КовальчукГ.І. Робочий зошит з хімії для 7 класу на І семестр
Урок № 20
(число, місяць)
Хімічні властивості речовин. Спостереження і експеримент.
Позначте фізичні та хімічні явища літерами «ф» та «х».
1. Прокисання молока (___) .
2. Танення льоду (___)
3. Випаровування спирту (___) .
4. Обвуглення деревини (___) .
5. Рубання дров (___) .
6. Випадання снігу (___) .
7. Згіркнення масла (___) .
8. Утворення веселки (___) .
9. Горіння свічки (___) .
10. Витягування золота у довгу нитку (___) .
11. Бродіння виноградного соку . (____)
12. Потемніння мідної монети (____).
13. Притягання заліза до магніту (____).
14. Гасіння соди оцтом (____).
15. Горіння бенгальських вогників (____) .
16.Утворення «сонячного зайчика» (____).
Хімічні властивості речовин вивчають експериментально, тобто ставлять досліди.
Експеримент (від латинської «experimentum» – «проба», «дослід») - це активний, цілеспрямований і чітко контрольований вплив дослідника на досліджуваний об’єкт з метою виявлення й вивчення тих чи інших його сторін, властивостей, зв’язків.
Хімічні властивості речовин – це їх здатність до певних хімічних перетворень.
Будь-який хімічний експеримент починається із спостереження.
Хімічний диктант.
Виберіть з переліку номери під якими зазначені хімічні властивості.
1. Почорніння срібних виробів на повітрі.
2. Кристалізація варення.
3. Горіння дров.
4. Утворення хмар.
5. Скисання фруктового соку.
6. Протухання м’яса.
7. Плавлення металу.
8. Крутіння лопастей вентилятора.
9. Витягування алюмінію у дріт.
10. Поява гіркоти на вершковому маслі.
Гра «Знайди пару»
1. Горіння свічки. 2.Почорніння срібних предметів. 3.Взаємодія соди з оцтом. 4. Протухання яєць. 5.Скисання молока. |
а.Зміна забарвлення. б.Поява осаду. в.Виділення газу. г.Виділення тепла і світла. д.Зміна запаху. |
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Порівняйте дії двох ремісників: коваля та металурга. Коваль бере залізний брусок, нагріває його, б'є по ньому молотом і в результаті отримує виріб, наприклад підкову. Металург бере залізну руду — бурий порошок або камені, які не проводять електричного струму й легко розсипаються внаслідок удару молотком,— й перетворює її на блискучі бруски заліза — метал, який має металічний блиск, добре проводить електричний струм, унаслідок удару не розсипається, а розплющується. У якому випадку проходить фізичне явище, а в якому — хімічне? Поясніть.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Домашнє завдання Вивчити ст.26-27 (під-к).
Початковий рівень
Середній рівень
FeSO4, Ba, Fe.
__________________________________________________________________Виберіть правильну відповідь, в якій за допомогою коефіцієнтів, символів та індексів записано «три молекули води»:
а) H3O3; б) 3H2O; в) H3O.
Достатній рівень
а) Al3Cl; б) AlCl3; в) Al3Cl3.
__________________________________________________________________
Високий рівень
CaCl2, NaCl, K2SO4, KCl.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Використана література:
http://osvita.ua/school/lessons_summary/chemistry/34602/
https://www.schoollife.org.ua/testy-himiya-7-9-klasy-zavdannya-vidpovidi/
Для нотаток
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1