Автор: спеціаліст І категорії учитель інформатики ЗОШ №14, І.М. Новицька, спеціаліст І категорії учитель інформатики ЗОШ №14
Частина друга.
Міністерство освіти і науки України
Робочий зошит з інформатики
За оновленою програмою в 2016 році
для учнів 3 класу з українською мовою навчання
Частина друга
Автор: спеціаліст І категорії учитель інформатики ЗОШ №14, І.М. Новицька, спеціаліст І категорії учитель інформатики ЗОШ №14
Мелітополь 2018р.
Урок 11. Інтернет. Додавання найкращих результатів у закладки браузера. Структурування закладок у папки.
Закладка браузера – це спеціальне місце у браузері, куди можна записувати знайдену в Інтернеті інформацію(сайт). Панель закладок знаходиться під адресним рядком.
Урок 12. Інтернет. Авторське право в Інтернеті. Налаштування безпечного пошуку та безпечного перегляду відео.
Авторські права – це набір правил, які дозволяють авторам літературних, мистецьких та наукових творів отримати спеціальні блага від результатів своєї творчої діяльності.
Для збереження авторських прав під час використання даних з мережі Інтернет потрібно вказувати адресу веб-сторінки з якої було взято інформацію.
Браузер |
Авторське право |
Пошук
|
Інтернет |
Гіперпосилання |
Комп’ютерний вірус |
Захист інформації
|
Плагіат |
Плагіат – це приписування однією особою собі авторства творчих здобутків іншої особи.
Відтворення та розповсюдження твору без дозволу автора називається піратством та карається законом.
Урок 13. Графіка. Програми та онлайн середовища для роботи з графічними даними.
Графічний редактор – це програма, що дозволяє користувачеві створювати і редагувати (змінювати) зображення на екрані.
ООo4kids
|
Paint |
TuxPaint |
ООo4kids
|
Paint |
TuxPaint |
Урок 14. Графіка. Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону. Створення зображень з геометричних фігур.
_____ згорнути
_____ робоча область
_____закрити
_____ панель інструментів
_____ повний екран
_____ палітра кольорів
_____ пензлі
Урок 15. Графіка. Створення та змінювання простих зображень.
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний _______________
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я ______________
Урок 21. Алгоритми і виконавці. Складові частини об’єктів. Схема складу. Зв’язки у схемах.
Алгоритм можна подати в словесній формі, у вигляді програми для ЕОМ та у вигляді схем.
Початок алгоритму
Блок введення даних
Блок виконання дій
Кінець алгоритму
Зв’язок між блоками
Відповідь: _______________
|
Виконавцями алгоритму можуть бути: _______________________________
_____________________________________________________________________
Урок 22. Алгоритми і виконавці. Істинні й хибні висловлювання. Логічне слідування. Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або».
Логічне висловлювання – це деяке твердження, про яке можна сказати, що воно є або істинним, або хибним.
Київ – столиця України _________________________
Київ – столиця Франції _________________________
Київ не столиця Франції ________________________
За вікном іде дощ _____________________________
За вікном світить сонце ________________________
За вікном похмуро ____________________________
Я вивчаю інформатику _________________________
Я не навчаюсь у школі _________________________
Київ або столиця Франції, або столиця України – не є висловлюванням бо про нього неможна сказати чи воно істинне, чи хибне. Якщо висловлювання має і хибне і істинне твердження, то це заперечення.
Урок 23. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців. (Середовища програмування для дітей).
Програма 1
Програма 2
Урок 24. Текст. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.
Електронна бібліотека – це інформаційна система у якій тексти зберігаються в електронному вигляді.
Запиши назву першої запропонованої книги
_____________________________________________________________________
Хто автор книги?
____________________________________________________________________
Про що розповідається в книзі?
____________________________________________________________________
Що можна побачити при натисненні кнопки Докладніше?
_____________________________________________________________________
Що можна зробити при натисненні кнопки Завантажити?
