Книжка в житті людини
Книги – морська глибина!
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить(І.Франко).
Допоможіть Смайлику з'єднати прислів'я та приказки про книгу, зробіть висновок про її роль у житті людини.
Книги - ___________________________________.
Дім без книжки- __________________________
__________________________________________.
З ручаіїв – річки, ___________________________
__________________________________________.
Розум без книжки, _________________________
___________________________________________________________________.
Книга вчить _______________________________________________________.
(Джерело життя, як на світі жить, з книжок – знання, як птах без крил, день без сонця).
Книга у житті людини відіграє ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Пісня - це___________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________Пісні зимового циклу :_______________________________________________
Пісні весняного циклу :_______________________________________________
Пісні літнього циклу:_________________________________________________
Чому пісню порівнюють з дорогоцінною перлиною?________________________________________________________________________________________________________
Цікаво знати! Календарно-обрядові пісні тісно зв'язані з язичницькими віруваннями. Слов'яни вірили в сили природи, в духів природи та вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на них та примусити їх діяти в бажаному напрямку.
Хто такі язичники?__________________________________________________
____________________________________________________________________
Стародавні люди вірили та поклонялися таким богам:___________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
У 988р . Володимир Великий _________________________________________
____________________________________________________________________
Художня своєрідність щедрівок
У який час виконують? |
|
Який зміст щедрівок? |
|
Який їхній настрій? |
|
Який їхній настрій? |
|
Художня своєрідність колядок
У який час виконують? |
|
Який зміст колядок? |
|
Який їхній настрій? |
|
Який їхній настрій? |
|
Вкажіть назви пісень зимового циклу_________________________________
____________________________________________________________________
Рефрен___________________________________________________________________________________________________________
Анафора__________________________________________________________________________________________________________
Художня своєрідність веснянок
У який час виконують? |
|
Який зміст веснянок? |
|
Який настрій? |
|
Які художні засоби вживають? |
|
Вкажіть назви пісень весняного циклу_________________________________
_______________________________________________________________________________________
Контраст - _____________________
_______________________________
_______________________________
Паралелізм -___________________
______________________________________________________________
Запишіть приклади контрасту та паралелізму__________________
_______________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
У який час виконують русальні пісні? Який мотив таких пісень?__________________________________________________________________________________________________________________________________
У який час виконують купальські пісні ? Вкажіть зміст таких пісень, настрій та художні засоби, які вживають_______________________________
____________________________________________________________________
У який час виконують жниварські пісні? На які групи їх поділяють ? Які художні засоби вживають?________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вкажіть види пісень, зображені на малюнках. Наведіть приклади.
_____________
____________________________
Пісня – душа народу
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Колискові пісні - __________________________________________________
____________________________________________________________________
Художня своєрідність колискових пісень
За яких обставин виконують колискові пісні? |
|
Який зміст колискової? |
|
Який її настрій? |
|
Які художні засоби вживають? |
|
Вкажіть назви колискових пісень , які вам відомі_______________________
____________________________________________________________________
Які казкові персонажі з'являються в колискових піснях?______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як називаються такі слова?____________________________________________________________ Пісні літературного походження
Літературна пісня – це________________________________________________
____________________________________________________________________Гімн- це ____________________________________________________________
____________________________________________________________________
Державним гімном України вважається пісня________________________________________________________________
Хто написав слова до гімну України , а хто музику?____________________
____________________________________________________________________
Які почуття викликає в тебе ця пісня?______________________________________________________________________________________________________
Випиши з тексту постійні епітети й персоніфікації___________________________________________________________________________________________________________________________________
Олександр Кониський «Молитва»
Тема:________________________________________________________________
Основна думка:____________________
______________________________________________________________________
Що означає вислів «многая літа»_____
___________________________________
Легенда про дівчину - Україну
Тема:___________________________________________________________________Основна думка:_____________________
________________________________________________________________________
Вправа «Незакінчене речення»
1. Якось Господь вирішив наділити дітей світу__________________________
2. Французи вибрали________________ 3. Німці обрали__________________
4. Поляки отримали_________________4. Італійці одержали______________
6. Дівчина – Україна мала віночок із___________________________________
7. Вона сиділа боса та у _______________________________________________
8. З ясним обличчям та вірою понесла дівчина __________________ в народ.
Микола Вороний « Євшан –зілля»
Ліричний герой -_____________________________________________________
____________________________________________________________________
Поема - _____________________________________________________________
____________________________________________________________________
Тема поеми «Євшан-зілля»:___________________________________________
____________________________________________________________________
Основна думка:______________________________________________________
____________________________________________________________________
Літературний диктант
1.З яким літописом має схожість поема?________________________________
2. Кого засуджує ліричний герой у вступі до поеми?______________________
____________________________________________________________________
3. У якому місті жив ханський син у неволі?____________________________
4.Хто взяв у полон дитину?___________________________________________
5.Що стало дитя з часом забувати?_____________________________________
6.Кого покликав половецький хан до себе?_____________________________
7.Хто такий гудець?__________________________________________________
8.Куди просив піти гудця половецький хан ?____________________________
____________________________________________________________________
9.Що він сказав зробити, якщо ніщо не допоможе синові згадати свою рідну землю?______________________________________________________________
10.Скільки днів і ночей ішов гудець у Київ?____________________________
11. Що побачив ханський син, коли понюхав зілля?_____________________
____________________________________________________________________
12. Що, на думку ханського сина, є кращим , ніж жити у славі та шані на чужій землі?________________________________________________________
План
(скласти план до поеми)
1.________________________________
2.________________________________
3.________________________________
4.________________________________
5.________________________________
6.________________________________
7.________________________________
Чи є актуальною тема поеми в наш час? Відповідь обґрунтуй_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Літературний диктант
1. Т.Г.Шевченко народився 18____року в селі___________________________
2. Його батьки були кріпаками пана ___________________________________
3. Разом зі своїм паном він переїхав до__________________________________
4. Там Тарас навчався у модного на той час майстра_____________________
5. Уночі, після роботи любив відвідувати _______________________________
6. Мріяв вступити до _________________________________________________
7. Та дорога до мрії була закрита , бо він -______________________________
8. У Петербурзі Тарас познайомився із відомими художниками________________________________________________________
9. Щоб висміяти пихатого генерала Клейнміхеля, Тарас зобразив _________
____________________________________________________________________
10. За зібрані __________ рублів Тараса Шевченка викупили з ____________
11. 25 квітня 1840 року В. Жуковський вручив Т. Шевченку______________
«Думка»
Тема:___________________________ ________________________________________________________________Основна думка:__________________
________________________________________________________________
Художні засоби:__________________
____________________________________________________________________________________________________
Тема:______________________________________________________________________________________________
Основна думка:__________________
__________________________________________________________________
Художні засоби:__________________
__________________________________________________________________
Охарактеризуй Івана Підкову
Опис зовнішності та риси характеру Івана Підкови |
Цитата з поеми |
Портрет |
|
|
«А попереду отаман веде…» |
|
|
Що тобі відомо про Івана Підкову? _______________
__________________________________________________________________________________________________
1. Розгадай кросворд (життя та творчість поетеси)
1. Перший друкований вірш Лесі Українки, який вона написала у 13 років. 2. Ім'я матері Лесі Українки. 3. Най-частіше Леся Українка виступала як прозаїк, поетеса чи драматург? 4. Як називався перший вірш Лесі Українки? 5. Країна, у якій доживала свій вік письменницею 6. За походженням Леся Українка була…7. На якому музичному інструменті гарно грала письменниця? 8. Де здобула освіту Леся Українка? 9. З якого предмета написала Леся Українка підручник для своєї сестри? 10. Що завадило дівчинці ходити до школи? 11. Справжнє прізвище Лесі Українки. 12. Прізвище дядька Лесі Українки.
Що вам відомо про Олену Пчілку?_____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вірш «Мрії»
Тема:______________________________________________________________________________
Ідея:_______________________________________________________________________________
Чому вірш має назву «Мрії»?_______________ ____________________________________
Про що мріяла Леся в дитинстві?___________
________________________________________________________________________________________________
Як характеризує ліричного героя вислів „розпростертий, до землі прибитий списом, говорив: “Убий, не здамся”.”?________________________
____________________________________________________________________
Хто такі лицарі? Чому невродливі королівни та горді переможці очарували ліричну героїню?_______________________________________
___________________________________________________________________
«Як дитиною бувало»
Тема:______________________________________________________________Основна думка:_______________________________________________________________________________________________
Що таке епіграма?________________
__________________________________
Чому лірична героїня не зізнавалася про свій біль?________________________________________________________
Чому героїня в дитинстві „щоб не плакать, я сміялась”, а в зрілому віці -„плачу я, щоб не сміятись”?___________________________________________
____________________________________________________________________
«Тиша морська»
збірка « Кримські спогади»
Тема:_______________________________________________________
Ідея:______________________________________________________________________________________
Запиши асоціації до слова «море»__________________________________________________________________________________________________________________________________
У якому віці була написана поезія?____________________________________
Яку картину побачила героїня твору через віконце?_____________________
____________________________________________________________________
Про що не чути в «країні світла»?_____________________________________
Яке бажання було в ліричної героїні?__________________________________
Чого мне боїться героїня ? ________________________________________
Які риси характеру притаманні героїні твору?(знайти на хмарі слів)________________________________________________________________
_______________________________________
Вправа «Пошук перлів»
Найкоштовнішими перлами художніх творів є художні засоби . Використайте QR код і віднайдіть тропи.
Епітети_________________________________
Метафори________________________________________________________________________________________
Повтори________________________________________Пестливі слова_______________________________________________________
«Федько - халамидник»
План (Скласти план до оповідання)
1.__________________________________________________________________
2.__________________________________________________________________
3.__________________________________________________________________
4.__________________________________________________________________
5.__________________________________________________________________
6.__________________________________________________________________
7.__________________________________________________________________
8.__________________________________________________________________
9.__________________________________________________________________
10._________________________________________________________________
Літературна гра «Так чи ні»
1.Федько був сином пана_____________________________________________
2.Батько Федька працював у друкарні________________________________
3.Толя був найкращим другом Федька________________________________
4.Федько не любив товаришів видавати_______________________________
5.Батько Федька не карав за провини_________________________________
6.Толя захворів через те, що гуляв із хлопцями під час грози____________
7.Федько насміхався над Толею, тому той і ступив на крижину__________
8.Федько вперше збрехав батькові , щоб виручити Толю________________
9. Федько втопився у річці, коли рятував Толю________________________
10.Толя не засмутився , коли не стало Федька, він побіг гратися з чижиком___________________________________________________________
Знайди риси характеру , які притаманні Федькові , а які -Толі
Скласти сенкан на теми : «Мама», «Бабуся»
__________________________ _____________________________
__________________________ _____________________________
__________________________ _____________________________
__________________________ _____________________________
__________________________ _____________________________
Розгадай кросворд
1. Онучка помахала бабусі на прощання…. 2. Синонім до слова «зелений», «зелень». 3. Який листок подарувала осінь бабусі?
4. Яким вогнем «прив’язана» хата до небес? 5. Що не скресло на шибках? 6. Прикметник, що вказує на те ,яким уявляє себе герой у рідній хаті. 7. Що забула внучка в бабусі? 8. Поширений символ у світовій міфології.
9. Чим висікали вогонь? 10. У якому селі народився поет? 11.Для чого використовували живий, чистий вогонь? 12. Що повинна мати кожна людина? 13. Ким працював батько поета?
Тема:____________________
___________________________________________________________________________
Основна думка:__________
____________________________________________________________________________________________________
Художні засоби:______________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема:______________________________________________________________________
_________________________
Основна думка:__________
___________________________________________________________________________
Художні засоби:___________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як сімейні цінності на твою думку є найважливішими?__________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Жар-птиця»
Тема:_______________________________________________________________
Основна думка:______________________________________________________
____________________________________________________________________
Художні засоби:______________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Подивіться на «хмарину слів» та запишіть , що символізує Жар-птиця
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Назви, коли й де відбуваються події , зображені у вірші_________________
____________________________________________________________________
Поясни, чому Жар-птиця не може жити у клітці. Яке її призначення?_____
____________________________________________________________________
Хто у вірші протиставляється Жар-птиці. За якими ознаками?__________
____________________________________________________________________
Тема:_______________________________________________________
Основна думка:________________
____________________________________________________________
Художні засоби:_______________
________________________________________________________________________________________________________________________________
Літературний диктант
1. Підкова була не простою, а_________________________________________
2. Ішов __________ сніг, за ним -________________. Потім________________
3. І раптом протрюхикав на коні______________________________________
4. Аж розгубились в небі літаки , кричали _____________________________
5. Підкова була схожа на _____________________________________________
6. Зійшлися і роззявили роти__________________________________________
7. Покладу підкову___________________________________________________
8. А тоді поїду в __________________, віддам підкову_____________________
Поміркуй , що символізує підкова?____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи знаєш ти, що колір може бути образом , тобто щось означати? Наприклад, зелений- це колір молодості, природи, надії, символ життя. Рожевий означає чистоту, ніжність, любов. Жовтий уособлює тепло, радість.
«Гном у буфеті»
Тема:________________________________________________________________Основна думка:____________________
______________________________________________________________________
Гном із грецької перекладається як «житель землі». Гном – це оберіг чи реліквія?__________________________
Які звуки у буфеті свідчать про наявність у ньому гнома?___________
____________________________________________________________________
Анкета – характеристика
Ім'я |
|
Вік |
|
Зовнішність |
|
Уподобання |
|
Друзі |
|
Рід занять |
|
Риси характеру |
|
Як пов'язати ці малюнки із гномом?
__________________________ ______________________________
____________________________ ______________________________
____________________________ ________________________________
___________________________ _________________________________
Хто такі гноми?
У давні часи люди вірили в те, що на землі живе безліч незвичайних істот, що володіють секретами чарівництва. До таких істот належали і гноми, які під різними іменами були присутні у повір'ях і казках різних народів.
Поезії «Дим», « Стежечка», «Веселка», « Криничка», «Блискавка»
Добери асоціації
Дим______________________________Стежечка__________________________
Веселка_________________________Криничка___________________________Блискавка__________________________________________________________
Знайди героя поезії, поєднай
«така верчена ти як дзиґа» « усиніх джинсах, розпатланий»
«королева темряви» «надягла стрічок…як у свято»
«сплю глибоко, глибоко»
Усі герої поезій І.Калинця схожі на людей. Це художній засіб-______________________________________________________________
Казка______________________________________________________________
Притча_________________________________________________________________________________________________________________________________
«Казка-притча про Яян»
Тема:_____________________________________________________________________
Ідея:_______________________________________________________________________
Хто такий яянин?_____________________
______________________________________
Які проблеми порушені у творі?________
______________________________________
Літературна гра «Так-Ні»
1. Пастушок, заганяючи козу, упав у криницю__________________________
2. Хлопчик потрапив на площу великого міста__________________________
3. Перший чоловік, до якого підійшов козопас, не відповів на його запитання___________________________________________________________
4. Хлопчик натрапив на свого однолітка, який поділився з ним окрайцем хліба________________________________________________________________
5. Кожен яянин знає лише своє «я», і тому питань іншої людини не чує____
6. Дід почув питання хлопчика, тому що був чужинцем і його здолали немощі_____________________________________________________________
7. Кожен яянин приймає допомогу інших
______________________________________
8. Там усі харчуються власним «я»______
9. Цифра 7 вважається символічною у творі_________________________________
10. Вийти з міста можна було , промовивши «Сім-сім відчинись»_______
11. Хлопчик хотів подбати про дідуся і покликав його із собою_______________________________________________
12. У винагороду хлопчик отримав мішок із
самоцвітами____________________________
Самоцвіти- коштовне каміння
Поєнай ключові фрази із тексу з їхніми героями
Я вам охоче допоможу
Я спробую
Я тобі дуже вдячний за пораду
Хотів би подбати про тебе
кожен знає лише своє «я»
харчується власним»я»
«я» кожного невичерпне
«я» усе знаю і вмію
«Говорюща риба»
Тема:_______________________________________________________________________
Ідея:________________________________________________________________________
Літературний диктант
1. Де жила рідня говорющої риби?
____________________________________________________________________
2. Що її відрізняло від інших риб?______________________________________
3. Кого не могла знайти говорюща риба?___________________________
4. Що робила риба, говорячи без упину?________________________________
5. Хто одним махом виніс її на берег?___________________________________
6. З ким потоваришувала риба на березі?_______________________________
7. З ким проживав рибалка?___________________________________________
8. Що робив рибалка , коли зміг добре продати свій вилов?_______________
____________________________________________________________________
9. Куди запросив рибалка рибу?_______________________________________
10. Що він наказав зробити своїй дружині?_____________________________
11. Кому сказала риба: « Я йду до рибалки в гості»______________________
12. Що зробила дружина з гостею?_____________________________________
Які проблеми порушуються у творі?
Сюжет
Пригодницька повість
Повість – це_________________________________________________________
____________________________________________________________________
У пригодницькій повісті _____________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Умій відрізняти !
Оповідання |
Повість |
Розповідається про одну подію |
Розповідається про багато подій |
Розповідається про 2-3 персонажів |
Розповідається про багатьох осіб |
Охоплює короткий проміжок часу |
Охоплює значний проміжок часу |
Невеликий за обсягом твір |
Великий за обсягом твір |
Використовуй метод «Прес», щоб довести свою думку та чітко аргументувати визначену позицію з проблемами, які обговорюються
Я вважаю, що ….
….тому, що……
наприклад….
отже…, таким чином…
«Тореадори з Васюківки». Поєднай риси характеру з їхніми героями
Веселі
допитливі
необережні
не люблять навчатися
сміливі
ліниві
не люблять тварин
Літературний диктант
1.Хто зруйнував збудоване хлопцями метро?____________________________
2.Скільки станцій метро мало бути збудовано?__________________________
3. Для кого проїзд у метро мав бути дорожчим?_________________________
4. Головні герої твору:________________________________________________
5. Для чого Ява вигадує різні штуки - викаблуки?_______________________
6. Хто був суперником хлопців під час бою биків?_______________________
7. Як помстилася хлопцям Контрибуція?_______________________________
8. Кого врятували хлопці?____________________________________________
9. З ким спершу дружив Павлуша?____________________________________
10. За що хлопці не любили Стьопу?___________________________________
11. Як Ява врятував Павлушу від діда Салимона?_______________________
____________________________________________________________________
12. Яке, на думку хлопців, найбільше слово зі слів людських?_____________
Вікторина «Хто це?»
1. «Противна й плямиста, як географічна карта»________________________
2. «Лайнувся, закашлявся, плюнув і почовгав за хату»________________________
3. « Депутат райради, ланкова кукурудзоводів»______________4. « А взагалі характер ого-го ! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває»_____
5. « Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить – Опозогив! Вона букву «р» не вимовляє. – Загаза чогтова!»____________________________________________________________
6. «Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею завязує»_____________________________________________________________
7. « Бігала навколо калабані і мукала на нашу адресу якісь свої коров'ячі прокльони»_________________________________________________________
Підберіть синоніми до слова друг, запишіть
_____________________________________________________________________
Розгадай кросворд
|
|
|
|
|
1. |
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
Чого ж найбільше хотів навчити нас Всеволод Нестайко своєю повістю?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Літературна гра «Так – Ні»
1. Учительку ботаніки та зоології звали Рина Семенівна________________
2. Митькова бабуся жила у селі Юрківка_______________________________
3. Митько завжди допомагав бабусі по господарству. Він був гарним помічником_________________________________________________________
4. Василь розповів хлопчикам, що в озері хтось живе____________________
5.Хлопці взяли у бабусі енциклопедію і почали шукати там відомості про таємничу химеру лісового озера_______________________________________
6. Митько прочитав Сергієві про страшних драконів з острова Комодо____
7. На березі озера хлопці знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого зїло чудовисько_________________________________________________________
8. Діти вирішили зробити приманку для звіра й завели в ліс корову_______
9. Сергій знайшов сандалю туриста, який загинув біля озера_____________
10. Таємничий звір потрапив до ями , але зміг вибратися ________________
11. Хлопці разом із дідом пішли в село__________________________________
12. Із озера хлопцям довелося рятувати велосипедиста___________________
Поєднай героїв із рисами їхнього характеру
допитливі ліниві
необережні дотепні
підозрілі кмітливі
веселі боягузливі
обманщики задеркуваті
Заповніть досьє на головних героїв
Ім'я |
Дмитро Омельчук, Сергій Стеценко |
Місце проживання |
|
Освіта |
|
Сім'я |
|
Місце перебування |
|
Мета приїзду |
|
Улюбленні заняття |
|
Висновки про харкатер |
|
Визначте, кому належать ці речі
_____________ ____________ ________________ ______________
Поєднай героя твору з його характеристикою
1. Василь Трош |
А Опецькуватий, темне волосся |
2. Бабуся Митька |
Б Худющий, волосся русяве |
3. Дядько Гнат |
В Дідок у темних смугастих штанях…піджаку й кашкеті |
4. Дід Трохим |
Г Старенька, огрядна жінка з цебром у руці |
5. Сергій |
Д Розчервонілий вусатий здоровань із тромбоном у правій руці |
6. Митько |
Е Перед нами шкірив зуби юнак років чотирнадцяти, притримуючи лівою рукою пошарпаний велосипед |
Відповіді: 1______, 2______, 3______, 4______, 5______, 6_______.
Поміркуй !
Чи можна вважати Митька та Сергія справжніми друзями?
___________________________________________________________________________________________________________________________
«Зашифровані слова»
Переставте літери в комбінаціях слів, поясніть їх стосунок до повісті
Шик + не + лис + кит + ас |
Шестикласники |
Сергій і Митько- майбутні шестикласники |
Зоя + лі + ого |
|
|
Ду + зір |
|
|
Зе + ро + о |
|
|
Ери + хам |
|
|
Продовж речення
Я зрозумів(ла) як важливо мати справжнього друга_____________________
______________________________________________________.
Що таке страх?____________________
____________________________________________________________________________
Як можна побороти страх?_______
____________________________________________________________________________
Літературний диктант
1. Головний герой повісті_____________________________________________
2. Кого він вважав своїм неминучим лихом?____________________________
3. Справжнє ім'я Кактуса_____________________________________________
4. Ворожнеча між Сашком і Климом розпочалася _______________________
5. Як змінився Кактус після літніх канікул?____________________________
6. Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком?_________
____________________________________________________________________7. Куди потрапив Клим?______________________________________________
8. За що Клим стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані?__
____________________________________________________________________
9. Що запропонував механічний голос Климу?__________________________
____________________________________________________________________10. З ким проживав Климко?____________________________________________________________
11. Хто з його рідних працював у банку?________________________________
12. Які захоплення були у бабусі Солі?__________________________________
____________________________________________________________________
13. Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями?______________
____________________________________________________________________
14. Що подумки наказав Климко прибульцям?__________________________
____________________________________________________________________ Кросворд. Відгадайте героя твору за його першою літерою
С |
|
|
|
|
С |
|
|
|
||
З |
|
|
|
|
||||||
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|||
С |
|
|
|
|||||||
К |
|
|
|
Д |
|
|
|
|
||
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Анкета головгого героя
1. Прізвище та ім'я___________________________
2. Місце проживання_________________________
3. Вік_______________________________________
4. Зовнішній вигляд__________________________
5. Риси характеру____________________________
6. Поведінка, вчинки_________________________
7. Заняття, уподобання__________________________________________________________
Лист до улюбленого героя
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Байка-____________________________________________________________
____________________________________________________________________
Алегорія-_________________________________________________________
____________________________________________________________________
Літературна гра «Так-Ні»
1. Леонід Глібов народився на Полтавщині_____________________________
2. У 9 років мама навчила хлопчика читати_____________________________
3. Пан Родзянко давав для хлопчика уроки астрономії___________________
4. У 13років Леонід Глібов вступив ло Гімназії__________________________
5. У 1847 році українською мовою було надруковоно його першу збірку____
6. Юнак завершив навчання в гімназії_________________________________
7. У Ніжинському ліцеї починає писати байки___________________________
8. У дитинстві хлопця називали Льоликом?_________________________
9. Він не любив доглядати за квітами____________________________
10. Леонід Глібов учителював на Поділлі та Черкащині_______________
11. Його перша збірка байок була заборонена для народних шкіл________________________________________________________________
«Щука»
Тема:___________________________________________________________________________
Основна думка(мораль):____
_________________________________________________________________________________
Що уособлює образ щуки?____________________________________________
«Муха й бджола»
Тема:_________________________________________________________________________________
Основна думка:____________________________
___________________________________________
Порівняй героїв байки
Муха |
Бджола |
|
|
«Жаба й Віл»
Тема:_______________________________________________________________________
Мораль:____________________________________________________________________
Знайдіть у байці слова , які б підтверджували риси характеру Жаби
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Співомовка____________________________________________________________________________________________
Гумореска_____________________________________________________________________________________________
Інверсія_______________________________________________________________________________________________
«Добре торгувалось»
Тема:____________________________________________________________________________________________________
Ідея:_____________________________________________________________________________________________________
Які риси чумака викликають у тебе захват?________________________________________________________________________________________________
«Запорожці у короля»
Епітети:____________________________________________________
Історизми:________________________________________________________________________________
Випишіть портрет запорожців________________________________________________________________________________
Автор висміює запорожців, чи захоплюється ними?___________
______________________________
«Свиня свинею»
Тема:______________________________________________________________________________
Ідея:_______________________________________________________________________________
Які риси характеру селянина розкриває твір?___________________________________________________
У чому полягає комічність змальованої у співомовці ситуації?__________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
«Гуменний»
Тема:_______________________________________________________
Ідея:______________________________________________________________________________________
У чому проявляється хитрість гуменного?________________________________________________________________________________
Автор висміює гуменного чи симпатизує йому?______________
____________________________________________________________________
Випишіть приклад інверсії____________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Щасливі будьте і здорові,
Живіть у радості й любові,
Нехай від лих і бід усіх
Вас береже здоровий сміх.
П.Глазовий
Літературга гра «Так-Ні»
1. Павло Глазовий народився на Миколаївщині________________________
2. Навчався в Новомосковській педагогічній школі______________________
3. Павло Глазовий не служив в армії___________________________________
4. Захищав від фашистів Ленінград, мав бойові нагороди________________
5. Писати почав у післявоєнний час____________________________________
6. Працював у жанрах співомовки, гуморески___________________________
З якого твору взято рядки ? Поміркуй та познач
«Еволіція» -1, «Найважча роль»-2,
«Заморські гості»-3, «Похвала»-4
А у нас там, у Канаді, Я все покинув би й пішов
Галасують знову, Хоч на край світу пішки.
Що у Києві забули Ти- як перлина, як топаз,
Українську мову_____ Ти- як іскрина синя______
Дуже довго муштрували Чом людьми ще й досі
Хлопця режисери Справжніми не стали?-
Аж тепер він дочекався Батько вуса гладить,
Першої прем'єри_____ Весеор сміється_______
1