Робочий зошит з хімії для учнів 7 класу (20 урок)

Про матеріал
Фрагменти робочого зошита з хімії для учнів 7 класу укладено відповідно до програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів, , відповідно до підручника Хімія: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./О.В.Григович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 192 сл.: іл.. .
Перегляд файлу

КовальчукГ.І. Робочий зошит з хімії для 7 класу на І семестр

 

Урок № 20

                                                                                                     (число, місяць)

Хімічні властивості речовин. Спостереження і експеримент.

Позначте  фізичні  та  хімічні  явища  літерами  «ф»  та  «х».

1.   Прокисання  молока (___) .

2.   Танення  льоду  (___)  

3.   Випаровування  спирту  (___) .

4.   Обвуглення  деревини  (___) .

5.   Рубання  дров  (___) . 

6.   Випадання  снігу (___) . 

7.   Згіркнення  масла (___) . 

8.   Утворення  веселки  (___) .

9.   Горіння  свічки  (___) .

10.  Витягування  золота  у  довгу  нитку (___) .

11. Бродіння виноградного соку . (____)

12. Потемніння мідної монети  (____).

13. Притягання заліза до магніту (____).

14. Гасіння соди оцтом (____).

15. Горіння бенгальських вогників (____)  .

16.Утворення «сонячного зайчика» (____).

Хімічні властивості речовин вивчають експериментально, тобто ставлять досліди.

Експеримент (від латинської «experimentum» – «проба», «дослід») - це активний, цілеспрямований і чітко контрольований вплив дослідника на досліджуваний об’єкт з метою виявлення й вивчення тих чи інших його сторін, властивостей, зв’язків.

Хімічні властивості речовин – це їх здатність до певних хімічних перетворень.

Будь-який хімічний експеримент починається із спостереження.

необхідність у вивченні речовини

Хімічний диктант.

Виберіть з переліку номери під якими зазначені хімічні властивості.

1. Почорніння срібних виробів на повітрі.

2. Кристалізація варення.

3. Горіння дров.

4. Утворення хмар.

5. Скисання фруктового соку.

6. Протухання м’яса.

7. Плавлення металу.

8. Крутіння лопастей вентилятора.

9. Витягування алюмінію у дріт.

10. Поява гіркоти на вершковому маслі.

Гра  «Знайди пару»

1. Горіння свічки.

2.Почорніння срібних предметів.

3.Взаємодія соди з оцтом.

4. Протухання яєць.

5.Скисання молока.

а.Зміна забарвлення.

б.Поява осаду.

в.Виділення газу.

г.Виділення тепла і світла.

д.Зміна запаху.

 

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Порівняйте дії двох ремісників: коваля та металурга. Коваль бере залізний брусок, нагріває його, б'є по ньому молотом і в результаті отримує виріб, наприклад підкову. Металург бере залізну руду — бурий порошок або камені, які не проводять електричного струму й легко розсипаються внаслідок удару молотком,— й перетворює її на блискучі бруски заліза — метал, який має металічний блиск, добре проводить електричний струм, унаслідок удару не розсипається, а розплющується. У якому випадку проходить фізичне явище, а в якому — хімічне? Поясніть.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

Домашнє завдання       Вивчити ст.26-27 (під-к).

 

Початковий рівень

  • Процес розчинення солі у воді з утворенням солоного розчину – це явище:  а) фізичне;   б) хімічне;   в) фізичне та хімічне.          (Усно).
  • Утворення синього забарвлення при нанесенні краплі йоду на свіжий зріз картоплі – це явище:   а) хімічне;   б) фізичне;    в) інша відповідь.  (Усно).

Середній рівень

  • Виберіть з наведеного переліку формули простих речовин: Cl2, HСlO4,

FeSO4, Ba, Fe.

__________________________________________________________________Виберіть правильну відповідь, в якій за допомогою коефіцієнтів, символів та індексів записано «три молекули води»:

а) H3O3;   б) 3H2O;   в) H3O.

Достатній рівень

  • Хімічна формула сполуки, у якій атом Алімінію тривалентний, а атом Хлору одновалентний, має запис:

а) Al3Cl;   б) AlCl3;   в) Al3Cl3.

__________________________________________________________________

Високий рівень

  • Виберіть із наведеного переліку формулу калій хлориду. Проведіть можливі розрахунки за цією формулою:

CaCl2, NaCl, K2SO4, KCl.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Використана література:

  • Хімія: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./О.В.Григович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 192 сл.: іл..
  • Хімія: Робочий зошит: 7 кл./Л.С.Дячук.-Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 136 сл.
  • Інтернет-ресурси:.

           http://osvita.ua/school/lessons_summary/chemistry/34602/

           https://www.schoollife.org.ua/testy-himiya-7-9-klasy-zavdannya-vidpovidi/

 

Для нотаток

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

1

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку