« Реалістична українська проза»
1 1
1 Стильові напрямки, Українська література Розвиток реалізму, натуралізму.пізній романтизм які домінували у ІХХ ст другої половини ІХХ століття 1 _________________________________________
1_______________________________ називають: 2 _______________________________
2_______________________________ _________________________________ 3 _______________________________
3_______________________________ або 4 _______________________________
4_______________________________ _____________________
1 Літературні угруповання Назвати письменників Літературні організації 1
1_____________________________ цього періоду 1 1____________________________
2________________________________ ____________________________________ 2_______________________________
3________________________________ __________________________________ 3________________________________
4 _____________________________ ____________________________ 4 ____________________________
Дати короткі відповіді на питання 2
1. Що таке «Реалістична українська проза»? __________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
2. Назвати представників «Реалістична українська проза»______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________ 3. Що було приводом для літературної дискусії 70-90- х років XIX ст. і в чому вона полягала? _____________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
1 2 3
Реалізм – це_____
_____________________ Натуралізм– це________________
________________________ ______________________________ Пізній романтизм – це_____
__________________________ ______________________________
_____________________________ ______________________________ _____________________
___________________________ _________________________________ ________________________ ________________________ _____________________________
____________________ ___________________________ _________________________
_________________ ________________________ _
Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури.
Основні твори ІХХ століття 2
Теми__________________________________________________________________________________________________________
Жанри_________________________________________________________________________________________________________
Літературний напрям, стиль, течія_________________________________________________________________________________
Представники__________________________________________________________________________________________________
Назвати епізод із життя і творчості поета, до якого малюнок міг би стати «ілюстрацією» 5
__________________________________________________________________________________________________________________________________
____________ ______________________________________________________________________________________________________________
________ _________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
2 Прозовј твори 1 Етнографічна статья 1 Історичні твори 1 Літературно- __________________________________ критичні cmammi
________________________________ ______________________ _______________________________
_______________________________ ________________________ ______________________________ ________________________
_____________________________ __________________________ _____________________________ __________________________
____________________________ ___________________________ ____________________________ ___________________________
___________________________ _____________________________ __________________________ _____________________________
__________________________ ______________________________ ________________________ ______________________________
________________________ ________________________________ _______________________ ________________________________
______________________ _________________________________ ______________________ _________________________________
_____________________ __________________________________ ___________________ __________________________________
___________________ ____________________________________ ___________________ ____________________________________
1 Творчість Павла Тичини
«Реалізм» - це … 1 Соціально-побутова повість
____________ - хроніка» – це…_______________________
____________________________________ _____________________________________
________________________________________ _____________________________________
_______________________________________ _________________________________
___________________________________ _________________________________
________________________ ______________________
5
“Кайдашева сім’я - соціально-побутова повість - хроніка»
Автор – Іван Нечуй-Левицький
Рік написання – _____________
Напрям – ___________________
Літературний рід: ________________
Жанр: ________________________________________________________
Історія написання______________________________________________ _____________________________________________________________
Прототип сім’ї Кайдашів________________________________________
Місце дії______________________________________________________
Герої_________________________________________________________
______________________________________________________________
Композиція___________________________________________________
Особливості композиції_________________________________________ ______________________________________________________________
______________________________________________________________
Елементи сюжету______________________________________________
______________________________________________________________ ______________________________________________________________ ______________________________________________________________
______________________________________________________________
5
Темою повісті “Кайдашева сім’ї
є_____________________________________________________________ ______________________________________________________________ Ідея__________________________________________________________________ ______________________________________________________Проблематика___
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ ________________________________
Особливості повісті «Кайдашева сім’я»____________________________
_____________________________________________________________________ _______________________________________________________ Засоби комічного_______________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
________________________________________________
Особливості індивідуального стилю письменника___________________ ______________________________________________________________
______________________________________________________________ Висновок_____________________________________________________________
___________________
v український письменник великого епічного таланту, публіцист, драматург v автор і основоположник першого соціально- |
психологічного роману
v «суворий літописеОлесь Гончарць епохи»
3
Театральні постанови
v Київський театр на Подолі:
__________________________________
__________________________________
__________________________________
v Львівський академічний обласний музично-драматичний театр імені Юрія Дрогобича:
__________________________________
__________________________________
v Національний академічний драматичний театр імені Івана
Франка___________________________
__________________________________
__________________________________
13 травня 1849 р. , місто Миргород на Полтавщині родина бухгалтера повітового казначейства
2
Вшанування пам'яті
2
v 1940 р. –_______________
Екранізації
v за драмою ________________________
___________________________ ________________________
___________________________
____________________________ ________________________
____________________________ v 1999 р. –_______________
____________________________ ________________________
_
5
v Життєпис Панаса Мирного дуже індивідуальний, як і кожного з нас. Чи є щось, на вашу думку, у його життєписі таке, що можна наслідувати?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
v Чому твори письменника за його життя були мало відомі широким колам читачів? Про що це свідчить?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
v Яким особисто ви побачили письменника? Створіть хмару слів, за допомогою якої вам буде зручно розповісти про життєвий і творчий шлях Панаса Яковича.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
1
Який художній прийом використано у назві роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
____________________________________
3
Автор – ___________________________
__________________________________
Рік написання – ____________________
Рік видання – ______________________
Літературний рід: __________________
Жанр “Хіба ревуть воли_____________
__________________________________
__________________________________
Літературний напрям – ______________
Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
1
3
Творчий роздум над цитатою, чиї це слова?
Це був перший «роман з народного життя», у
якому, «змальовано майже столітню історію ревуть воли, як ясла повні?» українського села», розкрито тогочасну Тема роману:______________________ дійсність в усіх її складностях і суперечностях.
____________________________________
_________________________________________
_________________________________________ ____________________________________
_________________________________________ Головна ідея твору________________
_________________________________________ ____________________________________
______________________ _
1
__ «Ваші твори мали великий вплив на мене.
Опріч величезного літературного хисту, який Композиція роману. ______________ зразу зачарував мене, я бачив у них широкий та
____________________________________
вільний розмах думки — власне те, чого не стає
____________________________________
мало не всім белетристам».
_______________________________________ ____________________________________
____________________________________
Які ознаки реалізму наявні у романі ____________________________________ "Хіба ревуть воли, як ясла повні"? ____________________________________ ______________________________________ ____________________________________ ______________________________________
______________________________________
______________________________________ ____________________________________
______________________________________ _____
______________________________________ Проблематика твору:______________ ______________________________________
_____________________________________ ____________________________________
І. Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля»
Життя – не трагедія і не комедія. У ньому поєднується трагічне і комічне одночасно.
Руки долі міцно тримають нас за мотузки і смикають то в один, то в інший бік
О’Генрі
3
Характеристика головних героїв :___________________________
Автор – ___________________________ _________________________________Мартин Боруля Тем__ а
Рік написання – ____________________ _________________________________ ________________________________
Рік видання – ______________________ _________________________________ ________________________________
_________________________________ ________
Літературний рід: __________________
_________________________________
Літературний рід «Мартин Боруля»:___ _________________________________ Ідея
_________________________________ _______________________________
Жанр _____________________________
Літературний напрям – ______________ __________________________________________________________________ ________________________________
Історія написання___________________ _________________________________ _____
_________________________________ ________________________________
_______________________________________ ________________________________
_________________________________
_______________________________________ _________________________________ __________
____________________________
Час дії______________________________
герої______________________
________________________________
________________________________
1 1 1
________________________________
Комедія - Драма - Трагедія - ________________________________
____________________ ____________________ ____________________ ________________
____________________ ____________________ ____________________
____________________ ____________________ ____________________ Проблематика___________________
____________________ ____________________ ____________________ __
____________________ ____________________ ____________________ ________________________________
Творчість Івана Франка
1 «Лірика» - це …_________ 1 Модернізм – це…
____________________________________ _____________________________________
________________________________________ ________________________________________
__________________________________________ ___________________________________________
_________________________________________ __________________________________________
_____________________________________ ______________________________________
_______________________________ _______________________________
_________________
__________________
Збірка « Зів’яле листя» «Гімн» «Чому являєшся мені»
3 2,5 2,5
Назва збірки: ______________________________ Збірка:_______________________________________ Провідний мотив лірики _________________
__________________________________________ Напрям:____________________________________ Течія__________________________________
__________________________________________ Течія:______________________ ________________ Тематика______________________________
Підзаголовок (жанр)________________________ Вид лірики:__________________________________ Напрям________________________________
__________________________________________ Жанр:______________________________________ Художні засоби:_________________________ Жанрова своєрідність__ _____________________ Віршовий розмір: ____________________________ ______________ _________________________
__________________________________________ Провідний мотив лірики ______________________ _______________________________________
Передмова________________________________ ___________________________________________ ______________ _________________________ __________________________________________ Римування: _________________________________ ______________________________________
__________________________________________ ___________________________________________ Композиція____________________________
__________________________________________ Художні засоби зображення __________________ ______________________________________
Форма оповіді______________________________ ___________________________________________ ______________________________________
__________________________________________ ___________________________________________ Тема__________________________________
Сюжет____________________________________ Тема “Гімн”: ________________________________ ______________________________________ __________________________________________ _________________________________________ Ідея_________________________________ Тема_______________________ ______________
__________________________________________ Композиція________________________________ Одним реченням скажіть головне про вірш 2
__________________________________________ «Центральний образ вірша “Гімн” –_____________________________________________________
__________________________________________ _____________________________________________________________________________________ Конфлікт __________________________________ _____________________________________________________________________________________
__________________________________________ «Вірш «Чого являєшся мені у сні?» —_____ ___________________________________________________
Символізм_________________________ _____________________________________________________________________________________ Творчість Івана Франка
Поема “Мойсей” – одна з вершин А без щастя, творчості І. Франка. Народ і його без віри й любові внутрі буття – основна сюжетна лінія. Вічно жить – се горіть вік
Біблійна основа. “Народе мій, замучений, розбитий”
(пролог до поеми “Мойсей”)
4
“Мойсей” Франко аналіз (паспорт)
Автор – _________________________________________
Рік написання “Мойсей”: ___________________________
Літературний рід: _________________________________ 2
Жанр “Мойсей” Франко: ___________________________ Дати відповідь на запитання. Напрям:_________________________________________
Стиль – _________________________________________ Як ви розумієте
вислів «духовна смерть»?
Тема: ___________________________________________ _________________________
Головна ідея поеми “Мойсей” – ____________________ _________________________
________________________________________________ _________________________
Основна думка: __________________________________ _________________________
Головні герої “Мойсей” Франко:_____________________ ______________________
________________________________________________ Композиція: _____________________________________
2
Події в поемі “Мойсей” розгортаються в такій
послідовності: ____________________________________ Теорія літератури
________________________________________________ Терцина-
Віршовий розмір “Мойсей” Франко: _________________ ____________________________
Проблематика____________________________________ ____________________________
________________________________________________ ____________________________ Сюжет “Мойсей” Франко___________________________ ____________________________
________________________________________________ ____________________________
________________________________________________
у вік на кострі!
І. Франко
4
«Легенда про вічне життя» аналіз (паспорт)
Автор – ________________________________
Рік написання – __________________________
Збірка – ________________________________
Рід – ___________________________________
Жанр – _________________________________
Тема___________________________________
Ідея___________________________________
Основна думка: __________________________ Віршовий розмір – _______________________
Римування – ____________________________
Сюжетні елементи композиції:_____________
________________________________________
Експозиція– _____________________________ ________________________________________ Зав’язка– _______________________________
________________________________________ Розвиток дії і кульмінація– ________________
________________________________________ ________________________________________
Розв’язка– ______________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
____
Ранній модернізм. Основні риси українського прозового модернізму. «Нова школа» у прозі
2 2
реа __________________________________ _______________ Виник у ___________________________________________________, пов’язаний з іменами Модернізм-
______________________________ __________________________________________ ______________________________ В українській літературі модернізм набув ______________________________ специфічних рис, ставши перш за все рухом РЕАЛІЗМ ______________________________ до новітніх європейських течій.
МОДЕРНІЗМ
3 3 1 Течії модернізму
Ознаки модернізму Етапи модернізму та представники
_________________________________ _____________________________________ ____________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ____________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ____________________________________________
_________________________________
_____________________________________ ____________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ____________________________________________
_________________________________ _____________________________________ _
_____________________________________
_________________________________
_________________________________ _____________________________________ 1
_________________________________ _____________________________________ Український модернізм та представники
_____________________________________
_________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________ _________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________ _________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_____________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
_________________________________ _____________________________________ ___________________________________________
___________________ ______________________
2
Новела - М.Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду
_____________
_____________ Михайло Коцюбинський – письменник сонячний. про себе казав…
_____________ І не тільки тому, що”носив у душі сонце”, як сам _____________ Уся його проза- це світлий, відкритий простір для душі й духу.
О.Логвиненко
_____________ _____________
«Формування світогляду М.
Коцюбинського на зламі століть – від реалізму до модернізму»
Ознаки імпресіонізму: ______________________________
______________________________ _____________________________ ______________________________
_____________________________ ______________________________
_____________________________ ________________
_____________________________
_____________________________ У чому своєрідність особистості
Ознаки новели _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ ____________ |
Особливості новели як жанру _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ |
Різновиди новели ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ _____________ |
_____________________________ називають Сонцепоклонником?Коцюбинського і за що його Визначте, які актуальні проблеми
_____________________________ __________________________ свого часу висвітлив М.
_____________________________ __________________________ Коцюбинський у своїх творах?
_____________________________ __________________________ _____________________________
_____________________________ ___________________ _____________________________
_____________________________ _____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
Модернізм- Імпресіоні́зм- Синкретизм-
_____________________________ ____________________ ____________________ ____________________
____________________ ____________________ ____________________
_____________________________ ____________________ ____________________ ____________________
_____________________________ ____________________ ____________________ ____________________
_____________________________ ____________________ ____________________ ____________________
_____ _____ _____
_____________________________
У яких видах діяльності ви Психологічна новела «Intermezzo» Символічні образи, поетика імпресіонізму.
вбачаєте Імпресіонізм?
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
«Жанрові особлив_____________________________ості «Intermezzo»
_______________________
Новела «Intermezzo»
Автор – ________________________________
Твір М. Коцюбинського «Intermezzo» має присвяту – _____________________________
Рік написання___________________________ Літературний рід: _______________________
Жанр “Intermezzo”: ______________________
НАПРЯМ (стиль) – _______________________
«Об’єктом зображення митцяімпресіоніста стає світ чи суб’єктивні
враження від нього?»
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
В хвилини розчарування та розпуки мене раз у раз
рятувала моя незвичайна любов до природи.
М. Коцюбинський
Аналізновели «Intermezzo»
«Жанрові особливості «Intermezzo»
Тема “Intermezzo”: _______________________
Психологічна Лірико- Драма Ідея “Intermezzo”: ________________________
Проблематика твору «Intermezzo»:__________
новела психологічна ________________________________________
(лірична
поема в прозі ________________________________________ драма в прозі) ________________________________________
Образи “Intermezzo”______________________
______________ _____________ ____________ ________________________________________
____________ ________________________________________
______________ _____________ Символічні образи “Intermezzo”____________
____________ Моя утома — ___________________________
______________ _____________
____________ Ниви у червні (ниви в червні тільки
______________ _____________ починають набирати сили) —_____________
_____________ Сонце — _______________________________
______________ ____________ Три білих вівчарки :самозакохана Пава —___
_____________ ________________________________________
______________ ____________
_____________ Трепов — ______________________________
______________ ____________ ____________ «дурний Оверко»Зозуля (народний образ) — ______________________ — ________________
_____________ Жайворонки — __________________________
____________
Залізна рука города — ____________________
____________ Людське горе — _________________________
Образ ночі — ___________________________
_____________
Образ білих мішків — ____________________
М.Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків»
Гуцули—оригінальніший народ, з багатою
...треба мати живі враження, щоб фантазією, зі своєрідною психікою.язичник-гуцул все своє життя, Глибокий до щось зробити...
Михайло Коцюбинський смерті, проводить у боротьбі зі злими духами, що
Три пласти культури гуцулів,
у яких втілено дух забутих предків, що не
давав спокою М. Коцюбинському
упродовж кількох років.
Перший пласт - ________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
Другий пласт - __________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
Третій пласт — _________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________ Дослідження календарної обрядовості у творі.
_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
Унікальність світогляду мешканців українських Карпат у трудовій обрядовості.
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
Архаїчність родинної обрядовості у повісті М. Коцюбинського
«Тіні забутих предків»
_____________________________ _____________________________
_____________________________
_____________________________
М.Коцюбинський
“Тіні забутих предків” аналіз (паспорт)
Автор – ______________________________
Рік написання – _______________________
Літературний рід: _____________________
Жанр:________________________________
Тема: ________________________________
Ідея: ________________________________
Історія написання: _____________________
Інші назви: ___________________________
Головні герої “Тіні забутих предків”______
_____________________________________ Сюжет “Тіні забутих предків”___________
_____________________________________ Проблематика “Тіні забутих предків”_____ _____________________________________
Композиція твору:_____________________
Експозиція: __________________________
_____________________________________
Зав’язка: _____________________________ _____________________________________
Розвиток дії: __________________________
_____________________________________
Кульмінація– _________________________ _____________________________________ Розв’язка: ____________________________
_____________________________________
населяють ліси, гори і води.
Ольга Кобилянська. Життя і творчість.
«Іmpromtu phantasie». «Valse melancolique»
Чиї це слова?
“Серед українських письменниць вона не
має собі рівної на ниві новели і повісті”.
_____________________
__
Творча спадщина О. Кобилянської
Повісті
Оповідання й новели
І ти, найкраща жінко, героїчна, прекрасна Ольго! Духа не вгаси, як не вгашала ти ніколи! Стрічная тобі любов од нас! Ти воскреси нам діяння народу: одвічная ти ж наша сило, — славна-бо ecи!
П. Тичина
“Фантазія-експромт” Кобилянська аналіз “Меланхолійний вальс” аналіз (ПАСПОРТ)
Назва – ___________________________________ Назва – __________________________________
Автор: ____________________________________ Автор – __________________________________
Рік написання: _____________________________ Рік написання – ____________________________ Жанр: ____________________________________ Жанр – __________________________________ Літературний рід: ___________________________ Літературний рід – _______________________
Напрям –__________________________________ Літературний напрям: _______________________
Тема – __________________________________ Течія – ____________________________________
Тема: _____________________________________ Ідея – __________________________________
Ідея: ______________________________________ Проблематика твору “Меланхолійний вальс”
Головна думка: ____________________________ 1. __________________________________
2. __________________________________
__________________________________________
Проблематика твору “Фантазія-експромт”: 3. __________________________________
1._________________________________________ 4. __________________________________
5. __________________________________
2._________________________________________
3._________________________________________ “Меланхолійний вальс” головні герої:
Головні герої твору “Фантазія-експромт”: 1. __________________________________
2. __________________________________
1._________________________________________
2._________________________________________ 3. __________________________________
Сюжет твору “Фантазія-експромт”: “Меланхолійний вальс” сюжет
Експозиція — ______________________________
Експозиція. _______________________________
Зав’язка. _______________________________ Зав’язка —______________________________
Розвиток дії. _______________________________ Розвиток дії – ______________________________
Кульмінація – ______________________________
Кульмінація. _______________________________
Розв’язка. _______________________________ Розв’язка твору —
__________________________________________
Василь Стефаник Життя і творчість. Новаторство письменника.
«Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору.
Новела-
___________________
“Камінний хрест” образи та символи
Камінний хрест.
__________________________________
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Горб ______________________________
__________________________________ Прізвище Дідух.
__________________________________
__________________________________
__________________________________
П’яний танець Івана й Катерини
__________________________________
__________________________________
Тужлива пісня про осіннє листя
__________________________________
__________________________________
Кінь ______________________________
Хата ______________________________
Камінь ____________________________
__________________________________
Поріг ______________________________
Може, мені на чужині
Жити легше буде,
Як іноді в Україні
Згадувати будуть.
Т. Шевченко
Що символізує назва твору “Камінний хрест”?
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________ Літературознавці про твір
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________ _________________________________________ _________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________ __________
Аналіз “Камінний хрест”
Новела “Камінний хрест
Автор – _______________________________________
Рік написання – ________________________________
Літературний рід: ______________________________
Жанр твору “Камінний хрест”: ___________________
Тема “Камінний хрест___________________________
Головна ідея “Камінний хрест”: __________________
Головні герої твору:
1.____________________________________________
2. ____________________________________________ 3. ____________________________________________ 4. ____________________________________________
5. ____________________________________________
Напрям, стиль. _________________________________
Ознаки експресіонізму у творі Стефаника: _________
______________________________________________ Сюжет і композиція “Камінний хрест”_____________
______________________________________________ Події в новелі «Камінний хрест» В. Стефаника відбуваються наприкінці ________________________
______________________________________________
Володимир Винниченко. Життя і творчість.
Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту.
Імпресіонізм новели.
Неореалізм- Імпресіонізм-
______________________________ ______________________
______________________________ ______________________
______________________________ ______________________ ______________________________ ______________________
Творчість Винниченка розпадається на Світогляд письменника- Паспорт твору
два періоди:
__________________________________ Рік написання: ___________________
1._________________________________ __________________________________ Літературний рід:_________________ ___________________________________ __________________________________ Жанр: ___________________________
___________________________________ __________________________________ Тема: ____________________________ ___________________________________ __________________________________ _________________________________
___________________________________ __________________________________ Головна ідея: _____________________
___________________________________ _________________________________
___________________________________ __________________________________
___________________________________ ____________________________________________________________________ _________________________________Головні герої: ____________________
________________________________2._
___________________________________ __________________________________
___________________________________ __________________________________ _________________________________
___________________________________ __________________________________ Проблематика
___________________________________ __________________________________ 1.______________________________ ___________________________________ __________________________________
___________________________________ __________________________________ 2.______________________________
_____________________3.____________ _______________________________
___________________________________ __________________________________
___________________________________ __________________________________ 3.______________________________ ___________________________________ __________________________________
___________________________________ __________________________________ 4.______________________________
___________________________________ ________________________ _______________________________
___________________________________ ___________
«Образне слово поетичного модернізму»
Основні течії модернізму:
• Імпресіонізм__________________________________________________________
• Експресіонізм_________________________________________________________
• Неоромантизм________________________________________________________
• Символізм_____________________________________________________
«Молода муза» - Драматургія на рубежі 19(переживала своєрідний розквіт-20 століть):
Український модернізм ____________________________ 1._______________________________________________
(«Молода муза») ____________________________ _________________________________________________
1.____________________________________ ____________________________ 2._______________________________________________
______________________________________ ____________________________ _________________________________________________
______________________________________ 3._______________________________________________
______________________________________ Мета- _________________________________________________
2.____________________________________ ____________________________ 4._______________________________________________
______________________________________ _________________________________________________
______________________________________ ____________________________ 5._______________________________________________
______________________________________ ____________________________ _________________________________________________
3.____________________________________ ____________________________ 6._______________________________________________
______________________________________ ____________________________ ________________________________________________ ______________________________________ ____________________________
______________________________________
______________________________________ ____________________________
4.____________________________________ ____________________________ різнобарвний килим, витканий з найрізноманітніших Літературний процес кінця 19-поч.20 століть нагадує
______________________________________ ____________________________
______________________________________ ____________________________ ниток-течій модернізму.
______________________________________ ____________________________
______________________________________
______________________________________ ____________________________
____________________________
____________________________
Леся Українка Життєвий і творчий шлях.
Драматична спадщина. Збірка поезій «На крилах пісень» Основні цикли поезій.
Неоромантизм- Неокласицизм-
______________________________ «Леся Українка ______________________________
____________________________________________________________ (Лариса Косач)» ____________________________________________________________
Перша поетична збірка Лесі Українки “На
Чому в Лариси Косач псевдонім Леся
Українка? крилах пісень”
1.____________________________________ ____________________________________________ Основні цикли поезій. _____________________________________ ____________________________________________
_____________________________________ ____________________________________________ ________________________________
_____________________________________ _______________________________________________________________________________________ ________________________________
_____________________________________ ________________________________
2.____________________________________ Друга збірка “Думи і мрії”
_____________________________________ 1.________________________________________
_____________________________________ ____________________________________________ _________________________________________ _____________________________________ ____________________________________________
_____________________________________ ___________________________________________ 2.________________________________________
_____________________________________ _________________________________________
_____________________________________ 3.________________________________________
_________________________________________
1888 року в Києві з ініціативи Лесі Чому життя Лесі Українки називають 4.________________________________________
Українки та її брата Михайла Косача подвигом? Аргументуйте свою думку _________________________________________ створено літературний гурток конкретними прикладами.
української молоді “Плеяда”. Хто 5.________________________________________ входив до літературного гуртка? _______________________________________ _________________________________________
____________________________________ _______________________________________
____________________________________ _______________________________________ 6.________________________________________
____________________________________ _______________________________________ _________________________________________
____________________________________ _______________________________________ _________________________________________
____________________________________ _______________________________________ _________________________________________
____________________________________ _______________________________________ _________________________________________
____________________________________ ______________________
___
____
«Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості.
Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту.
Чиї слова?„Читаючи м'які та рознервовані або холодно резонерські писання сучасних молодих українців і порівнюючи їх з тими бадьорими, сильними та сміливими, а притім такими простими щирими словами
Лесі Українки, мимоволі думаєш, що ся хвора, слабосильна дівчина — трохи чи не одинокий мужчина на
«Contra spem spero!» (“Без надії сподіваюсь!”) Вірш «Contra spem spero!», написаний
______________________________
______________________________
_____________________________,
входив до збірки
__________________________.
Уперше був надрукований у
__________ році. Поезія звучить
як гімн ______________________ ______________________________ _____________________________.
Лірична героїня
1.__________________________________
2.__________________________________
3.__________________________________
4.__________________________________
5.__________________________________
6.__________________________________ 7.__________________________________ всю новочасну соборну Україну...”. _________________________ про Лесю Українку
Художні засоби “Contra spem spero»:
Епітети: ____________________________________
___________________________________________
___________________________________________
____________________________________________ Метафори: _________________________________
____________________________________________
Звертання: ___________________________________
____________________________________________
Гіпербола: ___________________________________
____________________________________________
Анафора: ____________________________________
____________________________________________
Доведіть символічність твору.
(Символічними є образи, поєднані у пари за принципом контрасту:
__________________________________
__________________________________
__________________________________
__________________________________
__________________________________
__________________________________ ____
Аналіз поезії
Назва вірша “Сontra spem spero”
____________________________________ Автор-______________________________
Рік написання-_______________________
Збірка-______________________________
Літературний рід: ____________________
Вид лірики: _________________________
За жанром: __________________________
Художній напрям, стиль – _____________ ____________________________________
Віршовий розмір: ________________________
Тип римування: ______________________
Тема вірша: _________________________
____________________________________
Головна ідея: ________________________
____________________________________
Головна думка: ______________________
____________________________________
Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів. Художні особливості драми-феєрії.
Драма- Драма-феєрія - Феєрія-
___________________ _____________________________ __________________
___________________ _____________________________ __________________ ___________________ _____________________________ __________________
___________________ ___________ __________________
Фольклорно-міфологічна основа _______________________________________Драматична поема – “Лісова пісня” аналіз твору
_______________________________________
1._______________________________
_______________________________________ Автор – ______________________________
2._______________________________ _______________________________________ Рік написання – _______________________
Літературний рід: ______________________
3. ______________________________ Особливі ознаки драматичної поеми: Жанр: ________________________________
4. ______________________________ ü _________________________________ Художній напрям:_____________________________________ модернізм: ___________ _________________________________
5. ______________________________ ü _________________________________ Тема “Лісова пісня”: _________________________________________________________
6. ______________________________ _________________________________ Ідея “Лісова пісня”: ____________________
_________________________________
______________________________________
7. ______________________________ ü _________________________________ Провідний мотив: ______________________
8. ______________________________ _________________________________ ______________________________________
_________________________________
______________________________________
9. ______________________________ ü _________________________________
10. _____________________________ _________________________________ Головний конфлікт “Лісової пісні”: _______ _________________________________ ______________________________________
11. _____________________________ ü _________________________________ ______________________________________
12. _____________________________ _________________________________ ____________________________________________________________________________
_________________________________
13. _____________________________ _________________________________
_____________________
Микола Вороний – ідеолог модернізації української літератури.
Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»).
Символізм – Мій друже! Я красу люблю
_____________________________ І з кожної хвилини
_____________________________ Собі ілюзію роблю,
_____________________________
_____________________________ Бо в тій хвилинності ловлю
__________________________________________________________ Я щастя одробини.(М.Вороний)
Ознаки символізму–
1._________________________
__________________________
_____2.____________________
__________________________
__________3._______________
__________________________
_______________4.__________
__________________________
____________________5._____
__________________________
__________________________
__________________________
Звукосимволізм (звукопис)-
Композиція вірша “Блакитна панна”
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
Аналіз «Блакитна Панна»
Історія написання: __________________________
Рік написання: _____________________________
Збірка: _____________________________________
Напрям:___________________________________
Течія:______________________________________
Тема: ______________________________________
Ідея:_______________________________________
____________________________________________
Тематична приналежність (вид лірики):_______
Жанр: _____________________________________
Провідний мотив: ___________________________ ____________________________________________
Будова вірша: ______________________________
Римування: ________________________________
Стилістичні фігури:
анафора:______________________________________ _______________________________________________ інверсія: ______________________________________ _______________________________________________ Художні засоби: епітети:
__________________________________________ __________________________________________ метафори:
__________________________________________ __________________________________________ порівняння:
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
Підсумок до вірша «Блакитна панна»
1. Я вважаю, що вірш «Блакитна панна» відноситься до…____________________________ __________________________________________
__________________________________________
2. Тому що…_______________________________
__________________________________________
__________________________________________ 3. Я можу довести це на прикладах:…_________
__________________________________________
__________________________________________
4. Отже, …_________________________________ __________________________________________
__________________________________________
1. Авраменко О. Українська література (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / Олександр Авраменко, Василь Пахаренко. — К. : Грамота, 2018. — 256 с.: іл
2. Українська література: Хрестоматія. 10 клас (Упор. О.М. Авраменка). - К.: Грамота, 2010. - 328 с.
3. Марченко А.С., Марченко О.Д. Українська література: 3-тє вид., доп. та перероб.-Х.: ФОП Співак В.Л., 2011 р. -784 ст.-(Серія «Практичний довідник»).
4. . Авраменко О. Українська мова та література: Довідник. Завдання в тестовій формі: 1 ч./ Олександр Авраменко, Марія Блажко. — К. :
Грамота, 2019. — 496 с.
5. Авраменко О. Українська мова та література: Довідник. Завдання в тестовій формі: 1 ч./ О.М. Авраменко, М.Б. Блажко. —Вид. 3-є, виправл., доповн.- К. : Грамота, 2013. — 560 с.
6.Галич Олександр, Назарець Віталій, Васильєв Євген Теорія літератури: Підручник/За наук. ред. Олександра Галича,- 2-ге вид., стереотип.- К.:Либідь, 2005.- 488с.