїв

Ім'я

      Дмитро Омельчук, Сергій Стеценко

Місце проживання

 

Освіта

 

Сім'я

 

Місце перебування

 

Мета приїзду

 

Улюбленні заняття

 

Висновки про харкатер

 

Визначте, кому належать ці речі

  _____________      ____________   ________________      ______________

                    

Поєднай героя твору з його характеристикою

1. Василь Трош

А Опецькуватий, темне волосся

2. Бабуся Митька

Б Худющий, волосся русяве

3. Дядько Гнат

В Дідок у темних смугастих штанях…піджаку й кашкеті

4. Дід Трохим

Г Старенька, огрядна жінка з цебром у руці

5. Сергій

Д Розчервонілий вусатий здоровань із тромбоном у правій руці

6. Митько

Е Перед нами шкірив зуби юнак років чотирнадцяти, притримуючи лівою рукою пошарпаний велосипед

Відповіді: 1______, 2______, 3______, 4______, 5______, 6_______.

             Поміркуй  !

Чи можна вважати Митька та Сергія справжніми друзями?                

___________________________________________________________________________________________________________________________

«Зашифровані слова»

    Переставте літери в комбінаціях слів, поясніть їх стосунок до повісті

Шик + не + лис + кит + ас

   Шестикласники

Сергій і Митько- майбутні шестикласники

Зоя + лі + ого

 

 

Ду + зір

 

 

Зе + ро + о

 

 

Ери + хам

 

 

Продовж речення

Я зрозумів(ла) як важливо мати справжнього друга_____________________

______________________________________________________.                                               

Що таке страх?____________________

____________________________________________________________________________

Як можна побороти страх?_______

____________________________________________________________________________

Літературний диктант

1. Головний герой повісті_____________________________________________

2. Кого він вважав своїм неминучим лихом?____________________________

3. Справжнє ім'я Кактуса_____________________________________________

4. Ворожнеча між Сашком і Климом розпочалася _______________________

5. Як змінився Кактус після літніх канікул?____________________________

6. Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком?_________

____________________________________________________________________7. Куди потрапив Клим?______________________________________________

8. За що Клим стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані?__

____________________________________________________________________

9. Що запропонував механічний голос Климу?__________________________

____________________________________________________________________10. З ким проживав Климко?____________________________________________________________

11. Хто з його рідних працював у банку?________________________________

12. Які захоплення були у бабусі Солі?__________________________________

____________________________________________________________________

13. Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями?______________

____________________________________________________________________

14. Що подумки наказав Климко прибульцям?__________________________

____________________________________________________________________ Кросворд. Відгадайте героя твору за його першою літерою

С

 

 

 

 

С

 

 

 

З

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

К

 

 

 

Д

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Анкета головгого героя

1. Прізвище та ім'я___________________________

2. Місце проживання_________________________

3. Вік_______________________________________

4. Зовнішній вигляд__________________________

5. Риси характеру____________________________

6. Поведінка, вчинки_________________________

7. Заняття, уподобання__________________________________________________________

Лист до улюбленого героя

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Байка-____________________________________________________________

____________________________________________________________________

Алегорія-_________________________________________________________

____________________________________________________________________

Літературна гра «Так-Ні»

1. Леонід Глібов народився на Полтавщині_____________________________

2. У 9 років мама навчила хлопчика читати_____________________________

3. Пан Родзянко давав для хлопчика уроки астрономії___________________

4. У 13років Леонід Глібов вступив ло Гімназії__________________________

5. У 1847 році українською мовою було надруковоно його першу збірку____

6. Юнак завершив навчання в гімназії_________________________________

7. У Ніжинському ліцеї починає писати байки___________________________

8. У дитинстві хлопця називали Льоликом?_________________________

9. Він не любив доглядати за квітами____________________________

10. Леонід Глібов учителював на Поділлі та Черкащині_______________

11. Його перша збірка байок  була заборонена для народних шкіл________________________________________________________________

«Щука»

Тема:___________________________________________________________________________

Основна думка(мораль):____

_________________________________________________________________________________

Що уособлює образ щуки?____________________________________________

            «Муха й бджола» 

Тема:_________________________________________________________________________________

Основна думка:____________________________

___________________________________________

Порівняй героїв байки

Муха

                  Бджола

 

 

«Жаба й Віл»

Тема:_______________________________________________________________________

Мораль:____________________________________________________________________

Знайдіть у байці слова , які б підтверджували  риси характеру Жаби

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Співомовка____________________________________________________________________________________________

Гумореска_____________________________________________________________________________________________

Інверсія_______________________________________________________________________________________________

       «Добре торгувалось»

Тема:____________________________________________________________________________________________________

Ідея:_____________________________________________________________________________________________________

Які риси чумака викликають у тебе захват?________________________________________________________________________________________________

   «Запорожці у короля»

Епітети:____________________________________________________

Історизми:________________________________________________________________________________

Випишіть портрет запорожців________________________________________________________________________________

Автор висміює запорожців, чи захоплюється ними?___________

______________________________

       «Свиня свинею»                                                   

Тема:______________________________________________________________________________

Ідея:_______________________________________________________________________________

Які риси характеру селянина розкриває твір?___________________________________________________

У чому полягає комічність змальованої  у співомовці ситуації?__________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

                                                   «Гуменний»

Тема:_______________________________________________________

Ідея:______________________________________________________________________________________

У чому проявляється хитрість гуменного?________________________________________________________________________________

Автор висміює  гуменного чи симпатизує йому?______________

____________________________________________________________________

Випишіть приклад інверсії____________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Щасливі будьте і здорові,

Живіть у радості й любові,

Нехай від лих і бід усіх

Вас береже здоровий сміх.

                            П.Глазовий

 

Літературга гра «Так-Ні»

1. Павло Глазовий  народився на Миколаївщині________________________

2. Навчався в Новомосковській педагогічній школі______________________

3. Павло Глазовий не служив в армії___________________________________

4. Захищав від фашистів Ленінград, мав  бойові нагороди________________

5. Писати почав у післявоєнний час____________________________________

6. Працював у жанрах співомовки, гуморески___________________________

З якого твору взято рядки ?    Поміркуй та познач

  «Еволіція» -1, «Найважча роль»-2,

  «Заморські гості»-3, «Похвала»-4   

А у нас там, у Канаді,                               Я все покинув би й пішов

Галасують знову,                                      Хоч на край світу пішки.

Що у Києві забули                                    Ти- як перлина, як топаз,

Українську мову_____                             Ти- як іскрина синя______ 

 

Дуже довго муштрували                        Чом людьми ще й досі

Хлопця режисери                                   Справжніми не стали?-

Аж тепер він дочекався                        Батько вуса гладить,

Першої прем'єри_____                          Весеор сміється_______

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васильченко Ірина Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
822
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку