Практичні завдання з веб-дизайну на тему: "Створення простих Web-сторінок мовою HTML" в кількох додатках запропоновані варіанти індивідуальних завдань.
Лабораторна робота №5 Створення простих Web-сторінок мовою HTML Мета: Отримати навички зі створення web-сторінок мовою розмітки гіпертексту HTML. Програмне забезпечення: текстовий редактор (Блокнот, Notepad++ тощо). Завдання: 1. За допомогою текстового редактора (наприклад, Блокнот, Notepad++ тощо) створити htmlсторінку із заголовком «Лабораторна робота №5». При створенні сторінки використати стандартну структуру: <html> <head> <title> Лабораторна робота №5</title> </head> <body> Інформація та об’єкти тіла сторінки </body> </html> 2. Наповнити тіло сторінки інформацією, яку розбити на блоки: • назва сторінки • зміст (із усіма наступними підпунктами), Відомості про мене та мою родину; Моє навчання: школа, технікум; Мої досягнення та захоплення. При наповненні сторінки текстом використовувати теги <p>, <h1>, …, <h6>. Для відокремлення частин сторінки використовувати горизонтальну лінію <hr>. 3. Відформатувати деякі слова сторінки за допомогою тегів <i>, <b>, <u>,<s>, <sub>, <sup>. 4. Зберегти створену сторінку у файл lab_3_NV.html (де NV –номер варіанту). 5. Змінити фоновий колір сторінки відповідно до варіанту Додатку № 1, використовуючи атрибут bgcolor тегу <body>. 6. Доповнити текст одним із спеціальних символів мови HTML відповідно до варіанту Додатку № 2. 7. Доповнити сторінку інформацією, яку подати у вигляді маркованого чи нумерованого списку (для нумерованого списку початок нумерації – номер варіанту). Вид списку та параметри встановити відповідно до варіанту Додатку №3. 8. Використовуючи тег <font> та його атрибути, змінити форматування абзаців, слів та символів. 9. Використовуючи атрибут align, задати вирівнювання звичайних абзаців та заголовків. 10. Зберегти зміни. Проглянути результат форматування сторінки у браузері.
Контрольні питання: 1. Яке призначення мови HTML? 2. Яка структура HTML-документу? 3. Що таке тег і які є теги? 4. У чому полягає відмінність між елементами p та h1...h6? 5. Які параметри можна змінити використовуючи тег <font>? Які атрибути при цьому використовуються? 6. Яким тегом можна здійснити примусове закінчення рядка без створення нового абзацу? 7. З якою метою використовується елемент hr? Які атрибути має цей елемент? 8. Яким чином можна здійснити вирівнювання тексту по центру, не використовуючи атрибут align? 9. З якою метою використовуються атрибути compact та start для нумерованного списку? 10. Які елементи використовуються для створення списку визначень?
|
||||||
|
Рекомендована література: 1. Артанов Б. Web-мастеринг без посторонней помощи: учебн. пособие. – М.: 100 книг. 2006. – 336 с. 2. Чиртик А. А. HTML. Популярный самоучитель. – СПб.: Питер, 2006. – 224 с.: ил. 3. Гаевский А. Ю., Романовский В.А. Самоучитель по созданию Web-сайтов: HTML, JavaScript и DHTML. - 2-е изд. - К.: А.С.К., 2006. - 480 c. 4. Ломов А. Ю. HTML, CSS, скрипты: практика создания сайтов. – СПб.: БХВ- Петербург, 2006. – 416 с. Інформаційні ресурси: 1. Довідник з веб-дизайну. – Режим доступу: http://htmlbook.ru/ 2. HTML довідник. – Режим доступу: http://html.manual.ru/ 3. Довідник з веб-дизайну та програмування. – Режим доступу: http://htmlka.com/ 4. HTML коди кольорів. – http://site-konstruktor.com.ua/html/tablycya_html_kodiv_koloriv 5. Довідник спецсимволів HTML. – http://htmlbook.ru/samhtml/tekst/spetssimvoly
Додаток №1. Колір фону
Додаток №2. Спецсимволи мови HTML Вар. Ім’я Код Вигляд Опис |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 |
|
  |
|
нерозривний пробіл |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
£ |
£ |
£ |
фунт стерлингів |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
€ |
€ |
€ |
знак євро |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
¶ |
¶ |
¶ |
символ параграфа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
§ |
§ |
§ |
параграф |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
© |
© |
© |
знак copyright |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
® |
® |
® |
знак зареєстрованої торгової марки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
™ |
™ |
™ |
знак торгової марки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
° |
° |
° |
градус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 |
± |
± |
± |
плюс-мінус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
¼ |
¼ |
¼ |
дріб - одна четверта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 |
½ |
½ |
½ |
дріб - одна друга |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 |
¾ |
¾ |
¾ |
дріб - три четвертих |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 |
× |
× |
× |
знак множення |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 |
÷ |
÷ |
÷ |
знак ділення |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 |
ƒ |
ƒ |
ƒ |
знак функції |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 |
← |
← |
← |
стрілка вліво |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 |
↑ |
↑ |
↑ |
стрілка вгору |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 |
→ |
→ |
→ |
стрілка вправо |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 |
↓ |
↓ |
↓ |
стрілка вниз |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 |
↔ |
↔ |
↔ |
стрілка вліво-вправо |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 |
♠ |
♠ |
♠ |
знак масти "пики" |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 |
♣ |
♣ |
♣ |
знак масти "трефы" |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Додаток №3. Списки
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||