Робочий зошит фізика 7 клас (для учнів з ООП)

Про матеріал

Робочий зошит з фізики 7 клас ( для учнів з ООП) Завдання розраховані на учнів, яки зазнають труднощі в навчанні і спрямовані на розвиток інтелектуальних здібностей дітей.

Перегляд файлу

image

              

 

image

 

 

 

 

ЗМІСТ

Про  автора. ............................................................................................................................................... 3

Вступ. .......................................................................................................................................................... 3

Умовні позначеннѐ: ................................................................................................................................... 4

КРЗ-1                     Тема: Фізичні тіла. Фізичні ѐвища. ................................................................................ 5

КРЗ- 2            Тема: Взаюмодіѐ молекул. Три стани речовини ................................................................. 6

КРЗ- 3                 Тема: Будова речовини. Дифузіѐ. ................................................................................... 7

Контрольна робота з теми: «Починаюмо вивчати фізику» ..................................................................... 8

КРЗ-4                           Тема: Механічний рух. ............................................................................................. 9

КРЗ- 5              Тема: Характеристики  руху.............................................................................................. 10

Тест: Механічний рух ............................................................................................................................... 11

КРЗ-6                     Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу. ................................................. 12

КРЗ- 7        Тема: Коливальний рух. ......................................................................................................... 13

Контрольна робота з теми: «Механичний рух» .................................................................................... 14

КРЗ-8              Тема: Маса. Інерціѐ. .......................................................................................................... 15

КРЗ-9                             Тема: Щільність речовини ................................................................................... 16

КРЗ-4                                    Тема: СИЛА ..................................................................................................... 17

Тест: « Сила. Графічне зображеннѐ сил.» .............................................................................................. 18

КРЗ-5          Тема: Сила пружності ............................................................................................................ 19

Тест: «Сила пружностіЗакон Гука.» ........................................................................................................ 20

КРЗ-6                               Тема: Сила тѐжіннѐ ............................................................................................. 21 Тест: «Сила тѐжіннѐ» ............................................................................................................................... 22

КРЗ-7.                                      Тема: Вага тіла ............................................................................................. 23

Тест: «Вага тіла. Невагомість.» ................................................................................................................ 24

КРЗ – 8                                Тема: Сила тертѐ .............................................................................................. 25 Тест: «Сила тертѐ» ................................................................................................................................... 26

Контрольна робота з теми: "Взаэмодіѐ тел. Сила"................................................................................ 27

КРЗ - 9                       Тема:ТИСК  І  СИЛА ТИСКУ ....................................................................................... 28

Тест: «Тиск. Сила тиску.» ......................................................................................................................... 29

КРЗ-10                   Тема: Тиск  газа. ........................................................................................................... 30

Тест: «Тиск газів. Закон Паскалѐ». .......................................................................................................... 31 КРЗ-11                     Тема: Гідростатичний тиск. ....................................................................................... 32

КРЗ-12               Тема:  Атмосферний тиск. .............................................................................................. 33

Тест: «Атмосферний тиск.» ..................................................................................................................... 34 КРЗ-13              Тема:  Архімедова сила. Плаваннѐ тіл. ........................................................................... 35

Тест: «Архімедова сила. Плаваннѐ тіл. ................................................................................................... 36

Контрольна робота з тими: «Тиск твердих тіл,рідин і газів» ................................................................ 37

КРЗ- 14                               Тема: Механічна робота .................................................................................. 38

Тест: « Механічна робота» ...................................................................................................................... 39

КРЗ- 15                            Тема: ПОТУЖНІСТЬ ............................................................................................. 40

Тест: «Потужність»................................................................................................................................... 41

КРЗ- 16                   Тема: Енергіѐ. .............................................................................................................. 42

КРЗ- 17                                  Тема:  ВАЖІЛЬ................................................................................................ 43

КРЗ- 18                   Тема: Прості механізми. Блоки. ................................................................................. 44

Тест: « Прості механізми» ....................................................................................................................... 45

Контрольна робота з тими: «Механічна робота та енергіѐ» ................................................................ 46

 

Про  автора.

imageКарпова  Лариса Борисівна вчитель фізики Запорізької гімназії №3. «Спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист».  

Автор понад 25 методичних статей, розробок уроків, презентацій, опублікованих в методичної газеті «Фізика в школах України»

Учасник і призер багаторазових методичних педагогічних

виставок в м. Запоріжьї

Вступ.

В даній роботі підготовлено корекційно-розвиваючі завданн та тестові завдання для учнів 7класу, яки зазнають труднощі в навчанні і спрямовані на розвиток інтелектуальних здібностей дітей.

Ці  завдання відповідають чинній програмі та складені за матеріалами підручника «Фізика 7 клас » автор  В.Г.Бар’яхтар і інші.

           Завдання дають можливість оперативної перевірки знань учнів . Вони побудовані таким чином , що учні мають можливість показати свої знання , вибравши правильні відповіді . Із деяких тем завдання містять по дві правильні відповіді, що усуває можливість автоматичного вгадування правильної відповіді. Тестові завдання можуть бути використані і під час контролю рівня знань учнів . при цьому вчителю достатньо вибрати , наприклад , по два завдання з кожної мікротеми , що вивчається в загальній темі. Даний посібник можна використовувати  в практичній роботі як молодим , так і досвідченим вчителям.

Умовні позначення:

imageОцінка в балах:         0,5б             1 б.              2 б.

 Оцінка_______   самооцінка учня.Оцінка______асистента вчителя image

Рефлексію учень обговорює з асистентом вчителя і записує коротку відповідь на питання.

Чому так оцінюєш?Що виконав добре?Які допустив помилки?Як їх виправити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літак, мідь, черепаха, ручка, фарфор, вода, машина, залізо, цвѐх, повітрѐ, папір, зошит, цемент, ртуть, трактор, книга, асфальт, сіль, ніж, лід, птицѐ, срібло, ложка, сонце, скло.

image

 

image

Кулѐ летить, вода кипить, грім гримить, лампочка горить, сніг тане, зірки падаять, хлопчик кричить, блискавка виблискую, хмари пливуть, телевізор працяю, свинець плавитьсѐ, сірник горить, голуб летить, сонце грію, гітара звучить.

Завдання 3. Допиши фрази:

Висота будинку виміряютьсѐ в _________

Обсѐг води виміряютьсѐ в _________

Швидкість мотоцикла виміряютьсѐ в _________

Температура повітрѐ виміряютьсѐ в _________  Маса лядини виміряютьсѐ в _________

imageСкільки часу триває урок?______________________

 

Чому так оцінюєш?_________________________________________ 

Що виконав добре?_________________________________________ 

Які допустив помилки?______________________________________ 

Як їх виправити?___________________________________________

 

 

КРЗ- 2            Тема: Взаємодія молекул. Три стани речовини.

Завдання 1.           Продовж фрази:

image Розламаний навпіл шматок крейди не можна скласти і зробити цілим, тому що____________________________________ б) Шматки пластиліну легко з'єднуються, тому що

_________________________________________________________ Перевозячи  стекла, потрібно перекласти їх папером, тому що_______________________________________________________________

Завдання 2. Склади таблицю: Три стани речовини

Газоподібне

Рідке

Тверде

 

 

 

 

 

Вода, залізо, туман, лід, пара над чайником, ртуть в термометрі, олово, кисень, молоко, алюміній (речовини узяті при кімнатній температурі).

 

image

Завдання 3. На малюнку показано зображення молекул однієї і тієї ж речовини, але в різних станах. Підпиши малюнки.

image 

_________________              _______________           ________________

 

Завдання 4. Вода при кипінні випаровується і перетворюється на пару.

imageЧи змінилися при цьому самі молекули води?

_____________________________________________________ Як змінилося їх розташування і рух?

_____________________________________________________

Завдання 5. Свіжий, хоча і невидимий слід зайця собака "бере".  

imageПроте з часом вона його учути не може. 

Поясніть це явище._______________________________________ _______________________________________________________

Завдання 6. Чи можна відкриту посудину заповнити ртуттю

imageнаполовину? А газом?_____________________________________________________________ Оцінка__________________________Оцінка_______________________                     

Чому так оцінюєш? ___________________________________

Що виконав добре? _________________________________

Які допустив помилки?______________________________ 

Як їх виправити? __________________________________


image

 

КРЗ- 3                 Тема: Будова речовини. Дифузія. Завдання 1. 

Як називаються частки, з яких складаються речовини?_________________

Як називаються частки, з яких складаються молекули?_________________

Напиши хімічну формулу води________________

Що вона означає?___________________________

Завдання 2. При нагріванні металева кулька збільшилася в розмірах. 

imageЧи збільшилося при цьому число молекул?________________________________________

Чи збільшилися при цьому розміри

молекул?__________________________________________________________

Завдання 3. Як називається явище, при якому дотичні речовини змішуються один з одним?

а) кипіння      б) дифузія      в) нагрівання        г) танення

Завдання 4.    Продовж фразу 

imageа) Білую мокру тканину при пранні не можна класти поряд з кольоровою, тому що__________________________________

б) Свіжі огірки, якщо помістити їх в розсіл, стають 

солоними, тому що ______________________________________________

imageЗавдання 5. Морська тварина кальмар при нападі на нього викидає темно- синю захисну рідину, яка приховує його. Чому через деякий час вода знову стає прозорою?

_______________________________________________

imageЗавдання 6. Де краще зберегти дитячий повітряний кулька, наповнена газом, в теплому або холодному приміщенні?

______________________________________________________

                                                                              

imageimageОцінка__________________________Оцінка____________________                           

Чому так оцінюєш? ____________________________________

Що виконав добре? ____________________________________

Які допустив помилки? __________________________________

Як їх виправити? ______________________________________

Контрольна робота з теми: «Починаємо вивчати фізику»

     

image              0,5б.                       image   1б.                                  2б.

Завдання 1. Яким символом позначають площу?

а)   V      б)   t     в)   S      г)   m

__________________________________________________________________ Завдання  2. Позначте основну одиницю вимірювання часу системи СІ:

а)   год    б)   с    в)   хв.   г)   доба

__________________________________________________________________ Завдання  3. Позначте фізичне тіло:

а)   кілограм    б)   вода     в)   об’єм     г)   склянка

__________________________________________________________________ Завдання  4. Виберіть з поданого переліку той, де записані лише фізичні явища: а)   морський прибій, біжить футболіст, грім     б)   телевізор, скрипка, лінійка

в)   політ комара, місяць, парта      г)   нагрівання води, веселка, турнікет ____________________________________________________________________ Завдання 5. Позначте основну одиницю вимірювання площі системи СІ:

а)   дм3        б)   см3           в)   м3                  г)   км3

______________________________________________________________________________________________________

Завдання  6. Встановіть відповідність між фізичною величиною та її умовними позначеннями:

         а)         Час                                         1. F

         б)        Об’єм                                     2. l

         в)         Сила                                       3. t

         г)         Довжина                                4. V

Завдання  7. Визначте площу прямокутника, сторони якого 4м і 9м.

Дано:_________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Знайти:_______________________________________________________________________

Завдання  8. Запишіть значення довжини у системі СІ. Розташуйте в порядку зростання:25м, 45дм, 98см, 15км, 120дм, 2км

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Завдання  9. Акваріум довжиною 30см та шириною 20 см налили води до висоти 25см.

Визначте об’єм води в акваріумі?

Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

imageЗнайти:_______________________________________________________________________  Оцінка:_________________                                                  Оцінка__________________        

Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________ 

Що виконав добре?____________________________________________________________

Які допустив помилки?_________________________________________________________ 

Як їх виправити?______________________________________________________________

КРЗ-4                           Тема: Механічний рух. Завдання 1. Заповни таблиця:

Рівномірний рух

Нерівномірний рух

 

 

 

 

Обертаннѐ на каруселі, старт ракети, маѐтник настінного годинника, рух літака при посадці, космічний супутник Землі.

Завдання 2. 

imageВізок з бруском штовхнули вперед.

Вовочка сказав, що  БРУСОК  ВПАДЕ  ВПЕРЕД.

Чи так це?_________________________________ Завдання 3.

 Швидкість лисиці 10 м / с. Скільки метрів вона пробіжить за одну хвилину? Вибери правильну відповідь: 600м, 100м, 3600м. _______________________ Завдання 4.

Швидкість акули 8 м / с, швидкість дельфіна 72 км / год. Хто швидше? Наздожене акула дельфіна чи ні?

Підказка: 

image

Дано                                 СІ

72 км / год? = _________________

 

Завдання 5. Намаляй траюкторія тіл:

image 

image Снарѐд  вилітаю  з гармати.                                Рух космічного супутника

Завдання 6. 

Учінь вирішував завданнѐ і перевів одиниці в СІ. Щось він вирішив невірно. Виправ його помилки.

              Дано               СИ

2   км            20000м

3   мин.           1800с

image Оцінка______            _                                Оцінка____________________

Чому так оціняюш?   ____________________________________                                          

Що виконав добре?  ____________________________________                                          

Які допустив помилки? ___________________________________                                       

Як їх виправити? ________________________________________

КРЗ- 5              Тема: Характеристики  руху.

Завданнѐ 1.Рухаятьсѐ три тіла: трамвай (1) по рейках, мів (2) по дошці і

imageскололаз  (3) по вертикальному схилу. Траюкторіѐ руху

ю. А) тільки у тіла 1; б) тільки у тіла 2; в) тільки у тіл 1 і 2; г) у усіх трьох тел.

__________________________________________________________________

Завданнѐ 2.Морогу виконав шлѐх 14 см Цей шлѐх в системі СІ рівний.

А) 1,4мм; б) 140 мм; в) 0,14м; в) 1,4м.

__________________________________________________________________

imageЗавданнѐ 3. Хлопчик біжить проти по экскалатору метро проти його ходу. Причому кепка хлопчика рухаютьсѐ відносно.

 А) його голови; б) відносно ліхтарѐ; в) дівчата; Г) відносно 

лядини того, що стоїть на протилежній стороні_______________

Завданнѐ 4. Швидкість 10 м/с рівна....

 А) 36 км/год; б) 100 км/год; в) 27,8 км/год; г) 0,6 км/год.

__________________________________________________________________

Завданнѐ 5. Знайти середня швидкість лижника, ѐкий пройшов відстань 23 км за 3ч? ________________________________________________________

Завданнѐ 6.Автобус перші 4 км проїхав за 12 хв., а наступні 12 км за 18 хв.

ВИЗНАЧИТИ СЕРЕДНЮ ШВИДКІСТЬ АВТОБУСА НА УСЬОМУ ШЛЯХУ?

___________________________________________________________________ 

Завданнѐ 7. Мотоцикліст за перші 10 хв. руху проїхав шлѐх 5 км, а наступні 20 хв. шлѐх 12км. ВИЗНАЧИТИ СЕРЕДНЮ ШВИДКІСТЬ АВТОБУСА НА УСЬОМУ

ШЛЯХУ?_______________________________________________________________________

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________                   

Чому так оціняюш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

      Як їх виправити?_____________________________________________


Тест: Механічний рух

1.     Зміну положеннѐ тіла відносно інших тіл з плином часу називаять …

а) переміщеннѐм ;  б) механічним рухом  ;  в) траюкторіюя ; г)шлѐхом .

2.     Лініѐ , ѐку описую в просторі тіло в результаті свого руху називаютьсѐ :

а) переміщеннѐ ;  б) траюкторіѐ   ; в) шлѐх ;  г)   довжина .

3.     Довжина траюкторії – це  :

а) пройдений шлѐх  б) переміщеннѐ ;   в) рух ;  г)лініѐ.

4.     Пройдений шлѐх в СІ  виміряять в :

а) метрах ; б) кілометрах  ; в) сантиметрах  ; г) міліметрах.

5.     Автомобіль рухаютьсѐ по шосе зі швидкістя υ. Відносно ѐкого тіла відліку його швидкість дорівняю  0.

а)відносно дерева на узбіччі ;  б) відносно самого автомобілѐ ; в) відносно пішохода , що йде по дорозі ; г) відносно зустрічного автомобілѐ.

6.     Напрѐмлений відрізок, ѐкий сполучаю початкове положеннѐ тіла з його наступним положеннѐм називаютьсѐ:

а) пройдений шлѐх;  б) швидкість;   в) переміщеннѐ;  г) довжиноя траюкторії.

7.     Векторні величини характеризуятьсѐ:

а) тільки числовим значеннѐм;  б) тільки напрѐмом;  в) числовим значеннѐм і напрѐмом;  г) нічим.

8.     Чи може переміщеннѐ дорівнявати нуля:

а) може;  б) не може;  в) завжди дорівняю нуля;  г) залежно від вибору системи координат.

9.     Швидкість 54 км/год дорівняю швидкості :а) 10 м/с  ; б) 20 м/с ; в) 15 м/с ;  

image  Оцінка_______                                            Оцінка____________________

Чому так оціняюш?___________________________________  Що виконав добре? ________________________________

Які допустив помилки?_________________________________

     Як їх виправити? _____________________________________

КРЗ-6                     Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу.  Завдання 1. Період обертання тіла

________________________________________________________________

 

Завдання 2.  Обертова частота - це

________________________________________________________________

Завдання 3.  Період обертання позначається літерою ___________________

А) n     б) N       в) t     г) T

Завдання 4.  Обертова частота позначається  __________________________  а)  t       б) T       в)  N     г)  n

 

Завдання 5.  Формула періоду обертання  _____________________________ 

А)  T =1 ∕ n      б) T = t / N     в)  T = 1 ∕ N    г)  n = 1 ∕ T____________________

Завдання 6.  Зв'язок між періодом обертання та обертовою частотою 

А)    n = 1/N     б)  T = 1/n   в)  T = t ∕ N     г)  n = t / N   ____________________

 

Завдання 7.  Формула для обчислення швидкості руху матеріальної точки по колу 

А) ϑ = s ∕ t    б)  ϑ = 2πR ∕ T    в)  ϑ = 2πRT       г) ϑ = 2πRn _________________

Завдання 8  Яким є період обертання хвилинної стрілки годинника? __________________________________________________________________ _________________________________________________________________

Завдання 9.  Лопаті вентилятора за 1 хвилину здійснюють 600 обертів. Який період їх обертання?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

  Оцінка_______                 image                           Оцінка____________________image

Чому так оціняюш?___________________________________  Що виконав добре? ________________________________

Які допустив помилки?_________________________________

     Як їх виправити? _____________________________________

 

КРЗ- 7        Тема: Коливальний рух.

Завдання 1.Як називають рух, що точно або приблизно повторюється?  а) коливання  б) рівномірний прямолінійний рух  в) механічний рух ______________________________________________________________

Завдання 2.В яких одиницях вимірюють період коливань в СІ? 

а) год               б) м                в) хв              г) с

____________________________________________________________

Завдання 3.Від чого залежить період коливань математичного маятника?

 а) довжини нитки         б) маси кульки              в) амплітуди коливань ______________________________________________________________ Завдання 4. В яких одиницях вимірюють амплітуду коливань в СІ?

 А) с           б) Гц             в)  м              г) см

________________________________________________________________ Завдання 5.  Період коливань крил деякої комахи 0,025 с. Яка частота цих коливань?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Завдання 6.Амплітуда коливань кульки на нитці становить 4 см. Який шлях проходить кулька за 2 періоди?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Завдання 7.Якою є частота коливань тіла, яке за 10 с здійснює180 коливань?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

  Оцінка_______                 image                           Оцінка____________________image

Чому так оціняюш?___________________________________  Що виконав добре? ________________________________

Які допустив помилки?_________________________________

     Як їх виправити? _____________________________________ Контрольна робота з теми: «Механичний рух»

     

image              0,5б.                       image   1б.                                  2б.

Завдання 1.Розшуковий собака йде по сліду. Чию траєкторію вона повторює?____________________________________________________________________

Завдання 2.Потяг проїхав 100км за 2ч. Яка середня швидкість потягу?_______________________________________________________________________ Завдання 3.Варазить швидкість катера в системі СІ 36 км/год________________________________________________________________________

Завдання 4.Людина йшла із швидкістю 2 км/год і пройшов 4км. Скільки  часу  він йшов?________________________________________________________________________

Завдання 5.Які прилади потрібно мати, щоб вивчати рух?__________________________________________________________________________

Завдання 6. Чи змінюється маса залізничних рейок, при нагріванні в жаркий літній день?_________________________________________________________________________

Завдання 7.Автоцистерна вміщує 3000кг спирту. Який об'ємцієї цистерни?

Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Знайти:_______________________________________________________________________ Завдання 8.Визначте масу чавунної плити,розмір якої 1,0х0,8х0,1м.

Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Знайти:_______________________________________________________________________

Завдання 9. Яку масу має куб із стороною 10см, виготовлений з міді?

Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

Знайти:_______________________________________________________________________

Оцінка:_________________image                                             Оцінка__________________image

Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________ 

Що виконав добре?____________________________________________________________

Які допустив помилки?_________________________________________________________ 

Як їх виправити?______________________________________________________________

КРЗ-8              Тема: Маса. Інерція.

Завдання 1. У ѐку сторону падаю такоя, що спіткнуласѐ лядина? 

image _____________________________________________________

imageЗавдання 2. Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, що близько йде? 

_____________________________________________________

Завдання 3. Що станетьсѐ з пасажирами при різкої зупинки автобуса?

_________________________________________________________________

imageЗавдання 4.Гиря піднѐли на висоту 2м від підлоги. Чи зміниласѐ при цьому її маса?

_________________________________________________________

Завдання 5. Виразіть в кілограмах маси тіл : 

100г______________    2000г_____________      2,3т_______________

Завдання 6.Чому при поворотах водій уповільняю хід машини? 

image_____________________________________________________

Завдання 7.Тіло перемістили із Землі на Місѐць. Чи змінитьсѐ

при цьому маса тіла? ____________________________________________

Завдання 8. Чому при різкому струшуванні краплі дощу злітаять з одѐгу?

image______________________________________________________

Завдання 9.Хлопчик масоя 46 кг Стрибнув на берег з нерухомого плоту із швидкістя 1,5 м/с, маса ѐкого 1т. Яку

швидкість придбав пліт?

__________________________________________________________________

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________                   

Чому так оціняюш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

      Як їх виправити?_____________________________________________ КРЗ-9                             Тема: Щільність речовини Завдання 1.

imageУчінь вирішив поласувати, знайшов дві банки. В одній кілограм меду, в інший кілограм масла. Пробувати можна.

Допоможи учню вибрати банку з медом.

Завдання 2.У учня є три кульки по 200 г - алюмінієвий,

фарфоровий і дерев'яний. Треба покласти їх в коробки різної величини. Який кульку в яку коробку треба покласти? Для якого кульки потрібно найбільша коробка?

imageimageimage1.                                               2.                                          3. 

Завдання 3. Практичне завдання.

Перед вами шматок пластиліну, яка щільність пластиліну? У таблиці немає значення його щільності. Як же її визначити. Запропонуй спосіб визначення щільності пластиліну і знайди її.

image

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ Завдання 4.

На птахофабриці скупчилася велика кількість яєць. Деякі лежали довго. Директор боявся продати неякісний товар і втратити покупців. Як відрізнити свіже яйце від старого? Запропонуй свій спосіб.

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ Завдання 5. 

Для промивання деталей їх опускають в посудину

з гасом. Є дві деталі алюмінієва і мідна по 2 кг кожна. Коли деталі опустили в судини з гасом, рівень гасу в судинах виявився різним. В якому посудині деталь мідна?

imageimage1                                    2

 

      

image  Оцінка_______                                            Оцінка_______________                      

Чому так оцінюєш?  ______________________________________                                  

Що виконав добре?  ______________________________________                                  

Які допустив помилки? ______________________________________                            

Як їх виправити ?____________________________________________


image

КРЗ-4                                    Тема: СИЛА

Завдання 1. Що є причиною руху м’яча?

imageСила позначається буквою __________

Сила вимірюється в _________________

 

Переведи значення сили в ньютони:                                                в кілоньютонах:

                2 кН  = ________Н                  3500 Н = _______кН

                14 кН =________Н                  17000 Н = ______кН

                120 кН = _______Н                 600 Н =   ________кН

imageНа тіло діють в двох різних точках. Що станеться з тілом?            

Чому? Від чого залежить поведінка тіла?                                   _________________________________________________              Завдання 3.

Де легше розбити горіх: на м'якій опорі або на твердій? Поясніть відповідь. Перевірте явище на досвіді: візьміть молоток, два грецьких горіха, брусок дерева і шматок поролону. Намалюйте схему досвіду, стрілками покажіть напрямок сил.

image

________________________________________________________________

 

Завдання 4. 

Дано дві кулі однакового розміру, обидві всередині порожнисті. Одна куля алюмінієвий, а інша мідна. Як дізнатися, яка  з них зроблена з алюмінію? Кулі пофарбовані однаковою фарбою, їх не можна зважувати і опускати в воду.

            _________________________________________________________________________

image             1 ______________________________________________________________________________ 

 

_____________________________________________________________________________________2

_____________________________________________________________________________________

                                                   

 

imageimageОцінка____________ _____________Оцінка____________________

 

Чому так оцінюєш? _______________________________________

Що виконав добре? ______________________________________

Які допустив помилки? __________________________________

Як їх виправити? _______________________________________

Тест: « Сила. Графічне зображення сил.»

1.Причина зміни швидкості тіла і деформації є:

а)  масса;   б) швидкість;   в) довжина;   г) сила.

2.       Встановити відповідність  

         1) сила         а) кг     2) маса         б) м   3) довжина       в) Н

          4) швидкість           г) Н/кг          д) м/с   

а

б

в

г

д

 

 

 

 

 

3.       Одиницю  1Н  названо на честь:

         а) Паскаля;   б) Ампера;   в) Ньютона;   г) Фарадея

4.       Прилад для вимірювання сили називається:

        а) барометр;    б) амперметр;   в) динамометр;   г) лінійка

5.       Сила характеризується:   а) тільки числовим значенням;  б) тільки напрямом;    в) тільки точкою прикладання;  г) напрямом, числовим значенням та точкою прикладання.

6.       Сила, яка здійснює на тіло таку саму дію, як і кілька сил, прикладених одночасно називається:

      а) рівномірна;    б) рівнозначна;   в) рівнодійна;   г) однакова.

7.       Яка з величин є векторною?

       а) маса;     б) час;  в) пройдений шлях;  г) сила

8.       Рівнодійна всіх сил що діють на кульку дорівнює нулю. Що можна сказати  про характер руху кульки: а) швидкість кульки збільшується;  б) швидкість кульки зменшується;  в) швидкість кульки не змінюється;   г) описати рух кульки не можливо.

9.       На тіло у протилежних напрямках діють дві сили     F1 = 3 Н   та    F2= 5  Н. Визначте числове значення і напрямок рівнодійної сил:

 

image Оцінка____________                                       Оцінка______________

Чому так оцінюєш? _______________________________________

 Що виконав добре?_______________________________________  Які допустив помилки?  ___________________________________

Як їх виправити? _________________________________________

19

КРЗ-5                        Тема: Сила пружності 

 

Завдання 1. Під дією якої сили лінійка прогинається?___________________

image                            

Яка сила не дає  вантажу впасти?__________________________ Зображуй ці сили за допомогою стрілок.

 

imageЗавдання 2.Вантаж  підвішений на пружині. Чому пружина розтягнулася? ________________________________________________________ Яка сила перешкоджає падінню вантажу?

________________________________________________________

 

                   Зображуй ці сили за допомогою стрілок.

Завдання 3. 

imageЩо сталося з м'ячем при ударі о ракетку?

________________________________

 

                          Як називається це явище?______________________________

 

image

Завдання 4. Заповни таблицю:

Види деформацій

Вигин

Стискування

Розтягування

 

 

 

Коваль кує деталь грат, воїн стріляє з лука, хлопчик стрибає з гнучкої дошки у басейн, рука стискає силомір, двері закриваються за допомогою пружини, дівчинка сідає на мотузяні гойдалки, гілки яблуні нахиляються під тяжкістю яблук.

Завдання 5. Андрій і Саша гойдалися на гойдалках. 

image"Дивися, який ти важкий, - сказав  Саша Андрію, - дошка того і дивися зламається, он,  як вона прогнулася"!  " Це я на Землі важкий, - відповів Андрій, -   ось якби я ми гойдалися на місяці, дошка б так не прогнулася". Чи прав Андрій?

__________________________________________________

__________________________________________________________________

 

                                                                            

imageimage Оцінка____________                                    Оцінка_______________________            

Чому так оцінюєш? _______________________________________________

Що виконав добре? _____________________________________________

Які допустив помилки? __________________________________________

Як їх виправити? ________________________________________________

Тест: «Сила пружностіЗакон Гука.»

1.Тверді тіла:

   а) зберігають лише свою форму; б) зберігають лише свій об’єм;

   в) зберігають і форму , і об’єм; г) не зберігають ні форми, ні об’єму.

2.       Зміну форми або об’єму тіла називають:

   а)  інерція;   б) деформація;   в) інертність;   г) масса

3.       Стиск  та розтяг пружини – це:

     а)  пластична деформація;  б) пружна деформація;   в) звичайна   деформація;   г) крихка деформація

4.       Сила пружності завжди напрямлена відносно деформуючої сили:

   а)  в той самий бік; б) перпендикулярно; в) у протилежний бік;  г) під кутом

5.       Сила пружності належить  до: а) гравітаційних сил; б) електромагнітних сил; в) ядерних сил;  г) хімічних сил

6.       Виберіть зайве: а)  штампування;  б) ліплення;   в) клепання;   г) амортизація

7.       Пружні деформації описуються:

    а) законом Ньютона; б) законом Паскаля; в) законом Архімеда;г) законом Гука

8.       Видовження пружини збільшилося в два рази. При цьому сила пружності:

 а) збільшилася в 4 рази; б) зменшилася в 2 рази;в) збільшилася в 2 рази; г) не змінилася

9.       Одиниця вимірювання сили пружності:

      а) 1 Н;  б) 1 кг;  в) 1 м;  г) 1 Па.

10.   Величину k в законі Гука називають:

      а) видовженням;  б) жорсткістю;  в) скороченням

imageimage       Оцінка____________                       Оцінка______________________                     

Чому так оцінюєш?________________________________________

 Що виконав добре?_______________________________________

 Які допустив помилки?_____________________________________

 Як їх виправити? _________________________________________

КРЗ-6                               Тема: Сила тяжіння

Завдання 1.

Продовж фрази:

Сила, з якою тіло притягується до Землі називається __________________

Вона позначається буквою ___________ Вимірюється в __________

Завдання 2.

 Вибери формулу за якою знаходять силу тяжіння:

 

                                          Fт  = imagem               m= ÞV        Fт = mg       S=vt

image

g

image

правильно?

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

Завдання 5.

Чому кулька і аркуш паперу падають не одночасно?

image               ______________________________________________________

               ______________________________________________________

                 ______________________________________________________

                  

   

imageimage Оцінка____________                               Оцінка________________________               

 

Чому так оцінюєш? ___________________________________

 Що виконав добре? _________________________________ 

Які допустив помилки? __________________________________

Як їх виправити? _______________________________________

Тест: «Сила тяжіння»

 

       1.Силу, з якою Земля притягує до себе тіло називають:

а) силою пружності;   б) силою тертя;  в) силою тяжіння;  г) ядерною силою.

       2.  Силу тяжіння визначають за формулою:

             А)      F  = kx ;   б)  F= ma ;   в)  F=mg;    г) F=km.       3. Величина g це:  а) швидкість падіння тіла;  б) прискорення вільного падіння;    в) прискорення тіла;     г) миттєва швидкість.

4.     Одиниці вимірювання прискорення вільного падіння:

             а) Н·кг;   б) Н/кг;  в) м/с;  г) м·с.

5.     Прискорення вільного падіння на Землі і на Місяці:

        а) однакові;   б) більше на Землі;  в) більше на Місяці;  г) їх не можна порівняти.

6.     Сила тяжіння, що діє на хлопчика масою 50 кг наближено дорівнює:

       а) 1000 Н;   б) 500 Н;  в) 100 Н;   г) 50 Н.

7.     Сила тяжіння завжди напрямлена:

        а) будь куди;  б) в гору;    в) в низ, до центра Землі;  г) перпендикулярно до руху тіла.

8.     Футбольний м’яч притягується до Землі із силою 4 Н. яка маса футбольного м’яча :

         а) 0,1 кг;   б) 0,5 кг;   в) 0,4 кг;   г) 0,6 кг

9.     Сила тяжіння належить  до:

       а) електромагнітних сил;   б) гравітаційних сил;  в) ядерних сил;  г) не належить ні до яких сил.

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________               

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?____________________________________________


КРЗ-7.                                      Тема: Вага тіла

                      

Завдання 1. Яблуко лежить на столі. Покажи стрілкою силу тяжіння, що діє на яблуко і його вагу

                                    image 

Завдання 2.  Вага тіла позначається буквою ___________

image   Вага тіла показує___________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

 

 

Завдання 3.  Вибери формулу для знаходження ваги тіла : P = mg   Fт= mg        Fупр = kx

______________________________________________________________

 

Завдання 4.

imageЯк називається прилад, зображений на малюнку?_________________________________________ Що він вимірює?______________________________________

image

 

На чашку поклали вантаж масою 6 кг

Яка вага вантажу?_____________________________________ Завдання 5. На столі лежать три кулі. У якого найбільша вага?

__________________________________________________________________

 

Чи однакова щільність у цих куль?

__________________________________________________________________

 

                                                                                                                   image

 

Чому так оцінюєш? ______________________________________

Що виконав добре? ________________________________________

Які допустив помилки? _____________________________________ Як їх виправити? _________________________________________ Тест: «Вага тіла. Невагомість.»

 

1.       Силу з якою тіло діє на горизонтальну опору або вертикальний підвіс називають:

а) силою тяжіння;  б) силою пружності;  в) силою тертя;  г) вагою тіла.

2.       Вагу тіла вимірюють у:

 а) Ньютонах;  б) кілограмах;  в) метрах;  г) секундах.

3.       Вага тіла належить до :

   а) електромагнітних сил;   б) гравітаційних сил;  в) ядерних сил;  г) не належить  ні  до  яких сил.

4.       Вагу тіла позначають буквою:

   а)  F ;        б)  N ;         в)  S  ;      г) P.

5.       Вага тіла завжди прикладена до :

   а) тіла;   б) опори або підвісу;   в) не прикладена нікуди.

6.       Невагомість – це стан при якому:

    а) маса тіла = 0 ;   б) швидкість тіла = 0;    в) вага тіла = 0;  г) сила тертя = 0.

7.       У стані невагомості тіла перебувають під дією тільки :

       а)сили пружності ;  б) сили тертя ;  в) сили тяжіння ;  г) взагалі ніяка сила не діє

    8 Тенісний м’яч кинули спочатку у відро з  водою, а потім - з гасом. Чи однаковою буде вага м’яча у воді та гасі?

_______________________________________________________________

 

 

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________               

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________ ________________________________________

_____________________________________________

КРЗ – 8                                Тема: Сила тертя

 

Завдання 1.  Шафу  важко зрушити з місцѐ. Чому?

image__________________________________________

__________________________________________

 

 

imageЗавдання 2.  На ковзанах легко ковзати по льоду, а по склу неможливо.   Чому?______________________________

 

_________________________________________

 

 

 

Завдання 3. Навіщо потрібні кулькові і роликові підшипники?

image_____________________________________   Як вони влаштовані

__________________________________________

 

image

Завдання 4. Чи однакова сила тертя в даних випадках?

 

image________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

______________________________

 

Завдання 5. Придумай питання до ситуації.

 

image______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

                                                                            

image      Оцінка____________                                Оцінка___________________                   

 

Чому так оцінюєш? 

Що виконав добре? 

Які допустив помилки? 

Як їх виправити?

Тест: «Сила тертя» 1. Брусок , який рухається по столу , зупиниться під дією :

    а) сили пружності ; б) сили  тяжіння ;  в) сили тертя ковзання ;  г) не зупиниться ніколи .

2.   Сила тертя ковзання пропорційна :

     а) силі тяжіння ; б) силі пружності ; в) силі нормального тиску ; г) не пропорційна нічому .

3.   μ – це :

   а) коефіцієнт пружності ; б) коефіцієнт тертя ; в) видовження пружини ; г) коефіцієнт нормального тиску .

4.   Виберіть зайве :

     а) сила тертя ковзання ; б) сила тертя кочення ; в) сила тертя спокою ; г) сила пружності.

5.   Як напрямлена сила тертя ковзання :

     а) проти руху ; б) вздовж руху ;  в) перпендикулярно до руху ; г) будь –як.

6.   За якої умови силу тертя ковзання можна виміряти динамометром?

а) у випадку швидкого руху бруска  б) якщо брусок рухати повільно

в) за умови рівномірного руху бруска  г)якщо брусок зрушити з місця ривком

 

7.   При якому виді тертя тіл виникає найменша сила тертя?

а) при терті спокою. б) при терті кочення.в) при терті ковзання.

 г) при всих видах тертя сила однакова.

 

                                                                          

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________

                    

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________ ________________________________________

_____________________________________________

 

Контрольна робота з теми: "Взаэмодія тел. Сила".

  

image               image   0,5б.                       image        1б.                                   2б.

Завдання 1.Яка з двох сил : 4кН або 800Н більша і в скільки разів?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 2.Чому санчата легше тягнути по снігу, ніж по землі?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 3.Чи однакові пружні сили можуть розвивати ресори легкового і вантажного автомобіля? Чому?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 4.Яка сила утримує тіла на похилій площині?

__________________________________________________________________________

 

Завдання5. Парашутист вагою 500Н спускається з розкритим парашутом. Чому дорівнює сила опору повітря при рівномірному русі?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 6. Чі зменится сила тертя коліс вагону об рейки, якщо вагон розвантажити?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 7. Визначте масу відра води, на яке діє сила тяжіння 150Н?

Дано:______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ Знайти:____________________________________________________________________

 

Завдання 8. Визначте вагу дубого бруска, розміри якого 0,5х0, 3х0, 1м.Зображуйте вагу бруска на кресленні.

Дано:______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Знайти:____________________________________________________________________ Завдання 9. Назвіть які сили намальовані на малюнку? 

image                                                    

                                 

                                 _____________________________________________

_______________________________________________

_______________________________________________

imageОцінка:________________ image _                                             Оцінка:____________       

Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________ 

Що виконав добре? ____________________________________________________________

Які допустив помилки? _________________________________________________________ 

Як їх виправити? ______________________________________________________________

image

 

КРЗ - 9                       Тема:ТИСК  І  СИЛА ТИСКУ 

Завдання 1.   Що називають тиском? 

imageЗапиши формулу для знаходження тиску.____________

 

Від яких величин залежить тиск?___________________

 

У яких одиницях вимірюється тиск?_________________

imageЗавдання 2. Два предмети поставлені на стіл, як показано на малюнку. Який чинить найбільший тиск?

Чому?____________________________________________

Завдання3.Чому гостра стріла легко входить в

перешкоду?______________________________________________

Завдання4. Там, де не пройде легковий автомобіль, без зусиль проходить гусеничний трактор. Чому? ____________________________________

Завдання5.  Шерлока Холмса.

Шерлок Холмс прийшов у гості. Хазяйка поставила на стіл тарілку з пригощанням. На ній лежали бутерброди з сиром і ковбасою. Холмс подивився на бутерброди і подумав: " А ніж хазяйка гострить рідко". Чому у нього виникла така думка?

__________________________________________________________________

Завдання 6. Вовочка кидав портфель в сніг. Кидав три  рази і кожного разу image портфель падав по-різному. Проте  не зрозумію –

говорить  Вовочка, - маса портфеля не міняється, кидаю з

однаковою силою . портфель кожного разу провалюється в сніг на різну глибину. Чому?_____________________________________________________

imageimageЗавдання 7.Для чого швачці при шитві голкою надівають наперсток?_________________________________________________________ __________________________________________________________________  Оцінка___________________________Оцінка_____________________                      

 

Чому так оцінюєш? ______________________________

Що виконав добре?______________________________

                                              ____________________________

_________________________________

Тест: «Тиск. Сила тиску.»

1.Відношення сили тиску до площі поверхні , на яку діє ця сила називають :

а) швидкістю ; б)  силою тяжіння ;  в) тиском ;  г) силою пружності .

2.       Тиск вимірюють у :   а) Па ;  б) Н ; в)кг ; г) м² .

3.       Визначте найбільшу величину :

             а) 1 кПа  ; б) 1 Па ; в) 1 ГПа ;  г) 1гПа.

4.       Одиницю 1 Па названо на честь вченого :

а) Ісака Ньютона ;  б) Роберта Гука ;  в) Блеза Паскаля ; г) Леонардо да Вінчі.

5.       Сила 10 Н чинить на площу 1 м² тиск :

          а) 1 Па ; б) 100 Па  ;  в) 10 Па ;  г) 1 гПа.

6.       Тиск рідини  залежить від :

          а) швидкості руху рідини ; б) площі поверхні рідини ;  в) маси рідини ;   г) густини рідини.

7.       В якій воді на однаковій глибині тиск більший : у солоній чи прісній ?

а) однаковий ;  б) у солоній більший ;  в) у прісній більший ;  г) тиски не можна порівнювати .

8.       Тиск рідини визначають за формулою :

image

           а)  image  $  б) image;  в) р=image ; image 

9.       У сполучених посудинах , які містять однакову рідину , поверхня рідини є на однаковому рівні . Це сформульовано закон :

            а) Архімеда ; б) Паскаля ; в) сполучених посудин ; г) Ньютона.

10.   За принципом сполучених посудин не працює :

          а) водогін ; б) шлюз ; в) фонтан ; г) насос.

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________               

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?_____________________________________________


КРЗ-10                      Тема: Тиск  газа.

Завдання 1.  Закон Паскаля свідчить, що рідини і гази передають чинений на них тиск. (підкресли правильну відповідь ) 

А)в напрямі діючої сили       Б) на дно посудини       В) по усіх напрямах.

Завдання 2. Кожен з вас видував мильні бульбашки. Чому вони мають

imageформу кулі? ________________________________________________________________________________________________________

imageЗавдання 3. У посудині знаходиться газ. Що станеться з гумовою плівкою, якщо поршень підняти. Чому?

________________________________________________________

________________________________________________________

imageЗавдання 4. У посудинах, зображених на малюнку, кран відкритий. У лівій посудині тиск 0,016 Па, чому дорівнює в правій посудині?

image

_________________________________________________

0,016Па

imageЗавдання 5. Маси газу, що знаходиться в обох посудинах 1., 2., однакові. У  якому з них тиск більший? Чому?

___________________________________________________

Завдання 6. Який закон допомагає видавлювати зубну пасту з тюбика?

image________________________________________________    

Завдання 7. Одного разу Андрій підкачував шину велосипеда, що здулася. З кожним хиткому ручку насоса було рухати все важче. Андрій замислився: чому так ?

____________________________________________________

imageimage Оцінка____________________________Оцінка____________________-__                 

Чому так оцінюєш?_______________________________________

 Що виконав добре? ______________________________________

Які допустив помилки?____________________________________

 Як їх виправити? _________________________________________

Тест: «Тиск газів. Закон Паскаля». 1. Тиск газів спричинений :

а) ударами кульок ; б) ударами молекул ;  в) ударами піщинок ; в) тиск не пов'язаний з ударами молекул .

2.   При зменшенні об’єму тиск газу :

          а) не змінюється ; б) збільшується ; в) зменшується ; г) тиск газу не залежить від об’єму .

3.   При зниженні температури тиск газу :

        а) зменшується ;  б) не змінюється ;  в) збільшується ; г) тиск газу не залежить від температури .

4.   Тиск зовнішніх сил на рідину або газ передається в кожну точку рідини або газу . Це – 

        а) закон Ньютона ; б) закон Гука ;  в) закон Паскаля ; г) закон сполучених посудин.

5.   Для вимірювання тиску рідин використовують:

             а) барометри; б) гігрометри; в) термометри; г) манометри.

6.   Гідравлічний прес дає виграш:

            а) в роботі; б) у силі; в) у площі; г)  в переміщені.

7.   Прилад для вимірювання тиску рідини чи газу називається...  

imageА) барометром  б) спідометром  в) манометром   г) альтиметром

 

8.   Як змінюється тиск газу при постійній температурі при збільшенні об’єму?  

А) збільшується  б) зменшується  в) залишається незмінним

 

image  Оцінка____________                          Оцінка _________________

                                                image

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

     Як їх виправити?_____________________________________________

32

КРЗ-11                     Тема: Гідростатичний тиск.

Завдання 1. Какое давление называют гидростатическим?

_____________________________________________________________Запиши формулу гидростатического давления:

_______________________________________________________________  От каких величин зависит это давление?

________________________________________________________________

Завдання 2. У чотирьох посудинах різної форми налита вода, висота рівня однакова. У якій посудині тиск найменший?

1                2           3           4

imageВибери  правильну відповідь: 

А) 1             Б)2             В)3               Г) рівне ____________________________________

Завдання 3. На якому малюнку витікання цівок води зображене вірно? 

                      1                    2                     3

image

                     image_____________________

Завдання 4.Практичне завдання.

image Налийте в склянку води. Розрахуйте тиск води на дно склянки.________________________________________________

Завдання 5. У одно коліно посудини налита вода, в інше спирт. 

imageБ      В яке коліно налитий спирт?

_______________________________________________________

image_______________________________________________________            Завдання 6.   Чому камбала така плоска?

____________________________

                                                                                           

imageimageОцінка____________________________Оцінка________________                         

 

Чому так оцінюєш?  ____________________________________

Що виконав добре?  ___________________________________

Які допустив помилки? ________________________________

Як їх виправити?_______________________________________


33

 

КРЗ-12               Тема:  Атмосферний тиск. Завдання 1. Внаслідок чого створюється атмосферний тиск? 

image____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

 

imageЗавдання 2. Чому молекули газів, що утворюють атмосферу не відлітають в космічний простір? 

___________________________________________________

___________________________________________________

 

Завдання 3. У властивість "легкість тіл" не вірячи, Хто вагу повітря виміряв? 

image 

____________________________________

____________________________________

 

Завдання 4. Хто уперше виміряв тиск атмосфери? Розкажіть про його досвід.

image                                                                         

____________________________________________________

image

_____________________________________________________

Завдання 5. Прилад для виміру атмосферного тиску

називається: (підкресли правильну відповідь)

а) мензурка     в) динамометр      б) барометр-анероїд    г) альтиметр

imageЗавдання 6. Чий досвід здивував людей, Зажадавши 16 коней? Коли і ким він зроблений був І в чому людей він переконав?

___________________________________________________________ ______________________________________________

imageimageЗавдання 7. Одного разу Олена побачила, як у дворі бавилися хлопченята. Вони зривали з дерева листя, прикладали їх до рота, а коли вдихали в себе повітря, листя лопалося. Цікаво, чому листя рветься?___________________________________________________________    Оцінка____________  _____________Оцінка____________________                        

 

Чому так оцінюєш? _________________________________

Що виконав добре? ___________________________________

Які допустив помилки? _______________________________

Як їх виправити? ___________________________________

 

Тест: «Атмосферний тиск.»

1.     Повітряна оболонка Землі називається:

  а) гідросфера;  б) стратосфера;   в) літосфера;   г) атмосфера.

 

2.     Підняти воду за допомогою поршня можна на висоту:

  а) 10 м;   б) 20 м;   в) 100м;   г) на будь яку.

3.     Атмосферний тиск вперше виміряв:

  а) Паскаль;  б) Ньютон;  в) Торрічеллі;  г)Гук.

4.     Нормальний атмосферний тиск  - це приблизно:

   а) 106Па;  б) 104Па;  в) 105Па;  г) 103Па.

5.     Прилад для вимірювання атмосферного тиску називається:

    а) манометр;  б) термометр; в) барометр; г)гігрометр.

6.     З підняттям на 10 м тиск поблизу поверхні Землі спадає на:

     а) 1мм  рт ст.;  б) 2 мм рт ст.;  в) 3 мм рт ст.;  г) 4 мм рт ст.

7.     Стовпчик ртуті заввишки 760 мм чинить тиск:

     а) ≈ 101 кПа;  б) ≈ 1013 кПа;  в) ≈ 10,1 кПа;   г) ≈10130 кПа.

8.     Виберіть зайве:

      а) 1 атм. ;   б) 760 мм рт ст.;   в) ≈105Па;   г) 1 кПа 9.Біля підніжжя гори барометр показує нормальний атмосферний тиск, а на вершині –  721 мм рт ст.  Яка приблизно висота гори:

     а) 200 м;  б) 390 м;  в) 490 м ;  г) 590 м.

 

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________

                    

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?_____________________________________________

 

35

КРЗ-13              Тема:  Архімедова сила. Плавання тіл.  Завдання 1. Чому рятівний круг роблять з пробки?

image_________________________________________________

_________________________________________________

 Завдання 2. Чому бульбашки повітря спливають на поверхню води?

image_________________________________________________

_________________________________________________

Завдання 3. Навіщо на волосінь надівають грузило?

image________________________________________________

_________________________________________________

 

Завдання 4. У глибоководних риб плавальний пухир випинається з рота.

imageЧому? _______________________________________________

image

_______________________________________________

imageЗавдання 5. Чому плаваючи на спині, легше триматися на воді?______________________________________

_______________________________________

 

Завдання 6. На одну чашу вагів поставлено відро, по самі вінця наповнене водою, на іншу - таке саме відро повне води, але в нім плаває шматок дерева. Яке відро перетягне?

__________________________________________________________________

image                                                                       

image  Оцінка_____________________________Оцінка_________                              

 

Чому так оцінюєш? ___________________________________

 Що виконав добре?___________________________________ 

Які допустив помилки? ________________________________ Як їх виправити? _____________________________________ Тест: «Архімедова сила. Плавання тіл. 1. Виштовхувальну силу називають:

а) силою Ньютона;  б) силою Паскаля;  в) силою Архімеда; г)силою Торрічеллі.

2.   На тіло, занурене в рідину, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі рідини в об’ємі , зайнятому тілом. Це сформульовано:

 а) закон Ньютона;  б) закон Паскаля;  в) закон Гука;  г) закон Архімеда.

3.   Формула яка описує закон Архімеда має вигляд:

 а)  image   ;          б)  р=image      ;     в)   image    ;     г)image

4.   У якій воді легше плавати – у річковій чи морській? 

  а) однаково;  б) легше в річковій; в) легше в морській;   г) не має значення.

5.   Умова FA > FT означає:

  а) тіло плаває в рідині;  б) тіло спливає в рідині;  в) тіло тоне в рідині.

6.   Сила Архімеда залежить від:

  а) густини рідини;  б) об’єму рідини;  в) густини тіла;   г) не залежить від жодної з вказаних величин .

7.   Чи правильне твердження:   сила Архімеда прямо пропорційна густині рідини та об’єму тіла?

  а) правильне;  б) не правильне;  в) правильне, якщо ця рідина вода; г) правильне, якщо це тіло метал.

8.   Гідростатичним зважуванням можна визначити:

  а) масу тіла;  б) густину тіла;  в) об’єм тіла; г) швидкість руху тіла.

 

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________

                    

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?_____________________________________________

 


Контрольна робота з тими: «Тиск твердих тіл,рідин і газів»

  

image                image   0,5б.                       image                       1б.                                   2б.

 

Завдання 1.Чому різальні інструменти, що колють, чинять на тіло великий тиск?

_____________________________________________________________________

 

Завдання 2.Які приклади сполучених посудин можеш навести?

_______________________________________________________________________

 

Завдання 3.Чи буде мідний вантаж плавати в спирті? Ртуть?

_______________________________________________________________________

 

Завдання 4.Кузов автомашини заповнені заповнили вантажем. Чи змінився тиск в камерах коліс автомашини?

________________________________________________________________________

 

Завдання 5.У відро або в пляшку потрібно перелити воду з літрової банки, щоб його тиск на дно став менше?

_________________________________________________________________________

 

Завдання 6. За яких умов тіла плавають на поверхні води, наприклад колода?

_________________________________________________________________________

 

Завдання 7.При якому співвідношенні сил тіло тонутиме, опущене в рідину?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 8.Яку силу потрібно прикласти,щоб утримати у воді чавунну деталь об'ємом  0,5 куб.м?

Дано:______________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Знайти:____________________________________________________________________

 

Завдання 9.Яка глибина в морі відповідає тиску води, рівному 500кПа?

Дано:______________________________________________________________________ __________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Знайти:____________________________________________________________________ 

imageОцінка:_________________                                                    Оцінка_________________       

Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________ 

Що виконав добре? ____________________________________________________________

Які допустив помилки? _________________________________________________________  Як їх виправити? ______________________________________________________________

14                               Тема: Механічна робота

imageЗавдання 1. При пересуванні візка здійсняютьсѐ робота.

  Робота позначаютьсѐ буквоя ___________

Роботу обчисляять за формулоя_________

Завдання 2. Андрій зібрав багато макулатури і повіз її на санчатах від будинку до школи. Які величини потрібно знати, щоб знайти роботу, ѐку вчинив Андрій? Запропонуй свої дані длѐ завданнѐ і виріши її.

________________________________________________________________

Завдання 3. Визнач, ѐку роботу, позитивну або негативну,  здійсняю сила тѐжіннѐ в кожному випадку

image                                                          image                                                                         

image

Підкинутий  м'ѐч летить вгору  ___________            Цеглина падаю вниз________________

imageЗавдання 4.Андрія і Саші потрібно було викачати воду відром з бочки. Бочка була повноя і хлопчики вирішили гойдати по черзі. Андрій сказав Саше:  " Гойдай першим, а ѐ відпочину"! Післѐ нього воду гойдав Андрій. Коли він закінчив роботу, то раптом сказав: " Який ѐ безглуздий! Потрібно було мені гойдати

першим". Чому Андрій так вирішив?

___________________________________________________________________

Завдання 5.Виріши завданнѐ:Яструб, маса ѐкого 0,4 кг, повітрѐним потоком був піднѐтий на висоту 70 м. Визнач роботу сили, що піднѐла птаха.  

___________________________________________________________________             

image                                                                        

image Оцінка____________________________Оцінка_______________________                     

 

Чому так оціняюш? ____________________________________

 Що виконав добре? ___________________________________

Які допустив помилки? ________________________________

Як їх виправити?   ____________________________________

Тест: « Механічна робота»

( Виберіть одну правильну відповідь )

1.   У якому з випадків не виконується механічна робота ?

    а) хлопчик з’їжджає з гори на санчатах ;  б)штангіст піднімає штангу ;  

     в) трактор оре землю  ;   г) учень розв’язує задачу.

2.   Формула за якою обчислюють механічну роботу має вигляд :

     а) А=F·s  ;      б) F=N·s ;     в) N=F·s ;        г) s=F·N .

3.   Одиниці вимірювання роботи :

    а) 1 Дж ;  б) 1 Вт  ; в) 1 м  ; г) 1 Н .

4.   Виберіть найбільшу одиницю :

    а) 1 Дж  ; б) 1 кДЖ  ; в) 1 МДж ; г)1гДж.

5.   Яку роботу виконує двигун автомобіля на шляху 80 м, розвиваючи силу тяги 6,5 кН?  

__________________________________________________________________

 

6.Яка сила виконала роботу 30 кДж на шляху 7,5 м? 

__________________________________________________________________

7. Тіло кинули вертикально вгору. Чи виконує при цьому роботу сила тяжіння?

__________________________________________________________________ 

 

8.Автокран, піднімаючи вантаж вагою 15 кН, виконав роботу 22,5 кДж. На яку висоту при  цьому піднято вантаж?

__________________________________________________________________

 

imageimage Оцінка____________                          Оцінка _________________             

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?____________________________________________


15                            Тема: ПОТУЖНІСТЬ  

 

Потужність позначається буквою _______________________

Потужність знаходять по формулі________________________ Потужність вимірюється в ______________________________

Потужність показує____________________________________

imageЗавдання 2.Відро води з колодязя  дівчинка підняла один раз за 20 сек., а інший за 30 сек. Чи однакова робота була здійснена в цих випадках? Що можна сказати про потужність?

Завдання 3. Першокласник і учень 7 класу наввипередки

бігали по сходах. І на третій поверх піднялися одночасно. Чи однакову потужність вони розвинули?

image

image

Завдання 4. Навантажений автомобіль при тій же потужності   двигуна і по тій же дорозі рухається повільніше  ненавантаженого. Чому?_______________________________________

 

Завдання 5. Дві однакові за розміром і конструкції яхти розвивають різну

потужність. Чи з однаковою швидкістю вони рухатимуться? ____________________________________________________

____________________________________________

Завдання 7. Виконай практичну роботу:

imageimageВичисли,  яку потужність ти розвиваєш,  піднімаючись з першого поверху в кабінет фізики. Що для цього потрібно знати?_____________________________________________________________ __________________________________________________________________              Оцінка___________________________Оцінка______________________                     

 

Чому так оцінюєш?____________________________________

 Що виконав добре? ___________________________________

 Які допустив помилки? ________________________________

 Як їх виправити? _____________________________________

Тест: «Потужність»

( можливі дві правильні відповіді )

1.   Швидкість виконання роботи називають :

          а) роботою ; б) потужністю ; в) силою ; г) ККД.

2.   Одиниці вимірювання потужності :

         а) 1Вт  ; б) 1 Н ;  в) 1 Дж;  г) 1 кінська сила.

3.   Найбільшу потужність розвиває :

         а) кінь ; б) автомобіль ; в) трактор ; г) космічний корабель.    4. Потужність через швидкість можна визначити за формулою :

           а)Р=F·s  ;  б)Р=F·υ;    в) P=F·t;    г) Р=F/s.

5.   2 кВт це  

           а)  2 000 Вт   б) 2 000 000 Вт   в) 200 Вт

6.   Виберіть найбільшу одиницю

           а)  5 кВт     б) 14 мВт     в)14 Вт   г) 1 МВт

7.   Визначити потужність двигуна, якщо він за 60 с виконав роботу 18000 Дж

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

8.   Визначте час, за який двигун потужністю 10 кВт здійснив роботу 15 кДж

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

 

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________                

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?_____________________________________________

16                   Тема: Енергія.

imageЛегковий і вантажний автомобіль рухаються з однаковими швидкостями. Який з них має більшу кінетичну енергію? ___________________________________________________

Завдання 2.На одній і тій же висоті знаходяться два бруски масою 500г і 200г. Який з них має більшу потенційну енергію?

_________________________________________________

Завдання 3.Які з перерахованих тіл мають кінетичну енергію:  А) камінь, піднятий над землею; Б) літак, що летить; в) розтягнута пружина?

_________________________________________________________________

imageЗавдання 4.Камінь кинутий вертикально вгору. Які перетворення енергії відбуваються при цьому?

____________________________________________________

imageЗавдання 5 Зміниться потенційна енергія води в річці при її течії ? Кінетична?

________________________________________________

Завдання 6.Яка енергія використовується в гальмах залізничних вагонів?

image________________________________________________

 

Завдання 7.Які види енергії має вертоліт;

 А) що висить нерухомо; б) що піднімається вгору; в) що сходить вниз

_______________________________________________________________

Завдання 8.Знайти потенційну енергію піднятого на висоту 5м. тіла масою 10кг.Дано:_________________________________________________________

__________________________________________________________________

Знайти:____________________________________________________________ 

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________                   

Чому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________  Як їх виправити?_____________________________________________


43

17                                  Тема:  ВАЖІЛЬ 

 Що зображене на малюнку?______________________________

imageЩо означають букви    F1, F2 ? ___________________     l1,  l2 ?__________________________

У якому випадку важіль знаходитиметься в рівновазі?

__________________________________________________________________

Завдання 2. Розповідаючи про важіль, дівчинка намалювала схему важеля в             рівновазі. Чи правильно вона зробила малюнок?

__________________________________________________

imageЗавдання 3. Навіщо у підйомного крану роблять противага?

            _________________________________________________

____________________________________________________

image

Завдання4. Чи знаходяться ці важелі в рівновазі або ні?

№ 1                                                             № 2

image

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Завдання 5. Яку силу потрібно прикласти до важеля, щоб він знаходився в рівновазі? image

imageimageОцінка____________        ______________Оцінка______________________               

Чому так оцінюєш? _________________________________

 Що виконав добре? ________________________________

Які допустив помилки? _____________________________

Як їх виправити?   __________________________________

18                   Тема: Прості механізми. Блоки.

                      Є сокира простим механізмом? 

image ________________________________________________________

imageЗавдання 2. Для якої мети застосовуються нерухомі блоки? Наведи приклади. 

_______________________________________________________

Завдання 3.Для якої мети застосовуються рухливі блоки? Наведи приклади

_____________________________________________________

imageЗавдання 4.Чому дверну ручку закріплюють не в середині дверей а у її краю? _________________________________________________

 

imageЗавдання 5.На яку висоту підніметься вантаж, якщо вільний кінець канату опустився на 2м? ___________________________________

 

imageЗавдання 6.На яку висоту підніметься вантаж,якщо вільний кінець канату витягнули вгору на 4м? 

_______________________________________________________

Завдання 7.З якою силою потрібно тягнути вгору кінець мотузка, щоб підняти вантаж, вагу якого 50Н?

__________________________________________________________________-

Завдання 8.Система блоків. З якою силою потрібно тягнути за кінець мотузка, щоб підняти вантаж вага якого 200Н?

________________________________________________________________

imageimage  Оцінка____________                          Оцінка _________________                   

Чому так оцінюєш? ___________________________________________ Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________

 Як їх виправити?_____________________________________________

 

Тест: « Прості механізми»

(виберіть дві правильні відповіді )

1.   Прості механізми :

   а) дають виграш у силі ; б) дають виграш у роботі ; в) дають можливість змінити напрям дії сили ; г) не дають нічого .

2.   До простих механізмів належать :

а) рухомий і нерухомий блок ;   б) динамометр ; в) похила площина ;   г) трос 

3.   Важіль це :

 а)криничний журавель ; б) важільні терези ; в) динамометр  ; г)клин. 

 (Виберіть одну правильну відповідь )

4.   ККД це : а) відношення повної роботи до корисної;  б) відношення корисної роботи до повної;  в) відношення роботи до потужності  г) відношення сили до роботи .

5.   Коефіцієнт корисної дії завжди :

а) більший 100% ;б) менший 100% ; в) дорівнює 100% ;г) може бути будь–

image

imageЧому так оцінюєш? ___________________________________________

Що виконав добре? ___________________________________________

Які допустив помилки?________________________________________  Як їх виправити?_____________________________________________

 


Контрольна робота з тими: «Механічна робота та енергія»

  

image                image   0,5б.                       image                       1б.                                   2б.

Завдання 1.На столі лежить пиріжок і буханець хліба. Яке з цих тіл має більшу потенційну енергію?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 2.Чи здійснює роботу сила тяжіння, що діє на книгу що лежить на столі?

__________________________________________________________________________

 

Завдання 3. Який з блоків дає виграш в силі? У скільки разів?.

________________________________________________________________________

 

Завдання 4.Хлопчик пройшов 1км, потім цю ж відстань проїхав на велосипеді. Чи однакові потужності він розвивав?

________________________________________________________________________

 

Завдання 5.Чи здійснює кінь механічну роботу, коли вона збільшує швидкість руху воза?____________________________________________________________________

 

 Завдання 6. Хлопчик, сівши на один кінець дошки, покладеної на колоду, гойдається   на ній. Чим урівноважується сила тяжіння хлопчика?

________________________________________________________________________

 

Завдання 7.Двигун комнотного вентелятора за 0,5ч здійснює роботу 20кДж. Чому дорівнює потужність двигуна? 

Дано:______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Знайти:____________________________________________________________________

 

Завдання 8. Яку роботу потрібно вчинити для того, щоб підняти вантаж вагою 50Н на висоту 2м?

Дано:______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________

Знайти:____________________________________________________________________

 

Завдання 9.Чи виконується робота при русі за інерцією?

__________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

imageОцінка:_________________                                                    Оцінка________________       

Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________ 

Що виконав добре? ____________________________________________________________

Які допустив помилки? _________________________________________________________  Як їх виправити? ________________________________________________________

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
1350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку