Робочий зошит з фізики 7 клас ( для учнів з ООП) Завдання розраховані на учнів, яки зазнають труднощі в навчанні і спрямовані на розвиток інтелектуальних здібностей дітей.
Про автора. ............................................................................................................................................... 3
Вступ. .......................................................................................................................................................... 3
Умовні позначеннѐ: ................................................................................................................................... 4
КРЗ-1 Тема: Фізичні тіла. Фізичні ѐвища. ................................................................................ 5
КРЗ- 2 Тема: Взаюмодіѐ молекул. Три стани речовини ................................................................. 6
КРЗ- 3 Тема: Будова речовини. Дифузіѐ. ................................................................................... 7
Контрольна робота з теми: «Починаюмо вивчати фізику» ..................................................................... 8
КРЗ-4 Тема: Механічний рух. ............................................................................................. 9
КРЗ- 5 Тема: Характеристики руху.............................................................................................. 10
Тест: Механічний рух ............................................................................................................................... 11
КРЗ-6 Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу. ................................................. 12
КРЗ- 7 Тема: Коливальний рух. ......................................................................................................... 13
Контрольна робота з теми: «Механичний рух» .................................................................................... 14
КРЗ-8 Тема: Маса. Інерціѐ. .......................................................................................................... 15
КРЗ-9 Тема: Щільність речовини ................................................................................... 16
КРЗ-4 Тема: СИЛА ..................................................................................................... 17
Тест: « Сила. Графічне зображеннѐ сил.» .............................................................................................. 18
КРЗ-5 Тема: Сила пружності ............................................................................................................ 19
Тест: «Сила пружностіЗакон Гука.» ........................................................................................................ 20
КРЗ-6 Тема: Сила тѐжіннѐ ............................................................................................. 21 Тест: «Сила тѐжіннѐ» ............................................................................................................................... 22
КРЗ-7. Тема: Вага тіла ............................................................................................. 23
Тест: «Вага тіла. Невагомість.» ................................................................................................................ 24
КРЗ – 8 Тема: Сила тертѐ .............................................................................................. 25 Тест: «Сила тертѐ» ................................................................................................................................... 26
Контрольна робота з теми: "Взаэмодіѐ тел. Сила"................................................................................ 27
КРЗ - 9 Тема:ТИСК І СИЛА ТИСКУ ....................................................................................... 28
Тест: «Тиск. Сила тиску.» ......................................................................................................................... 29
КРЗ-10 Тема: Тиск газа. ........................................................................................................... 30
Тест: «Тиск газів. Закон Паскалѐ». .......................................................................................................... 31 КРЗ-11 Тема: Гідростатичний тиск. ....................................................................................... 32
КРЗ-12 Тема: Атмосферний тиск. .............................................................................................. 33
Тест: «Атмосферний тиск.» ..................................................................................................................... 34 КРЗ-13 Тема: Архімедова сила. Плаваннѐ тіл. ........................................................................... 35
Тест: «Архімедова сила. Плаваннѐ тіл. ................................................................................................... 36
Контрольна робота з тими: «Тиск твердих тіл,рідин і газів» ................................................................ 37
КРЗ- 14 Тема: Механічна робота .................................................................................. 38
Тест: « Механічна робота» ...................................................................................................................... 39
КРЗ- 15 Тема: ПОТУЖНІСТЬ ............................................................................................. 40
Тест: «Потужність»................................................................................................................................... 41
КРЗ- 16 Тема: Енергіѐ. .............................................................................................................. 42
КРЗ- 17 Тема: ВАЖІЛЬ................................................................................................ 43
КРЗ- 18 Тема: Прості механізми. Блоки. ................................................................................. 44
Тест: « Прості механізми» ....................................................................................................................... 45
Контрольна робота з тими: «Механічна робота та енергіѐ» ................................................................ 46
Про автора.
Карпова Лариса Борисівна вчитель фізики Запорізької гімназії №3. «Спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист».
Автор понад 25 методичних статей, розробок уроків, презентацій, опублікованих в методичної газеті «Фізика в школах України»
Учасник і призер багаторазових методичних педагогічних
виставок в м. Запоріжьї
Вступ.
В даній роботі підготовлено корекційно-розвиваючі завданн та тестові завдання для учнів 7класу, яки зазнають труднощі в навчанні і спрямовані на розвиток інтелектуальних здібностей дітей.
Ці завдання відповідають чинній програмі та складені за матеріалами підручника «Фізика 7 клас » автор В.Г.Бар’яхтар і інші.
Завдання дають можливість оперативної перевірки знань учнів . Вони побудовані таким чином , що учні мають можливість показати свої знання , вибравши правильні відповіді . Із деяких тем завдання містять по дві правильні відповіді, що усуває можливість автоматичного вгадування правильної відповіді. Тестові завдання можуть бути використані і під час контролю рівня знань учнів . при цьому вчителю достатньо вибрати , наприклад , по два завдання з кожної мікротеми , що вивчається в загальній темі. Даний посібник можна використовувати в практичній роботі як молодим , так і досвідченим вчителям.
Умовні позначення:
Оцінка в балах: 0,5б 1 б. 2 б. Оцінка_______ Рефлексію учень обговорює з асистентом вчителя і записує коротку відповідь на питання. |
Чому так оцінюєш?Що виконав добре?Які допустив помилки?Як їх виправити?
Літак, мідь, черепаха, ручка, фарфор, вода, машина, залізо, цвѐх, повітрѐ, папір, зошит, цемент, ртуть, трактор, книга, асфальт, сіль, ніж, лід, птицѐ, срібло, ложка, сонце, скло.
Завдання 3. Допиши фрази:
Висота будинку виміряютьсѐ в _________
Обсѐг води виміряютьсѐ в _________
Швидкість мотоцикла виміряютьсѐ в _________
Температура повітрѐ виміряютьсѐ в _________ Маса лядини виміряютьсѐ в _________
Скільки часу триває урок?______________________
Чому так оцінюєш?_________________________________________
Що виконав добре?_________________________________________
Які допустив помилки?______________________________________
Як їх виправити?___________________________________________
КРЗ- 2 Тема: Взаємодія молекул. Три стани речовини.
Завдання 1. Продовж фрази:
Розламаний навпіл шматок крейди не можна скласти і зробити цілим, тому що____________________________________ б) Шматки пластиліну легко з'єднуються, тому що
_________________________________________________________ Перевозячи стекла, потрібно перекласти їх папером, тому що_______________________________________________________________
Завдання 2. Склади таблицю: Три стани речовини
Газоподібне |
Рідке |
Тверде
|
|
|
|
Вода, залізо, туман, лід, пара над чайником, ртуть в термометрі, олово, кисень, молоко, алюміній (речовини узяті при кімнатній температурі).
_________________ _______________ ________________
Завдання 4. Вода при кипінні випаровується і перетворюється на пару.
Чи змінилися при цьому самі молекули води?
_____________________________________________________ Як змінилося їх розташування і рух?
_____________________________________________________
Завдання 5. Свіжий, хоча і невидимий слід зайця собака "бере".
Проте з часом вона його учути не може.
Поясніть це явище._______________________________________ _______________________________________________________
Завдання 6. Чи можна відкриту посудину заповнити ртуттю
наполовину? А газом?_____________________________________________________________ Оцінка__________________________Оцінка_______________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________
Що виконав добре? _________________________________
Які допустив помилки?______________________________
Як їх виправити? __________________________________
КРЗ- 3 Тема: Будова речовини. Дифузія. Завдання 1.
Як називаються частки, з яких складаються речовини?_________________
Як називаються частки, з яких складаються молекули?_________________
Напиши хімічну формулу води________________
Що вона означає?___________________________
Завдання 2. При нагріванні металева кулька збільшилася в розмірах.
Чи збільшилося при цьому число молекул?________________________________________
Чи збільшилися при цьому розміри
молекул?__________________________________________________________
Завдання 3. Як називається явище, при якому дотичні речовини змішуються один з одним?
а) кипіння б) дифузія в) нагрівання г) танення
Завдання 4. Продовж фразу
а) Білую мокру тканину при пранні не можна класти поряд з кольоровою, тому що__________________________________
б) Свіжі огірки, якщо помістити їх в розсіл, стають
солоними, тому що ______________________________________________
Завдання 5. Морська тварина кальмар при нападі на нього викидає темно- синю захисну рідину, яка приховує його. Чому через деякий час вода знову стає прозорою?
_______________________________________________
Завдання 6. Де краще зберегти дитячий повітряний кулька, наповнена газом, в теплому або холодному приміщенні?
______________________________________________________
Чому так оцінюєш? ____________________________________
Що виконав добре? ____________________________________
Які допустив помилки? __________________________________
Як їх виправити? ______________________________________
Контрольна робота з теми: «Починаємо вивчати фізику»
|
0,5б. 1б. 2б.
Завдання 1. Яким символом позначають площу?
а) V б) t в) S г) m
__________________________________________________________________ Завдання 2. Позначте основну одиницю вимірювання часу системи СІ:
а) год б) с в) хв. г) доба
__________________________________________________________________ Завдання 3. Позначте фізичне тіло:
а) кілограм б) вода в) об’єм г) склянка
__________________________________________________________________ Завдання 4. Виберіть з поданого переліку той, де записані лише фізичні явища: а) морський прибій, біжить футболіст, грім б) телевізор, скрипка, лінійка
в) політ комара, місяць, парта г) нагрівання води, веселка, турнікет ____________________________________________________________________ Завдання 5. Позначте основну одиницю вимірювання площі системи СІ:
а) дм3 б) см3 в) м3 г) км3
______________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Встановіть відповідність між фізичною величиною та її умовними позначеннями:
а) Час 1. F
б) Об’єм 2. l
в) Сила 3. t
г) Довжина 4. V
Завдання 7. Визначте площу прямокутника, сторони якого 4м і 9м.
Дано:_________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Знайти:_______________________________________________________________________
Завдання 8. Запишіть значення довжини у системі СІ. Розташуйте в порядку зростання:25м, 45дм, 98см, 15км, 120дм, 2км
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Завдання 9. Акваріум довжиною 30см та шириною 20 см налили води до висоти 25см.
Визначте об’єм води в акваріумі?
Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Знайти:_______________________________________________________________________ Оцінка:_________________ Оцінка__________________
Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________
Що виконав добре?____________________________________________________________
Які допустив помилки?_________________________________________________________
Як їх виправити?______________________________________________________________
КРЗ-4 Тема: Механічний рух. Завдання 1. Заповни таблиця:
Рівномірний рух |
Нерівномірний рух
|
|
|
Обертаннѐ на каруселі, старт ракети, маѐтник настінного годинника, рух літака при посадці, космічний супутник Землі.
Завдання 2.
Візок з бруском штовхнули вперед.
Вовочка сказав, що БРУСОК ВПАДЕ ВПЕРЕД.
Чи так це?_________________________________ Завдання 3.
Швидкість лисиці 10 м / с. Скільки метрів вона пробіжить за одну хвилину? Вибери правильну відповідь: 600м, 100м, 3600м. _______________________ Завдання 4.
Швидкість акули 8 м / с, швидкість дельфіна 72 км / год. Хто швидше? Наздожене акула дельфіна чи ні?
Підказка:
72 км / год? = _________________
Завдання 5. Намаляй траюкторія тіл:
Снарѐд вилітаю з гармати. Рух космічного супутника
Завдання 6.
Учінь вирішував завданнѐ і перевів одиниці в СІ. Щось він вирішив невірно. Виправ його помилки.
Дано СИ
2 км 20000м
3 мин. 1800с
Оцінка______ _ Оцінка____________________
Чому так оціняюш? ____________________________________
Що виконав добре? ____________________________________
Які допустив помилки? ___________________________________
Як їх виправити? ________________________________________
КРЗ- 5 Тема: Характеристики руху.
Завданнѐ 1.Рухаятьсѐ три тіла: трамвай (1) по рейках, мів (2) по дошці і
скололаз (3) по вертикальному схилу. Траюкторіѐ руху
ю. А) тільки у тіла 1; б) тільки у тіла 2; в) тільки у тіл 1 і 2; г) у усіх трьох тел.
__________________________________________________________________
Завданнѐ 2.Морогу виконав шлѐх 14 см Цей шлѐх в системі СІ рівний.
А) 1,4мм; б) 140 мм; в) 0,14м; в) 1,4м.
__________________________________________________________________
Завданнѐ 3. Хлопчик біжить проти по экскалатору метро проти його ходу. Причому кепка хлопчика рухаютьсѐ відносно.
А) його голови; б) відносно ліхтарѐ; в) дівчата; Г) відносно
лядини того, що стоїть на протилежній стороні_______________
Завданнѐ 4. Швидкість 10 м/с рівна....
А) 36 км/год; б) 100 км/год; в) 27,8 км/год; г) 0,6 км/год.
__________________________________________________________________
Завданнѐ 5. Знайти середня швидкість лижника, ѐкий пройшов відстань 23 км за 3ч? ________________________________________________________
Завданнѐ 6.Автобус перші 4 км проїхав за 12 хв., а наступні 12 км за 18 хв.
ВИЗНАЧИТИ СЕРЕДНЮ ШВИДКІСТЬ АВТОБУСА НА УСЬОМУ ШЛЯХУ?
___________________________________________________________________
Завданнѐ 7. Мотоцикліст за перші 10 хв. руху проїхав шлѐх 5 км, а наступні 20 хв. шлѐх 12км. ВИЗНАЧИТИ СЕРЕДНЮ ШВИДКІСТЬ АВТОБУСА НА УСЬОМУ
ШЛЯХУ?_______________________________________________________________________
Чому так оціняюш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
1. Зміну положеннѐ тіла відносно інших тіл з плином часу називаять …
а) переміщеннѐм ; б) механічним рухом ; в) траюкторіюя ; г)шлѐхом .
2. Лініѐ , ѐку описую в просторі тіло в результаті свого руху називаютьсѐ :
а) переміщеннѐ ; б) траюкторіѐ ; в) шлѐх ; г) довжина .
3. Довжина траюкторії – це :
а) пройдений шлѐх б) переміщеннѐ ; в) рух ; г)лініѐ.
4. Пройдений шлѐх в СІ виміряять в :
а) метрах ; б) кілометрах ; в) сантиметрах ; г) міліметрах.
5. Автомобіль рухаютьсѐ по шосе зі швидкістя υ. Відносно ѐкого тіла відліку його швидкість дорівняю 0.
а)відносно дерева на узбіччі ; б) відносно самого автомобілѐ ; в) відносно пішохода , що йде по дорозі ; г) відносно зустрічного автомобілѐ.
6. Напрѐмлений відрізок, ѐкий сполучаю початкове положеннѐ тіла з його наступним положеннѐм називаютьсѐ:
а) пройдений шлѐх; б) швидкість; в) переміщеннѐ; г) довжиноя траюкторії.
7. Векторні величини характеризуятьсѐ:
а) тільки числовим значеннѐм; б) тільки напрѐмом; в) числовим значеннѐм і напрѐмом; г) нічим.
8. Чи може переміщеннѐ дорівнявати нуля:
а) може; б) не може; в) завжди дорівняю нуля; г) залежно від вибору системи координат.
9. Швидкість 54 км/год дорівняю швидкості :а) 10 м/с ; б) 20 м/с ; в) 15 м/с ;
Оцінка_______ Оцінка____________________
Чому так оціняюш?___________________________________ Що виконав добре? ________________________________
Які допустив помилки?_________________________________
Як їх виправити? _____________________________________
КРЗ-6 Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Завдання 1. Період обертання тіла
________________________________________________________________
Завдання 2. Обертова частота - це
________________________________________________________________
Завдання 3. Період обертання позначається літерою ___________________
А) n б) N в) t г) T
Завдання 4. Обертова частота позначається __________________________ а) t б) T в) N г) n
Завдання 5. Формула періоду обертання _____________________________
А) T =1 ∕ n б) T = t / N в) T = 1 ∕ N г) n = 1 ∕ T____________________
Завдання 6. Зв'язок між періодом обертання та обертовою частотою
А) n = 1/N б) T = 1/n в) T = t ∕ N г) n = t / N ____________________
Завдання 7. Формула для обчислення швидкості руху матеріальної точки по колу
А) ϑ = s ∕ t б) ϑ = 2πR ∕ T в) ϑ = 2πRT г) ϑ = 2πRn _________________
Завдання 8 Яким є період обертання хвилинної стрілки годинника? __________________________________________________________________ _________________________________________________________________
Завдання 9. Лопаті вентилятора за 1 хвилину здійснюють 600 обертів. Який період їх обертання?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Чому так оціняюш?___________________________________ Що виконав добре? ________________________________
Які допустив помилки?_________________________________
Як їх виправити? _____________________________________
КРЗ- 7 Тема: Коливальний рух.
Завдання 1.Як називають рух, що точно або приблизно повторюється? а) коливання б) рівномірний прямолінійний рух в) механічний рух ______________________________________________________________
Завдання 2.В яких одиницях вимірюють період коливань в СІ?
а) год б) м в) хв г) с
____________________________________________________________
Завдання 3.Від чого залежить період коливань математичного маятника?
а) довжини нитки б) маси кульки в) амплітуди коливань ______________________________________________________________ Завдання 4. В яких одиницях вимірюють амплітуду коливань в СІ?
А) с б) Гц в) м г) см
________________________________________________________________ Завдання 5. Період коливань крил деякої комахи 0,025 с. Яка частота цих коливань?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Завдання 6.Амплітуда коливань кульки на нитці становить 4 см. Який шлях проходить кулька за 2 періоди?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Завдання 7.Якою є частота коливань тіла, яке за 10 с здійснює180 коливань?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Чому так оціняюш?___________________________________ Що виконав добре? ________________________________
Які допустив помилки?_________________________________
Як їх виправити? _____________________________________ Контрольна робота з теми: «Механичний рух»
|
0,5б. 1б. 2б.
Завдання 1.Розшуковий собака йде по сліду. Чию траєкторію вона повторює?____________________________________________________________________
Завдання 2.Потяг проїхав 100км за 2ч. Яка середня швидкість потягу?_______________________________________________________________________ Завдання 3.Варазить швидкість катера в системі СІ 36 км/год________________________________________________________________________
Завдання 4.Людина йшла із швидкістю 2 км/год і пройшов 4км. Скільки часу він йшов?________________________________________________________________________
Завдання 5.Які прилади потрібно мати, щоб вивчати рух?__________________________________________________________________________
Завдання 6. Чи змінюється маса залізничних рейок, при нагріванні в жаркий літній день?_________________________________________________________________________
Завдання 7.Автоцистерна вміщує 3000кг спирту. Який об'ємцієї цистерни?
Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Знайти:_______________________________________________________________________ Завдання 8.Визначте масу чавунної плити,розмір якої 1,0х0,8х0,1м.
Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Знайти:_______________________________________________________________________
Завдання 9. Яку масу має куб із стороною 10см, виготовлений з міді?
Дано:_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
Знайти:_______________________________________________________________________
Оцінка:_________________ Оцінка__________________
Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________
Що виконав добре?____________________________________________________________
Які допустив помилки?_________________________________________________________
Як їх виправити?______________________________________________________________
КРЗ-8 Тема: Маса. Інерція.
Завдання 1. У ѐку сторону падаю такоя, що спіткнуласѐ лядина?
_____________________________________________________
Завдання 2. Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, що близько йде?
_____________________________________________________
Завдання 3. Що станетьсѐ з пасажирами при різкої зупинки автобуса?
_________________________________________________________________
Завдання 4.Гиря піднѐли на висоту 2м від підлоги. Чи зміниласѐ при цьому її маса?
_________________________________________________________
Завдання 5. Виразіть в кілограмах маси тіл :
100г______________ 2000г_____________ 2,3т_______________
Завдання 6.Чому при поворотах водій уповільняю хід машини?
_____________________________________________________
Завдання 7.Тіло перемістили із Землі на Місѐць. Чи змінитьсѐ
при цьому маса тіла? ____________________________________________
Завдання 8. Чому при різкому струшуванні краплі дощу злітаять з одѐгу?
______________________________________________________
Завдання 9.Хлопчик масоя 46 кг Стрибнув на берег з нерухомого плоту із швидкістя 1,5 м/с, маса ѐкого 1т. Яку
швидкість придбав пліт?
__________________________________________________________________
Чому так оціняюш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________ КРЗ-9 Тема: Щільність речовини Завдання 1.
Учінь вирішив поласувати, знайшов дві банки. В одній кілограм меду, в інший кілограм масла. Пробувати можна.
Допоможи учню вибрати банку з медом.
Завдання 2.У учня є три кульки по 200 г - алюмінієвий,
фарфоровий і дерев'яний. Треба покласти їх в коробки різної величини. Який кульку в яку коробку треба покласти? Для якого кульки потрібно найбільша коробка?
1. 2. 3.
Завдання 3. Практичне завдання.
Перед вами шматок пластиліну, яка щільність пластиліну? У таблиці немає значення його щільності. Як же її визначити. Запропонуй спосіб визначення щільності пластиліну і знайди її.
На птахофабриці скупчилася велика кількість яєць. Деякі лежали довго. Директор боявся продати неякісний товар і втратити покупців. Як відрізнити свіже яйце від старого? Запропонуй свій спосіб.
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ Завдання 5.
Для промивання деталей їх опускають в посудину
з гасом. Є дві деталі алюмінієва і мідна по 2 кг кожна. Коли деталі опустили в судини з гасом, рівень гасу в судинах виявився різним. В якому посудині деталь мідна?
1 2
Чому так оцінюєш? ______________________________________
Що виконав добре? ______________________________________
Які допустив помилки? ______________________________________
Як їх виправити ?____________________________________________
КРЗ-4 Тема: СИЛА
Завдання 1. Що є причиною руху м’яча? |
Сила позначається буквою __________
Сила вимірюється в _________________
Переведи значення сили в ньютони: в кілоньютонах:
2 кН = ________Н 3500 Н = _______кН
14 кН =________Н 17000 Н = ______кН
120 кН = _______Н 600 Н = ________кН
На тіло діють в двох різних точках. Що станеться з тілом?
Чому? Від чого залежить поведінка тіла? _________________________________________________ Завдання 3.
Де легше розбити горіх: на м'якій опорі або на твердій? Поясніть відповідь. Перевірте явище на досвіді: візьміть молоток, два грецьких горіха, брусок дерева і шматок поролону. Намалюйте схему досвіду, стрілками покажіть напрямок сил.
________________________________________________________________
Завдання 4.
Дано дві кулі однакового розміру, обидві всередині порожнисті. Одна куля алюмінієвий, а інша мідна. Як дізнатися, яка з них зроблена з алюмінію? Кулі пофарбовані однаковою фарбою, їх не можна зважувати і опускати в воду.
_________________________________________________________________________
1 ______________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________2
_____________________________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? _______________________________________
Що виконав добре? ______________________________________
Які допустив помилки? __________________________________
Як їх виправити? _______________________________________
1.Причина зміни швидкості тіла і деформації є:
а) масса; б) швидкість; в) довжина; г) сила.
2. Встановити відповідність
1) сила а) кг 2) маса б) м 3) довжина в) Н
4) швидкість г) Н/кг д) м/с
а |
б |
в |
г |
д |
|
|
|
|
|
3. Одиницю 1Н названо на честь:
а) Паскаля; б) Ампера; в) Ньютона; г) Фарадея
4. Прилад для вимірювання сили називається:
а) барометр; б) амперметр; в) динамометр; г) лінійка
5. Сила характеризується: а) тільки числовим значенням; б) тільки напрямом; в) тільки точкою прикладання; г) напрямом, числовим значенням та точкою прикладання.
6. Сила, яка здійснює на тіло таку саму дію, як і кілька сил, прикладених одночасно називається:
а) рівномірна; б) рівнозначна; в) рівнодійна; г) однакова.
7. Яка з величин є векторною?
а) маса; б) час; в) пройдений шлях; г) сила
8. Рівнодійна всіх сил що діють на кульку дорівнює нулю. Що можна сказати про характер руху кульки: а) швидкість кульки збільшується; б) швидкість кульки зменшується; в) швидкість кульки не змінюється; г) описати рух кульки не можливо.
9. На тіло у протилежних напрямках діють дві сили F1 = 3 Н та F2= 5 Н. Визначте числове значення і напрямок рівнодійної сил:
Чому так оцінюєш? _______________________________________
Що виконав добре?_______________________________________ Які допустив помилки? ___________________________________
Як їх виправити? _________________________________________
19
КРЗ-5 Тема: Сила пружності
Завдання 1. Під дією якої сили лінійка прогинається?___________________
Яка сила не дає вантажу впасти?__________________________ Зображуй ці сили за допомогою стрілок.
Завдання 2.Вантаж підвішений на пружині. Чому пружина розтягнулася? ________________________________________________________ Яка сила перешкоджає падінню вантажу?
________________________________________________________
Зображуй ці сили за допомогою стрілок.
Завдання 3.
Що сталося з м'ячем при ударі о ракетку?
________________________________
Як називається це явище?______________________________
Вигин |
Стискування |
Розтягування |
|
|
|
Коваль кує деталь грат, воїн стріляє з лука, хлопчик стрибає з гнучкої дошки у басейн, рука стискає силомір, двері закриваються за допомогою пружини, дівчинка сідає на мотузяні гойдалки, гілки яблуні нахиляються під тяжкістю яблук.
Завдання 5. Андрій і Саша гойдалися на гойдалках.
"Дивися, який ти важкий, - сказав Саша Андрію, - дошка того і дивися зламається, он, як вона прогнулася"! " Це я на Землі важкий, - відповів Андрій, - ось якби я ми гойдалися на місяці, дошка б так не прогнулася". Чи прав Андрій?
__________________________________________________
__________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? _______________________________________________
Що виконав добре? _____________________________________________
Які допустив помилки? __________________________________________
Як їх виправити? ________________________________________________
Тест: «Сила пружностіЗакон Гука.»
1.Тверді тіла:
а) зберігають лише свою форму; б) зберігають лише свій об’єм;
в) зберігають і форму , і об’єм; г) не зберігають ні форми, ні об’єму.
2. Зміну форми або об’єму тіла називають:
а) інерція; б) деформація; в) інертність; г) масса
3. Стиск та розтяг пружини – це:
а) пластична деформація; б) пружна деформація; в) звичайна деформація; г) крихка деформація
4. Сила пружності завжди напрямлена відносно деформуючої сили:
а) в той самий бік; б) перпендикулярно; в) у протилежний бік; г) під кутом
5. Сила пружності належить до: а) гравітаційних сил; б) електромагнітних сил; в) ядерних сил; г) хімічних сил
6. Виберіть зайве: а) штампування; б) ліплення; в) клепання; г) амортизація
7. Пружні деформації описуються:
а) законом Ньютона; б) законом Паскаля; в) законом Архімеда;г) законом Гука
8. Видовження пружини збільшилося в два рази. При цьому сила пружності:
а) збільшилася в 4 рази; б) зменшилася в 2 рази;в) збільшилася в 2 рази; г) не змінилася
9. Одиниця вимірювання сили пружності:
а) 1 Н; б) 1 кг; в) 1 м; г) 1 Па.
10. Величину k в законі Гука називають:
а) видовженням; б) жорсткістю; в) скороченням
Чому так оцінюєш?________________________________________
Що виконав добре?_______________________________________
Які допустив помилки?_____________________________________
Як їх виправити? _________________________________________
КРЗ-6 Тема: Сила тяжіння
Завдання 1.
Продовж фрази:
Сила, з якою тіло притягується до Землі називається __________________
Вона позначається буквою ___________ Вимірюється в __________
Завдання 2.
Вибери формулу за якою знаходять силу тяжіння:
Fт = m m= ÞV Fт = mg S=vt
правильно?
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Завдання 5.
Чому кулька і аркуш паперу падають не одночасно?
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________
Що виконав добре? _________________________________
Які допустив помилки? __________________________________
Як їх виправити? _______________________________________
1.Силу, з якою Земля притягує до себе тіло називають:
а) силою пружності; б) силою тертя; в) силою тяжіння; г) ядерною силою.
2. Силу тяжіння визначають за формулою:
А) F = kx ; б) F= ma ; в) F=mg; г) F=km. 3. Величина g це: а) швидкість падіння тіла; б) прискорення вільного падіння; в) прискорення тіла; г) миттєва швидкість.
4. Одиниці вимірювання прискорення вільного падіння:
а) Н·кг; б) Н/кг; в) м/с; г) м·с.
5. Прискорення вільного падіння на Землі і на Місяці:
а) однакові; б) більше на Землі; в) більше на Місяці; г) їх не можна порівняти.
6. Сила тяжіння, що діє на хлопчика масою 50 кг наближено дорівнює:
а) 1000 Н; б) 500 Н; в) 100 Н; г) 50 Н.
7. Сила тяжіння завжди напрямлена:
а) будь куди; б) в гору; в) в низ, до центра Землі; г) перпендикулярно до руху тіла.
8. Футбольний м’яч притягується до Землі із силою 4 Н. яка маса футбольного м’яча :
а) 0,1 кг; б) 0,5 кг; в) 0,4 кг; г) 0,6 кг
9. Сила тяжіння належить до:
а) електромагнітних сил; б) гравітаційних сил; в) ядерних сил; г) не належить ні до яких сил.
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?____________________________________________
КРЗ-7. Тема: Вага тіла
Завдання 1. Яблуко лежить на столі. Покажи стрілкою силу тяжіння, що діє на яблуко і його вагу
Завдання 2. Вага тіла позначається буквою ___________
Вага тіла показує___________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
Завдання 3. Вибери формулу для знаходження ваги тіла : P = mg Fт= mg Fупр = kx
______________________________________________________________
Завдання 4.
Як називається прилад, зображений на малюнку?_________________________________________ Що він вимірює?______________________________________
На чашку поклали вантаж масою 6 кг
Яка вага вантажу?_____________________________________ Завдання 5. На столі лежать три кулі. У якого найбільша вага?
__________________________________________________________________
Чи однакова щільність у цих куль?
__________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ______________________________________
Що виконав добре? ________________________________________
Які допустив помилки? _____________________________________ Як їх виправити? _________________________________________ Тест: «Вага тіла. Невагомість.»
1. Силу з якою тіло діє на горизонтальну опору або вертикальний підвіс називають:
а) силою тяжіння; б) силою пружності; в) силою тертя; г) вагою тіла.
2. Вагу тіла вимірюють у:
а) Ньютонах; б) кілограмах; в) метрах; г) секундах.
3. Вага тіла належить до :
а) електромагнітних сил; б) гравітаційних сил; в) ядерних сил; г) не належить ні до яких сил.
4. Вагу тіла позначають буквою:
а) F ; б) N ; в) S ; г) P.
5. Вага тіла завжди прикладена до :
а) тіла; б) опори або підвісу; в) не прикладена нікуди.
6. Невагомість – це стан при якому:
а) маса тіла = 0 ; б) швидкість тіла = 0; в) вага тіла = 0; г) сила тертя = 0.
7. У стані невагомості тіла перебувають під дією тільки :
а)сили пружності ; б) сили тертя ; в) сили тяжіння ; г) взагалі ніяка сила не діє
8 Тенісний м’яч кинули спочатку у відро з водою, а потім - з гасом. Чи однаковою буде вага м’яча у воді та гасі?
_______________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________ ________________________________________
_____________________________________________
КРЗ – 8 Тема: Сила тертя
Завдання 1. Шафу важко зрушити з місцѐ. Чому?
__________________________________________
__________________________________________
Завдання 2. На ковзанах легко ковзати по льоду, а по склу неможливо. Чому?______________________________
_________________________________________
Завдання 3. Навіщо потрібні кулькові і роликові підшипники?
_____________________________________ Як вони влаштовані
__________________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
______________________________
Завдання 5. Придумай питання до ситуації.
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
Чому так оцінюєш?
Що виконав добре?
Які допустив помилки?
Як їх виправити?
Тест: «Сила тертя» 1. Брусок , який рухається по столу , зупиниться під дією :
а) сили пружності ; б) сили тяжіння ; в) сили тертя ковзання ; г) не зупиниться ніколи .
2. Сила тертя ковзання пропорційна :
а) силі тяжіння ; б) силі пружності ; в) силі нормального тиску ; г) не пропорційна нічому .
3. μ – це :
а) коефіцієнт пружності ; б) коефіцієнт тертя ; в) видовження пружини ; г) коефіцієнт нормального тиску .
4. Виберіть зайве :
а) сила тертя ковзання ; б) сила тертя кочення ; в) сила тертя спокою ; г) сила пружності.
5. Як напрямлена сила тертя ковзання :
а) проти руху ; б) вздовж руху ; в) перпендикулярно до руху ; г) будь –як.
6. За якої умови силу тертя ковзання можна виміряти динамометром?
а) у випадку швидкого руху бруска б) якщо брусок рухати повільно
в) за умови рівномірного руху бруска г)якщо брусок зрушити з місця ривком
7. При якому виді тертя тіл виникає найменша сила тертя?
а) при терті спокою. б) при терті кочення.в) при терті ковзання.
г) при всих видах тертя сила однакова.
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________ ________________________________________
_____________________________________________
Контрольна робота з теми: "Взаэмодія тел. Сила".
|
0,5б. 1б. 2б.
Завдання 1.Яка з двох сил : 4кН або 800Н більша і в скільки разів?
__________________________________________________________________________
Завдання 2.Чому санчата легше тягнути по снігу, ніж по землі?
__________________________________________________________________________
Завдання 3.Чи однакові пружні сили можуть розвивати ресори легкового і вантажного автомобіля? Чому?
__________________________________________________________________________
Завдання 4.Яка сила утримує тіла на похилій площині?
__________________________________________________________________________
Завдання5. Парашутист вагою 500Н спускається з розкритим парашутом. Чому дорівнює сила опору повітря при рівномірному русі?
__________________________________________________________________________
Завдання 6. Чі зменится сила тертя коліс вагону об рейки, якщо вагон розвантажити?
__________________________________________________________________________
Завдання 7. Визначте масу відра води, на яке діє сила тяжіння 150Н?
Дано:______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Знайти:____________________________________________________________________
Завдання 8. Визначте вагу дубого бруска, розміри якого 0,5х0, 3х0, 1м.Зображуйте вагу бруска на кресленні.
Дано:______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Знайти:____________________________________________________________________ Завдання 9. Назвіть які сили намальовані на малюнку?
_____________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________
Що виконав добре? ____________________________________________________________
Які допустив помилки? _________________________________________________________
Як їх виправити? ______________________________________________________________
КРЗ - 9 Тема:ТИСК І СИЛА ТИСКУ
Завдання 1. Що називають тиском?
Запиши формулу для знаходження тиску.____________
Від яких величин залежить тиск?___________________
У яких одиницях вимірюється тиск?_________________
Завдання 2. Два предмети поставлені на стіл, як показано на малюнку. Який чинить найбільший тиск?
Чому?____________________________________________
Завдання3.Чому гостра стріла легко входить в
перешкоду?______________________________________________
Завдання4. Там, де не пройде легковий автомобіль, без зусиль проходить гусеничний трактор. Чому? ____________________________________
Завдання5. Шерлока Холмса.
Шерлок Холмс прийшов у гості. Хазяйка поставила на стіл тарілку з пригощанням. На ній лежали бутерброди з сиром і ковбасою. Холмс подивився на бутерброди і подумав: " А ніж хазяйка гострить рідко". Чому у нього виникла така думка?
__________________________________________________________________
Завдання 6. Вовочка кидав портфель в сніг. Кидав три рази і кожного разу портфель падав по-різному. Проте не зрозумію –
говорить Вовочка, - маса портфеля не міняється, кидаю з
однаковою силою . портфель кожного разу провалюється в сніг на різну глибину. Чому?_____________________________________________________
Завдання 7.Для чого швачці при шитві голкою надівають наперсток?_________________________________________________________ __________________________________________________________________ Оцінка___________________________Оцінка_____________________
Чому так оцінюєш? ______________________________
Що виконав добре?______________________________
____________________________
_________________________________
1.Відношення сили тиску до площі поверхні , на яку діє ця сила називають :
а) швидкістю ; б) силою тяжіння ; в) тиском ; г) силою пружності .
2. Тиск вимірюють у : а) Па ; б) Н ; в)кг ; г) м² .
3. Визначте найбільшу величину :
а) 1 кПа ; б) 1 Па ; в) 1 ГПа ; г) 1гПа.
4. Одиницю 1 Па названо на честь вченого :
а) Ісака Ньютона ; б) Роберта Гука ; в) Блеза Паскаля ; г) Леонардо да Вінчі.
5. Сила 10 Н чинить на площу 1 м² тиск :
а) 1 Па ; б) 100 Па ; в) 10 Па ; г) 1 гПа.
6. Тиск рідини залежить від :
а) швидкості руху рідини ; б) площі поверхні рідини ; в) маси рідини ; г) густини рідини.
7. В якій воді на однаковій глибині тиск більший : у солоній чи прісній ?
а) однаковий ; б) у солоній більший ; в) у прісній більший ; г) тиски не можна порівнювати .
8. Тиск рідини визначають за формулою :
а) $ б) ; в) р= ;
9. У сполучених посудинах , які містять однакову рідину , поверхня рідини є на однаковому рівні . Це сформульовано закон :
а) Архімеда ; б) Паскаля ; в) сполучених посудин ; г) Ньютона.
10. За принципом сполучених посудин не працює :
а) водогін ; б) шлюз ; в) фонтан ; г) насос.
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
КРЗ-10 Тема: Тиск газа.
Завдання 1. Закон Паскаля свідчить, що рідини і гази передають чинений на них тиск. (підкресли правильну відповідь )
А)в напрямі діючої сили Б) на дно посудини В) по усіх напрямах.
Завдання 2. Кожен з вас видував мильні бульбашки. Чому вони мають
форму кулі? ________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. У посудині знаходиться газ. Що станеться з гумовою плівкою, якщо поршень підняти. Чому?
________________________________________________________
________________________________________________________
Завдання 4. У посудинах, зображених на малюнку, кран відкритий. У лівій посудині тиск 0,016 Па, чому дорівнює в правій посудині?
0,016Па
Завдання 5. Маси газу, що знаходиться в обох посудинах 1., 2., однакові. У якому з них тиск більший? Чому?
___________________________________________________
Завдання 6. Який закон допомагає видавлювати зубну пасту з тюбика?
________________________________________________
Завдання 7. Одного разу Андрій підкачував шину велосипеда, що здулася. З кожним хиткому ручку насоса було рухати все важче. Андрій замислився: чому так ?
____________________________________________________
Чому так оцінюєш?_______________________________________
Що виконав добре? ______________________________________
Які допустив помилки?____________________________________
Як їх виправити? _________________________________________
Тест: «Тиск газів. Закон Паскаля». 1. Тиск газів спричинений :
а) ударами кульок ; б) ударами молекул ; в) ударами піщинок ; в) тиск не пов'язаний з ударами молекул .
2. При зменшенні об’єму тиск газу :
а) не змінюється ; б) збільшується ; в) зменшується ; г) тиск газу не залежить від об’єму .
3. При зниженні температури тиск газу :
а) зменшується ; б) не змінюється ; в) збільшується ; г) тиск газу не залежить від температури .
4. Тиск зовнішніх сил на рідину або газ передається в кожну точку рідини або газу . Це –
а) закон Ньютона ; б) закон Гука ; в) закон Паскаля ; г) закон сполучених посудин.
5. Для вимірювання тиску рідин використовують:
а) барометри; б) гігрометри; в) термометри; г) манометри.
6. Гідравлічний прес дає виграш:
а) в роботі; б) у силі; в) у площі; г) в переміщені.
7. Прилад для вимірювання тиску рідини чи газу називається...
А) барометром б) спідометром в) манометром г) альтиметром
8. Як змінюється тиск газу при постійній температурі при збільшенні об’єму?
А) збільшується б) зменшується в) залишається незмінним
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
32
КРЗ-11 Тема: Гідростатичний тиск.
Завдання 1. Какое давление называют гидростатическим?
_____________________________________________________________Запиши формулу гидростатического давления:
_______________________________________________________________ От каких величин зависит это давление?
________________________________________________________________
Завдання 2. У чотирьох посудинах різної форми налита вода, висота рівня однакова. У якій посудині тиск найменший?
1 2 3 4
Вибери правильну відповідь:
А) 1 Б)2 В)3 Г) рівне ____________________________________
Завдання 3. На якому малюнку витікання цівок води зображене вірно?
1 2 3
Завдання 4.Практичне завдання.
Налийте в склянку води. Розрахуйте тиск води на дно склянки.________________________________________________
Завдання 5. У одно коліно посудини налита вода, в інше спирт.
Б В яке коліно налитий спирт?
_______________________________________________________
_______________________________________________________ Завдання 6. Чому камбала така плоска?
____________________________
Чому так оцінюєш? ____________________________________
Що виконав добре? ___________________________________
Які допустив помилки? ________________________________
Як їх виправити?_______________________________________
33
КРЗ-12 Тема: Атмосферний тиск. Завдання 1. Внаслідок чого створюється атмосферний тиск?
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
Завдання 2. Чому молекули газів, що утворюють атмосферу не відлітають в космічний простір?
___________________________________________________
___________________________________________________
Завдання 3. У властивість "легкість тіл" не вірячи, Хто вагу повітря виміряв?
____________________________________
____________________________________
Завдання 4. Хто уперше виміряв тиск атмосфери? Розкажіть про його досвід.
____________________________________________________
Завдання 5. Прилад для виміру атмосферного тиску
називається: (підкресли правильну відповідь)
а) мензурка в) динамометр б) барометр-анероїд г) альтиметр
Завдання 6. Чий досвід здивував людей, Зажадавши 16 коней? Коли і ким він зроблений був І в чому людей він переконав?
___________________________________________________________ ______________________________________________
Завдання 7. Одного разу Олена побачила, як у дворі бавилися хлопченята. Вони зривали з дерева листя, прикладали їх до рота, а коли вдихали в себе повітря, листя лопалося. Цікаво, чому листя рветься?___________________________________________________________ Оцінка____________ _____________Оцінка____________________
Чому так оцінюєш? _________________________________
Що виконав добре? ___________________________________
Які допустив помилки? _______________________________
Як їх виправити? ___________________________________
1. Повітряна оболонка Землі називається:
а) гідросфера; б) стратосфера; в) літосфера; г) атмосфера.
2. Підняти воду за допомогою поршня можна на висоту:
а) 10 м; б) 20 м; в) 100м; г) на будь яку.
3. Атмосферний тиск вперше виміряв:
а) Паскаль; б) Ньютон; в) Торрічеллі; г)Гук.
4. Нормальний атмосферний тиск - це приблизно:
а) 106Па; б) 104Па; в) 105Па; г) 103Па.
5. Прилад для вимірювання атмосферного тиску називається:
а) манометр; б) термометр; в) барометр; г)гігрометр.
6. З підняттям на 10 м тиск поблизу поверхні Землі спадає на:
а) 1мм рт ст.; б) 2 мм рт ст.; в) 3 мм рт ст.; г) 4 мм рт ст.
7. Стовпчик ртуті заввишки 760 мм чинить тиск:
а) ≈ 101 кПа; б) ≈ 1013 кПа; в) ≈ 10,1 кПа; г) ≈10130 кПа.
8. Виберіть зайве:
а) 1 атм. ; б) 760 мм рт ст.; в) ≈105Па; г) 1 кПа 9.Біля підніжжя гори барометр показує нормальний атмосферний тиск, а на вершині – 721 мм рт ст. Яка приблизно висота гори:
а) 200 м; б) 390 м; в) 490 м ; г) 590 м.
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
35
КРЗ-13 Тема: Архімедова сила. Плавання тіл. Завдання 1. Чому рятівний круг роблять з пробки?
_________________________________________________
_________________________________________________
Завдання 2. Чому бульбашки повітря спливають на поверхню води?
_________________________________________________
_________________________________________________
Завдання 3. Навіщо на волосінь надівають грузило?
________________________________________________
_________________________________________________
Завдання 4. У глибоководних риб плавальний пухир випинається з рота.
Чому? _______________________________________________
Завдання 5. Чому плаваючи на спині, легше триматися на воді?______________________________________
_______________________________________
Завдання 6. На одну чашу вагів поставлено відро, по самі вінця наповнене водою, на іншу - таке саме відро повне води, але в нім плаває шматок дерева. Яке відро перетягне?
__________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________
Що виконав добре?___________________________________
Які допустив помилки? ________________________________ Як їх виправити? _____________________________________ Тест: «Архімедова сила. Плавання тіл. 1. Виштовхувальну силу називають:
а) силою Ньютона; б) силою Паскаля; в) силою Архімеда; г)силою Торрічеллі.
2. На тіло, занурене в рідину, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі рідини в об’ємі , зайнятому тілом. Це сформульовано:
а) закон Ньютона; б) закон Паскаля; в) закон Гука; г) закон Архімеда.
3. Формула яка описує закон Архімеда має вигляд:
а) ; б) р= ; в) ; г)
4. У якій воді легше плавати – у річковій чи морській?
а) однаково; б) легше в річковій; в) легше в морській; г) не має значення.
5. Умова FA > FT означає:
а) тіло плаває в рідині; б) тіло спливає в рідині; в) тіло тоне в рідині.
6. Сила Архімеда залежить від:
а) густини рідини; б) об’єму рідини; в) густини тіла; г) не залежить від жодної з вказаних величин .
7. Чи правильне твердження: сила Архімеда прямо пропорційна густині рідини та об’єму тіла?
а) правильне; б) не правильне; в) правильне, якщо ця рідина вода; г) правильне, якщо це тіло метал.
8. Гідростатичним зважуванням можна визначити:
а) масу тіла; б) густину тіла; в) об’єм тіла; г) швидкість руху тіла.
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
Контрольна робота з тими: «Тиск твердих тіл,рідин і газів»
|
0,5б. 1б. 2б.
Завдання 1.Чому різальні інструменти, що колють, чинять на тіло великий тиск?
_____________________________________________________________________
Завдання 2.Які приклади сполучених посудин можеш навести?
_______________________________________________________________________
Завдання 3.Чи буде мідний вантаж плавати в спирті? Ртуть?
_______________________________________________________________________
Завдання 4.Кузов автомашини заповнені заповнили вантажем. Чи змінився тиск в камерах коліс автомашини?
________________________________________________________________________
Завдання 5.У відро або в пляшку потрібно перелити воду з літрової банки, щоб його тиск на дно став менше?
_________________________________________________________________________
Завдання 6. За яких умов тіла плавають на поверхні води, наприклад колода?
_________________________________________________________________________
Завдання 7.При якому співвідношенні сил тіло тонутиме, опущене в рідину?
__________________________________________________________________________
Завдання 8.Яку силу потрібно прикласти,щоб утримати у воді чавунну деталь об'ємом 0,5 куб.м?
Дано:______________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Знайти:____________________________________________________________________
Завдання 9.Яка глибина в морі відповідає тиску води, рівному 500кПа?
Дано:______________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Знайти:____________________________________________________________________
Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________
Що виконав добре? ____________________________________________________________
Які допустив помилки? _________________________________________________________ Як їх виправити? ______________________________________________________________
14 Тема: Механічна робота
Завдання 1. При пересуванні візка здійсняютьсѐ робота.
Робота позначаютьсѐ буквоя ___________
Роботу обчисляять за формулоя_________
Завдання 2. Андрій зібрав багато макулатури і повіз її на санчатах від будинку до школи. Які величини потрібно знати, щоб знайти роботу, ѐку вчинив Андрій? Запропонуй свої дані длѐ завданнѐ і виріши її.
________________________________________________________________
Завдання 3. Визнач, ѐку роботу, позитивну або негативну, здійсняю сила тѐжіннѐ в кожному випадку
Завдання 4.Андрія і Саші потрібно було викачати воду відром з бочки. Бочка була повноя і хлопчики вирішили гойдати по черзі. Андрій сказав Саше: " Гойдай першим, а ѐ відпочину"! Післѐ нього воду гойдав Андрій. Коли він закінчив роботу, то раптом сказав: " Який ѐ безглуздий! Потрібно було мені гойдати
першим". Чому Андрій так вирішив?
___________________________________________________________________
Завдання 5.Виріши завданнѐ:Яструб, маса ѐкого 0,4 кг, повітрѐним потоком був піднѐтий на висоту 70 м. Визнач роботу сили, що піднѐла птаха.
___________________________________________________________________
Чому так оціняюш? ____________________________________
Що виконав добре? ___________________________________
Які допустив помилки? ________________________________
Як їх виправити? ____________________________________
( Виберіть одну правильну відповідь )
1. У якому з випадків не виконується механічна робота ?
а) хлопчик з’їжджає з гори на санчатах ; б)штангіст піднімає штангу ;
в) трактор оре землю ; г) учень розв’язує задачу.
2. Формула за якою обчислюють механічну роботу має вигляд :
а) А=F·s ; б) F=N·s ; в) N=F·s ; г) s=F·N .
3. Одиниці вимірювання роботи :
а) 1 Дж ; б) 1 Вт ; в) 1 м ; г) 1 Н .
4. Виберіть найбільшу одиницю :
а) 1 Дж ; б) 1 кДЖ ; в) 1 МДж ; г)1гДж.
5. Яку роботу виконує двигун автомобіля на шляху 80 м, розвиваючи силу тяги 6,5 кН?
__________________________________________________________________
6.Яка сила виконала роботу 30 кДж на шляху 7,5 м?
__________________________________________________________________
7. Тіло кинули вертикально вгору. Чи виконує при цьому роботу сила тяжіння?
__________________________________________________________________
8.Автокран, піднімаючи вантаж вагою 15 кН, виконав роботу 22,5 кДж. На яку висоту при цьому піднято вантаж?
__________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?____________________________________________
15 Тема: ПОТУЖНІСТЬ
Потужність позначається буквою _______________________
Потужність знаходять по формулі________________________ Потужність вимірюється в ______________________________
Потужність показує____________________________________
Завдання 2.Відро води з колодязя дівчинка підняла один раз за 20 сек., а інший за 30 сек. Чи однакова робота була здійснена в цих випадках? Що можна сказати про потужність?
Завдання 3. Першокласник і учень 7 класу наввипередки
бігали по сходах. І на третій поверх піднялися одночасно. Чи однакову потужність вони розвинули?
Завдання 5. Дві однакові за розміром і конструкції яхти розвивають різну
потужність. Чи з однаковою швидкістю вони рухатимуться? ____________________________________________________
____________________________________________
Завдання 7. Виконай практичну роботу:
Вичисли, яку потужність ти розвиваєш, піднімаючись з першого поверху в кабінет фізики. Що для цього потрібно знати?_____________________________________________________________ __________________________________________________________________ Оцінка___________________________Оцінка______________________
Чому так оцінюєш?____________________________________
Що виконав добре? ___________________________________
Які допустив помилки? ________________________________
Як їх виправити? _____________________________________
( можливі дві правильні відповіді )
1. Швидкість виконання роботи називають :
а) роботою ; б) потужністю ; в) силою ; г) ККД.
2. Одиниці вимірювання потужності :
а) 1Вт ; б) 1 Н ; в) 1 Дж; г) 1 кінська сила.
3. Найбільшу потужність розвиває :
а) кінь ; б) автомобіль ; в) трактор ; г) космічний корабель. 4. Потужність через швидкість можна визначити за формулою :
а)Р=F·s ; б)Р=F·υ; в) P=F·t; г) Р=F/s.
5. 2 кВт це
а) 2 000 Вт б) 2 000 000 Вт в) 200 Вт
6. Виберіть найбільшу одиницю
а) 5 кВт б) 14 мВт в)14 Вт г) 1 МВт
7. Визначити потужність двигуна, якщо він за 60 с виконав роботу 18000 Дж
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
8. Визначте час, за який двигун потужністю 10 кВт здійснив роботу 15 кДж
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
16 Тема: Енергія.
Легковий і вантажний автомобіль рухаються з однаковими швидкостями. Який з них має більшу кінетичну енергію? ___________________________________________________
Завдання 2.На одній і тій же висоті знаходяться два бруски масою 500г і 200г. Який з них має більшу потенційну енергію?
_________________________________________________
Завдання 3.Які з перерахованих тіл мають кінетичну енергію: А) камінь, піднятий над землею; Б) літак, що летить; в) розтягнута пружина?
_________________________________________________________________
Завдання 4.Камінь кинутий вертикально вгору. Які перетворення енергії відбуваються при цьому?
____________________________________________________
Завдання 5 Зміниться потенційна енергія води в річці при її течії ? Кінетична?
________________________________________________
Завдання 6.Яка енергія використовується в гальмах залізничних вагонів?
________________________________________________
Завдання 7.Які види енергії має вертоліт;
А) що висить нерухомо; б) що піднімається вгору; в) що сходить вниз
_______________________________________________________________
Завдання 8.Знайти потенційну енергію піднятого на висоту 5м. тіла масою 10кг.Дано:_________________________________________________________
__________________________________________________________________
Знайти:____________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________ Як їх виправити?_____________________________________________
43
17 Тема: ВАЖІЛЬ
Що зображене на малюнку?______________________________
Що означають букви F1, F2 ? ___________________ l1, l2 ?__________________________
У якому випадку важіль знаходитиметься в рівновазі?
__________________________________________________________________
Завдання 2. Розповідаючи про важіль, дівчинка намалювала схему важеля в рівновазі. Чи правильно вона зробила малюнок?
__________________________________________________
Завдання 3. Навіщо у підйомного крану роблять противага?
_________________________________________________
____________________________________________________
№ 1 № 2
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Завдання 5. Яку силу потрібно прикласти до важеля, щоб він знаходився в рівновазі?
Чому так оцінюєш? _________________________________
Що виконав добре? ________________________________
Які допустив помилки? _____________________________
Як їх виправити? __________________________________
18 Тема: Прості механізми. Блоки.
Є сокира простим механізмом?
________________________________________________________
Завдання 2. Для якої мети застосовуються нерухомі блоки? Наведи приклади.
_______________________________________________________
Завдання 3.Для якої мети застосовуються рухливі блоки? Наведи приклади
_____________________________________________________
Завдання 4.Чому дверну ручку закріплюють не в середині дверей а у її краю? _________________________________________________
Завдання 5.На яку висоту підніметься вантаж, якщо вільний кінець канату опустився на 2м? ___________________________________
Завдання 6.На яку висоту підніметься вантаж,якщо вільний кінець канату витягнули вгору на 4м?
_______________________________________________________
Завдання 7.З якою силою потрібно тягнути вгору кінець мотузка, щоб підняти вантаж, вагу якого 50Н?
__________________________________________________________________-
Завдання 8.Система блоків. З якою силою потрібно тягнути за кінець мотузка, щоб підняти вантаж вага якого 200Н?
________________________________________________________________
Чому так оцінюєш? ___________________________________________ Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________
Як їх виправити?_____________________________________________
(виберіть дві правильні відповіді )
1. Прості механізми :
а) дають виграш у силі ; б) дають виграш у роботі ; в) дають можливість змінити напрям дії сили ; г) не дають нічого .
2. До простих механізмів належать :
а) рухомий і нерухомий блок ; б) динамометр ; в) похила площина ; г) трос
3. Важіль це :
а)криничний журавель ; б) важільні терези ; в) динамометр ; г)клин.
(Виберіть одну правильну відповідь )
4. ККД це : а) відношення повної роботи до корисної; б) відношення корисної роботи до повної; в) відношення роботи до потужності г) відношення сили до роботи .
5. Коефіцієнт корисної дії завжди :
а) більший 100% ;б) менший 100% ; в) дорівнює 100% ;г) може бути будь–
Чому так оцінюєш? ___________________________________________
Що виконав добре? ___________________________________________
Які допустив помилки?________________________________________ Як їх виправити?_____________________________________________
Контрольна робота з тими: «Механічна робота та енергія»
|
0,5б. 1б. 2б.
Завдання 1.На столі лежить пиріжок і буханець хліба. Яке з цих тіл має більшу потенційну енергію?
__________________________________________________________________________
Завдання 2.Чи здійснює роботу сила тяжіння, що діє на книгу що лежить на столі?
__________________________________________________________________________
Завдання 3. Який з блоків дає виграш в силі? У скільки разів?.
________________________________________________________________________
Завдання 4.Хлопчик пройшов 1км, потім цю ж відстань проїхав на велосипеді. Чи однакові потужності він розвивав?
________________________________________________________________________
Завдання 5.Чи здійснює кінь механічну роботу, коли вона збільшує швидкість руху воза?____________________________________________________________________
Завдання 6. Хлопчик, сівши на один кінець дошки, покладеної на колоду, гойдається на ній. Чим урівноважується сила тяжіння хлопчика?
________________________________________________________________________
Завдання 7.Двигун комнотного вентелятора за 0,5ч здійснює роботу 20кДж. Чому дорівнює потужність двигуна?
Дано:______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Знайти:____________________________________________________________________
Завдання 8. Яку роботу потрібно вчинити для того, щоб підняти вантаж вагою 50Н на висоту 2м?
Дано:______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
Знайти:____________________________________________________________________
Завдання 9.Чи виконується робота при русі за інерцією?
__________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Чому так оцінюєш?_____________________________________________________________
Що виконав добре? ____________________________________________________________
Які допустив помилки? _________________________________________________________ Як їх виправити? ________________________________________________________