____________________________________________________________________
____ кнопка офіс (файл)
____ панелі інструментів
____ рядок заголовку
____ смуга прокручування
____ курсор
____ рядок стану
____ робоча область
____ лінійки
Урок 25. Текст. Текстові редактори. Переміщення в текстовому документі. Виділення частин тексту. Змінювання та вдосконалення текстів. Пошук хибних висловлювань у текстах.
Фрагмент тексту – це деяка послідовність символів тексту.
Символ – це буква, цифра або знак.
Для роботи з фрагментом тексту потрібно його виділити.
Чуйність, товариськість, замкнутість, черствість, презирство, грубість, дбайливість, недбалість, неохайність, образливість, почуття власної гідності, самокритичність, зарозумілість, зрозумілість, марнославство, сором’язливість.
Випиши позитивні риси:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Обґрунтуй свою відповідь усно.
_______________ _________________ ___________________
Відповідь: _____________________
Урок 26. Текст. Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити. Уведення символів за допомогою клавіатури.
Дії |
Панель інструментів |
Клавіатура |
Контекстне меню |
Вирізати |
|
Ctrl+X |
ПКМ/ вирізати |
Копіювати |
|
Ctrl+C |
ПКМ/Копіювати |
Вставити |
|
Ctrl+V |
ПКМ/Вставити |
Відповідь ________________________ ___________________________
Відповідь: _____________________
Відповідь: _______________________
Одного разу після довгої мандрівки по лісу Ведмідь заліз у свій барліг і глибоко заснув. А коли прокинувся, то побачив, що по його лапі лізе Павучок…
Придумай продовження казки, намалюй її героїв.
Біжить та й біжить колобок дорогою, коли це назустріч йому зайчик.
— Колобок, колобок, я тебе з’їм!
— Не їж мене, зайчику, я тобі пісеньку заспіваю:
— Ану заспівай!
— Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг знову. Біжить та й біжить… Перестріває його вовк:
— Колобок, колобок, я тебе з’їм!
— Не їж мене, вовчику-братику, я тобі пісеньку заспіваю.
— Ану заспівай!
…
То й від тебе втечу!
Та й побіг… Аж іде ведмідь.
— Колобок, колобок, я тебе з’їм!
— Не їж мене, ведмедику, я тобі пісеньку заспіваю.
— Ану заспівай!
…
То й від тебе втечу!
Я від зайця втік, Я від вовка втік,
Урок 27. Текст. Доповнення текстів зображеннями.
Ctrl+X __________________________
Ctrl+C __________________________
Ctrl+V __________________________
Для вставлення зображень до тексту користуються меню Вставлення – Малюнок або Картинка.
Також додати малюнок до тексту можна копіюванням малюнка з файлу, та вставленням в текст.
______ змінення розміру за шириною
______ змінення розміру за висотою
______ змінення розміру за шириною та висотою
______ поворот зображення
Положення зображення в тексті можна змінити за допомоги контекстного меню (натиснувши на малюнок правою кнопкою миші) та обравши команду Обтинання текстом
Зразок.
Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою.
Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.
— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, зайчику-лапанчику, я тобі пісеньки заспіваю:
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг знову. Біжить та й біжить... Перестріває його вовк:
— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, вовчику-братику, я тобі пісеньки заспіваю.
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг... Аж іде ведмідь.
— Колобок, колобок, я тебе з'їм!
— Не їж мене, ведмедику, я тобі пісеньки заспіваю.
— Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік…
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
То й від тебе втечу…
Урок 28. Текст. Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць. Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацію.
Таблиця складається з рядків та стовпців.
При перетинанні рядків та стовпців утворюється комірка.
В текстовому редакторі Word додати таблицю можна декількома способами: меню вставка – таблиця
9 |
* |
1 |
= |
|
9 |
* |
|
= |
90 |
9 |
* |
2 |
= |
|
9 |
* |
|
= |
54 |
9 |
* |
3 |
= |
|
9 |
* |
|
= |
45 |
9 |
* |
9 |
= |
|
9 |
* |
|
= |
72 |
9 |
* |
4 |
= |
|
9 |
* |
|
= |
63 |
|
Понеділок |
|
Вівторок |
|
Середа |
1 |
Українська мова |
1 |
Математика |
1 |
Українська мова |
2 |
Читання |
2 |
Природа |
2 |
Читання |
3 |
Математика |
3 |
Англійська мова |
3 |
Фізична культура |
4 |
Фізична культура |
4 |
Російська мова |
4 |
Основи здоров’я |
5 |
Класна година |
5 |
|
5 |
|
|
Четвер |
|
П’ятниця |
|
Субота |
1 |
Математика |
1 |
Українська мова |
1 |
Вихідний |
2 |
Інформатика |
2 |
Фізична культура |
2 |
|
3 |
Читання |
3 |
Російська мова |
3 |
|
4 |
Мистецтво |
4 |
Труд |
4 |
|
Створи таблицю за зразком
Урок 29. Презентації. Доповідач/доповідачка та презентація. Культура презентування. Слайд-шоу із зображень як вид презентування.
Презентація – це набір кольорових слайдів, підготовлених з використанням інформаційних технологій та призначених для розкриття однієї теми.
Комп’ютер Інтерактивна дошка Мультимедійний
проектор
Відповідь ______________________________________
Відповідь ____________________________________________________
Відповідь _______________________________________________
Урок 30. Презентації. Середовище створення презентацій. Переміщення слайдами презентації. Режим показу презентації та режим змінювання слайдів.
Меню Файл
Рядок заголовку
Стрічка з вкладками
Ескіз слайдів
Область відтворення всіх ескізів
Слайд
Показ слайдів
Урок 31. Презентації. Переміщення текстових вікон (полів) та зображень на слайдах. Утворення нового слайду, текстового вікна (поля).
Урок 32. Презентації. Доповнення презентації текстом.
Урок 33. Презентації. Доповнення презентації зображенням.
Урок 34. Презентації. Доповнення презентації схемою.
Урок 35. Презентації. Створення та презентація власних презентацій.
Урок 16. Графіка. Доповнення малюнка підписом чи коментарем.
_________________ ___________________ ____________________
___________________ ___________________
Створи малюнок за вказівками, зверни увагу за допомоги яких інструментів потрібно створити малюнок.
Урок 17. Алгоритми і виконавці. План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці.
Алгоритм – це послідовність команд, що дає змогу розв’язати певну задачу.
Команда завжди є спонукальним реченням.
3 Пусті в право, 3 право,
3 до низу, 1 ліво, 1 до низу,
3 право, 1 до низу 2 ліво,
4 до низу, 1 ліво, 2 вверх,
1 ліво, 2 до низу, 1 ліво,
4 вверх, 2 ліво, 1 вверх,
3 право, 1 вверх, 1 ліво, 3 вверх.
___________________ _____________________ __________________
1___________________________________________
2___________________________________________
3___________________________________________
4___________________________________________
5___________________________________________
1___________________________________________
2___________________________________________
3_______________________________________________
4___________________________________________
5___________________________________________
Урок 18. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців. Порядок виконання команд виконавцем.
Виконавець алгоритму – це людина, тварина чи пристрій здатні діяти за алгоритмом
Дії виконавця – це дії, які виконавець вміє виконувати.
Системи команд виконавця – список вказівок, які розуміє виконавець.
Сядь
Полий квіти
Пуск
Танцюй
Апорт!
Урок 19. Алгоритми і виконавці. Середовища програмування для дітей: створення та змінювання послідовності команд у вигляді словесних, символьних блоків.
Середовище виконавця – середовище, де виконавець може виконувати припустимі дії.
_________________ __________________ __________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
_________________________________
_______________________________________________________________
Склади програму за зразком, та запусти на виконання.
Урок 20. Алгоритми і виконавці. Пошук пропущених дій в знайомій послідовності.
______________________
______________________
12+8*3-(25-21+6)+ 2*3
._____________________
._____________________
._____________________
._____________________
._____________________
._____________________
._____________________
Відповідь: ____________
2*3+4-1*5-(22-12)
Відповідь: __________
Використані ресурси: