Робочий зошит з української літератури 10 клас (За підручником О.Авраменка) Викладач Омельченко Н.В.

Про матеріал
Робочий зошит з української літератури для учнів 10 класу. Завдання робочого зошита з української літератури (25 робочих аркушів із чітким критерієм оцінювання для кожного завдання, всього 12 балів) створені за матеріалом підручника "Українська література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти /О. Авраменко. – К.: Грамота, 2018". Зошит містить завдання, які можна використовувати як у процесі вивчення, так і для закріплення вивченого матеріалу. Види завдань: запитання за вивченим матеріалом, завдання для творчих роздумів та критичного мислення, завдання для аналізу поетичних та прозових творів (тема, основна думка, образи, художні засоби). Поспішайте замовити для цікавого і ефективного навчання!
Перегляд файлу

image


« Реалістична українська проза»

                                                                                                                                                                            1                                               1

                                  1                Стильові напрямки,                                           Українська література                   Розвиток реалізму, натуралізму.пізній романтизм                            які домінували у ІХХ ст                                другої половини ІХХ століття             1 _________________________________________

                 1_______________________________                                 називають:                              2 _______________________________

                 2_______________________________        _________________________________         3 _______________________________

                       3_______________________________                                      або                                       4 _______________________________

                        4_______________________________                    _____________________

                                 1 Літературні угруповання                                       Назвати письменників                                     Літературні організації                  1  

                        1_____________________________                                       цього періоду                                      1                                                                                                                                                             1____________________________                                  

                      2________________________________         ____________________________________            2_______________________________

                      3________________________________           __________________________________            3________________________________

                       4 _____________________________                      ____________________________                    4  ____________________________

                       

        

                                                                                                                                                 Дати короткі відповіді на питання      2

1.  Що таке «Реалістична українська проза»? __________________________________________________________________________________

            ______________________________________________________________________________________________________________________

            ______________________________________________________________________________________________________________________

2.  imageНазвати представників «Реалістична українська проза»______________________________________________________________________             ______________________________________________________________________________________________________________________             3. Що було приводом для літературної дискусії 70-90- х років XIX ст. і в чому вона полягала? _____________________________________________

            ______________________________________________________________________________________________________________________

            ______________________________________________________________________________________________________________________

             ______________________________________________________________________________________________________________________ 

 

        1                                                                                             2                                                                                                                               3

              Реалізм – це_____

         _____________________                                     Натуралізм– це________________

      ________________________                                                                                                                         ______________________________         Пізній романтизм – це_____

    __________________________                                      ______________________________                                

       _____________________________                                     ______________________________              _____________________

  ___________________________ _________________________________       ________________________       ________________________ _____________________________     

          ____________________                                        ___________________________                                                                                            _________________________

             _________________                                               ________________________                                 _

 

 

Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури.  

                                                                                                            Основні твори ІХХ століття                                                            2

                                

Теми__________________________________________________________________________________________________________                  

                                

Жанри_________________________________________________________________________________________________________

                  

Літературний напрям, стиль, течія_________________________________________________________________________________                  

                                 

Представники__________________________________________________________________________________________________

 

 

                                                            Назвати епізод із життя і творчості поета, до якого малюнок міг би стати «ілюстрацією»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               5

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

____________ ______________________________________________________________________________________________________________

 

 

________ _________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 __________________________________________________________________________________________________________________________________      

          

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

image2            Прозовј твори                                                     1 Етнографічна статья                       1 Історичні твори                                         1 Літературно-     __________________________________                                                                                                                                    критичні cmammi

     ________________________________          ______________________        _______________________________                                    

      _______________________________         ________________________       ______________________________        ________________________

        _____________________________         __________________________       _____________________________      __________________________

         ____________________________         ___________________________       ____________________________      ___________________________

           ___________________________       _____________________________      __________________________       _____________________________

            __________________________       ______________________________       ________________________        ______________________________

              ________________________       ________________________________       _______________________      ________________________________

               ______________________         _________________________________       ______________________     _________________________________   

                _____________________         __________________________________         ___________________        __________________________________

                  ___________________         ____________________________________       ___________________      ____________________________________

 

 

image                                                                 1                                                                                             Творчість Павла Тичини

                                                  

                                                           «Реалізм» - це …                                                                            1   Соціально-побутова повість

                                         ____________                                             - хроніка» – це…_______________________

 ____________________________________                                  _____________________________________  

________________________________________                         _____________________________________ 

_______________________________________                                _________________________________            

___________________________________                                          _________________________________

                   ________________________                                                     ______________________


                                                                                 

                                                                                                                            

                    5     

 

Іван Нечуй-Левицький 

                            “Кайдашева сім’я - соціально-побутова повість   - хроніка»

                                                                                         Автор –  Іван Нечуй-Левицький

 

 

 

Рік написання – _____________

Напрям – ___________________

Літературний рід: ________________

Жанр: ________________________________________________________

Історія написання______________________________________________ _____________________________________________________________

Прототип сім’ї Кайдашів________________________________________

Місце дії______________________________________________________

Герої_________________________________________________________

______________________________________________________________

Композиція___________________________________________________

Особливості композиції_________________________________________ ______________________________________________________________

image______________________________________________________________

Елементи сюжету______________________________________________

______________________________________________________________ ______________________________________________________________ ______________________________________________________________

______________________________________________________________

 

5

                                    Темою повісті “Кайдашева сім’ї 

є_____________________________________________________________ ______________________________________________________________ Ідея__________________________________________________________________ ______________________________________________________Проблематика___

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________ ________________________________

Особливості повісті «Кайдашева сім’я»____________________________

image_____________________________________________________________________ _______________________________________________________ Засоби комічного_______________________________________________ _____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

________________________________________________

Особливості індивідуального стилю письменника___________________ ______________________________________________________________

______________________________________________________________ Висновок_____________________________________________________________

___________________

 

                                 

v     український письменник             

                                                                                                  великого епічного таланту, публіцист, драматург            

v     автор і основоположник                                                                                         першого соціально-    

image                                                        психологічного роману

v             «суворий літописеОлесь Гончарць епохи»        

             

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

3

       Театральні постанови

             

v             Київський театр на Подолі:

                    __________________________________

                    __________________________________

                    __________________________________

v             Львівський академічний обласний  музично-драматичний театр імені Юрія Дрогобича:

                          __________________________________

__________________________________

v             Національний академічний                драматичний театр імені Івана

Франка___________________________

                          __________________________________

__________________________________

                 

 

13 травня 1849 р. , місто Миргород   на Полтавщині родина бухгалтера повітового казначейства  

2

Вшанування пам'яті  

2

v             1940 р. –_______________

Екранізації  

v             за драмою        ________________________

        ___________________________                                                    ________________________

___________________________ 

           v за однойменним романом                                                    v 1951 році -_____________

      ____________________________                                                    ________________________

      ____________________________                                                  v 1999 р. –_______________

      ____________________________                                                    ________________________

_

5

Проблемні запитання 

v  Життєпис Панаса Мирного дуже індивідуальний, як і кожного з нас.    Чи є щось, на вашу думку, у його життєписі таке, що можна наслідувати?

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

v  Чому твори письменника за його життя були мало відомі широким колам читачів? Про що це свідчить?

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

v  Яким особисто ви побачили письменника? Створіть хмару слів,     за допомогою якої вам буде зручно розповісти про життєвий і творчий шлях Панаса Яковича. 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

  

 

  

 

1

 

Який художній прийом використано у  назві роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» 

 

____________________________________

 

 

 

          3

Аналіз твору                «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

                Автор – ___________________________

                __________________________________

 

Рік написання – ____________________

 

Рік видання – ______________________

 

Літературний рід: __________________

 

Жанр “Хіба ревуть воли_____________

                __________________________________

__________________________________

 

Літературний напрям – ______________

 

                 

 

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  

1

3

Творчий роздум над цитатою, чиї це слова?

Художня характеристика твору «Хіба

Це був перший «роман з народного життя», у

якому, «змальовано майже столітню історію ревуть воли, як ясла повні?» українського села», розкрито тогочасну Тема роману:______________________ дійсність в усіх її складностях і суперечностях.

____________________________________

_________________________________________

              _________________________________________             ____________________________________

              _________________________________________                    Головна ідея твору________________

              _________________________________________             ____________________________________

                                     ______________________                              _

____________________________________  Чиї це слова? ____________________________________

1

__ «Ваші твори мали великий вплив на мене.

Опріч величезного літературного хисту, який     Композиція роману. ______________ зразу зачарував мене, я бачив у них широкий та

____________________________________

вільний розмах думки — власне те, чого не стає

____________________________________

мало не всім белетристам».

            _______________________________________                       ____________________________________

____________________________________

      1                                                                                                                                Багатоплановість роману_________

imageЯкі ознаки реалізму наявні у романі ____________________________________  "Хіба ревуть воли, як ясла повні"? ____________________________________ ______________________________________ ____________________________________ ______________________________________

____________________________________

______________________________________

             ______________________________________             ____________________________________

             ______________________________________                                              _____

______________________________________           Проблематика твору:______________ ______________________________________

              _____________________________________              ____________________________________

____________________________________ ____________________________________

 


image

image

 

 І. Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля»

 

Життя – не трагедія і не комедія. У ньому поєднується трагічне і комічне одночасно. 

                                                         Руки долі міцно тримають нас за мотузки і смикають то в один, то в інший бік 

                                                                                                                                                                                                                          О’Генрі

3  

                Аналіз твору           3              3              Художня характеристика твору «Мартин Боруля»             «Мартин Боруля»

                                                                                                          Характеристика головних героїв                                                                                                           :___________________________

 Автор – ___________________________             _________________________________Мартин Боруля                                                                                                                                 Тем__ а

Рік написання – ____________________                                   _________________________________                                                                                                     ________________________________

 

Рік видання – ______________________                                  _________________________________                                                                                                     ________________________________

                                                                                                                                         _________________________________                                                                                                                               ________

Літературний рід: __________________

                                                                                                                                         _________________________________

Літературний рід «Мартин Боруля»:___                                   _________________________________ Ідея

                                                                                                                                         _________________________________                                                                                                      _______________________________

Жанр _____________________________

image Літературний напрям – ______________                                              __________________________________________________________________                                                                                                     ________________________________

 Історія написання___________________                                 _________________________________                                                                                                                                  _____

                                                                                                                                         _________________________________                                                                                                     ________________________________

 _______________________________________                                              ________________________________

_________________________________

 _______________________________________                                        _________________________________                                                                                                                            __________

____________________________

                                                                                                                                                                                                                        Головні  

Час дії______________________________

                                                                                                                                                               герої______________________

________________________________

                                                                                                                                               ________________________________

1                                                                                   1                                                                                   1

                                                                                                                                               ________________________________

                          Комедія -                                                                 Драма -                                                                 Трагедія - ________________________________

 

            ____________________                                   ____________________                                    ____________________            ________________

            ____________________                                   ____________________                                    ____________________

            ____________________                                   ____________________                                    ____________________ Проблематика___________________

            ____________________                                   ____________________                                   ____________________  __

            ____________________                                   ____________________                                    ____________________ ________________________________

_____    _____    _____    ________________________________                  ________________________________

image

 

 

Творчість Івана Франка

                                                  

                                                                     1  «Лірика» - це …_________                                                       1                                          Модернізм – це…

         ____________________________________                         _____________________________________

     ________________________________________                 ________________________________________         

__________________________________________              ___________________________________________

     _________________________________________               __________________________________________

         _____________________________________                       ______________________________________

              _______________________________                                    _______________________________

                                                               _________________                                                               

__________________

 

                                                Збірка « Зів’яле  листя»                                                                          «Гімн»                                                                   «Чому являєшся мені»

                                             3                                                                                                             2,5                                                             2,5

 

Назва збірки: ______________________________        Збірка:_______________________________________    Провідний мотив лірики _________________   

__________________________________________       Напрям:____________________________________        Течія__________________________________

__________________________________________       Течія:______________________ ________________        Тематика______________________________

Підзаголовок (жанр)________________________       Вид лірики:__________________________________        Напрям________________________________   

__________________________________________       Жанр:______________________________________        Художні засоби:_________________________  Жанрова своєрідність__ _____________________       Віршовий розмір: ____________________________      ______________ _________________________

__________________________________________       Провідний мотив лірики ______________________       _______________________________________

Передмова________________________________        ___________________________________________       ______________ _________________________ __________________________________________       Римування: _________________________________       ______________________________________  

__________________________________________       ___________________________________________       Композиція____________________________

__________________________________________       Художні засоби зображення __________________        ______________________________________

Форма оповіді______________________________       ___________________________________________       ______________________________________

__________________________________________       ___________________________________________       Тема__________________________________      

imageСюжет____________________________________       Тема “Гімн”: ________________________________       ______________________________________ __________________________________________         _________________________________________           Ідея_________________________________ Тема_______________________ ______________              

__________________________________________           Композиція________________________________                                                      Одним реченням скажіть головне про вірш               2

__________________________________________       «Центральний образ вірша “Гімн” –_____________________________________________________

__________________________________________       _____________________________________________________________________________________           Конфлікт __________________________________       _____________________________________________________________________________________

__________________________________________       «Вірш «Чого являєшся мені у сні?»_____ ___________________________________________________

     Символізм_________________________                   _____________________________________________________________________________________ Творчість Івана Франка

 

image                 Поема “Мойсей” – одна з вершин            А без щастя,  творчості І. Франка. Народ і його             без віри й любові внутрі                буття – основна сюжетна лінія.            Вічно жить – се горіть вік


 Біблійна основа. “Народе мій, замучений, розбитий” 

                                                                                                    (пролог до поеми “Мойсей”)

 

 

4

                                 “Мойсей” Франко аналіз (паспорт)

           Автор – _________________________________________

Рік написання “Мойсей”: ___________________________

          Літературний рід: _________________________________                  2

          Жанр “Мойсей” Франко: ___________________________               Дати відповідь на запитання. Напрям:_________________________________________

          Стиль – _________________________________________                                         Як ви розумієте 

вислів   «духовна смерть»?

          Тема: ___________________________________________                         _________________________

           Головна ідея поеми “Мойсей” – ____________________                          _________________________

          ________________________________________________                         _________________________

          Основна думка: __________________________________                         _________________________

 

           Головні герої “Мойсей” Франко:_____________________                        ______________________

          ________________________________________________ Композиція: _____________________________________

                                                                                                                                                   2

Події в поемі “Мойсей” розгортаються в такій

          послідовності: ____________________________________                                     Теорія літератури

          ________________________________________________                                                Терцина-

 

           Віршовий розмір “Мойсей” Франко: _________________                         ____________________________

          Проблематика____________________________________                         ____________________________

________________________________________________ ____________________________  Сюжет “Мойсей” Франко___________________________ ____________________________

          ________________________________________________                          ____________________________

________________________________________________

 

 у вік на кострі!

І. Франко

 

4

«Легенда про вічне життя» аналіз (паспорт)

Автор – ________________________________

Рік написання – __________________________

Збірка – ________________________________

Рід – ___________________________________

Жанр – _________________________________

Тема___________________________________ 

Ідея___________________________________   

Основна думка: __________________________ Віршовий розмір  – _______________________

Римування  – ____________________________

Сюжетні елементи композиції:_____________

________________________________________

Експозиція– _____________________________ ________________________________________ Зав’язка– _______________________________

________________________________________ Розвиток дії і кульмінація– ________________

________________________________________ ________________________________________

Розв’язка– ______________________________

________________________________________

________________________________________

________________________________________

____


 

image

 

 


Модерна українська проза

     Ранній модернізм. Основні риси українського прозового модернізму. «Нова школа» у прозі


 

2                                                                                                                                                                              2

реа                                                    __________________________________ _______________         Виник у ___________________________________________________, пов’язаний з іменами       Модернізм-

image        ______________________________        __________________________________________ ______________________________                 В українській літературі модернізм набув           ______________________________        специфічних рис, ставши перш за все рухом           РЕАЛІЗМ          ______________________________        до новітніх європейських течій.


МОДЕРНІЗМ

 

3                                                                                                                                                                              3                            1              Течії модернізму

                                  Ознаки модернізму                                          Етапи модернізму  та представники

 

            _________________________________                       _____________________________________   ____________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________   ____________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________   ____________________________________________

_________________________________

                                                                                                                                  _____________________________________                                                                                                                          ____________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________   ____________________________________________

            _________________________________                      _____________________________________              _

                                                                                                                                  _____________________________________

_________________________________

            _________________________________                      _____________________________________              1

            _________________________________                       _____________________________________          Український модернізм та представники

                                                                                                                                  _____________________________________

            _________________________________                        ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

_________________________________      _____________________________________                ___________________________________________       _________________________________            _____________________________________       ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

_________________________________      _____________________________________                ___________________________________________       _________________________________            _____________________________________       ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

_____________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

            _________________________________                       _____________________________________     ___________________________________________

                               ___________________                                                                             ______________________

 

2

                                           Новела                                     -             М.Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду

                                                          _____________                                              

_____________ Михайло Коцюбинський  – письменник сонячний.    про себе казав…

_____________           І не тільки тому, що”носив у душі сонце”, як сам              _____________       Уся його проза- це світлий, відкритий простір для душі й духу. 

О.Логвиненко

  _____________ _____________

 

«Формування світогляду М.

  Коцюбинського на зламі століть –                від  реалізму  до модернізму»

Ознаки  імпресіонізму:                                           ______________________________

     ______________________________ _____________________________        ______________________________

 

_____________________________                     ______________________________

 _____________________________                                   ________________

 _____________________________

 _____________________________                      У чому своєрідність особистості

Ознаки новели

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

____________

Особливості новели як жанру

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________

_________________ _________________

Різновиди новели

________________

________________

________________

________________

________________

________________

________________

________________

_____________

image _____________________________ називають Сонцепоклонником?Коцюбинського і за що його                                                                                      Визначте, які актуальні проблеми

_____________________________                    __________________________       свого часу висвітлив М.

 

_____________________________                   __________________________                                                                     Коцюбинський у своїх творах?

 _____________________________                   __________________________                                                                  _____________________________

 _____________________________                           ___________________                                                                                                                _____________________________

 _____________________________                                         _____________________________

_____________________________

 

_____________________________

_____________________________

                                                                                                                                    Модернізм-                                            Імпресіоні́зм-                                                                                                                                    Синкретизм-

 _____________________________                       ____________________                  ____________________                                                                                                                          ____________________

                                                                                                                          ____________________                  ____________________                                                                                                                          ____________________

 _____________________________                       ____________________                  ____________________                                                                                                                          ____________________

 _____________________________                       ____________________                  ____________________                                                                                                                          ____________________

_____________________________                        ____________________                  ____________________                                                                                                                          ____________________

                                                                                                                                            _____                                                                        _____                                                                                                                                             _____

_____________________________

 

 

image            У яких видах діяльності ви              Психологічна новела «Intermezzo» Символічні образи, поетика імпресіонізму.


          вбачаєте Імпресіонізм?

 

_____________________________

 _____________________________

_____________________________

 

_____________________________

«Жанрові особлив_____________________________ості «Intermezzo»

_______________________

 

 

Новела «Intermezzo»

 

Автор – ________________________________

 

Твір М. Коцюбинського «Intermezzo» має  присвяту – _____________________________

 Рік написання___________________________  Літературний рід:  _______________________

 Жанр “Intermezzo”: ______________________

 НАПРЯМ (стиль) – _______________________

 

 

 «Об’єктом зображення  митцяімпресіоніста стає світ чи суб’єктивні

 враження від нього?»

                 

         _____________________________________

_____________________________________

         _____________________________________

         _____________________________________

_____________________________________

         _____________________________________

         _____________________________________

 

В хвилини розчарування та розпуки мене раз у раз

                               рятувала моя незвичайна любов до природи.

                                                                          М. Коцюбинський

Аналізновели «Intermezzo»

«Жанрові особливості «Intermezzo»

Тема “Intermezzo”: _______________________

                Психологічна                   Лірико-                      Драма                      Ідея “Intermezzo”: ________________________

Проблематика твору «Intermezzo»:__________

                новела                          психологічна                                                     ________________________________________

(лірична

imageпоема в прозі        ________________________________________ драма в прозі)      ________________________________________

Образи “Intermezzo”______________________

               ______________      _____________ ____________                   ________________________________________

                                                                                             ____________               ________________________________________

               ______________     _____________                                                    Символічні образи “Intermezzo”____________

                                                                                             ____________                  Моя утома — ___________________________

               ______________      _____________

                                                                                             ____________                            Ниви у червні (ниви в червні тільки

               ______________     _____________                                                       починають набирати сили) —_____________

                                                                                             _____________              Сонце — _______________________________

               ______________     ____________                                                        Три білих вівчарки :самозакохана Пава —___

                                                                                             _____________             ________________________________________

               ______________     ____________

                                                                                             _____________               Трепов — ______________________________

               ______________     ____________         ____________                    «дурний Оверко»Зозуля (народний образ) — ______________________ — ________________ 

                                                       _____________                                                      Жайворонки — __________________________

____________

Залізна рука города — ____________________

                                                                                             ____________                    Людське горе — _________________________

Образ ночі — ___________________________

_____________

Образ білих мішків — ____________________

             


 

М.Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків»

 

Гуцули—оригінальніший народ, з багатою

 

image ...треба мати живі враження, щоб фантазією, зі своєрідною психікою.язичник-гуцул все своє  життя, Глибокий    до щось зробити...

                                                                                    Михайло Коцюбинський     смерті, проводить у боротьбі зі злими духами,   що


             

 

 

 

                     Три  пласти культури гуцулів, 

у яких втілено дух забутих предків, що не

 

давав спокою М. Коцюбинському

                       упродовж кількох років.

 

Перший пласт -  ________________________

 

_______________________________________

 

_______________________________________

 

_______________________________________

 

Другий пласт  - __________________________

 

________________________________________

 

________________________________________

 

________________________________________

 

Третій пласт — _________________________

 

_______________________________________

 

_______________________________________

 

_______________________________________

 _______________________________________ Дослідження календарної обрядовості у творі.

_____________________________________ _____________________________________ _____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

Унікальність світогляду мешканців українських Карпат у трудовій обрядовості.

_____________________________

_____________________________

_____________________________

_____________________________

_____________________________

Архаїчність родинної обрядовості у повісті М. Коцюбинського

«Тіні забутих предків»

_____________________________ _____________________________

_____________________________

_____________________________

М.Коцюбинський 

“Тіні забутих предків” аналіз (паспорт)

Автор – ______________________________

Рік написання – _______________________

Літературний рід: _____________________

Жанр:________________________________

Тема: ________________________________

Ідея: ________________________________

Історія написання: _____________________

Інші назви: ___________________________

Головні герої “Тіні забутих предків”______

_____________________________________ Сюжет “Тіні забутих предків”___________

_____________________________________ Проблематика “Тіні забутих предків”_____ _____________________________________

Композиція твору:_____________________

Експозиція: __________________________

_____________________________________

Зав’язка: _____________________________ _____________________________________

Розвиток дії: __________________________

_____________________________________

Кульмінація– _________________________ _____________________________________ Розв’язка: ____________________________

_____________________________________

 


населяють ліси, гори і води.

 

                                      Ольга Кобилянська. Життя і творчість.

                                    «Іmpromtu phantasie». «Valse melancolique»


                                                            Чиї це слова?

             “Серед українських письменниць вона не

 має собі рівної на ниві новели і повісті”.

 

_____________________

                                                                    __

 

Творча спадщина О. Кобилянської

Повісті                             

 

 

 

 

Оповідання       й новели     

            

 

 

 

 

Науково-          публіцистичні     праці               

 

 

 

 

   І ти, найкраща жінко, героїчна, прекрасна Ольго! Духа                     не вгаси, як не вгашала ти ніколи! Стрічная тобі  любов од нас! Ти воскреси нам діяння народу: одвічная                                 ти ж наша сило, — славна-бо ecи!

П. Тичина

 

            “Фантазія-експромт” Кобилянська аналіз                                        “Меланхолійний вальс” аналіз (ПАСПОРТ)

 

            Назва – ___________________________________                       Назва – __________________________________

         Автор: ____________________________________                       Автор – __________________________________

image          Рік написання: _____________________________         Рік написання – ____________________________ Жанр: ____________________________________       Жанр – __________________________________            Літературний рід: ___________________________        Літературний рід – _______________________

         Напрям –__________________________________                   Літературний напрям: _______________________

Тема – __________________________________ Течія – ____________________________________

         Тема: _____________________________________                       Ідея – __________________________________

         Ідея: ______________________________________                     Проблематика твору “Меланхолійний вальс”

             Головна думка: ____________________________                        1. __________________________________

                                                                                                        2. __________________________________

__________________________________________

         Проблематика твору “Фантазія-експромт”:                                     3. __________________________________

            1._________________________________________                      4. __________________________________

                                                                                                        5. __________________________________

2._________________________________________

         3._________________________________________                     “Меланхолійний вальс” головні герої:

            Головні герої твору “Фантазія-експромт”:                                         1. __________________________________

                                                                                                        2. __________________________________

1._________________________________________

         2._________________________________________                      3. __________________________________

            Сюжет твору “Фантазія-експромт”:                                                      “Меланхолійний вальс” сюжет

                                                                                                     Експозиція — ______________________________

Експозиція. _______________________________

         Зав’язка. _______________________________                               Зав’язка —______________________________

            Розвиток дії. _______________________________                    Розвиток дії – ______________________________

                                                                                                     Кульмінація – ______________________________

Кульмінація. _______________________________

         Розв’язка. _______________________________                           Розв’язка твору —

__________________________________________


 

 

Василь Стефаник Життя і творчість. Новаторство письменника. 

 «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору.


 

 

                                                                                Новела-

___________________

           ___________________   ___________________

 

            “Камінний хрест” образи та символи

           Камінний хрест.

__________________________________

 

__________________________________

          __________________________________

__________________________________

           Горб ______________________________

           __________________________________ Прізвище Дідух.

          __________________________________

          __________________________________

__________________________________

          П’яний танець Івана й Катерини

__________________________________

          __________________________________

           Тужлива пісня про осіннє листя

__________________________________

          __________________________________

           Кінь ______________________________

Хата ______________________________

          Камінь ____________________________

__________________________________

 

Поріг ______________________________

 

 

 

  Може, мені на чужині

Жити легше буде,

Як іноді в Україні  

Згадувати будуть.

                                      Т. Шевченко

Що символізує назва твору  “Камінний хрест”?

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________ Літературознавці про твір

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

image_________________________________________ _________________________________________ _________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________ __________

Експресіонізм___________________ ___________________ ___________________

Аналіз “Камінний хрест”

Новела “Камінний хрест

Автор – _______________________________________

Рік написання – ________________________________

Літературний рід: ______________________________

Жанр твору “Камінний хрест”: ___________________

Тема “Камінний хрест___________________________

Головна ідея “Камінний хрест”: __________________

Головні герої твору:

1.____________________________________________

2. ____________________________________________ 3. ____________________________________________ 4. ____________________________________________

5. ____________________________________________

Напрям, стиль. _________________________________

Ознаки експресіонізму у творі Стефаника: _________

______________________________________________ Сюжет і композиція “Камінний хрест”_____________

______________________________________________ Події в новелі «Камінний хрест» В. Стефаника відбуваються наприкінці ________________________

______________________________________________


 

                           Володимир Винниченко. Життя і творчість. 

  Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту. 

                      Імпресіонізм новели.

                                                                                     Неореалізм-                                                              Імпресіонізм-

                                                                   ______________________________                                ______________________

                                                                        ______________________________                                ______________________

 

image______________________________            ______________________    ______________________________            ______________________

 

 

 

               Творчість Винниченка розпадається на                                          Світогляд письменника-         Паспорт твору

два періоди: 

                                                                                                        __________________________________       Рік написання: ___________________

1._________________________________ __________________________________ Літературний рід:_________________  ___________________________________ __________________________________ Жанр: ___________________________

 ___________________________________ __________________________________ Тема: ____________________________ ___________________________________ __________________________________ _________________________________

              ___________________________________                              __________________________________                 Головна ідея: _____________________

                  ___________________________________                                         _________________________________

              ___________________________________                              __________________________________

image             ___________________________________ ____________________________________________________________________ _________________________________Головні герої: ____________________

________________________________2._

_________________________________

              ___________________________________                              __________________________________

                  ___________________________________                              __________________________________                  _________________________________

              ___________________________________                              __________________________________                                           Проблематика

 ___________________________________ __________________________________ 1.______________________________ ___________________________________ __________________________________

              ___________________________________                              __________________________________                     2.______________________________

                  _____________________3.____________                                                _______________________________

              ___________________________________                              __________________________________

 ___________________________________ __________________________________ 3.______________________________ ___________________________________ __________________________________

              ___________________________________                              __________________________________                     4.______________________________

                  ___________________________________                                       ________________________                      _______________________________

              ___________________________________                                                                                   ___________

 

 

 

                                                    «Образне слово поетичного модернізму»

 

 

Основні течії модернізму:

          Імпресіонізм__________________________________________________________

          Експресіонізм_________________________________________________________

          Неоромантизм________________________________________________________

          Символізм_____________________________________________________

 

 

 

                                                                                                              «Молода муза» -       Драматургія на рубежі 19(переживала своєрідний розквіт-20 століть):  

                   Український модернізм                        ____________________________ 1._______________________________________________

 

                             («Молода муза»)                              ____________________________ _________________________________________________

    1.____________________________________                            ____________________________ 2._______________________________________________

    ______________________________________                           ____________________________ _________________________________________________

     ______________________________________                     3._______________________________________________

    ______________________________________                                                              Мета- _________________________________________________

    2.____________________________________                            ____________________________ 4._______________________________________________

     ______________________________________                    _________________________________________________

    ______________________________________                           ____________________________ 5._______________________________________________

    ______________________________________                           ____________________________ _________________________________________________

     3.____________________________________                            ____________________________ 6._______________________________________________

image            ______________________________________     ____________________________         ________________________________________________              ______________________________________     ____________________________

______________________________________

    ______________________________________                           ____________________________

    4.____________________________________                             ____________________________                 різнобарвний килим,  витканий з найрізноманітніших Літературний процес кінця 19-поч.20 століть нагадує

     ______________________________________                           ____________________________

    ______________________________________                            ____________________________     ниток-течій модернізму.

    ______________________________________                           ____________________________

______________________________________

    ______________________________________                           ____________________________

                                                                                                                ____________________________

____________________________

                                                                                                                   __________

 

 

 

                                                             Леся Українка Життєвий і творчий шлях. 

                                                Драматична спадщина. Збірка поезій «На крилах пісень»                                                                          Основні цикли поезій.

                                                                                    Неоромантизм-                                                                             Неокласицизм-

                                                                     ______________________________                «Леся Українка                 ______________________________

                                                          ____________________________________________________________                                     (Лариса Косач)» ____________________________________________________________

 

 

                                                                                            Перша поетична збірка Лесі Українки “На

Чому в Лариси Косач псевдонім Леся

                            Українка?                                                                      крилах пісень”

image 1.____________________________________ ____________________________________________ Основні цикли поезій. _____________________________________ ____________________________________________

 _____________________________________                  ____________________________________________                                                                                          ________________________________

 _____________________________________                 _______________________________________________________________________________________                                                                                           ________________________________

_____________________________________                                  ________________________________

 2.____________________________________                                     Друга збірка “Думи і мрії”

 _____________________________________                                 1.________________________________________

_____________________________________ ____________________________________________ _________________________________________  _____________________________________ ____________________________________________

_____________________________________                     ___________________________________________                                                                                                                         2.________________________________________

 _____________________________________                                  _________________________________________

 _____________________________________                                 3.________________________________________

                                                                                                       _________________________________________

       1888 року в Києві з ініціативи Лесі                             Чому життя Лесі Українки називають 4.________________________________________

Українки  та її брата Михайла Косача     подвигом? Аргументуйте свою думку _________________________________________         створено літературний гурток          конкретними прикладами.

української молоді “Плеяда”. Хто    5.________________________________________        входив до літературного гуртка?          _______________________________________            _________________________________________

 ____________________________________                      _______________________________________

____________________________________                       _______________________________________                                                                                          6.________________________________________

 ____________________________________                      _______________________________________                                                                                           _________________________________________

 ____________________________________                      _______________________________________                                                                                           _________________________________________

____________________________________                       _______________________________________                                                                                           _________________________________________

 ____________________________________                      _______________________________________                                                                                           _________________________________________

____________________________________                                                                        ______________________

                                                                                                                             ___

____

«Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості.

Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту.

 

image  Чиї слова?„Читаючи м'які та рознервовані або холодно резонерські писання сучасних молодих українців і    порівнюючи їх з тими бадьорими, сильними та сміливими, а притім такими простими щирими словами

Лесі Українки, мимоволі думаєш, що ся хвора, слабосильна дівчина — трохи чи не одинокий мужчина на


 

 

 

 

«Contra spem spero!» (“Без надії сподіваюсь!”) Вірш «Contra spem   spero!», написаний

______________________________

      ______________________________

       _____________________________,

входив до збірки

 

__________________________.

           Уперше був надрукований у

__________ році. Поезія звучить

 

як гімн ______________________   ______________________________              _____________________________.

 

 

                    Лірична героїня

 

 1.__________________________________

2.__________________________________

 

3.__________________________________

 4.__________________________________

5.__________________________________

 6.__________________________________  7.__________________________________ всю новочасну соборну Україну...”.  _________________________ про Лесю Українку

Художні засоби “Contra spem spero»:

Епітети: ____________________________________

___________________________________________

___________________________________________

____________________________________________ Метафори: _________________________________

____________________________________________

Звертання: ___________________________________

____________________________________________

Гіпербола: ___________________________________

____________________________________________

Анафора: ____________________________________

____________________________________________

Доведіть символічність твору.

(Символічними є образи, поєднані у пари за принципом контрасту:

__________________________________

__________________________________

__________________________________

__________________________________

__________________________________

__________________________________ ____

Аналіз поезії

 

Назва вірша “Сontra spem spero”

____________________________________  Автор-______________________________

Рік написання-_______________________

Збірка-______________________________

Літературний рід: ____________________

Вид лірики: _________________________

За жанром: __________________________

Художній напрям, стиль – _____________ ____________________________________

Віршовий розмір: ________________________

Тип римування: ______________________

Тема вірша:  _________________________

____________________________________

Головна ідея: ________________________

____________________________________

Головна думка: ______________________

____________________________________


Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів. Художні особливості драми-феєрії.

 

                                                                                 Драма-                                              Драма-феєрія -               Феєрія-

                                                                    ___________________                 _____________________________                         __________________

___________________ _____________________________  __________________            ___________________  _____________________________  __________________

                                                                    ___________________                                   ___________                          __________________

 

 

              Фольклорно-міфологічна основа        _______________________________________Драматична поема “Лісова пісня” аналіз твору

                                                                                                   _______________________________________        

1._______________________________

                                                                                                    _______________________________________                                                                                                                                 Автор –  ______________________________

      2._______________________________               _______________________________________ Рік написання – _______________________

                                                                                                      Літературний рід: ______________________

3.         ______________________________     Особливі ознаки драматичної поеми:              Жанр: ________________________________

4.         image______________________________     ü _________________________________            Художній напрям:_____________________________________ модернізм: ___________  _________________________________

5.         ______________________________     ü _________________________________            Тема “Лісова пісня”: _________________________________________________________ 

6.         ______________________________     _________________________________                 Ідея “Лісова пісня”: ____________________

_________________________________

                                                                                                     ______________________________________

7.         ______________________________     ü _________________________________            Провідний мотив: ______________________

 

8.         ______________________________     _________________________________       ______________________________________

                                                                                                               _________________________________

______________________________________

9.         ______________________________     ü _________________________________           

10.     _____________________________       _________________________________                 Головний конфлікт “Лісової пісні”: _______ _________________________________        ______________________________________

11.     _____________________________       ü _________________________________       ______________________________________

12.     _____________________________       _________________________________       ____________________________________________________________________________

                                                                                                              _________________________________        

13.     _____________________________         _________________________________

                                                                                                               _____________________

 

 

Микола Вороний – ідеолог модернізації української літератури.

Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»).

 

 

                                                                                Символізм –                                     Мій друже! Я красу люблю

                                                                   _____________________________                            І з кожної хвилини

                                                                _____________________________                            Собі ілюзію роблю,

_____________________________

                                                                _____________________________                    Бо в тій хвилинності ловлю

                                                          __________________________________________________________ Я щастя одробини.(М.Вороний)  


 

 

 

                 Ознаки символізму–

1._________________________

           __________________________

           _____2.____________________

__________________________

           __________3._______________

__________________________

           _______________4.__________

           __________________________

____________________5._____

           __________________________

__________________________

           __________________________

 

 

Звукосимволізм (звукопис)-

 

Композиція вірша “Блакитна панна”

 _________________________________

 _________________________________

_________________________________

 _________________________________

 _________________________________

_________________________________

 _________________________________

 

Аналіз «Блакитна Панна»

Історія написання: __________________________

Рік написання: _____________________________

Збірка: _____________________________________

Напрям:___________________________________

Течія:______________________________________

Тема: ______________________________________

Ідея:_______________________________________

____________________________________________

Тематична приналежність (вид лірики):_______

Жанр: _____________________________________

Провідний мотив: ___________________________ ____________________________________________

Будова вірша: ______________________________

Римування: ________________________________

Стилістичні фігури:

imageанафора:______________________________________ _______________________________________________ інверсія: ______________________________________ _______________________________________________ Художні засоби: епітети:

__________________________________________ __________________________________________ метафори:

__________________________________________ __________________________________________ порівняння: 

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

Підсумок до вірша «Блакитна панна» 

1.  Я вважаю, що вірш «Блакитна панна» відноситься до…____________________________ __________________________________________

__________________________________________

2.  Тому що…_______________________________

__________________________________________

__________________________________________ 3. Я можу довести це на прикладах:…_________

__________________________________________

__________________________________________

4. Отже, …_________________________________ __________________________________________

__________________________________________


image

 

 

Література

 

1.    Авраменко О. Українська література (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / Олександр Авраменко, Василь Пахаренко. — К. : Грамота, 2018. — 256 с.: іл

2.    Українська література: Хрестоматія. 10 клас (Упор. О.М. Авраменка). - К.: Грамота, 2010. - 328 с.

3.    Марченко А.С., Марченко О.Д. Українська література: 3-тє вид., доп. та перероб.-Х.: ФОП Співак В.Л., 2011 р. -784 ст.-(Серія «Практичний довідник»).

4.    . Авраменко О. Українська мова та література: Довідник. Завдання в тестовій формі: 1 ч./ Олександр Авраменко, Марія Блажко. — К. :

Грамота, 2019. — 496 с.

5.    Авраменко О. Українська мова та література: Довідник. Завдання в тестовій формі: 1 ч./ О.М. Авраменко, М.Б. Блажко. —Вид. 3-є, виправл., доповн.- К. : Грамота, 2013. — 560 с.

6.Галич Олександр, Назарець Віталій, Васильєв Євген Теорія літератури: Підручник/За наук. ред. Олександра Галича,- 2-ге вид., стереотип.- К.:Либідь, 2005.- 488с.

7.       https://vseosvita.ua/

8.       https://naurok.com.ua/

9.       https://dovidka.biz.ua/

10.   https://www.ukrlib.com.ua/

11.   https://urok.osvita.ua/

pdf
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку